بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

میخواهم یک "اساسنامه انتخاباتی" برای خودم بنویسم که همیشه یادم بماند..

1. به کسی رای میدهم که عکسش بیشتر از آن که روی شیشه ی مغازه مشاورین املاک باشد، پشت نیسان آبی چسبیده باشد..

2. به کسی رای میدهم که بدانم در 8 سال جنگ کجا بوده و چه میکرده..

3. به کسی رای میدهم که بچه، کم داشته باشد! "فرزند مسئولین کمتر، زندگی مردم بهتر!" واللا.

4. به کسی رای میدهم که "معطل خودش" نباشد. هر روز یک مدل به ریشش ندهد، با خط ریشش روی اعصاب ما ندود، توی ریشش مداد نکشد، ریش هایش را طوسی نکند! برای خانم ها: 1)کسی که هر روز یک  رنگ و مدل روسری ساتن سر نکند که جلوش زیر چادر کج و معوج بایستد! 2) اصل همیشگی: " یک لبخند کم رنگ ، بهتر از یک رژ پر رنگ"!

5. همیشه مرتب و ساده و آراسته باشد. بد تیپی به هیچ عنوان پذیرفته نیست حتی در میدان جنگ! این را کسی میگوید که روپوش سفید پزشکی اش از سفیدی میدرخشد و هر روز چروک های ریز خم آرنجش را اتو میکند! اند سادگی و آراستگی ست و بوی تمیزی میدهد و همیشه یک مسواک در کیفش دارد!

6. جلف و جوگیر و عقده ای وبداخلاق و تندخو نباشد. در پاسخ به هر سوالی و به هر کسی حتما کمی سکوت و فکر کند. بداند "اگر حرفش نقره است ، سکوت طلاست" و اصولا رفته تا کار کند و گره گشا باشد، نه یکبند حرف بزند و منتقدینش را تارو مار کند!

7. یک کتاب خوان حرفه ای باشد و حداقل اسم نویسنده ها و شعرای معاصر کشورش را بداند.

8. پدر و مادر و همسر و فرزندان (فرزند!) اش را دوست داشته باشد و همزمان از خدا هم بترسد. (شهید محلاتی در پاسخ درخواست پسرش که میگه بابا به نماینده ها ماشین پیکان قسطی میدن شما هم بگیر میگه پسرم من تو رو خیلی دوست دارم اما نه اینقدر که بخوام به خاطرت برم جهنم!/ ایضا شهید رجایی هم همینطور بوده/ ایضا حاج آقا جنتی که حکم اعدام پسرش حسین جنتی که عضو سازمان منافقین شده بوده رو میپذیره و مثل حاج آقا طالقانی رو ترش نمیکنه و جلو امام نمی ایسته).

9. ترجیحا از طبقه متوسط به پایین جامعه باشد. بداند گرسنگی ، بی پولی ، قسط، قرض، جیب و سفره خالی یعنی چه.. (دکتر مرندی میگفت روزی که اومدم تهران کنکور بدم حصبه گرفته بودم و اسهال شدید و حالم خیلی بد بود.. اما اینقدر پول نداشتم که هم کرایه اتوبوس بدم و هم چیزی بخرم. نهایتا یک نصفه نون میخره  و میخوره و تا دانشگاه تهران پیاده میره سر جلسه کنکور.. اینقدر فقیر بوده..)

10. بلد باشد عذر خواهی کند. به مردم حق بدهد. بعضی وقت ها فقط همین مردم را آرام و دلگرم میکند. مثلا من 90 درصد موارد برای کارهایی که ربطی به من ندارد و مقصرش نیستم عذرخواهی میکنم. رو بالشی متکای تزریقات چرک بوده، من عذرخواهی میکنم! پرستار با مریض دعوایش شده، من عذرخواهی میکنم! گربه در حیاط بیمارستان قدم میزند، من عذرخواهی میکنم! جای پارک ماشین جلوی در بیمارستان نیست، من عذرخواهی میکنم! پنی سیلین ایندفعه دردش بیشتر از دفعه های قبل بوده، من عذر خواهی میکنم! شوهرش کتکش زده ، من عذرخواهی میکنم! بچه اش بد قرص و بد غذاست، من عذرخواهی میکنم! شیشه درمانگاه لک است، من عذرخواهی میکنم! برای آزمایش نمونه ادرار و مدفوع اش کم بوده، من عذرخواهی میکنم!..

11. حداقل یکبار قرآن و نهج البلاغه را با ترجمه و دقیق خوانده باشد.( خدایا خودت شاهد باش سقف خواسته هام رو چقدر آوردم پایین!) تاریخ اسلام و تاریخ معاصر را هم ایضا.

12.خوب و قشنگ نماز بخواند. اول وقت.

13. اهل بحث کردن نباشد. از آدم هایی که مرتب جر و بحث میکنند نفرت دارم. مملکت جای بحث و دعوا نیست. مملکت اسلامی حرمت دارد. حالا اگر اهل سفسطه و پیچاندن باشد که دیگر باید برود و سرش را بگذارد زمین و بمیرد.اصل مهم: بلند شو اگر بلدی ، بساز و اگر نه سر جایت بنشین. (به قول مستور: اگه نمیتونی قواعد بازی رو عوض کنی، خفه شو و بازی کن).

14. پاکیزه باشد. منظورم قلبش بود.

15. باسواد باشد. بنده ی معلوماتش نباشد. ترجیحا توی مملکت خودمان درس خوانده باشد. خارج رفتن یک پوئن منفی به حساب می آید! (حالا نیایید بگید چمران و ال و بل .. 1. چمران کجا بقیه کجا؟ 2.اونموقع ما دانشگاه بدردبخور داشتیم؟ 3.همون چمران هم رفت اونجا ازدواج کرد اونقدر سختی و بدبختی کشید..)

16. "استکبار ستیزی" توی خونش باشد. "دفاع از مظلوم" توی مرامش باشد. مرام و مردانگی توی وجودش باشد. همچین آدمی هیچ وقت نوکر آمریکا و انگلیس و تفاله هایشان نخواهد بود و مردمش را ذلیل نخواهد کرد، چون خودش ذلیل نیست!

17. "رهبر" را بیشتر از جانش دوست داشته باشد. این را میشود از توی "چشم ها و عملکرد" فرد دید نه توی حرف ها و عکس هایش!

18. برایش "میز ریاست و حقوق و مزایاو ثروت و قدرتش"، از استخوان خوک در دهان سگ جذامی پست تر باشد.

پ ن: لیست به مرور زمان کامل تر خواهد شد..

در قم که انتخاب سخت نیست. به حاج آقا مجتبی ذوالنور و احمد امیر آبادی و حاج آقا آشتیانی  رای میدهم. ذوالنور فرمانده گردان طلبه ها بوده. با اخلاص و شجاع، با 84 ماه جبهه ، دارنده ی "نشان فتح" از حضرت آقاست. نه ازین نشان های بیخود و آبکی که هر رئیسی در هر دوره ای بین بادمجان دور قاب چین هایش تخس میکند! نعع! نشان درست و حسابی  و شناسنامه دار!  امیر آبادی هم از 13 سالگی جبهه بوده و بچه پایین شهراست.. الان همه ی هم و غمم این است که آن نماینده مطلوب انگلیس رای نیاورد! آنوقت شاید برجام در مجلس  20 دقیقه ای تصویب نشود!.. به بچه ها قول بستنی زنبیل آباد داده ام.. بلکم دعای این گشنه مشنه ها مستجاب بشود! خدایا خودمان را دو دستی سپرده ایم دستت..

در "لیست اصولگراها و جبهه پایداری" تهران هم اگر من بودم ، قطعا نوباوه و توکلی و حاج آقا ابوترابی و خانم دکتر وحید دستجردی را حذف میکردم و به جایش کوچک زاده و خوش چهره را اضافه میکردم به لیست!

پهلوانان نمیمیرند

اما

خیلی اذیت میشوند...

  • ۹۴/۱۲/۰۶
  • دکتر یونس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">