بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

سرسبز دل از شاخه بریدم،تو چه کردی؟/ افتادم و بر خاک رسیدم ،تو چه کردی؟

من شور و شر موج و تو سرسختی ساحل/ روزی که به سوی تو دویدم،تو چه کردی؟

هرکس به تو از شوق فرستاد پیامی/ من قاصد خود بودم و دیدم تو چه کردی

مغرور، ولی دست به دامان رقیبان/ رسوا شدم و طعنه شنیدم، تو چه کردی؟

"تنهایی و رسوایی"، "بی مهری و آزار"/ ای عشق، ببین من چه کشیدم تو چه کردی..

از کو ه هاو دره ها گذشتم و در پیچ و خم صعب ترین و سنگلاخی ترین راه ها بالاخره بعد از دو سال خودم را به او رساندم.. بابا را دیدم.. اول یک جاروی تمیز همه ی گلزار را زدم و بعد رفتم و از نزدیک ترین خانه ی آن نزدیکی ها، از پشت درخت توت آب آوردم و همه ی سنگ های مزار را شستم.. همه ی سنگ ها را..اول سنگ مزار دوست هاش راشستم تا آب کم نیاورم.. بابا همیشه همینطور بود.. خوبی و خوشی را اول برای بقیه میخواست.. بعد با مرتب ترین و زیباترین لباس ها، همانها که بوی حرم سید الشهدا میدهند و هربار با همان ها پای ضریح نشسته ام و قرآن خوانده ام رو به قبله نشستم بالای سرش و با همان آدابی که استاد توکل گفته بود بابا را زیارت کردم.. دقیق و مو به مو..

بعد حرفهایی بود که باید میگفتم.. چیزهایی بود که باید میپرسیدم.. همه را گفتم و بعد وقتی فکر کردم عشقم آن پایین زیر این سنگ سیاه خوابیده و لای مژه های مجعد و چشم های زیبایش پر خاک شده،حالم بد شد.. یک حال مرگ خیلی بد.. بلند شدم و قرآن آبی را سر جایش گذاشتم و رفتم به باغ کودکی هام... پل چوبی کج شده بود.. آبشار هنوز همانجا بود.. مسیر همانقدر قشنگ و رویایی بود.. باغ پر از آلبالو بود و از گیلاس خبری نبود.. گردو ها هنوز نرسیده بودند.. بعد برگشتنم ملت میپرسیدند: نترسیدی؟ چرا تنهایی رفتی؟ حقا که بچه ی حاجی هستی.. از چی باید میترسیدم خودم هم نفهمیدم!! گراز و خرگوش و خرچنگ و مار و سوسمار و خرس و روباه و گرگ و پلنگ .. همه دارند با صلح و صفا در دشت و دمن زندگی میکنند اگر ما آدم ها  بگذاریم..

پ ن: به اصرار دوستان و البته خودم هم دوست دارم در ماه "بهار قرآن" به نیابت از بابا و همه ی شهدا ختم قرآن هدیه کنیم به ائمه هدی.. قولش رو سر مزار به بابا دادم.. اگر کسی دوست داشت بسم الله.. راستی شعر از فاضل نظری ست..

جزء1: هدیه به حضرت محمد(ص) : دکتر فاطیما- مطهره - حرم سید الشهدا_حرم حضرت عباس

جزء2: هدیه به  آمنه و عبدلله : سپیدار/تهران - فضه - حرم سید الشهدا- حرم امیرالمومنین

جزء3: هدیه به امام علی(ع) : زهرا - درمحضر دوست - سوسنی - حرم حضرت عباس

جزء4: هدیه به فاطمه بنت اسد و ابوطالب: سلام- حرم حضرت عباس-حرم سیدالشهدا

جزء5: هدیه به حضرت زهرا(س): زهرا- خانم شمس- سوسنی - مامان فاطمه

جزء6: هدیه به حضرت خدیجه و عبدالمطلب: سلام - خودم/قم- حرم حضرت عباسحرم حضرت عباس

جزء7:  هدیه به جعفر طیار و حمزه سیدالشهدا: خودم/ قم- حرم سید الشهدا- حرم سید الشهدا-حرم سیدالشهدا

جزء8: هدیه به امام حسن مجتبی(ع): دکتر فاطیما- حرم حضرت عباس - قم-حرم حضرت عباس

جزء9: هدیه به امام حسین سید الشهدا(ع): ***/- حرم حضرت عباس-حرم حضرت عباس-حرم حضرت عباس

جزء10: هدیه به حضرت زینب (س): میخک سرخ- حرم حضرت عباس-حرم حضرت عباس-حرم سیدالشهدا(کنار ضریح قدیمی)

جزء11: هدیه به علی اصغر و مادرش رباب : میخک سرخ - سپیدار- حرم حضرت عباس-حرم سیدالشهدا(کنار ضریح قدیمی)

جزء12: هدیه به علی اکبر(ع): سیده سین- حرم سید الشهدا- حرم سید الشهدا-حرم سیدالشهدا

جزء13: هدیه به حضرت ابوالفضل العباس(ع): درمحضر دوست- مقام صاحب الزمان/کربلا- -حرم حضرت عباسحرم امام علی ع 

جزء14: هدیه به ام البنین : میخک سرخ- حرم سیدالشهدا- حرم سید الشهدا- حرم سیدالشهدا

جزء15: هدیه به قاسم و عبدلله (فرزندان شهید امام حسن): فیض- حرم سیدالشهدا-حرم سید الشهدا- حرم امام رضا ع

جزء16:هدیه به یاران شهید سیدالشهدا در کربلا: سلام- حرم امام علی(ع)-حرم حضرت عباس- کاظمین

جزء17: هدیه به امام سجاد(ع): خاله زهرای عزیزم- پلاک خاکی- حرم سیدالشهدا- حرم سیدالشهدا(قتله گاه)

جزء18: هدیه به امام محمد باقر(ع): دکتر والیل -پلاک خاکی - شکیبا- پشت در مسجد کوفه

جزء19 : هدیه به امام صادق(ع): - پلاک خاکی- حرم امام علی(ع)- حرم حضرت عباس-حرم امام علی ع

جزء20:هدیه به امام موسی کاظم(ع): درمحضر دوست- حرم امام علی(ع)- حرم امام علی(ع) حرم سیدالشهدا

جزء21: هدیه به امام علی بن موسی الرضا(ع): یه دوست...- حرم سیدالشهدا- حرم امام علی(ع) حرم سیدالشهدا

جزء22: هدیه به حضرت معصومه (س): مامان معصومه- mrg - حرم امام علی(َع)- حرم امام علی ع

جزء23: هدیه به امام جواد(ع): درانتهای افق/ اردکان -حرم سید الشهدا-حرم سید الشهدا- حرم امام رضا ع

جزء24: هدیه به امام هادی(ع): پریسا -شکیبا- حرم حضرت معصومه(س)- حرم امام علی ع

جزء25:هدیه به امامزاده موسی مبرقع (برادر بزرگوار و زیبای امام هادی): پلاک خاکی- حرم امام علی(ع) و کوفه-حرم امام علی(ع)-حرم امام علی ع

جزء26: هدیه به امام حسن عسگری(ع): مصطفی - رضوان -حرم امام علی(ع) و مسجد سهله-حرم سیدالشهدا

جزء27: هدیه به نرگس خاتون(مادر حضرت مهدی عج): میخک سرخ- سپیدار - حرم امام علی(ع)- حرم حضرت عباس

جزء28 : هدیه به حضرت مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف): میم/ تهران - کاظمین- حرم سید الشهدا- دم کفشداری حرم حضرت عباس

جزء 29: هدیه به امامزاده سید محمد (برادر بزرگوار امام حسن عسگری):میم/ تهران- حرم سید الشهدا و خیمه گاه- حرم سید الشهدا- کاظمین

جزء30: هدیه به امام خمینی و حضرت آقا: میم/ تهران- حرم امام علی(ع)- حرم سید الشهدا-حرم سید الشهدا


بعد ازتحریر1: سایت حضرت آقا یه "مجموعه تولیدات رمضانی" گذاشته که محشر و فوق العادست. (farsi.khamenei.ir/page?id=29965) قسمت های متنوعی داره.از صوت قرائت قرآن با صدای خودشون. تا علاقه اش به قاری هایی مثل مصطفی اسماعیل تا نکته هایی از قرآن، نهج البلاغه، دستورالعملهایی برای روزهای رمضان و لیله القدرو.. یه قسمتش: 15 توصیه کاربردی رهبر برای انس بیشتر با قرآنه که خیلی معرکه است..

بعداز تحریر2: بعضی جزءها رو چند نفر مایل بودند بخونن. به قول جلال آل احمد با این افقهای باز چرا من تنگ نظری کنم؟ هر جزئی رو که دوست دارید بخونید . نوش جونتون. رمضان بهار قرآنه. این جزءها هم هدیه ی ما به نیابت شهدا به آل الله.. هر گلی یه رنگ و بویی داره.. کار دله، قانون نداره.. آدم عشق میکنه میبینه امیرالمومنین و حضرت زهرا اینقدر عاشق و فدایی دارن.. من مطمئنم درین خیر کثیر همه بهره مند و شریکیم..

  • ۹۴/۰۵/۱۲
  • دکتر یونس

نظرات (۱۰)

سلام، به به ! این پست رو که می بینم هی دلم میخواد بگم اسم منو جلوی تک تک جزءهای تک رنگ بنویسید ! ولی گفتم اول اونی که بر گردن داریم رو ادا کنیم بعد! البته اگه این شیطان دربند و شیطانک های در به در بگذارن! (میگم جای شکرش باقیه که مسؤل این صفحه شمایین؛ اگه من بودم تا یه دور کامل نشده نمیگذاشتم برا دور بعد ثبت نام بشه) جهادتون قبول
پاسخ:
آخ اگه این شیطانک های در بند بگذارن! خداییش خود خبیثم هم همین فکر رو کردم. که ختم قرآن امسالم رو بنویسم لای همین جزءها.. هی بنویسم خودم/ فلان.. خودم/ بهمان.. بلکم به برکت قرائت اهل دل یه نگاهی بما هم بکنن.. این سفره مفتوحه. شمام که غریبه نیستید.. به دیده منت. مث که بعداز تحریر 2 رو مطالعه نفرمودی ها! ملت دارن عشق میکنن. رنگ وارنگ جزءهدیه میدن به آل الله.. من اون گلفروشی ام که تعیین تکلیف میکنه؟! طرف عشقش کشیده گل مریم هدیه بده ، من بگم نه تا حسن یوسفم مونده از مریم خبری نیس؟.. بذار ملت عشق کنن با قرآن و اهل بیت.بسه هر چی قانون ساختیم از خودمون..
خیلی محتاج دعام، زیاد! حالم؛ یه چیزی توی مایه های خفه گی!!
پاسخ:
باید خلیل بود و به یار اعتماد کرد/گاهی بهشت در دل آتش فراهم است...
سلام دکتر.زیارت قبول.عکس ها چقدر خاصن.خیلی زیاد. در جوار سیدالشهدا باشن الهی. چققدر خوشحال شدم کامنت رضوان خانم رو دیدم.دعا می کنیم برای دختر گلش.قول دادی دعا کنی ها.سفارش دخترش رو به بابا بکن. سفارش من رو هم.من به ختم ها نرسیدم.یه یاسین هدیه می کنم به بابای مهربانتون.
پاسخ:
سلام و رحمه الله. ممنون از لطفت. پ کی سفارش منو به بابام میکنه؟!
سلام مجدد مسئلة: این آهنگ وبلاگتون تازه گذاشته شده یا از اول بوده و ما تازه متوجه شدیم؟!!!!   ما رو یاد وبلاگ مرحوممون تو محله بلاگفا انداخت!
پاسخ:
سلام. میبینم شما هم از آی فیلم، امام علی میبینید!! این آهنگ مال وقتیه که آقا بیمارستان بود. من کیلو کیلو باهاش اشک میریختم.. موندم چرا نمردم! خیلی غصه خوردم سر بیمارستان بودن آقا..
رضوان جون فکر کنم پیدات کردم بالاخره,همه توو جمع اسمانی همیشه دعاگوتون هستیم. همون رضوان جمع اسمانی هستی؟ خانوم خانومات چطوره؟ رضوان ما کجایی پس؟
سلام علیکم چقدغبطه خوردم به حال اونایی که عزم جزم کردیدحاجتشونوبگیریدتازه به رفقا حرم روتون! هم سفارششونومیکنید یه چیزبگم دل بچه شهیدوبابای شهیدش رحم بیادبرامنم حاجت بگیرن که والله سخت محتاجیم.. ما جوونیم!! سی سالگی اوج حرص به دل بودنه براکلی آرزو؛ مگه نه؟؟! دلم نمیاد دست خالی برم، یه جزء لطفا بم بدید
پاسخ:
سلام و رحمه الله. لطف دارید. جزء2 برای شما. هدیه به حضرت آمنه و عبدالله. اینطوری پیامبر عزیزمون رو هم خیلی خوشحال میکنید.
فدات..
جز 22 تقدیم به حضرت مجتبی عزیز (:
پاسخ:
تقبل الله.
سلام خواستم اطلاع بدم که جزء 26 قرائت شد. از خانمها سوسنی و شمیم هم بابت لطفی که به من داشتند ممنونم. خوشحالم که به یادم بودید و امیدوارم از دعای خیر مرحومم نکنید.
پاسخ:
ممنون خانم. من هم مخصوص در حرم سید الشهدا برا دخترت و همه دعا کردم. البته اصلش اینه که اونایی که درد دارن چون به خدا نزدیک ترن و دعاشون به استجابت نزدیک تره برا ما دعا کنن.
واقعا؟نمیدونستم اینقدر حواسشون هست شیعه های کشورهای دیگه...خدا به خیربگذرونه کلا...خدا به خیر بگذرونه...
پاسخ:
همه حواسشون به ماست.. ماییم که خوابیم..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">