بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

آمریکایی‌ها می‌گویند سه گزینه روی میز مذاکرات است و جمهوری اسلامی باید یکی از آنها را انتخاب کند؛ 1- توافق؛ که با توجه به محتوا و ابعاد فعلی آن، چیزی بیش از یک کلاه گشاد و بی انتها نیست! 2- تشدید تحریم‌ها 3- گزینه نظامی.
نگاهی دقیق به فعل و انفعالات محیطی نشان می دهد آنچه روی میز در جریان است، چیزی جز یک نمایش تردستانه برای پنهان کردن بازی مرموز زیر میز نیست. گزینه‌های روی میز آمریکایی‌ها از دو حال خارج نیستند. گزینه اول فرعی است و دو گزینه دیگر کارت‌های سوخته و بی ارزش. گزینه واقعی و اصلی آمریکا که از قضا زیر میز قرار دارد و صحنه سازی‌های روی میز برای پوشاندن آن است، چیزی نیست جز؛ «Regime Change From Within» یا همان «تغییر رژیم از درون».
«رژیم» در ادبیات سیاسی واشنگتن، یک عبارت کنایی است که به «آرایش‌های سیاسی نامطلوب» اطلاق می شود. تعریف مبسوط یک رژیم از منظر واشنگتن «مجموعه‌ای حاکم از قوانین، هنجارها و ارزشهاست که رفتارها را تنظیم و کنترل می‌کند» و این مجموعه در تضاد با منافع و تعاریف آمریکا تعریف می شود.

خب اگر دوست دارید ادامه مقاله را در یادداشت روز کیهان بخوانید.

اما سوال اصلی من این است که اصلا اول از همه چه کسی گفت مذاکره کنیم؟ و چرا؟!یول آیا ما مغز خر خورده بودیم؟ متفکر 

  • ۹۳/۱۲/۱۶
  • دکتر یونس

نظرات (۸)

  • درختان میوه به جای درختان غیرمثمر
  • سلام علیکم از توجه و از نظرتان ممنونم ولی کلمه بی ثمر رو ما ندادیم در روایات اهل بیت علیهم الیلام درختان به مثمر و غری مثمر (غیر ذات الثمر) تقسیم بندی شده و در تمام زبانها درختان به مثمر و غیر مثمر تقسیم شدند در زبان فارسی در شعر  یا بارده و بی بار یا مثمر و غیر مثمر و بی ثمر معرفی شدند بید ها درخت بومی غیر مثمر هستند بیشتر نقد ما متوجه غیر مثمر وارداتی هست چنار شاید زیبا باشه اما درختی است فوق العاده حساسیت زا بله درسته هیچ چیز را خدا بیفایده خلق نفرموده موش و مار و سوسک و ویروس ایدز را هم خدا آفریده اتفاقا این که پدران ما با اینکه از درختان بیثمر برای خانه خودشان تیر درست می کردند و پل می ساختند و کشتی می ساختند و هودج و مرکب و عماری و ده ها فایده دیگر می بردند و یا هیزم برای سوخت استفاده می کردند اما با این حال به درختان بیثمر و بی بار و بی بر می گفتند جای تامل دارد البته ناگفته نماند که چوب درختان میوه مانند گردو، کلابی، سیب، سنجد بسیار با ارزش تر از چوب  کاج و عرعر و اوکالیپتوس و... است از شما که پزشک هستید می پرسم اگر من بیایم و در مطب و یا بیمارستان محل کار شما سوسک و موش و ویروس ایدز رها کنم  
    پاسخ:
    من تسلیمم. پرشین برا کامنت محدودیت داره.آخر کامنتتون ثبت نشده ولی تا همین جاش، من مطب که ندارم ولی اگه بیای تو بیمارستان محل کارم سوسک و موش و.. رها کنی میکشمت.
  • درختان میوه به جای درختان غیرمثمر
  • ولی خداییش اگر در فضاهای سبز به جای درختان بیثمر درختان میوه و به جای چمن گیاهان مزروعی و دارویی و معطر و... کاشته بشه همین تحریم کم نخواهد شد؟ چرا ما باید اینهمه چمن بکاریم و ا زوان طرف ماست و شیر و پنیری بخوریم که با شیرخشک ملامین دار وایتکس دار خارجی درست شده ؟ تازه اگر شیر فله ای از گاو دوشیده شده هم بخوریم بازهم علوفه اش از علوفه وارداتی درست شده چرا نباید به جای چمن مثلا گیاهان مرتعی بکاریم؟ اصلا می دانیم چه کسی و برای چه منظوری برای اولین بار چمن در جهان کاشت؟
    پاسخ:
    خداییش بهتره.میوه داشته باشه من راضی ترم. تو دانشگاه به این درختای توت کی آویزون میشد توت میخورد؟ بعد رییس دانشگاه چه کسانی رو آویزون به درختان توت دید دستور داد برای حفظ آبروی دانشکده پزشکی و دانشجویان نخبه پزشکی با غذا میوه هم بدن! لا اقل یه قاچ!
  • درختان میوه به جای درختان غیرمثمر
  • خب پس اگه شما برای رها کردن موش و سوسک توی بیمارستانتون من رو بکشید چون شما از عواقب رهها سازی موش و سوسک و ایدز در بیمارستان و خطری که برای بیماران و پرسنل دارد آگاه هستید پس به ما هم حق بدید که برای کاشتن درختان کاج و اوکالبیپتوس و... و چمن حساسیت زا و مخرب محیط زیست اعتراض کنیم
    پاسخ:
    بله.اگر مطالعات همه جانبه کرده اید و میدانید که اکوسیستم به هم نمیخورد و وضعمان و وضع آیندگانمان از این بهتر میشود حتما تلاش و پیگیری کنید. سهم من کاشتن دو درخت انجیر بود که انجام دادم و به خواسته شما لبیک گفتم.
    اخرش  ادرس شما رو یادداشت کردم
  • درختان میوه به جای درختان غیرمثمر
  • گر مطالعات همه جانبه کرده اید و میدانید که اکوسیستم به هم نمیخورد و وضعمان و وضع آیندگانمان از این بهتر میشود حتما تلاش و پیگیری کنید. ------------------------------------------- از سال 87 در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مدظله که سال نوآوری و شکوفایی اعلام کردند و بعد هم سالها را اقصادی نام گذاری کردند موسسه ما روی این طرح کار کرده و از آیات نورانی قران کریم و روایات اهل بیت و سیره معصومین علیهم السلام   این طرح را گرفته ایم و علاه بر آن از آخرین یافته های دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر جهان در کشورهای مختلف از چین و ژاپن گرفته تا کشورهای عربی و اسلامی تا آمریکا و اروپا بررسی کردیم ده ها مقاله و پایان نامه حتی در حد دکترا ترجمه کردیم و چکیده اش را آوردیم و علاوه بر آن با سفر به نقاط ختلف کشور و گرفتن بیش از 200 گیگا بایت عکس مقایسه ای از گیاهان و درختان گرفته ایم اما اکوسیستم اتفاقا اعتراض ما برهم خوردن اکوسیستم است زیرا خداوند تبارک و تعالی اکوسیستم جنگلها و مراتع طبیعی و خودرو را کشومان را طوری قررا داده که بیش از 95 درصدش مثمر است اما این کارشناسهای نادان 100 درصد کاشتشان درختان غیرمثمر وارداتی است و گیا
    پاسخ:
    پس واجب شد کتاب تان را بخوانم.
  • درختان میوه به جای درختان غیرمثمر
  • کتاب رو هم اگه بخواهید ادرس بدید بفرستیم قیمت روی جلد 25 هزار توامانه با تخفیف 18 هزار تومان می دهیم اگر کسی هم تعداد برای دوستان بخواد همان 18 هزار تومان بفروشه دو سه هزار تومان هم برای خودش برداره و 15 یا 16 هزار تومان به ما بده
    رهبر گفت مذاکره کنیم چون دید اوضاع بی ریخته! اگر سوال دیگه ای داشتید پاسخگوییم!
    پاسخ:
    رهبر نگفت مذاکره کنیم. به آدم زنده دروغ میبندید؟ حاشا وکلا که حالا که تشت بی عرضگی و بی غیرتی به زمین افتاده و رسوا و مضحکه خاص و عام شده و برای همه شکست مفتضحانه مسجل شده دنبال دیوار کوتاهی میگردند که تقصیرها را به گردنش بیاندازند!! کی گفت با کدخدا مذاکره بشه تا چرخ کارخونه به جای سانتریفیوژ بچرخه؟ از اول گندش با عالیجنابان بود و از اول رهبر گفت بدبینم و آمریکا قابل اعتماد نیست. به من که دیگه نگو!!!!
    بله. رویه ی حضرات همینه: اول یک حرفی را بیندازند در فضای عمومی و آنقدر رایج کنند و بکنندش از بدیهیات که رهبر هم «مجبور»شود تن بدهد... و بگوید که باشد بروید بکنید و البته با فلان ملاحظات... که بعد هم حضرات ملاحظات را نشنیده میگیرند و دوباره توی بوق می کنند که «رهبر گفته!ما که سر خود نمیگیم!»
    پاسخ:
    جام زهر درست کردن جزو مهارت هاشونه.. میفهمی چی میگم که؟ از تمام تاریخ اسلام به صلح امام حسن علاقه دارن که به دلیل نامردی و خیانت همراهان امام به امام تحمیل شد..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">