بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

دم می زنم من از تو «امام نجیب ها»/ فرمانروای بی کس شهر غریب ها

این شعر با تمامی مصراع های خود/ مانده در انتهای صف بی نصیب ها

آقا به شعر مضطر من آبرو ببخش/ ای پاسخ تمامی اَمَّن یُجیب ها 

عمریست معجزات کلامت گذاشته ست/ انگشت بر دهان تمام ادیب ها 

در وصف علم بی حد و اندازه ی شما/ همواره لال مانده زبان خطیب ها 

بوی گل محمدی از بس گرفته ای/ حلقه زدند دور و برت عندلیب ها

وقتی دوای شاعرتان یک نگاه توست/ دیگر چه حاجت است به چشم طبیب ها؟ 

تو با «حسین» فرق نداری فقط کمی/ نامت غریب مانده میان غریب ها 

آنقدر شعر از تو نگفتند شاعران/ تا اینکه باز شد دهن نانجیب ها..

پ ن: عید میلاد امام هادی جانمان مبارک.. حالا اسمم پشت یکی از آجرهای گنبدِ مرمت شده است.. این یعنی دلم به دل امامم راه دارد.. یعنی همینقدر که من دوستش دارم، دوستم دارد.. و برای محبّ دیر باور و تجربه محورشان باید اقدام عملی بفرمایند تا قلبمان مطمئن گردد.. شاید برای شما مهم نباشه اما برای من، انگار یه قطعه از بهشت رو بدون هیچ کوششی و ناخودآگاه به نامم زده باشن..  اگر مدافعینِ حرم نبودند این اتفاق در زینبیه، نجف، کربلا، مشهد و قم تکرار میشد.. فراموش نکنیم...

  • ۹۶/۰۶/۱۴
  • دکتر یونس

نظرات (۴)

سلام دکتر بزرگوار . چه وبلاگ دلنشینی !  کامنتتون رو در مورد سیاست تو وبلاگم خوندم. چی بگم برادر؟ اگر گویم زبان سوزد / نگویم مغز استخوان سوزد
 امیدوارم تا همیشه عاشق باشید
پاسخ:
سلام استاد.. کجایید بابا؟ برگردید.. باور میکنید به یادتان و دعاگویتان هستم؟ 
بله حال و روز ما هم مثل شماست.. صد بار لب گشودم و بیرون نریختم/ خونها که موج میزند از سینه تا لبم.. همین بودنِ رفقا بهمان قوت قلب میدهد..
سلام دکتر عزیز
چقدر خوبه که هنوز اینجایید. و چه مطلب عزیزی گذاشتید برای صاحب امروز.
پاسخ:
سلام عزیز. لطف شماست..
سلام دکتر جانم ! اسعدالله ایامکم کلا :))
خوش به حالت بابت اون آجر خوشگله!
تو صحن و سرای قشنگ سلطان دعاگوت هستم :))
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیه السلام  -عاشق این الحمدللهم بالاخره روز مخصوص گفتنش داره میرسه:)

پاسخ:
سلام بر سپیدارجانم .. دقیقا کجایی؟ مشهد یا نجف؟!  اگه مشهدی که واقعا شورش رو درآوردی.. من راضی نیستم! چه خبره هی هر روز هر روز مشهد! بابا یه امام رضا رو برای همه مردم باقی بگذارید! اما اگر نجفی، خوش به سعادتت، آقا جون رو از طرف من ببوس. قربون انگورای رو و توی ضریحش.. قربون اسمش، قربون عید غدیرش.. 
نه جانم ما راهی به اون صحن و سرای انگورنشان نداریم . ماییم و یه امام رضا ! دار و ندار و همه کسمون . مثل شما نیستیم که دوره ای مهمون یکی از حضرات باشیم  !!!! 
اینجا هم که گویا کسی ما رو تحویل نمی گیره!
پاسخ:
آآآاا چقدر هم رو داری!! تو همین تابستون دفعه دومته داری میری امام رضا.. من دو ساله نرفتم. تازه اینایی هم که رفتم همش پزشک کاروان بودم.. بهم مزه نداده.. با دل خوش و خیال راحت زیارت نکردم  بسکه ملت رودل کرده ی تهوع گرفته ی استفراغی دنبالم بودن و دارو میخواستن.. پلک رو هم نذاشتم، ده ساله اونم دو سال یه بار اینطوری رفتم مشهد.. این درسته الان؟!  حتما عیدی هم میخوای؟! امام رضا عید غدیر لباس هدیه میداده. شما که مقیمی ماشالله ، برا منم بگیر.. :) برو آمار اون قبر رو درآر.. دست خالی برنگردیا.. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">