بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

در آبان سال 1392 ماجدالماجد سعودی به سفارت ایران در لبنان حمله کرد. 23 نفر در این "حمله ی تروریستی" شهید و 146 نفر زخمی شدند. دولت تدبیر و امید و "دیپلماسی بالکنی و توئیتری!" سکوت کرد. ما سکوت کردیم.


در فروردین 1394 عربستان سعودی در حمله به یمن، سفارت ایران در یمن را با حمله موشکی تخریب کرد. دولت تدبیر و امید و سیاست برد - برد سکوت کرد. ما سکوت کردیم.

در فروردین 1394 دو مامور فرودگاه عربستانی به دو نوجوان زائر ایرانی تجاوز کردند. دولت عربستان که در سال 1322 یک زائر ایرانی که به دلیل بیماری در مسجدالحرام استفراغ کرده بود را در ملا عام گردن زده بود از کنار تجاوز مامورانش به راحتی گذشت! چون دولت تدبیر و امید و بازگرداننده احترام به پاسپورت ایرانی! سکوت کرد. ما هم سکوت کردیم.

در تابستان 1394با ادامه ی جنگ عربستان و حملات هوایی عربستان به یمن، در یمن تنها و زخمی و بی پناه وضعیت هشدار از نظر منابع غذایی و دارویی بوجود آمد. ایران اقلام دارویی و غذایی را با تبلیغات فراوان! از طریق کشتی نجات و هواپیما به یمن فرستاد. هواپیما توسط جنگنده های سعودی محاصره و اجازه ورود به یمن را پیدا نکرد. کشتی نجات هم با یک تماس تلفنی جان کری به ظریف در سکوت خبری به ایران بازگشت! ما سکوت کردیم.

 در 2مهر1394 در فاجعه منا قریب به 7 هزار زائر خانه ی خدا و 500 ایرانی تشنه کشته شدند. عربستان نه تنها عذر خواهی نکرد بلکه به بالاترین مقامات دولت  ایران هم ویزا نداد و وزیر بهداشت از طریق کشور دیگری ویزا گرفت.دولت تدبیر و امید و دیپلماسی "روبان کوچک مشکی" سکوت کرد. اما رهبر دیگر سکوت نکرد و عربستان را تهدید به "پاسخ سخت و خشن" کرد تا جنازه ی زائران ایرانی به کشور بازگردد. ما گریستیم.


در دی 1394 عربستان در اقدامی وحشیانه و حساب شده  "شیخ نمر" رهبر شیعیان را به شهادت رساند.دولت تدبیر و امید و توافق با استکبار گران! سکوت کرد. ما در بهت و حیرت گریستیم.

در طول 2 سال اخیر دولت تدبیر و امید و سیاست برد- برد!، کارشکنی برای کاهش قیمت نفت و کثافت کاری های عربستان در تجهیز تروریست های داعش در عراق و سوریه و شهادت بهترین جوانان ایرانی مدافع حرم را نادیده گرفت. سکوت کرد. نتیجه اینکه بعد از دو حمله تروریستی به سفارت های ایران توسط عربستان ، حالا این دولت عربستان است که به دلیل تجمع مشهدی ها و تخریب کنسولگری اش در مشهد با ایران قطع رابطه کرده!!! این را کجای دلمان بگذاریم؟؟! آیا پاسخ انفعال و سکوت و بی تدبیری چیزی جز این میتواند باشد؟! چه کند "گل سرخ" در روزگار اینهمه خواری؟!


پ ن1: خداوند روحانیونی مثل "آیت الله خامنه ای" ،"شیخ نمر" و "شیخ ابراهیم زگزاگی" را به ما نشان داد تا تفاوت بین روحانیان اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی را درک کنیم. تفاوت در مبنا، عقیده ، روش، سلوک و سبک زندگی و گفتمان و عاقبت...

پ ن2: سازمان ملل هم ایران را محکوم کرد! سکوت مطلق در مقابل تجاوز به سفارت های ایران در دنیا و کشتار شیعیان و جنایات عربستان اما یک سنگ پرانی به کنسولگری عربستان را تاب نمی آورند! معلوم نیست سازمان ملل است یا سازمان آمریکا و اسرائیل!!

  • ۹۴/۱۰/۱۶
  • دکتر یونس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">