بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

دادن نشان درجه یک لیاقت + 100 سکه طلا، نشان درجه 2 لیاقت+ 75 سکه طلا و نشان 3 لیاقت +50 سکه طلا به "برجامیون" حقیقتا من را حیرت زده کرده.. تقسیم 750 سکه بهار آزادی بین تیم مذاکره کننده به قول "ابن حر در مختار" اگر ارث پدر آدم هم باشد اسراف است! منتها بذل و بخشش از بیت المال مسلمین بسی آسان و گواراست!

1. اولا دست آورد برجام پس از 3 سال چانه زنی با طرف غربی و اقامت در هتلهای 5 ستاره ی گران ترین کشور دنیا "سوئیس" دقیقا چه بوده؟ من متن برجام را بیست بار از اول تا آخر و از آخر به اول خوانده ام، رهبر راست میگوید که " ملت هزینه گزافی را پرداخت کرده"! یعنی از دست دادن آنهمه اورانیوم 20 درصد و از کار انداختن آنهمه سانتریفیوژ و سیمان ریزی در قلب رآکتور اراک ، نشان لیاقت هم میخواهد؟؟!

2.حالا شمایی که دکتر درمانگاه منطقه فقیر نشین شهر باشید و از غم له شدن مردم زیر فشار اقتصادی باخبر باشی و مریض تبدار با فشار 7 ات بهت بگوید برایم سرم ننویس و داروها را کم کن چون حتی 7 هزار تومان ندارم بابت دارو با دفترچه بدهم، بعد از اهدا "هفتصدو پنجاه"سکه طلا به متمولان دولتی دلت میخواهدچطور اشک بریزی که آبرویت جلوی مریض هات نرود؟!

3.نشان لیاقت برای کلی توافقنامه محرمانه اصولا چه معنی دارد؟ جشن گرفتن برای همه ی چیزهایی که محرمانه اند کمی مبهم و غیر منطقی نیست؟ الف)مذاکرات برجام طی سه سال محرمانه بود. متن برجام هم بعد از توافق محرمانه بود. البته نه برای آمریکائیها و اسرائیلیها، فقط برای مردم ایران. ب) جزئیات خرید 120 هواپیما از فرانسه محرمانه است. ج) قرارداد با پژو هم محرمانه است. د)آی پی سی یا همان قراردادهای جدید نفتی که به خاطرش دانشجوها جلوی وزارت نفت کتک میخورند هم محرمانه است، اما نه برای انگلیسی ها! ه) نرخ رشد در سه ماه اخیر هم محرمانه است.

پس حسین شمسیان راست میگوید که "دولت روحانی برای بقای برجام در حال پرداختن هزینه گزافی ست که استقلال اقتصادی ایران را نشانه گرفته". ظریف (دارنده نشان 1 لیاقت بدلیل مذاکره!) در همایش فرصت های اقتصادی پس از برجام گفته است:" منفعت طرف مقابل از سرمایه گذاری در ایران عامل پایداری توافق خواهد بود". یعنی استقلال اقتصادی ، سرمایه و منابع ایران به طرف غربی پیشکش میشود تا برجام پایدار بماند! حالا شاید بهتر بتوان دلیل محرمانه بودن قراردادهای فوق را فهمید.

خب حالا همه ی این قراردادها که از شدت ضعف و بیهودگی و ضرر و ضرر و ضرر همه محرمانه اند، کجا در خور نشان لیاقت اند؟ اگر آنقدر فتح الفتوح اند که لایق اینهمه سکه طلا باشید خب شفاف همه چیز را رو کنید. مردم از آمریکائیها نامحرم ترند؟

4.حالا شمایی که 4 سال رییس جمهور هستی، دستت به بیت المال مسلمین میرسد و بین دولتمردان "دولت راستگویان و درستکاران" بذل و بخشش میکنی! امیر المومنین در نهج البلاغه به یکی مثل شما اینطور میگوید: "سودش برای آنان و عیب و ننگش در دنیا و آخرت برای تو باقی خواهد ماند!" اما واقعا طرف مقابل با آن نشان لیاقتش ، با آن دبدبه و کبکبه و ادعایش، با کت و شلوار رسمی که اسمش را روی آستینش تکدوزی کرده اند چطور سکه ها را قبول میکند؟ او که خودش بهتر از هرکسی میداند چه کرده! برای او که محرمانه نیست! چطور صد سکه از گلویش پایین میرود؟

5.من نه سیاستمدارم، نه تحلیل گر. نه ذی نفع، نه حزب باز! کار حرفه ای ام کتاب خواندن است و بس! اما به جهت بیماری شناسی یک چیز را خوب یاد گرفته ام. خوب و دقیق ببین و نشانه ها را کنار هم بگذار. بیماری خودش را نشان میدهد. راستش این جشن مضحک و شوی نشان لیاقت و صد سکه اصلش هیچ ارزشی ندارد. هیچ ضرورتی هم ندارد. مگر دفعه اول است که پاداش های اینچنینی رد و بدل میشود؟ مگر حضرات متمول دولتی گشنه  و تشنه ی این سکه ها هستند؟ اما چه چیزی باعث میشود آقای روحانی دست به چنین کاری بزند؟

رهبر علیرغم تاکید چند باره به قدردانی از دریانوردان سپاه که آمریکاییها را در جزیره فارسی به اسارت درآورده اند، نهایتا خودش اینکار را انجام میدهد. دولت ساکت است. رهبر خودش به دریانوردان سپاه نشان شجاعت میدهد. دولت ساکت نیست. روحانی هم  در یک مقابله به مثل، به " برجامیون" نشان لیاقت میدهد! این یک پیام واضح است برای آمریکاییها، یعنی نگران نباشید، ما هستیم! ما با شما هستیم!..

پ ن:  به حساب آقای روحانی اگر مذاکره در هتلهای 5 ستاره سوئیس در خور نشان لیاقت و صد سکه طلاست، برای شیربچه های حیدر کرار که در خرابه های سوریه و عراق با داعش وحشی میجنگند و فرزند ندیده ، شهید میشوند چه نشان و چند سکه باید پرداخت شود؟! در سه روز گذشته شش تایشان راتشییع کردیم.. بسیار غریبانه.. بی ادعا.. دارم نهج البلاغه را میخوانم. همیشه از خواندنش مست میشوم. بیایید باب "بیت المال" را بخوانیم.  به قول علیرضا قزوه: "بیا به آفتابی نهج البلاغه برگردیم".. در آغوش بابا علی ، تحمل رنج ها و سختی ها آسانتر است..

  • ۹۴/۱۱/۲۱
  • دکتر یونس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">