بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

صدقه ی کتاب!

اگر ازسبکسری ها و رواج خرافات وبدعتها درعزاداری ها متاسفیم،راهی جز ارتقا فرهنگی و عمق بخشیدن به شعورحسینیِ خودمان و هم وطنانمان داریم؟! تا روزی مردم کتاب خواندن را به جای طبل زدن و قمه زنی وتماشایش انتخاب کنند!

پ ن: عکس از صفحه کتابی که از میزِ کتابفروشیِ توی هیئت خریدم. خدائیش دمشون گرم. کتابا عالی/تخفیف30% :)

 :(با عصبانیت و تعجب) هیئت هم میری با کیسه کتاب برمیگردی؟ 

_: خودشون کتاب میفروختن! به من چه؟! 

:(با تِم بدجنسی و ابروهای بالا انداخته) حالا خودت میدونی! ولی توصیه شده تاسوعا و عاشورا خریدو فروشی نباشه! چیزی برا خونه نخرید! روز عزاست! 

_ خب اینا رو اگر آدم بخونه، از وقوع روز عزاهای مضاعف و مستقبل جلوگیری میکنه! کتاب خوندن مثل نماز خوندن واجبه! ببین آقا چی گفته؟! 

: (به سیمِ آخر زده و رُک) من راضی نیستم! میفهمی؟! بشین سر درس و مشقت! پیر کردی منو! چشمام تار شده. ( دستش را روی قلبش میگذارد) قلبم تیر میکشه. اصلا از دور نوشته های توی تلویزیون رو نمیتونم بخونم. وای نفسم.. وای چرا تو هنوز همین صفحه ای؟! دو روزه فصل 9 هستی!! ..آخ کمرم.. وای سرم گیج میره.. (در مقابل خونسردی و خنثی بودنِ چهره ی مخاطب، میتینگ می آید!) دیگه برات عادی شده این چیزا.. سنگ شده قلبت!.. مریض دست و پا هم بزنه، هیچیت نمیشه!

_چطور نوشته های توی تلویزیون رو نمیتونی بخونی ولی شماره صفحه کتاب روی میز رو از اون فاصله میبینی؟! چرا اینقدر فیلمی شما؟! 

: ..... (دامن کشان و غر زنان دور میشود)! 

  • ۹۶/۰۷/۱۸
  • دکتر یونس

نظرات (۷)

بنظرتون کسانی که رهبری رو قبول ندارند تا به حال یکبار پای سخنان ایشون نشستند ؟
ببخشید بابت کامنت بی ربط با متن !
پاسخ:
نمیدونم. من خودم حتما متن مکتوب حرفاشون رو میخونم. با دقت. الان شاید 8 سال باشه. کلمه به کلمه. چون جواب خیلی از سوالام رو توش پیدا میکنم. شخصیتش فارغ از اینکه یه مرجع و مجتهد و فقیه و جانباز و رهبر و سیاستمدار  و مبارز انقلابی برجسته است، به خاطر اینقدر کتابخون و کتاب دوست بودنش عاشقشم! اگر هیچکدوم از اون صفات و ویژگیها رو نداشت هم برام اینکه یه مرد اینقدر خوش فکر و هنرمند و کتابخون باشه جذابه. مردا و پسرها حوصله کتابخوندن  رو ندارن! کتاب خاطراتش رو خوندی؟ از کودکی اونقدر کتاب میخونده در کتابخونه آستان قدس مشهد که در نوجوانی چشماش چند شماره ضعیف میشه. با چه مصیبتی عینک میخره! همه ی رمانهای داخلی و خارجی رو خونده. یه روحانی مبارز، یه مرجع تقلید، شاعرا و نویسنده های کشورش رو به اسم کوچیک میشناسه! چطور کسی میتونه عاشقش نباشه؟! 
اون مخالفایی که من دیدم با تصور ذهنی که بی بی سی ساخته و پرداخته زندگی و قضاوت میکنن. من خیلی وارد بحث باهاشون نمیشم. میدونی این حق خود آدمه که بره و امامش رو بشناسه. تازه الان تحقیق و شناخت و مطالعه خیلی راحت تره. ازم کتاب بخوان ، معرفی میکنم. ولی وقتی یکی نخواد بفهمه نمیفهمه! ما که گلفروش نیستیم! 

سلام اِ گناه دارن !اذیت نکنید!

پاسخ:
سلام. منو اذیت؟!  ایشون احتمالا از طرف پدری میرسن به پدر آیت الله بهجت! و از طرف مادری میرسن به پدر آیت الله خامنه ای(آسید جواد آقا) . تفاهم خالص هست با این دو عزیز مرحوم شده. اصلا از نوادگانشون باید باشه! وگرنه اینقدر شباهت مگه میشه!
عاقا این صدقه کتاب من کجاست؟!!
به دلار لدفن که خعلی کتاب لازمم... 😊

عه وا سلام یادم رف ...
سلامون علیکم وبلاگتون نورانی شد بدجوررر... 😊😄
پاسخ:
صدقه اش اینه که کتابای خوبی که خوندم رو معرفی میکنم. الان شما برید تو مرداد ماه همین امسال یه بیست جلد کتاب تو ژانر آزاده ها و اسارت معرفی کردم، تووووپ! 
سلام. بله حسابی نورانی شد. صفا آوردید. 
اخی عزززیزم مامانتو میگی؟؟! چقدر این مامان خانما شور بزنن رو بچه ها... 
پاسخ:
از من بچه بهتر کی داشته؟! :) کجایی؟ کم پیدایی؟!
کتاب-گاهی- چیز خوبیه!!!

پاسخ:
کتابِ خوب _همیشه_ چیز خوبیه!
کتاب و به من معرفی کنید دوست دارم بخونمش 
پاسخ:
چه کتابی؟
کتاب خاطراتشون رو، گفتید کتاب ازم بخوان معرفی میکنم. 
پاسخ:
سلام. کتاب خاطرات چه کسی؟! 
اگر منظورتون حضرت آقاست در فروردین ۹۵ کتاب زندگینامه شون رو معرفی کردم، کتاب «شرح اسم» که آقای هدایت الله بهبودی نوشتن و برگزیده جایزه جلال شده. 
بیست تایی کتاب درباره خاطرات اسرا و آزاده ها در مرداد ماه معرفی کردم. اما اگر ژانر یا فرد خاصی مدنظرتون هست دقیق تر بفرمایید معرفی میکنم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">