بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

خداوند، معبودی جز او نیست. و به یقین همه ی شما را در روز رستاخیز -که شکی در آن نیست- جمع میکند و کیست که از خداوند راستگوتر باشد؟! (87) چرا درباره منافقین دو دسته شده اید؟! ( بعضی جنگ با آنها را ممنوع و بعضی مجاز میدانید) درحالیکه خداوند بخاطر اعمالشان، (افکار) آنها را کاملا وارونه کرده است. آیا شما میخواهید کسانی را که خداوند ( براثر اعمال زشتشان) گمراه کرده، هدایت کنید؟! درحالیکه هرکس را خداوند گمراه کند، راهی برای او نخواهی یافت (88) آنان آرزو میکنند شما هم مانند ایشان کافر شوید و مساوی یکدیگر باشید. بنابر این از آنها دوستانی انتخاب نکنید مگر اینکه (توبه کنند و) در راه خدا هجرت نمایند. هرگاه از این کار سر باز زنند (و به اقدام بر ضد شما ادامه دهند) هرجا آنها را یافتید اسیر کنید و (در صورت احساس خطر) به قتل برسانید. و از میان آنها، دوست و یار و یاوری اختیار نکنید (89)...

بزودی جمعیت دیگری را می یابید که میخواهند هم از ناحیه شما در امان باشند و هم از ناحیه ی قوم خودشان (که مشرکند. لذا نزد شما ادعای ایمان میکنند، ولی) هر زمان آنان را بسوی فتنه و (بت پرستی) باز گردانند، با سر درآن فرو میروند. اگر از درگیری با شما کنار نرفتند و پیشنهاد صلح نکردند و دست از شما نکشیدند، آنها را هرجا یافتید اسیر کنید و (یا ) به قتل برسانید. آنها کسانی هستند که ما برای شما ، تسلط آشکاری نسبت به آنان (منافقان دو رو) قرار داده ایم(91). قرآن کریم/ سوره نسا.

اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ لَیَجْمَعَنَّکُمْ إِلى‏ یَوْمِ الْقِیامَةِ لا رَیْبَ فیهِ وَ مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ حَدیثاً (87) فَما لَکُمْ فِی الْمُنافِقینَ فِئَتَیْنِ وَ اللَّهُ أَرْکَسَهُمْ بِما کَسَبُوا أَ تُریدُونَ أَنْ تَهْدُوا مَنْ أَضَلَّ اللَّهُ وَ مَنْ یُضْلِلِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ سَبیلاً (88) وَدُّوا لَوْ تَکْفُرُونَ کَما کَفَرُوا فَتَکُونُونَ سَواءً فَلا تَتَّخِذُوامِنْهُمْ أَوْلِیاءَ حَتَّى یُهاجِرُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَخُذُوهُمْ وَ اقْتُلُوهُمْ حَیْثُ وَجَدْتُمُوهُمْ وَ لا تَتَّخِذُوا مِنْهُمْ وَلِیًّا وَ لا نَصیراً(89) ... سَتَجِدُونَ آخَرینَ یُریدُونَ أَنْ یَأْمَنُوکُمْ وَ یَأْمَنُوا قَوْمَهُمْ کُلَّما رُدُّوا إِلَى الْفِتْنَةِ أُرْکِسُوا فیها فَإِنْ لَمْ یَعْتَزِلُوکُمْ وَ یُلْقُوا إِلَیْکُمُ السَّلَمَ وَ یَکُفُّوا أَیْدِیَهُمْ فَخُذُوهُمْ وَ اقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَ أُولئِکُمْ جَعَلْنا لَکُمْ عَلَیْهِمْ سُلْطاناً مُبیناً (91)

پ ن1:باور نمیکنم کسی به خاطر دنیای یکی دیگه، بنزین بریزه رو تن جوون هموطنش و ظهر عاشورا آتیشش بزنه! باور نمیکنم وقتی یه مسلمون میره تا با کاپشنش آتیش تن همون جوون رو خاموش کنه با میل آهن فرقش رو بشکافن. باور نمیکنم کسی روز عاشورا کسی رو مجروح و برهنه کنه. باور نمیکنم روز عاشورا کسی بتونه هلهله کنه و خیمه عزای امام حسین رو آتیش بزنه. باور نمیکنم کسی انقدر نمک به حروم باشه که نمک بخوره و نمکدون بشکنه و به خاطر دنیای خودش اینهمه بازی و دروغ و خیانت رقم بزنه و به اینا بگه مردم خداجو! باور نمیکنم کسی رو روز "ده دی 88" با ضربات مکرر چاقو سلاخی کنن چون روز "9 دی" با ما اومده راهپیمایی.. باور نمیکنم کسی بتونه با ماشین اش از رو تن یه نوجوون 16 ساله رد بشه و استخونهاش رو له کنه. باور نمیکنم یه عده انقدر خودخواه باشن که وقتی رای نمیارن با اختلاف 11میلیون! بگن تقلب شده، ما باید بگیم چشم! وقتی رای میارن با اختلاف0.7 درصد! همه چیز قانونیه و ما باید خوشحال باشیم! وقتی میگن بجنگ بگیم باشه! وقتی میگن برو به جهنم بگیم باشه! وقتی میگن.. چرا ما انقدر به شما بدهکاریم؟!...

پ ن2: وقتی کسانی هستند که عاشورا و شهادت سید الشهدا رو " درس مذاکره" میدونند! خب این آیات رو هم اینجور تفسیر میکنند که ای کسانی که ایمان آورده اید مدیونید یکجوری برخورد کنید یا موضع بگیرید (کلامی عرض میکنم. کلا بعضیا اهل کلام هستند، بعضیا اهل عمل!) که آب در دل منافقان تکان بخورد. جون شما، جون منافقین! دیگه سفارش نکنم چقدر خاطرشون عزیزه! پروارشون کنید! بالاخره یکجایی به درد اسلام و انقلاب میخورند! منافق بودن انقد خوبه، انقد خوشمزه اس! اصلا همین منافقین انقد به گردن ما حق دارن! بهشون برسید! بهشون احترام بگذارید! اینم یجور درس مذاکره است..

http://www.simpleworld.blogfa.com/post/328

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/602615

شرح معاینه پزشکی قانونی از جسد شهید امیر حسام ذوالعلی رو خط به خط خوندم. چطور مادرش خونده یعنی؟!

  • ۹۳/۱۰/۱۰
  • دکتر یونس

نظرات (۵)

سلاممن یک چیزی بگم برای جمله ی آخرت؟هزار تا روضه است ! من که حالا نوجوانم تازه دارد موهای صورتش سبز می شود، داشتم سکته می کردم...تو هنوز نمی دانی، نمی توانی عمق اش را درک کنی، من هم البته خیلی مانده تا درک کاملی از این جملات پیدا کنم...ولی انگار کن یک پیمانه سرب داغ ریخته اند وسط جناق سینه ام :((((پسر داشتن ، تمام عشق اش به قد و بالاست...به صورتی که مردانه می شود...حالا ببین این قد و بالا را چ کرده ا ند...یعنی روضه ی علی اکبر(علیه السلام) را چطور می شنود این مادر؟
پاسخ:
قساوت اینا برام قابل تصور نبود تا داعشیا رو دیدم.. چطور یکی میتونه اینقدر پست و ظالم باشه که به خاطر رییس جمهور نشدن یکی دیگه، یکی دیگه رو اینطور سلاخی کنه؟ واقعا دنیا دیگه برای مادر این شهید چه معنی داره؟ میتونه سران جنبش سبز و بنفش رو ببخشه؟ میتونه شرح جسد پسرش رو فراموش کنه؟ میتونه دیگه لبخند بزنه بگه خب همه چی تموم شد؟ چقدر صبر کردن اینجا سخته.. طرف دختر فتنه گرش رو گرفتن سر 24 ساعت آزاد کردن با نظام چپ افتاده! خدا رو دیگه بنده نیست! 8 سال برا ملت رو ترش میکرد بعد توقع داره این مادر جسد تیکه پاره پسر دسته گلش رو فراموش کنه! خیلیا هم که تیریپ حر بودن برداشتن!!
باور می کنم؟!! من کنارم از این آدم ها دارم. مجبورم بی حسی تزریق کنم به خودم. مجبورم به عمق فاجعه فکر نکنم. آن سال زیاد اشک ریختم. زیاد درد کشیدم. آدم عادت می کند. اما باز گاهی حجم و شدت وقاحت و توهم و خود فریبی و اعتماد به نفس و جفنگیات  اینقدر بالاست که نفس آدم بند می آید رسما
پاسخ:
یک لا قبا ترین و بی توشه ترین آدم دنیا هستم. با خودم که تعارف ندارم.. ولی میترسم از روزی که مثل اینا بشم.. میترسم از روزی که منافق باشم. توجیه گر اعمال و افکار باطل خودم باشم. مسبب گمراهی آدمهای دیگه بشم یا فکر کنم دارم کار خوبی انجام میدم ولی ته چاه گمراهی باشم.. میترسم از عاقبت خودم وقتی آدم حسابیاش گند زدن به کارنامه شون! تکلیف ما چیه واقعا؟ من رسما عرضه امتحان سخت رو ندارم. رسما بیچارگیم رو اعلام کردم. نمیخوام مث اون مذهبی نماهایی باشم که تو کربلا دیدم. نمیخوام شیعه تقلبی باشم. زورمم نمیرسه آدم حسابی باشم.. این وسط بدجور زمین گیریم..
سلام دکتر.خوبی ؟بهتری؟ دلم می سوزه.بایت اون دو تا کله پوک کمتر.از اولشم آدمای مسخره ای بودن.از آدمایی که جدی شون می گیرن بیشتر. از امثال رفسنجانی بیشتر از اونا. شرمنده شهدای 9 دی موندیم. منم دعا می کنم قبل از اینکه غش کنم سمت قرآنای سمت نیزه، دراز بیفتم و بمیرم.
پاسخ:
سلام و رحمه الله. الحمدلله. ما زنده ایم انگار.. دیگه وقتی ابراهیم پسر مالک اشتر اونجور عاقبت به شر شد ازین حضرات با کارنامه های مشعشع!! چه انتظاری داری؟ با زینب داشتیم راجب یه اتفاق تاریخی حرف میزدیم. قضیه لو رفتن دیدار هاشمی با مک فارلین و تبعاتش و اعدام های بعدش! از سال کودتای 28 مرداد تا سال 65 همه به عاقبت کارای خودشون تو همین دنیا رسیده بودن! موندیم ببینیم عاقبت سران فتنه چی میشه!
همسر محترم گاهی همین را می گفت: کاش می شد رفت جایی که خبرها بهمون نرسه! بخصوص آن هایی که خبرهای غیررسمی را هم دارند، زنده زنده روزی چندبار دفن می شوند. ولی من فکر می کنم مردم باید نتیجه ی انتخاب خود را ببینند چه دور دوم دکتر قبلی؛ چه این دور دکتر جدید! خواص هم باید نتیجه کم کاری خود را ببینند، این فرهنگ و تفکر اجتماعی و اخلاق عمومیست که روز به روز به زوال می گراید! این را چه می شود کرد؟! مردم و زمام داران لایق همند، اگر می شد معرفت و فضائل اخلاقی عمومی را بالا برد؛ آن وقت انتخاب ها آگاهانه میشد، آن وقت نباید هرروز با حجم بداخلاقی و زشتی های رفتاری آقابون دکتر در مناصب و آدم های کوچه خیابان مواجه می شدیم!!!
پاسخ:
به خدا فقط و فقط و فقط بودن و زنده موندن رو به خاطر آقا و به دلگرمی بودن اونه که دوست دارم. اون روز که رفته بودن بیمارستان و خبر عملشون رو خوندم. انگار قلبم داشت وایمیساد.. دست و پام رو نمیتونستم تکون بدم. فقط زینب رو صدا میکردم میگفتم برو تلویزیون رو روشن کن، بدبخت شدیم.. مردم و زنده شدم تا اون یکهفته تموم شد..
ولی فکر میکنم با تمام این اوصافی که دوستان ازشرح اوضاع واحوالشون  دادند که البته خودم هم باهاشون همدردم ونکته اینکه صبورانه شاهد بودن   به احوالات روزگارمون  وتلاش موافقین جریان  گفتمان انقلاب اسلامی درتمام عرصه هانکته ایه که نبایدازش غافل شد وهم اینکه اجر مجاهدتش پیش خدا محفوظه انشاله
پاسخ:
من از طرف گفتمان انقلاب  در حال حاضر در کشور خودمون مجاهدتی نمیبینم! شما میبینید؟ بعد انتخابات آتیششون گرم بود. میگفتن برنامه ریزی میکنیم برای 4 سال بعد اما خدا بیامرزدشون!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">