بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

دو لبه ی یک قیچی..

اون روز که نوشتم احمدی نژاد و روحانی دو لبه ی یک قیچی هستند کسی باور نکرد. باور کنید و برای عاقبت به خیری به خدا پناه ببرید. دیر نباشد که کتابها بنویسند "در خدمت و خیانت آقایان خود انقلابی پندار!" اما چه ویژگی وجود داشت که این دو گروه به ظاهر متفاوت اما در باطن همگن را به هم لینک کرد؟ "دروغ و خودخواهی". دو صفتی که بزرگترین و منفورترین گناه در نزد خداست و بارها و بارها خداوند در قرآن از آن نهی کرده. دروغ کلید خانه ایست که همه ی بدی ها در آن جمع شده است و خود خواهی باعث شد شیطان قید چندین و چند هزار سال عبادتش را بزند و بر انسان سجده نکند و مطرود شود.. 

دروغ "کلیدواژه مشترک " این دو ست. آقای روحانی وعده های انتخاباتی خود را انکار میکند. گفتمان سی سال پیش خودش را هم. اگر نبودند تکه پاره های روزنامه های آرشیوی اوایل انقلاب و فیلم ضبط شده ی تبلیغات انتخاباتی 4 سال پیش باز هم برای توجیه و دروغ پردازی چه راهی پیدا میکردند.. احمدی نژاد هم بعد از آنهمه مسخره بازی و پشتک و وارو نهایتا نامه مینویسد که بلیا! در انتخابات شرکت نمیکنم و کاندیدایی هم ندارم! بعد در تیم "سه دلقک بهاری" ایفای نقش کرده و کاندید معرفی میکند! بعد تر خودش هم کاندید میشود و میگوید آن حرف رهبر نهی نبود، توصیه بود!!

از بی حالی و بی خوابی دیشب بود یا تشنگی اما از ظهر که رسیدم خانه تا همین ساعت بارها و بارها و بارها به سیر تکاملی بشر فکر کردم. به تغییر آدمها.. به چرایی کارهایشان.. به احمق شدنشان.. به عاقبت به خیری و عاقبت به شری آدم ها.. به اینکه اگر روزی خودم هم اینطور شوم چه؟ به اینکه آدم باید هر چند وقت یکبار خودش را چک کند تا شبیه آدم های نفرت انگیز و منفور زندگی اش نشود... به اینکه "توهم دینداری و انقلابی گری" از نداشتنش بلکل خطرناک تر است.. به اینکه آدمهای داغ یک روزی سرد میشوند. آدم باید به پختگی برسد.. اما هیچکدام اینها باعث نمیشود اشکهام متوقف بشوند.. هیچکدامشان.. 

از بی اعتباری این دنیا همینقدر میدانم که هیچ جیزش الی الابد برای تو باقی نمیماند. این را از 5 سالگی فهمیده ام. پس نباید دلبسته ی چیزی شد. اما افسوس که قدرت اینقدر خواستنی ست که از آدمهای میانسال رفتارهای کودکانه با توجیهات احمقانه سر میزند!

کدام فیلسوف غربی گفته بود: انقلاب فرزندانش را میخورد؟! بیاید و ببیند که فرزندانِ انقلابِ ایران به سان گرگانِ گرسنه ، انقلابشان را میدرند... 

پ ن: اون دنیا تو جهنم حتما افتخارش اینه:  ایستادن جلوی حرف رهبر رو من مُد کردم!!

  • ۹۶/۰۱/۲۴
  • دکتر یونس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">