بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

خب من لحظه سال تحویل دقیقا تو درگاه حموم و جلو آیینه ایستاده بودم و زلفم رو شونه میزدم تا وضو بگیرم و نماز بخونم.. دوست داشتم لحظه تحویل سال ، حالا که نتونستم کربلا یا مشهد یا حرم یا گلزار شهدا باشم حداقل وسط نماز باشم و تو قنوت از خدا بهترین چیزها رو برای همه مردم دنیا ، کشورهایی که فقیرن، کشورهایی که تحت استعمارن، مسلمونهایی که زیر چکمه داعش و سعودی ها و اسرائیل دارن له میشن، مردم کشور خودمون، دوستان و آشناها و خودم بخوام. سالی پر از عاقبت به خیری ، خوشی، پیروزی، علم و معرفت و دانایی و فهم و شعور بیشتر برای همه، سال گشایش اقتصادی و ثروت و رفاه برای همه، میدونم این شرایط ایده آل و آرمانی و مدینه فاضله با ظهور امام زمان(ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) حاصل میشه اما تا اومدن ایشون ما نباید تو نکبت و لجن بیکار بنشینیم و در و دیوار رو به امید اومدن منجی تماشا کنیم!

بعد نماز به پیام آقا جون نرسیدم و گذاشتم برم تو سایتشون متن پیام رو بخونم. منتها پیام نوروزی رئیس جمهور پخش میشد و لاجرم گوش سپردیم به افاضات ایشان. واقعا حقم نبود سال نو رو با این افتضاح و به این بدی شروع کنم.. 

حقیقتا نمیدونم رئیس جمهور داره جدی با مردم حرف میزنه یا شوخی میکنه؟ اینهمه طلبکاری رو خواب میبینم یا ایشون واقعا مردم رو چهارپا تصور میکنن؟ اینهمه فرافکنی و خود را به خواب زدن و گستاخانه صحبت کردن و تغافل و بی خبری حقیقت داره یا داره نقش بازی میکنه؟ مگه میشه؟ مگه داریم؟ من هرچقدر میخوام خودم رو به بیخیالی بزنم و بگم ان شالله گربه است! و قصدی نداره و .. ولی واقعا نمیتونم برای اینهمه واژه بد، تیکه های ضایع و مکث های معنا دار توجیهی پیدا کنم.. نمیتونم خوش بین باشم چون سه بار متن پیام رو خوندم و اتفاقا هر بار حالم بدتر شده و نگرانم.. نگران اینکه "صبر مردم" تموم بشه، بزنن زیر همه چی و اتفاقا دودش به چشم "جمهوری گل محمدی" بره و نه همه ی مدیرا و مسئولینی که تابعیت دو گانه دارن.. هی سناریو های مختلف رو مرور میکنم و میبینم انگار کن دشمن به یه عده پول و نقشه براندازی داده باشه که مثل اسب تروا بیان تو مملکت ما و از داخل مملکت رو نابود کنن. بدون اینکه کوچکترین خراشی به بدن سرباز دشمن بیفته.. 

خب این سوالات من از متن ریس جمهوره. کسی چیزی به ذهنش میرسه؟ میتونه دلیلی بیاره؟

1. گفت "سال 95 سال اجرایی شدن توافق هسته ای بود و نقش آفرینی مثبتی برای کشور داشته". کدوم نقش مثبت؟ الان آمریکا به تعهداتش عمل کرد و تحریم ها برداشته شد؟ بانکهای دنیا با ما کار میکنن یا از ترس آمریکا زیر بار هیچ معامله ای با ما نمیرن؟

2.تشکر از کشاورزا و گندم کتارا... خب جناب برای محصول کشاورزا چه کردی؟ پرتقالاشون رو که ریختن تو دریا. هندوانه ها  و پیازها رو که با بولدوزر له میکردن چون برداشتش صرفه اقتصادی نداشت. بعد اگه کشاورزا ما رو خودکفا کردن، چرا کانتینر، کانتینر و کشتی، کشتی میوه خارجی ریخته تو بازار؟

3." با "تلاش بانک ها" ، "24 هزار واحد صنعتی نیمه تمام یا غیر فعال"،  فعال شدند"؟! خب این واحدها کجان؟ اینطوری آمار دروغ تحویل مردم بدن "اعتماد ملت" از بین میره و اعتبار آمار ها هم مخدوش میشه.. میوه ی این دروغ ها بی اعتمادی عمومی مردمه. تلاش بانکها؟ واقعا خاطره ما از بانکها تلاش برای ارتقای تولیدی های صنعتی بوده؟ اینهمه کار آفرین که میان و حرف میزنن دلشون از دست بانکها  و بروکراسی اداری دولت خونه.. نباید اعتبار جایگاه ریاست جمهوری با حرفهای نمایشی و آمارهای غلط پایین بیاد.

4. "تولید نفت و میعانات گازی به دوبرابر رسیده"! خب این مگه خوبه که تشکر داشته باشه؟ خام فروشی و وابستگی به نفت مگه افتخاره؟ اینهمه داریم میگیم اقتصادمون نباید به نفت وابسته باشه وگرنه دشمن با اقتصاد نفتی زمینمون میزنه. بعد تو خودت اومدی میگی همین بدنه بیجون و بی انرژی دولت رو با دوبرابر کردن استخراج نفت تکون دادی؟!! دمت گرم! پس تولید چی میشه؟ صادرات غیر نفتی چی میشه؟ شیره جون مملکت رو فروختی. این عذرخواهی داره نه تشکر..

5. واقعا "بعد از 11 سال به رشد اقتصادی 8 درصد رسیدیم"؟! آیا اینجا اقتصاد دانی هست که بیشتر توضیح بده؟ این آمار و جدولای آماری چطوری هستن که هررئیس جمهوری وقتی بر مسند قدرته یه جور رو به فراز و رشدی میخونه و میبینه منتها بعدیا یه جور رو به فرودی میبینن و میخونن؟ آیا وضع معیشت مردم و جیب و دخل و خرج شون این آمار رو تایید میکنه؟! یا مبنا جیب و وضع نجومی بگیر و نجومی نشینه؟ آفت نبودن در متن مردم اینه برادر. اینکه امام میگفت زندگی اشرافی برای مدیر جمهوری اسلامی مثل سمه اینجا خودش رو نشون میده. از ماشین ضد گلوله ات بیا بیرون ، پاشو برو جنوب استان کرمان ، مردم هنوز تو کپر زندگی میکنن. با 45 هزار تومن یارانه. کجایی تو؟

6. تشکر از پزشکا و پرستارا که خدمات پزشکی را به روستاهای دور دست بردید؟ واللا از سی سال پیش که خانه بهداشت تو روستاها ساختن خدمات به روستاها رفت. لطف شما این بود که با تاخیر یکساله در پرداخت حقوق پزشکاو پرستارا در مناطق محروم اونها رو دلزده و مایوس و منزجر کردی.. بزرگترین ناراضی دولت همین پزشکا هستند که علیرغم تصوری که به دولت تدبیر و امید داشتن یه پول سیاه هم کف دستشون نذاشتن و وضعشون بدتر از زمان احمدی نژاد شد.. حرمت اجتماعیشون هم از دست رفت. بعد هم من نمیفهمم این چه جور منش و رفتاریه که دولت داره؟ هرچی بدی و کاستی هست میریزه به پای دولت قبل. بعد چیزایی که از سی سال پیش بوده  رو میذاره به حساب خودش! مثل خدمات بهداشتی درخانه بهداشت روستایی. جل الخالق که شهوت قدرت چه کارها که نمیکنه...

7. تشکر از معلمین، اساتید، ورزشکارا ،هنرمندا.. من بودم به جای تشکر، "عذرخواهی" میکردم. از معلم ها عذرخواهی میکردم که با وضع آموزش و پرورشمون اون اختلاس سنگین تو صندوق  فرهنگیان شد.(البته رئیس جمهور اون رو وام میدونست نه اختلاس!!)... ورزشکارا هم که سکه هاشون رو با دلخوری پس دادن.. هنرمندا هم که با این جشنواره فجری که برگزار شد تو سال آخر دولت خوب مزدشون رو از دولت فخیمه گرفتن. من از مردم بابت اسکار آقای فرهادی عذرخواهی میکردم که علیرغم اینهمه خوش خدمتی  و اعتماد و خوش بینی دولت تدبیر و امید به آمریکا و غرب ، باز اونها به فیلمی که به سیاه نمایی اوضاع ایران میپرداخت و مردم رو بدبخت و عقب مونده و گاو میدونست و با پول قطری ها و حمایت فرانسوی ها تولید شده بود اسکار دادن! واقعا رئیس جمهور باید نسبت به تحقیر و توهین به ملتش حساس باشه. نه اینکه 500 نفر حاجی ایرانی رو تو مکه بکشن، بعد تو آمریکا یه روبان مشکی بزنن به کتشون، تا خود رهبر مجبور بشه بره تو خلیج فارس و کنار نیروی دریایی ارتش بایسته و عربستان رو تهدید کنه به برخورد قاطع و خشن تا جنازه ها رو پس بدن. تازه بعد یه هفته دولت از سفر آمریکا برگرده!!! تفاوت منش و روش و هوش و فهم و اقتدار و عمل از کجاست تا به کجا؟!! 

8. تو رو به قرآن ببینید مشکلات و سختی ها و کاستی ها ی کشور در سال 95 از نگاه رئیس جمهور چی بوده؟ "حادثه قطار، پلاسکو، ریزگرد، سیل، فوت هاشمی" . از نظر ایشون مشکلات فقط بلایای طبیعی و فوت آقای هاشمی بوده. اونم دولت نمیتونسته کاری بکنه خب.. واقعا مشکلی نبوده دیگه. مشکلی نبوده الکی و به دروغ از کجامون مشکل دربیاریم؟ حالا بقیه اش رو داشته باشید: " با حضور حماسی تان در تشییع جنازه ها توانستید غم ها را بِزِدایید"!! یعنی حضور حماسی فقط تشییع جنازه آقای هاشمی که نصفی فریاد میزدن هیهات من ذله ، نصفی فریاد میزدن عزاعزاست امروز.. دیگه روز قدس و 22 بهمن از نگاه ایشون حماسی نیست. چه کنیم؟ 

9. "آنچه در مهار تورم و رشد اقتصادی و اشتغال بدست آوردیم در 25 سال گذشته بی نظیر بوده"!! واقعا؟! یا حضرت مرتضی علی.. من واقعا اینجاست که نگران میشم. هم از صحت مزاج و هوش و هواس طرف و هم از عصبانی شدن مردم.. 

10. "ما توانستیم در دولت یازدهم همواره افزایش حقوق و دستمزد کارکنان و کارگران را بیش از تورم قرار دهیم"! من فکر کنم به جای کارکنان و کارگران باید مدیران ذخایر نظام رو میگذاشتن و یه اشتباه لپی بوده.. بابا جان کارخونه ها و تولیدی ها یکی یکی تعطیل شدن یا با تعدیل نیرو نیمه جان شدن. اینهمه کارگری که بیکار شده رو نمیبینید؟ ارج که تعطیل شد رو ندیدی؟

11. واقعا "صادرات غیر نفتی بیش از واردات" بوده؟ پس اینکه هر n ساعت n تا کانتینر لباس از ترکیه وارد کشور میشه دروغه? پس این حجم لباس و کیف و کفش و لوازم خانگی و میوه و لوازم تحریر و دارو و لوازم بهداشتی و آرایشی و حتی شکلات و پودر کیک و آفتابه لگن که وارد میشه نصف اونچیزی هست که ما صادر میکنیم؟ واقعا؟ خب ما چی صادر میکنیم و چقدر؟ 

12. به قول رئیس جمهور "حیطه تلاش دولت فضای مجازی بوده".یعنی هرچقدر در فضای رئال و حقیقی پسرفت بوده عوضش در فضای مجازی جبران شده؟! بعد اون"فضای مجازی باید امن باشه نه امنیتی"! داداش خود گویی و خود خندی ، چه مرد هنرمندی! رئیس دولت شمایی ، وزارت مخابرات و اطلاعات و .. هم که دست شماست. کی فضا رو امنیتی میتونه بکنه؟ یعنی بابت چیزی که صفر تا صدش دست خودته برای ما خط و نشون میکشی؟ بابا شما خیلی کول و آزاد اندیش هستید. اصلا اینو همه مردم میدونن. مثلا نحوه برخوردتون با منتقدا. مثلا انتقادپذیری با روی گشاده. مثلا همین نظر n ماه زندان برای کسی که وسط سخنرانی ازتون سوال بپرسه. یا همین فشار به صدا و سیما برای حذف مناظرات انتخاباتی!.. بابا کی هست که شما اصلاح طلبا رو نشناسه و طعم دموکراسی شما رو نچشیده باشه؟ زنده باد مخالف من! آزادی بیان! اووووه ملت اینقدر از آزاد اندیشی شما خاطره دارن که قابل احصا و شمارش نیست. نمونش همون انتخابات 88. دیدید چقدر قشنگ و متمدنانه نتیجه انتخابات و شکستتون رو پذیرفتید؟ اون 8 ماه چقدر زیبا و موقرانه شکست رو هضم کردید؟

13. "حقوق شهروندی" و ما ادراک حقوق شهروندی؟! یعنی بعد پیشنهاد زندان برای سوال حین سخنرانی دیگه واقعا رویی برای ارائه حقوق شهروندی دارید؟! بعد فرمودند:"عزت و منزلت مردم باید مورد توجه همه باشد". خیلی هم خوب. مگه تا قبل از این نبوده؟! مگه تا قبل از این تو طویله زندگی میکردن مردم؟ حالا شما بگذار یه مدت از حجم عزتی که به گذرنامه ایرانی برگردوندید بگذره بعد برا حقوق شهروندی مردم برنامه ریزی کنید که چه جوری به فناش بدید.. میشه برای این قسمت یه کتاب نوشت از حجم گذرنامه های ایرانی اعتلا یافته! ( ر ک به تجاوز مامورین سعودی به 2 نوجوان، کشتار 500 حاجی ایرانی در عربستان، ممانعت از ورود نماینده ایران در سازمان ملل، ضرب و شتم شهروندان ایرانی در مرز ترکیه، و نهایتا ممنوع الورود شدن تمام ایرانیان به آمریکا پس از برجام! حتی فرهاد اسکاری!) 

14."همه باید بدانند، صاحب کشور، ملت و مردم هستند. همه باید بدانند اگر حقوق شهروندی را نقض کردند، هزینه بسیار سنگینی  را پرداخت خواهند کرد". الان مخاطب این کلمات و "همه" کی هست؟ اولن صاحب "جمهوری گل محمدی" خود حضرت مهدی هست. ایشون هست که ما رو از دست دشمن دانا و دوست نادان و منافقین نفوذ کرده در بدنه نظام حفظ میکنه. بعدشم من فکر میکردم دوره کنایه و تیکه انداختن تموم شده. آخه چرا شما که تو قصر شیشه ای نشستین به مردم سنگ پرتاب میکنین؟ خب این سنگ به سمت خودتون بر میگرده. هر تابشی یه بازتابشی داره.. یه بار به بزرگترین مقام معنوی و سیاسی مملکت تیکه انداختی که دوره منقل و آتیش زدن تموم شده ، اسمت شد "مدیر منقلی، دیپلماسی منقلی".. بس نیست؟ واقعا ادب مرد به ز دولت اوست.. 

15." در سال جدید انتخابات سالم و قانونی مد نظر همه باشد..در انتخابات گذشته گاهی وقت ها بوده که از لحاظ اخلاقی کاستی هایی داشتیم". مگه تا الان انتخابات غیر سالم و غیر قانونی هم داشتیم؟ من واقعا نگرانم چون در سال 88 هم همین وقتا بود که اینا دبه کردن رو شروع کردن و زمزمه تقلب و شورش رو کلید زدن. تازه وزارت کشور و برگزاری انتخابات که به عهده ی خودتونه. یعنی اگر یکی بخواد برفرض محال غلطی بکنه اون شما هستید. از لحاظ اخلاقی کاستی داشتیم یعنی چی؟ 8 ماه شورش و آتش زدن و تظاهرات خیابانی و ادعای تقلب و هتک حرمت و آبرو عزت نظام ، بی اخلاقی محسوب میشه یا نع؟ برهنه کردن یک نفر در خیابان ، آتش زدن یک نفر به جرم ریش داشتن، دروغپردازی و کشته سازی و در مجلس ختم افراد زنده شرکت کردن و فعال در کودتای اسرائیلی آمریکایی 88 بودن ، بی اخلاقی هست یا نع؟زهر کردن مزه انتخابات به کام ملت به دلیل رای نیاوردن کاندیدای مورد نظر جناحمان، بی اخلاقی هست  یا نع؟ گرفتن پاچه ی رقیب به دلیل اعتراض به عملکرد ما در مناظره انتخاباتی بی اخلاقی هست یا نع؟.. تازه از همین الان که شما به صدا و سیما میگید مناظره ها رو حذف کنن که حتی بعد 4 سال با سوالی مواجه نشید. تو سخنرانی هم که نمیشه ازتون سوال کرد. خب این مردمِ صاحب مملکت چه خاکی به سرشون بریزن؟ قرار بود شما خادم و نوکر ملت باشید نه پادشاه. این منش و روش بیشتر شبیه سلسله های پادشاهی و دیکتاتور مابانه است. که ملت هیچ کجا و هیچ موقع حق سوال یا سخن ندارند و یک عده زمام امور رو بر اساس سلیقه شخصی خودشون به دست میگیرند و به هیچ کس هم پاسخگو نیستند...

 واقعا معنی و دلیل این حرفای رئیس جمهور رو نمیفهمم. آیا واقعا اتاق فکری وجود داره تا به ایشون مشاوره بده و بگه با این نوع برخورد و سخن روز به روز از محبوبیتش کاسته میشه و نه تنها خودش بلکه جایگاه ریاست جمهوری رو متزلزل میکنه و از اعتبار این جایگاه سیاسی کم میشه؟.. من واقعا نگرانم. چون اگر این دمیدن آگاهانه در آتش زیر خاکستر نارضایتی مردم ادامه پیدا بکنه اتفاقای بدی رقم میخوره.. و خدا اون روز رو نیاره.. 

پ ن1: آمار و تحلیل اقتصادی دکتر عبدالمالکی رو  در رجا ببینید تا به عمق فاجعه بیشتر پی ببرید: سال 95 فاجعه بار ترین سال برای تولید ملی بود.. آمار ها تکان دهنده و غم انگیز هست. این فاصله  معنا دار بین آمارهای دکتر و آقای رئیس جمهور با دروغ پر میشه یا خوش خیالی!!؟

  • ۹۶/۰۱/۰۱
  • دکتر یونس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">