بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

دعوت این پیغمبر دعوت سختی است، ایشان به خدای متعال قول داده که من همه اینها را پاک و پاکیزه تحویلت میدهم، بارشان را می کشم و پاک می آورم و تحویل شما می دهم؛ لذا فرمود «حَمَّلَهُ‏ ذُنُوبَ‏ شِیعَتِه»‏، بار گناهان اینها روی دوش من. این معنایش این نیست که برویم گناه کنیم؛ بلکه معنایش این است که بدانیم که بار گناهان ما روی دوش اوست. فرمود من اینها را پاک می کنم و یکی از بهترین وسایل تطهیر، بلاست.

خدای متعال برای این که ما را پاک کند، یک شب تا صبح بیمارمان می کند، فقیرمان می کند و ...، آن وقت این وجود مقدس، جزو مهربانی هایش این است که گفت خدایا بلایش را من می کشم، طهارتش را به امتم بده؛ این است که هیچ پیغمبری به اندازه این پیغمبر اذیت نشده است، چون می خواهد همه را برساند، شما بلا و مصیبت سیدالشهداء را ببینید، مصیبت حضرت زهرا و امیرالمومنین را ببینید، روایت دارد همه اینها مصیبت های نبی اکرم است که بین اهل بیتش تقسیم شده است...

سیدالشهداء بار بلایی را که نبی اکرم می خواستند با آن عالم را ببرند، به دوش کشیده و قبول کرده است، لذا «حُسَیْنٌ‏ مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْ حُسَیْن‏».. ما را با محبت خودش با بلاء خودش سالک کرده و در قیامت هم همینطور است، در قیامت هم بار ما را میکشد. در روایات آمده است که فرمود: «در همین لحظات آخر حضرت جبرئیل آمد. پیامبر به او گفت: جبرئیل کجا بودی که در این حالت من را تنها گذاشتی؟ عرض کرد: یا رسول الله رفته بودیم آسمان ها را تزئیین کنیم، ملائکه را آماده کردم صف در صف آماده استقبال شما هستند فرمود: جبرائیل اینها من را خوشحال نمی کند، یک چیزی بگو خوشحال بشوم، عرض کرد: چه چیزی شما را خوشحال می کند؟ فرمود: خدای متعال با امت من می خواهد چه کند؟ رفت و برگشت این آیه را برای بار چندم آورد، «وَ لَسَوْفَ یُعْطیکَ رَبُّکَ فَتَرْضی»(ضحی/5)، خدای متعال می فرماید پیغمبر ما اختیار را دست شما می دهیم، هرچه می خواهید دست گیری کنید تا راضی بشوید».

پی نوشت ها: قسمتی از سخنرانی استاد سیدمهدی میرباقری:شناخت رسول اکرم(ٌص) در قرآن/نبی، رسول، شاهد، مبشر، نذیر، داعی و سراج منیرعالم. http://mirbaqeri.ir/articles/

  • ۹۳/۰۴/۰۸
  • دکتر یونس

نظرات (۴)

جداً ها!
  • یه تکونی به خودت بده
  • از طریق لیستی که از شهدای امربه معروف تهیه کرده بودید از سایتای دیگه اومدم دنبال منبع اصلیش حالا برم دنبال اون مطلبتون
    پاسخ:
    شهدا مثل نور هستن.. یعنی وجود آیینه وارشون باز تابش نور خدا و ائمه هدی است.. هرچی راجبشون بگیم و بنویسیم و هرجا و هر وقت که باشه این نور رو منعکس کردیم...روشنایی بیشتر میشه...
  • خانوم دکتر
  • سلام...ممنون...این امتحان هم بخیر گذشت! برای شهریور خیلی التماس دعا....امسال بورد دارم
    پاسخ:
    یکی از دوستان عزیزم طب فیزیک اصفهانه..اونم امسال بورد داره.. یعنی بجز دعا کاری ازمون برنمیاد.. الان باید برم صحافی دم حرم کتابم را بگیرم.. بعد اگر خدا بخواهد میروم حرم.. نائب الزیاره همه هستم..
  • رها صادقی
  • دکتر جان سلام. در این ایام بارانی ما را هم دعا کنید.
    پاسخ:
    وعلیکم السلام.. محتاج دعای خیرم..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">