بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

برای اینکه چند تا عکس از حجاب در ادیان دیگه پیدا کنم که فکر نکنید چقدر گیج بودم که فکر میکردم اون دختر چادریه با صلیب دور گردنش مسیحیه! یه چرخی تو مقاله ها زدم. سبک زندگی یهودیا خیلی عجیب و سختگیرانه است.. آدرس چند تا مقاله که براتون در پست قبل گذاشتم، یه خلاصه ای هم براتون از بقیه اش میذارم و پرونده اش رو میبندم. 

1. میدونستید فیلم‎های غیراخلاقی و به طور کلی صنعت پورن متاسفانه یکی از پول‎سازترین صنایع در جهان است و جالبه بدونید سرمایه گذار اصلی این صنعت، خود  صهیونیست ها هستند. اون هم یهودی هایی که اینقدر قوانین سختگیرانه ، تفکیک جنسیتی در اتوبوس و پیاده رو، حجاب و پوشش حتی برای دختران خردسال و پوشاندن موی سر در مقابل همه مردان (به جز پدر و شوهر) رو دارند و به شدت هم اجرا میکنند! 

اما چرا ؟ 

در پروتکل‎های صهیونیستی یکی از راه‎های سلطه بر دیگر جوامع و قومیت‎ها، به فساد و هرزگی کشاندن آنهاست، این در حالی است که جامعه صهیونیست‌ها خود را تا حد امکان از این آسیب دور نگه می‌دارند. در نتیجه این صنعت را در جوامع دیگر ترویج و در جامعه خودشان نهی می کنند.

2. ازدواج یهودیان با غیریهودیان همیشه به عنوان تهدیدی برای آینده قوم یهود تلقی شده است. البته تور کردن مردان ثروتمند مسیحی و بالاکشیدن ثروت اونها  بلا اشکال هست! شما یه مرد ثروتمند یا معروف در دنیا پیدا کن، محاله دخترای یهودی براش نقشه ای نداشته باشند. و به طرز فجیعی بقیه وراث به کام مرگ برن و ثروت به بازمانده یهودی منتقل نشه! نمونه واضح و معاصر همین "ادواردو آنیلی" خودمون که مظلومانه هم شهید شد تا ثروت به  خواهر زاده های یهودیش برسه..  یعنی اون پول پرستی یهودیا حتی باعث میشه روی دینشون پا بذارن! همون توصیفی که خدا ازشون در قرآن داره.. 

از نظر یهود ،مادر خیلی مهمه و دین از مادر به فرزند منتقل میشه . به همین دلیل  پسران یهودی باید با دختران یهودی ازدواج کنن. حالا وقتی خبر می‌رسد پسر نخست وزیر اسرائیل  (یائیر نتانیاهو) با یک دختر نروژی غیر یهودی رابطه دارد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

هاگای بن آرتزی برادر همسر نخست وزیر اسرائیل به خواهرزاده اش هشدار داد که اگر به این رابطه پایان ندهد، مثل این است که به قبر اجدادش آب دهانش را انداخته است.

او گفته: اگر یائیر این کار را بکند من حتی به او اجازه نمی‌دهم به قبر اجدادش نزدیک شود. این بدترین چیزی است که در طول تاریخ یهود را تهدید می‌کرده است. بدتر از ترک اسرائیل ازدواج با یک غیر یهودی است. اگر این اتفاق بیافتد من خودم را دفن می کنم نمی‌دانم کجا. به خیابان خواهم رفت و موهایم را خواهم کند.هر کسی که فیلم 'ویولون زن روی بام' و صحنه ای که پدر به دخترش می گوید اگر با یک غیر یهودی ازدواج کند دیگر برای او مرده است را دیده باشد، می داند که این مساله همیشه موضوعی حساس در میان یهودیان بوده است.

 دکتر گوردیس می گوید این یک مساله نژادی نیست، جنگ قدرت هم نیست، بیگانه هراسی هم نیست. او می گوید دو دلیل برای مخالفت با ازدواج با دیگر مذاهب وجود دارد. یکی این است که در هلاخا یا قوانین یهودی این مساله ممنوع است. به همین سادگی!

آمار نشان داده که ممکن است بیشتر آنها با غیریهودیان ازدواج کنند. این مساله قطعی نیست ولی تقریبا غیرممکن است که کودکی پرورش داد که دقیقا همان اشتیاق و عقاید یهودی پدر و مادرش را داشته باشد.

خاخام یهودی دانیل هارتمن رئیس بنیاد تحقیقات یهودی شالوم هارتمن می گوید: وقتی شما ملتی کوچک و در خطر از دست دادن ریشه‌هایتان هستید این موضوع شما را خیلی نگران خواهد کرد. ما چهارده میلیون یهودی در جهان هستیم. همین."

3.  مسخره ترین عکسی هم که دیدم از یه یهودی بود که خودش رو در کیسه پلاستیک قرار داده بود و درش رو هم بسته بود و در هواپیما نشسته بود تا با زن نامحرم تماسی نداشته باشه و جالبه بدونید اون شرکت های هواپیمایی و اروپایی که یه پارچه 40 سانتی متری رو روی سر یه زن مسلمان نمیتونه تحمل بکنه! قبول میکنه که جناب یهودی رو  بصورت داخل پلاستیک  سوار هواپیما بکنه و هیچ فیلمی هم  در هواپیما به خاطر آقا پخش نشه!!! 

4. فقط در یک مورد مردای یهودی چون نمیخواستن در هواپیما کنار زنان نامحرم بشینن،چنان بلوایی درست کردن که بیا و ببین! 11 ساعت  روی خواسته خودشون پافشاری کردن تا جاهاشون رو درست کردن و پرواز با تاخیر 11 ساعته انجام شد! فقط مقایسه بکنید با تاکسی های ایران که حق نداری همچین درخواستی  داشته باشی وگرنه ...!! 

5. لِوطاهور (این مقاله) یه فرقه از یهودیان ارتودوکس هستن که در کانادا زندگی میکنن.. با صهیونیست ها مشکل دارند و به همین دلیل از اسرائیل اخراج شدن.. به شدت به قوانین مذهبیشون پایبندن. مثلا آقای مایسنر یه پدر جوون یهودیه که 37 سالشه و  9 تا بچه داره که بزرگترینشون 17 ساله و کوچکترینشون 4 ساله است. دخترانشون با رسیدن به بلوغ و 16 سالگی ازدواج میکنن. پسرهاشون رو به مدرسه میفرستن اما برای پاک موندن دخترهاشون (چون تربیت دختر و مادر خیلی براشون مهمه) اونها رو به مدرسه نمیفرستن و در خونه آموزش میدن.. (خداییش بین دختر و پسر نباس فرق بذارن).. دختران خردسالشون هم پوشش سر تا پا مشکی و حجاب کامل دارن! حتی دادگاه های کانادا هم نتونستن کاری بکنن..  نوع دین داریشون و سبک زندگیشون جالب بود. اینکه اینقدر به دین خودشون باور دارند و اینقدر با شدت و حدت بهش پایبندند و عمل میکنند. اینم یه عکس از دخترای آقای مایسنر، در کمال حیرت خدمتتون عرض میکنم که این خانم های محجبه یهودی هستند!! 

اون مرد یهودی برای تربیت دخترانش واقعا هزینه میکرد و حرف دیگران و دادگاه های کانادا ابدا براش مهم نبود.. مقایسه کنید مثلا با مهاجران ایرانی که به کانادا میرن، اولین کاری که میکنن چیه؟! چه سبک زندگی رو انتخاب میکنن و چطور وا میدن و از خود و فرهنگشون بیگانه میشن؟! با دین خودشون که خداحافظی میکنن و عشق به مام وطن و ریشه هاشون رو در کباب و قرمه سبزی ایرانی جستجو میکنن! 

دیروز یکی از بچه ها نوشته بود: در مجلس شورای اسلامی! با کمال تعجب 15 نفر مخالف و 9 نفر بیتفاوت رای دادند به طرح دو فوریتی اعلام «قدس» به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین. یعنی ما جمعا 24 نفر نماینده داریم که موافق رژیم کودک‌کش اسرئیل و هم صدا با ترامپ هستند!شما چه انتظاری دارید که به کشورشان خیانت نکنند؟

اینطور میشه که فقط "14 میلیون" یهودیِ با کیفیت و معتقد به دین خودشون از پس یک و نیم میلیارد مسلمانِ نیمه معتقد و شل و وِل و 5-6 میلیارد مسیحی  بر میاد.. و تمام منابع و ثروت دنیا زیر دستشه!  

اما در کل دلم برای زنهای یهودی سوخت. واللا اگر یکدونه از این کارها و قوانین سختگیرانه ای که در دین یهود هست ، اسلام داشت چه ها که این ها بر سر ما نمیاوردن!! تعدد زوجات! که دارن! دختراشون که به محض رسیدن به سن بلوغ باید زود ازدواج کنن! پُر زا هم که باید باشن تا نسلشون رو افزایش بدن! روبنده هم که باید بذارن! تفکیک جنسیتی معابر و پیاده رو هم که دارن! در اتوبوس هاشون که به جای میله بین قسمت آقایون و خانمها از پرده استفاده میکنن! (این فیلم). طلاق بدلیل صدای بلند! طلاق بدون مهریه بدلیل نپوشاندن موی سر! خط خطی کردن عکس کارتونی روی قوطی غذا! پوشش با رنگ مشکی برای دختربچه های خردسال اونم اینقدر سختگیرانه! 

اگر اینها رو یه مسلمون انجام میداد الان رسوای عالم شده بود! زن یهودی باید جلوی همه مران به جز "پدر و شوهرش" حجاب داشته باشه! بعد برای ما نسخه "آزادی های یواشکی و چهارشنبه سفید و نه به حجاب اجباری! و سند 2030" میپیچن..  یه یهودی حق دیدن فیلم هالیوودی رو به بچه اش نمیده، کوچکترین صحنه غیراخلاقی یا لباس نامناسب در فیلم باشه ،سانسور میکنن و حتی مونیتور توی هواپیما رو میپوشونن!(این فیلم) ولی بزرگترین کمپانی های صنعت سینما و تی وی در دنیا برای یهودی هاست! کلی شبکه خبری و سرگرمی دارن برای تربیت مسیحیان و مسلمانان! شان جوونهای یهودی بالاتر از دیدن این فیلمهاست که برای ما میسازن!  شما پیاده روهای اورشلیم رو تفکیک جنسیتی کردید، بعد اینجا برای ورزشگاه رفتن زنان بعضی ها با پول و حمایت رسانه ایِ شما یقه جر میدن!  آخرشم اونا حق وِتو دارن ، ما پرونده ضد حقوق بشر.. واقعا تو دنیا چه خبره؟!  این قدرتِ رسانه و  گردش اطلاعات سِلِکتیو که میگن همینه ها!

اونجایی که خدا به حضرت مریم میگه: قالَ کَذلِکِ قالَ رَبُّکِ هُوَ عَلَیَّ هَیِّنٌ وَ لِنَجْعَلَهُ آیَةً لِلنّاسِ وَ رَحْمَةً مِنّا وَ کانَ أَمْراً مَقْضِیّاً .. گفت: «مطلب همین است! پروردگارت فرموده: این کار بر من آسان است! (ما او را مى آفرینیم،) و او را براى مردم نشانه اى قرار دهیم; و رحمتى باشد از سوى ما! و این امرى است پایان یافته. من تازه الان فهمیدم رحمه منا یعنی چی.. واقعا تولد حضرت عیسی رحمتی بوده برای مردم وگرنه علمای بنی اسرائیل و یهودی ها، بابای مردم رو میاوردن جلوی چشمشون!

اما در کل (برای انتخاب دین) فکر میکنم قربون دین خودمون. نه مثل دین یهود سختگیرانه است و نه مثل مسیحیت رها شده.. وسط هستیم و این خوبه. اسلام بهترین راهه به نظرم. لکن اینطور نباشد که از آتئیستها وِل تر باشید و یهودیان از شما محجبه تر و عفیف تر به نظر آیند!:)

 خدا در آیه 143 سوره بقره میفرماید: وَکَذَلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِّتَکُونُواْ شُهَدَاء عَلَى النَّاسِ وَیَکُونَ الرَّسُولُ عَلَیْکُمْ شَهِیدًا وَمَا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِی کُنتَ عَلَیْهَا إِلاَّ لِنَعْلَمَ مَن یَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّن یَنقَلِبُ عَلَى عَقِبَیْهِ وَإِن کَانَتْ لَکَبِیرَةً إِلاَّ عَلَى الَّذِینَ هَدَى اللّهُ وَمَا کَانَ اللّهُ لِیُضِیعَ إِیمَانَکُمْ إِنَّ اللّهَ بِالنَّاسِ لَرَۆُوفٌ رَّحِیمٌ.
و بدینسان شما را امتی وسط و میانه قرار دادیم تا گواه بر مردم باشید و پیامبر گواه بر شما باشد. و قبله ای را که بر آن بودی برقرار نکردیم مگر اینکه بازشناسیم کسانی که پیروی از پیامبر می کنند از آنها که واپس گرایند و به قهقرا باز می گردند و قطعا این آزمایش جز برای آنان که خداوند هدایتشان کرده دشوار آید و خدا هرگز ایمان (نمازهائی را که با قبله سابق خوانده اید) شما را ضایع نمی کند و نادیده نمی گیرد زیرا خداوند به مردم رحیم و مهربان است.

  • ۹۶/۱۰/۰۵
  • دکتر یونس

نظرات (۱۵)

ممنون..اطلاعات خوبی بود. ولی خب شما اون دختر رو با یه مسیحی اشتباه گرفته بودین.این عکسها  دختران یهودی هستن،،،این عکسی هم که از یه خانم مسیحی هست حجابشون شباهتی به مسلمانها نداره و مخصوص راهبه ها است .. البته اینکه فک کردین مسیحیه حق داشتین چون گردنبند صلیب داشتن..
من شنیدم یهودیا هوش های خیلی خوبی دارن  و علم پزشکیشون خیلی پیشرفته است...چه خوب که از بچگی به فرزندانشون آموزش دین میدن....ولی من واقعا کسی رو که بتونم درمورد دین کلی سوال ازش بپرسم از نزدیک ندیدم....مهم ترین ویژگی آدمهای اطرافم اضطراب ، به روز نبودن ،، عدم درک بالا بود...نمیدونم این هالیوود دقیقا هدفش چیه ولی بعضی از فیلماشون از دینو مذهب میگه و خیلیا از جمله خود منو جذب خودش کرده . ...درستو غلطش رو نمیدونم ..


پاسخ:
خب طرف تو ایران داشت دانشگاه میرفت و من فکر کردم لباسش رو هماهنگ با محیط میپوشه. همین الان حجاب خانمهای مسیحی تو ایران بهتر از دخترای تهرانی هست که من دیدم.. این حجم از بزک و دوزک رو شما در اروپا و امریکا هم نمیتونی بیابی.. یعنی دیگه حتی آرایش و بدحجابی نیست، برهنگیه. تابستون من دختری رو دیدم که مانتو جلو باز نیم تنه تور رو روی لباس زیرش پوشیده بود و لخت بود! به نافش هم نگین زده بود! واقعا لخت بود... یه بنده خدایی همسر خارجی تازه مسلمون شده اش رو آورده بود ایران ، با بدبختی اونجا زنه برای خودش مانتو دوخته بود و با یه مانتو گشاد و بلند و مقنعه اومده بود ایران، از فرودگاه تا خونه یه بند به شوهرش میگفت:چقدر مسیحی تو ایران زیاده! فکر میکرد خانمهایی که موشون پیداست مسیحی هستن! 
من شانس آوردم که کتاب خونه های خوب دم دستم بود و راجب هرچی کله میکردم تو کتابخونه.. الان که کتاب خوب زیاده.. هالیوود هم هم جهت با مالکینش یعنی همین صهیونیستهاست. دین نذاشتن برای مسیحی و مسلمون. تو کتابای مدرسه شون به بچه هاشون درس میدن که ما دو نوع حیوان داریم: حیوانات/ انسانهای غیر یهود.  از نظر اونا ما و مسیحیا حیوونیم. مستند ظهور رو ببین. همونیکه به زبان انگلیسیه و یه مسلمون خارجی ساخته. فکر کنم چند قسمتش راجب هالیوود باشه. خوب توضیح داده. 
همشو خوندم.جالب بود واقعا.  ولی ببخشید اینا مستنده؟!  درسته من زن یهودی ندیدم زیاد شایدم اصلا ندیدم ولی برام یکم باورش سخته!!!  
بعد میگم تو هواپیما های خارجی نمیشه چادر پوشید؟!  
پاسخ:
سلام. دم شما گرم! دست شما درد نکنه! لیلی زن بود یا مرد؟! خوبه با عکس و آدرس و مقاله و فیلم مستند سازی کردم. برا منم باورش سخت بود ولی خب گویا بعضی از ادیان برای اعتقادانشون و دینشون ارزش قائل هستن و کاملا بهش عمل میکنن. یه فیلم هم بود که تو اسرائیل یه دختر دبستانی میخواست مثلا با بلوز و شلوار مدرسه بره! مردای یهودی ریختن تو خیابون و بلایی به سر این بیچاره و مادرش که خودشم محجبه بود آوردن که بیا و ببین! اصلا انعطاف پذیری ندارن و حتی ملاحظه یه بچه کوچیک رو هم نمیکردن! 
در تجمع همجنسگرا ها در اورشلیم یکی از همین یهودی ها بهشون حمله کرد و با چاقو یکیشون رو زخمی کرد.. جالبه احکام دینشون از اسلام بیشتر و سخت تر و پر از حرام میباشد ولی یک نفر نقدشون نمیکنه و اصلا و ابدا زیر ذره بین رسانه ها قرار نمیگیرن! 
فی المثل همین اروپا و فرانسه که مهد آزادی هست به اصطلاح!! حجاب رو قبول نکرد، روبنده رو ممنوع کردن و یه زن مسلمان رو به خاطر حجابش کشتن یا سالهای سال در ترکیه زنان با روسری حق تحصیل در دانشگاه و کار نداشتن(مستند روسری های رنگی راجب همین هست) اونوقت  یهودی ها بی زحمت به احکام دینشون عمل میکنن و کافیه تو همون فرانسه یه استاد دانشگاه راجب هولوکاست شک کنه! بیچارش میکنن! یه کمدین راجب یهودیا یه جمله طنز بگه از هستی ساقطش میکنن ولی کاریکاتور پیامبر ما حضرت محمد رو میکشن و هیچکس هم هیچی نمیگه! حتی تو ایران روزنامه های اصلاح طلب ازش حمایت میکنن!! 
به چادر گیر میدن. تو مترو یکی از کشورای اروپایی گویا مزاحمت هم ایجاد کرده بودن برای یه خانم چادری. تو همین مغازه های ایران نحوه برخورد فروشنده با یه خانم چادری و غیر چادری چطوریه؟! 
لیلی رو.میگن مرد بوده!  منظورم از مستند فیلم و عکس نبود چون منم این عکس ها رو دیدم اما فکر میکردم این داستان برای نسل های قبل شون بوده و نسل حاضر شون زیاد در قید این چیزا نیستن.برای همین گفتم.  اما خب بنظرم اینا زرنگ تر از این حرفان که اجازه بدن اطلاعات شون جایی درز کنه . البته منم یکبار یه مستند دیدم که مصاحبه با یه خاخام یهودی بود و درمورد ازدواج ازش سوال میکرد. درمورد چند همسری و طلاق و مهریه و این چیزا.من اونجا واقعا بهم ثابت شد دین ما کامل تره. 
پاسخ:
عه! شمام فهمیدی؟! نه عزیز! ملت فکر میکنن لیلی مرده! :)
واللا آقای مایسنر یهودی که معاصر و نسل جدیده، 37 سالشه و 9 تا بچه داره. تازه از سنش خیلی جوون تر میزنه. من حساب کردم اگر 20 سالگی پدر شده باشه(چون اولین بچه اش 17 ساله است) هر دوسالی هم یه بچه جدید به دنیا آورده باشه باز کوچیکه 4 ساله نمیتونه باشه. حداقل دو تا زن داره.. ولی من نمیفهمم چطور چند همسری برای مسلمونا زشت و قبیحه ولی برای یهودیا خوبه و کسی چیزی نمیگه؟! فوکوس رسانه های (اتفاقا صهیونیستی) هم  فقط روی ماست؟ اونچیزی که خودشون دارن رو به ما میبندن!! اینش زور داره. به همین دلیل از سینمای هالیوودشون بدم میاد و به همه حرفاشون شک دارم.. البته من هم مثل امام خمینی با چند همسری مخالفم. واقعا با احادیثی که هست در شرایط امروز جایی نداره. یه اورژانس برای مواقع اضطراری و در زمان گذشته بوده و الان مصداق نداره.
حالا اینکه خوبه، یکی میگفت از یکی از مرد ای سُنی ایرانی که 8 تا زن و 50 تا بچه داره! هزینه های زندگیشون رو هم سنی های کویت و عربستان سعودی.. تقبل میکنن. فقط بهشون میگن بچه بیارید.. روزی 50 تا نون سنگک برای خونه اش میخره! فکر کن!! الان تو قسمتهای سنی نشین ایران، تعداد بچه های سنی خیلی بیشتر از شیعه است.. تا سی سال دیگه معلوم نیست چی میشه! شاید ما اقلیت شدیم! 
نمیدونم .... نمیدونم چرا خانمهای ایرانی اینطور میان بیرون و خانم های خارجی خیلی ساده..دلیلش رو نفهمیدم آخر....بعد  اینکه فقط تهران نیست که توش بی حجابن ...من یه شهر مذهبی میشناسم دست کمی از تهران نداره...یعنی اگه خیلی روی مد و شیک نباشی اصلا چپ چپ بهت نگاه میکنن...و مهمونی های آنچنانی دارن ..
پاسخ:
فکر میکنی مقصر فقط خانم هان؟! هزار بار دیگه ازم بپرسن به نظرم مقصر و دلیل اصلی بی حجابی زنها ، "تغییر ذائقه مردها"ست.. زن به لحاظ روحی بسیار وابسته به توجه مردهاست. قبول کن "زنِ خود ساخته ی با اعتماد به نفسِ پرمشغله ی پویایی که اصلا فرصت و علاقه به خود نمایی نداره چون ویژگیهای مثبت دیگری داره"؛ خیلی کمه. زنها اونطور لباس میپوشن، اونطور میان بیرون که مردها میخوان.. من زنهایی رو میبینم که الان بی حجابن اما دهه شصت اتفاقا مانتو مچ دار و مقنعه بلند و چادر کیفی سر میکردن! یعنی اونوقت با جو موجود بودن و الان هم با جو موجود، از خودش هیچ فکر و شخصیتی نداره که بر اساسش انتخاب کنه یک راه رو.. اما چرا جو تغییر کرده، چون ذائقه مردها تغییر کرده، و تغییر ذائقه منجر به تغییر چهره جامعه و فرهنگ غالب میشه .. تا مرد نخواد ، زن خودش رو به تیغ جراحی های زیبایی متعدد نمیسپره. متاسفانه ما چیزهایی میبینیم که گریه آوره.. 
حرف شما صحیح ولی کمیت که مهم نیست. یه بچه شیعه مثه ما همون یکیشم زیاده. فکر نمیکنم سنی ها اونقدرا هم به تربیت شون اهمیت بدن اصلا وقتشو ندارن. آخه 50 تا؟؟  
البته شیعه ها که الان یکی هم دارند خوب تربیت نمیکنند. ولی خب... 
اتفاقا برنامه صد و هشتاد درجه شبکه افق یک هفته پیش به چند همسری پرداخته بود. مناظره بین یک روحانی مخالف و یک استاد دانشگاه موافق این قضیه بود. من اولین بار بود تو تلوزیون همچین بحثی رو دیدم که باز شده. بنظرم ماها یعنی دقیقا خودمو هم میگما نه تنها درست مطالعه نمیکنیم بلکه وقت رسانه هم که میشه جای مستند و برنامه های اجتماعی سیاسی، دورهمی و خندوانه رو ترجیح میدیم. اونوقت دکتر شما میگید همچین شیعه ای بچه زیاد بیاره؟! 
پاسخ:
قطعا کیفیت مهمه، ولی یادت باشه کمیت هم بی تاثیر نیست. یعنی همیشه یکی از پارامترهای قدرت ، علاوه بر داشتن جوونها و نسل با کیفیت ، تعداد و جمعیت بالا هم هست. الان چین با یک میلیاردو هفتصد میلیون نفر(همشون با کیفیتن؟) جمعیت برا خودش یه ابر قدرت شده و آمریکا جرات نمیکنه بهش چپ نگاه کنه! کم باشی یا ضعیف باشی ، تو این دنیای باغ وحشی میخورنت! با تغییر و جابه جا شدن مذهبی جمعیت ، مثلا تا سی سال دیگه شما باید یه رئیس جمهور سنی انتخاب کنید. کرسی هایی که در مجلس به دست میارن و بقیه مسائل سیاسی و فرهنگی که با تغییر بافت مذهبی بوجود میاد رو نمیشه نادیده گرفت.. با تعداد بالا هم حضور اجتماعیت و هم قدرت سیاسی و اجتماعی پیدا میکنی ولو اگر به اندازه یک رای باشه.. میشه یه روش برای تغییر حکومت به روش نرم! بدون جنگ و خونریزی. به همین دلیله که عربستان داره خرج زندگی سنی های بعضی مناطق ایران و وهابی های پاکستان و هند و .. رو میده و ازشون میخواد که پرزا باشن! چون براش میصرفه. 
یه مثال میزنم: تو بلوچستان که چند همسری و تعداد زیاد بچه هست. تو کردستان هم یه مقاله خوندم که تعداد دانش آموزان سنی 11 برابره دانش آموزان شیعه است.چون زاد و ولد درشون بالاست. و رایشون تو همین انتخابات اخیر تعیین کننده بود. به یه چیزی حدود 7-8 میلیون روستایی در مناطقی که حدس میزدن اصلا تعرفه نرسوندن. در مناطق شهری که احتمال انتخاب رقیب بالا بود هم که تعرفه نرسوندن یا به سختی.. تعداد رایی که آقای روحانی آورد در بلوچستان و کردستان (که معمولا زیر نظر مولوی و بزرگ قبیله شون رای میدن) همون 7 میلیون بود! پس ببین که در بازی قدرت اتفاقا جمعیت حتی (بی کیفیت) موثره. 
یه بنده خدایی میگفت برخی مولوی های اهل تسنن، اجازه دفن زن سنی که کمتر از 5 تا فرزند به دنیا آورده باشه رو در قبرستان مسلمانان نمیدن! قصه اونقدر ها که منو شما فکر میکنیم ساده نیست.. دنیا خیلی پیچیده و بی رحمه..

  • آب‌گینه موسوی
  • عالی بود. خسته نباشی و خیلی ممنون بابتِ این یادداشت.  

    استفاده کردم و شگفت‌زده شدم!

    وای بر ما که بدحجابی را پایه گذاشتیم! وگرنه جای دیگر یا باحجابند و یا بی‌حجاب!

    پاسخ:
    سلام بر آبگینه عزیز. درد زیاده..  وقتی به این فکر میکنم که از هزار طرف تحت هجوم و فشاریم.. نسلمون که کم شده، الگوی زاد و ولد که تغییر کرده، اصلا ازدواج که وضعش اینطور رو به کاهش و مفتضحانه است! حالا اونی که ازدواج بکنه، 3 از 5 طلاق رو شاخشه! بعد همون دو از سه اصلا بچه نمیارن و یک پنجم زوج های ایرانی نازا هستن یا با نازایی دست و پنجه نرم میکنن! حالا  همون اندک بچه ای که به دنیا میاد با این تهاجم فرهنگی و سند 2030 و فیلم و ماهواره و .. چی از آب در میاد؟! بیکاری و مشکل اشتغال و اعتیاد و تحریم و گرونی رو بذار یه طرف، میل به فساد و هرزگی و بی هویتی و تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی رو هم بذار یه طرف، تهدید نظامی و تحریم خارجی رو بذار یه طرف، دعواهای سیاسی و مدیران بی کفایت داخلی که با بی تدبیری و بحران آفرینی کشور رو به لبه پرتگاه میبرن بذار یه طرف..  یعنی عملا بوجود اومدن یکی مثل محسن حججی یک در میلیونه! بعضی وقتا از حجم استرس اینکه قراره آینده مون چی بشه و اصلا اسلامی باقی میمونه و اون دنیا باید جواب امام حسین رو چی بدیم، فکر کردن به این سوالا اشکم رو در میاره.. 

    جهت مزاح! بعضی وقتا میگم کاش به جای درس خوندن و کتاب خوندن و تو سروکله خودمون زدن میرفتیم 5-6 تا بچه میاوردیم شاید اثر و ثوابش بیشتر بود. رضایت از زندگی دیگه چیه؟ مگه همه ی اینایی که با عشق و علاقه ازدواج کردن الان راضی هستن؟ حداقل اونموقع میگفتیم ما به خاطر اسلام پا روی نفس و میلمون گذاشتیم. میگفتیم عب نداره این دنیامون با همسر بد جهنمه، اون دنیا ثوابش هست و جلوی پیغمبر روسفیدیم... کی میدونه راه درست چی بود؟!   بعد میرفتیم اون دنیا، خدا میگفت بیخود زجر کشیدی! اون 5-6 تا بچه هم به جا باقیات صالحات ، مالی نشدن! به خاطر حماقت و نادانی و عذابِ خود باز میبردنمون جهنم! :) 
    صد سال دیگه تو کتابای تاریخ چی مینویسن؟ مینویسن ما اسلام رو نابود کردیم.. با ضعیف بودنِ خودمون..
  • سپیدار ...
  •  بعضی از این عکسها رو قبلا دیده بودم !
    ولی اون کیسه زباله ایه خیـــــــــــــــــلی نوبره! اینقدر غیر طبیعیه که آدم به چشم و عقل خودش شک می کنه!
    ...
    در کل خلاصه بهتره ما ایرانی ها خیلی از این جور چیزها خبر نداشته باشیم تا راحت تر هر چی برامون بافتن باور کنیم !
    پاسخ:
    سلام بر سپیدار عزیز.. آره بیخبری خوشیه! من خودم فکر کردم اون دختره با عبا از طلبه های جامعه الزهراست! نگو یهودیه.. :) حجاب دختر بچه هاشون رو آدم کجای دلش بگذاره؟! دهسال قبل دختر بچه های عراقی حجاب قشنگی داشتن.. بعد ماهواره و گوشی که ریخت تو دست و بالشون سال به سال من تغییر رو درشون میبینم. از دختر بچه هایی که با عباهای کوچولو و روسری های رنگی میومدن به حرم، رسیدن به دخترای بزرگ و نوجوونی که موهاشون رو بافتن و اصلا حجاب ندارن و زنهاشون هم آرایش دارن.. اونا هم پا جا پای ما گذاشتن.. هیلاری کلینتون چند سال پیش گفت ما اجازه دادیم ایرانی ها از اینترنت و وایبر و فیسبوک و گوشی های هوشمند و .. استفاده کنن. من با خودم گفتم: زنیکه بیشعور! این چه حرفیه. خب این پیشرفت تکنولوژیه دیگه، به مرور زمان میاد چه ربطی به شما داره. این شد ابزار تغییر فرهنگ و براندازی نظام؟! الان میفهمم چی گفته..  
  • آب‌گینه موسوی
  • سلام عزیزم!

    برای آینده که نگران نباش. آقا عنایت دارند و دین صاحب داره...

    امّا واسه همین چیزا بود که برخی علما با انقلاب موافق نبودن و معتقد بودن که فرج عقب افتاد...

    من هم به این مزاح فکر کردم... :)

    صد سالِ دیگه اِن‌شالله، در حالِ زندگی در دولتِ کریمه هستیم! الهی آمین!

     

    پاسخ:
     و علیکم السلام بر آبگینه ی عزیزم.
    انقلاب اسلامی که مقدمه ساز فرج حضرت مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف) میشه ان شاالله. یادت باشه دغدغه همه ی پیامبران و امامان برقراری حکومت اسلامی بوده.. اینکه انقلاب نمیشد و فساد همه جا رو میگرفت که ظهور زودتر رخ بده ، نگاه "انجمن حجتیه" ایه! و تو کت من یکی نمیره.. به نظرم یه سرپوش برای تنبلی و بی عرضگی و بی عملی و عافیت طلبیِ خودشونه.. وگرنه عزیزم خدا مگه معطل ماست برای ظهور یا برقراری دینش؟! اونم هیشکی تو این 1400 سال نع! عدل ما!! خیلی خوش پر و پا هستیم سر خزینه هم میشینیم!! خدا خودش تو قرآن گفته احوال و سرنوشت ملتی رو تغییر نمیده مگر اینکه خودشون بخوان و تغییر کنن! حدیثه که اگر به یک حکم خدا روی زمین عمل بشه رحمتش معادل اینه که سه روز بارون بباره ، یعنی خدا اونجا رو اینقدر غرق رحمت خودش میکنه.. اتفاقا من فکر میکنم انقلاب ما میتونه خیلی موثر باشه.. قرار نیست حضرت بعد ظهور مرتب معجزه کنن که! باید با عقل مردم سال 2000 و چند میلادی رو مجاب کنن که حکومت اسلامی این مزایا رو داره. خب در یک اشل کوچکتر ما باید اونقدر خوب و عالی باشیم که آقا روش بشه ما رو برای بقیه مردم دنیا مثال بزنه بگه ببینید اینطوری.. مثل ما که بخواهیم جمع آسمانی آدمای خوب و مخلص و خدایی رو مثال بزنیم میگیم: مثل جبهه! همونجور زیبا ، مهربانانه، انسانی، مومنانه، و موثر و پیروز..  
  • آب‌گینه موسوی
  • خب من قصدِ بحث ندارم. اصلاً خودم را در حدِّ آن بحث نمی‌بینم. فقط نقلِ قولم از حجّتیّه نبود، قطعاً!

    آن حضرات تشخیص بر قعود داشتند و چون مجتهد هستند، حتمی نظرشان صائب است. این حضرات هم قیام را انتخاب کردند و باز به حکمِ اجتهاد و علم، نظرشان صائب.

    رفت آن‌چه رفت و اتّفاق افتاد و بابتش کلّی هزینه و خون پرداختیم و می‌پردازیم. اِن‌شاءلله که باشیم و ظهور را هم درک کنیم.   

    پاسخ:
    چی بگم.. اونوقت من که دیگه قطعا محلی از اعراب ندارم.. بی خیالش بشیم. من اینقدر نقشه برای روزهای ظهور کشیدم که نگو.. خدائییش من اگرم مُردم باید برگردم و یه دل سیر با دل خوش و لب خندون تر! زندگی کنم:) فکر کن چه شود.. 
  • آب‌گینه موسوی
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    خواهش می‌کنم، **** دکتر! شکستِ نفسی نفرمایید. :)

    خدا نکنه بمیری. باش و ببین اِن‌شاءلله. 

    هوم...

    هععععی...

    پاسخ:
    ان شاالله لذت نفس کشیدن در مدینه فاضله مهدوی و دیدن روزهای به ثمر رسیدن مجاهدت شهدا و عزیزانمون رو میبینیم. با هم.. همه ی خوبی های عالم رو برای شما و بقیه دوستان آرزومندم. بی تعارف. چیزای خوب برای آدمای خوب:)
    فرض رو بر صحت و درستی تمام مطالب شما می گذاریم و قبول میکنیم که شما درست میگویید ..
    اما یک سوال ؟ اگر کسی به هر دلیلی نخواهد حجاب داشته باشد چه ؟ 
    چرا آنرا اجباری میکنید؟ 


    حجاب مخصوص تمام ادیان است قبول .اما هیچ کشوری اجباری در اجرای سفت و سخت ان به روش ایران  ندارد. چرا ؟ 
    پاسخ:
    فرض رو بر درستی نگذارید. من نخواستم شما رو مجبور کنم یا بگم حرف من درسته. من خواستم فقط به این موضوع از این منظر هم نگاه و فکر کنید.
    ما به قانون اساسی کشور رای دادیم و 98.2 درصد خواستن جمهوری اسلامی و قانون اساسی در کشور اجرا بشه. بعد از ده هزار سال پادشاهی 37 ساله برای اولین بار دردنیا یه حکومت اسلامی تشکیل شده با آزمون و خطا و مشکلات داخلی و خارجی داره میره جلو. من ادعا نمیکنم قانون ما بهترین قانون هست، ولی همه متفق القول هستن که یه قانون حتی بد بهتر از بی قانونیه! 
    حجاب یکی از اون قانون هاست. من نبودم اون وقتی که تصمیم گرفتن توی قانون کشور لحاظش کنن. اما حتی اگر یهودی و مسیحی و مسلمان هم نیستیم، باز به عنوان یه ایرانی باید به قانون مملکتمون احترام بگذاریم. من راجب دلایل عقلی و شرعی و غیره حرف نمیزنم از قانونمداری حرف میزنم. ما به دولتمردا و قاضی ها و .. انتقاد میکنیم که چرا به قانون عمل نمیکنن.به کارمندا انتقاد میکنیم که چرا به وظیفه قانونیشون عمل نمیکنن. به اغتشاشگر کف خیابون میگیم وحشی و بی فرهنگ چون داره قانون شکنی میکنه. به نظرت قانون با قانون فرق داره؟ نماز با حجاب و حج و صداقت و خمس فرق داره. حجاب یکی از حروف الفبای اسلامه. یکی و نه همش. نمیشه نباشه. نباید "نومن به بعض و نکفر به بعض" بود. خدا ازین جور آدما متنفره.. از کسانیکه قسمتی از آیات و دین رو میگیرن و قسمتیش رو رها میکنن. حالا چرا در جامعه حجاب به این حالت درومده به دلیل نقص و بی توجهی فرهنگی و تغییر ذائقه ی مردا و موج سواری سیاسی بعضی و برای بعضی هم یه روش مبارزه و مخالفت با نظامه! مثلا میخوان با بیحجابی نظام رو سرنگون کنن!! همینقدر خنده دار.. 
    الان به نظرتون اجراش در ایران سفت و سخته؟!دارید شوخی میکنید؟ اون نوار بیست سانتی که روی کله است و پشت گوشه اسمش حجابه؟!  اون چیزی که در ایران هست بعضا برهنگیه! من یه خانم لخت دیدم تو مترو با مانتو جلو باز که به نافش نگین زده بود! خیلی وحشتناک بود آرایشش. یعنی یه بیمار مانیک هم تو فاز مانیاش اینقدر آرایش نمیکنه که بعضی زنهای ایرانی. بچه های ما که میرن اونطرف آرایش نمیکنن! میگن زشته. آرایش برای دختر جوون نیست! برای دانشگاه نیست! معنی بدی داره. ایران اینطوریه؟!
     علی ایحال من از صمیم قلبم براتون آرزوی خوشبختی و لذت بردن در هوای وطن دارم. انشالله به آرزوی قلبتون برسید و احساس خوبی داشته باشید. خدا این رو دوست داره. امنیت و آزادی و خوشی و رشد بنده هاش رو میخواد. 
     من در کربلا و نجف و مدینه و مکه بی حجاب ندیدم. البت الان باس اورشلیم رو هم بهش اضافه کنیم!:)
    راستی آدرسی از خودتون بگذارید تا از مزاحمین افتراقتون بدم. معمولا به کامنت بی آدرس پاسخ نمیدم. 
    بسیار ممنونم که وقت تایپ و پاسخ دادن گذاشتید 
    قوانین باید باب میل اقشار جامعه هم تغییر  کنه. الان عربستان با تمام خشونتی که نسبت به زنان داره باز هم در صدد تغییرات هست چون آدمهای امروز رو نمیشه با قوانین که چهل سال پیش تصویب شده راضی نگه داشت  باشیم بیاد داشته باشیم که  حجاب برای مسلمان واجب است .پس تکلیف غیر مسلمانان ایرانی چه میشود .؟؟ .حتی کتابهای درسی هم باب علم روز تغییر میکنن  .قوانین کشوری هم همینطور  باید باب میل همه و به نفع همه باشد . الان فقط اوضاع بر مراد شماست که مسلمان هستید...
    من کاملا با وضعیت حجاب در جامعه با شما موافقم . اصلا معلوم نیست حجاب هست نیست 
    انواع آرایش و برک و نقاشی صورت ... 
    بنظرم این افراط در آرایش و بد لباسی ناشی از همین حد و حدود گذاشته..
    میگن که زنان ایرانی بیشترین حجم آرایشو دارن و حتی خارجی ها هم اینقدر آرایش نمیکنن و این حرفها. ‌من انتقاد بزرگ و اساسی به این حرف دارم و معتقدم از لحاظ آرایش نباید چنین مقایسه این بین زنهای ایرانی وخارجی انجام داد 
    چرا که زنهای خارجی انواع آزادی های فردی و اجتماعی رو برای خودنمایی و حضور اجتماعی دارند و در واقع آرایش برای زنان ایرانی تنها گزینه ایه که میشه باهاش زیبای رو نشون بدن و ..
    در کشور ما نه خبری از رقص و ورزش  و شادی های دسته جمعی نیست  اجازه ی خواانندگی ندارند ..گرد همایی های سالم شادی افزایش وجود نداره  که در اون شخص تخلیه روحی و روانی انجام بده
    در کشور ما حتی دوچرخه سواری ممنوعه .هزینه های گرون باشگاهها و استخر و پیستی  هم که وجود داره شرایط رو به مرتبه سخت تر میکنه 
    برای همین به جای سوق  رفتن به سمت ورزش و هنر آرایش تنها گزینه ی زنان هست که متاسفانه مشتری هایی از جنس مرد ایرانی چشم گرسنه داره‌. من هم مخالف آرایش هستم چرا که هیچ چیزی  و لا چهره واقعی عوض نمیکنم اما بررسی کنیم چرا آرایش چرا بد حجابی ؟؟
    بازهم ممنون که وقت میزارید .من هم آرزومند بهترینها هستم برای شما و اینکه امیدوارم بپذیرید که تغییرات  در قوانین لازمه ی آدمهای امروزی هست 
    من اهل دروغ نیستم . وبلاگ دارم اما آدرس نمی زارم نظرات من معمولا طرفداری نداره و مزاحمت زیادی تو وبلاگم دارم از طرف مزاحمینی که خودتون هم اشاره کردید:)
    پاسخ:
    سلام و رحمه الله. بله فقه شیعه در طی این 1400 سال به فراخور تغییرات و پیشرفت ها ، به روز شده و همین نقطه برتریش نسبت به بقیه آیین هاست. اینکه پویاست و به روز داره با مردم جلو میاد و جوابگوی سوالات و نیاز هاشون در زمینه های تخصصی هم هست. 
    منم با شما موافقم در بسیاری از زمینه هایی که مطرح کردید. یادمه رهبر هم درباره به روز شدن قانون و برطرف کردنِ ضعف ها و نارسایی های قانون اساسی صحبت کرده بودن. من با شما موافقم. ولی فعلا تا اون زمان اجرای یه قانون ولو بد و نارسا بهتر از بی قانونی نیست؟
    در کدوم زمینه ی فردی و اجتماعی هست که زن ایرانی نمیتونه وارد بشه و پیشرفت کنه؟! من یه خانم مکانیک دیدم که برای خودش تعمیرگاه زده بود و وضعش سکه بود! خیلی خوشم اومد. زنِ خلبان، زن داور، زن قاضی، زن فوق تخصص جراح در همه زمینه ها، زن خواننده ، زنِ راننده اتوبوس، زنِ وزیر، زنِ هنرمند، زنِ شاعر و نویسنده .. ما همه ی زمینه ها رو تجربه کردیم. محدودیتی نیست. حتی درباره حضور درورزشگاه برای زنان در مسابقات والیبال رفتن و کاری با احکام فقهی نگاه زن به بدن مرد ولو بدون قصد لذت ندارم. بعضی ها نمیخوان این مساله حل بشه تا وستاویز سیاسی برای رای گرفتن مجددشون باشه! بعضی ها هم کوته فکرانه نمیدونن این مساله اولویت چندمِ چند درصدِ خانوم هاست؟! همون دختری که ریش مصنوعی میذاره میره ورزشگاه اگر ازش بپرسی، اولویت اولش ازدواج و کار و مادر شدنه.. شرایط اونها رو براش فراهم نمیکنن مجبوره اینطوری خودش رو سرگرم و اعتراض کنه. من خودم زیرِ بار هیچ محدودیت غیر شرعی و غیر عقلی و غیر عرفی نمیرم. اگر محدودیتی هست که اعصاب منو خورد کرده همین جبهه رفتن خانمهای پزشکه، که فعلا باهاش موافق نیستن. 
     اتفاقا اون زنِ با اعتماد به نفس و نخبه ای که هنر و علمی برای عرضه داره، با آرایش زیباییش رو نشون نمیده! چون هنرهای دیگری برای ابراز وجود داره.. 
    شما در ایران زندگی میکنید؟! احساس میکنم از وضعیت جاری کمی بیخبر هستید. اجازه خوانندگی و کنسرت بانوان وجود داره و البته که همه شرکت کنندگان هم خانوم هستن. خب ایرادش کجاست؟! هم به شرع و قانون عمل میشه و هم زن هنرمند چهچهه میزنه و هم زنهای علاقه مند استفاده میکنن. این بده؟! این یک روش حل مساله است به نحوی که همه حس بهتری داشته باشند(به جز بعضی از آقایاون البته:)) 
    هزینه گرون باشگاه و استخر رو موافق نیستم. هزینه یه کلاس ایروبیک در یکی از معروفترین و بهترین باشگاه های خوب شهر من: ماهی 45 هزار تومنه. این زیاده؟! برای زنی که سه روز از هفته تو آرایشگاست و پول رنگ موها و ناخنش بیش از 70 هزار تومنه؟! حتی زنِ محله فقیرنشین که من از حجم آرایش اون یکی دیگه واقعا تعجب میکنم! میاد منشی میشه که 400 تومن درآمد ماهش رو خرج همین آرایشش بکنه!
    اتفاقا پارکهای ویژه بانوان در مناطق مختلف شهری تاسیس شده. چقدر که با آقایون جنگیدن که یکی از بهترین باغ ها و پارک ها رو در بهترین مناطق بگذارن برای خانوم ها تا هم با لباس راحت و بدون محدودیت ورزش کنن و هم دورهمی هاشون رو بتونن اونجا بدون مزاحمت آقایون در چنین فضایی برگزار کنن! در کمال حیرت اولین مخالفین تاسیس این پارکها "خانوم های فمنیست" بودن!! گفتن اینکه برای خانومها پارک جداگانه درست کردید توهین به ماست!! فقط حقوق برابررررر!!.. یعنی یه آدم اینقدر احمق؟!! اینقدر احمق؟!! دلم میخواست بهشون بگم: خب روانی اینکه لطف و حقوقِ بشتره. چرا کوری و نمیبینی؟! من نمیدونم اینا چه اصراری دارن خودشون رو به زور در هر فضایی بچپونن زیر دستِ آقایون بعد یکی از کنارشون رد بشه ، فریادِ نمیدونم آزار کلامی و جسمی و .. شون به هوا بره!! یه مازوخیسم پنهانی دارن بنده های خدا..  
    راجب حجاب حرف و درد  و راهکار زیاده. ولی کو فکر باز و دید بلند مدت و هنرمندانه؟! منم براتون آرزوی سلامتی و خوشبختی دارم. آدرس وبلاگ نمایش داده نمیشه؟ منظورتون اینه که من نوشته هاتون رو نخونم؟!! خب وقتی شما نوشته های منو میخونید، من حق ندارم؟! اکی. پس یه ایمیل بگذارید. همین کافیه.
    مقاله جناب رقیم و کامنتهای دوستان رو بخونید. البته ازشون رمز بگیرید. اینجا: http://raghim2.blog.ir/1396/09/04/%D9%87%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8



    بازهم تشکر ویژه میکنم بخاطر وقتی که گذاشتید و پاسخ نوشتید :)
    آدرس ایمیل گذاشتم .
    من خودم اهل حجاب هستم و به هیچ وجه اهل آرایش نیستم 
    ولی معتقدم برای اونهایی که اهل برهنگی و ارایش هستند باید بررسی و کارشناسی دقیق  بشه و راهکار اجرایی ارائه بشه .به امید چنین روزی .
    مجددا تشکر و آرزوی موفقیت :)
    پاسخ:
    کار درست و برنامه ریزی بلند مدت فرهنگی لازم داره، از ابتدای انقلاب تا الان طی 37 سال فرصت داشتیم برای تبیین این مساله.. ولی دوستان غافل وخواب بودند و دشمنان بیدار.. سلامت باشی بزرگوار:)
    تقریبا تمام دوستان چادری من الان چادر رو برداشتن.میتونم بیشتر از 30 مورد رو نام ببرم. دلیلش چییه؟البته من خودم مانتوییم.از اول ی نوع پوشش داشتم. من خودم با پوششم مشکلی ندارم. خودم انتخابش کردم. براش توجیه هم دارم.
    پاسخ:
    سلام و رحمه الله. کامنتها رو بخونید اگر فرصت کردید. به تفصیل صحبت کردیم. من تجربه عکسش رو هم دارم. یعنی خانمهای مانتویی که چادری شدن و اونقدر حرفه ای و خوب چادر سر میکنن که بعضی وقتا میگم انگار چادری مادرزاد بودین.. یکیشون بعد از اردوی راهیان نور چادری شد. فکر میکردم یه مدت جوگیره و بعد خسته میشه و میذاره کنار.. ولی هنوز با همون چادر ایرانی کش دار و روسری بلندی که لبنانی میبنده زیباتر از روز قبله. من به عینه دیدم دینداری و حجاب عالمانه و با شناخت خیلی محکم تر و زیباتر از چادری از سر عادته.. 
    به قول آقای پناهیان در دینداری به پختگی برسید. چون اونیکه داغه ، یه روزی سرد میشه! ولی پخته، دیگه هیچوقت خام نمیشه!:)
    رفیقات داغ بودن سرد شدن... بعدشم دعوا اصلا سر مانتو و چادر نیست. چه بسا چادریِ بدحجاب و مانتوییِ محجوب. 
    کاش ایمیل یا نشانه ای بگذارید تا از مزاحمین افتراقتون بدم. 

    چرا فکر میکنید اگه مدام لغات عربی تو صحبت هاتون استفاه کنید مسلمان ترید؟ من فکر میکنم نماز و قرآن عربیه چون باید هم بستگی ایجاد کنه. چون قرآن و نماز عربی هستن آموزش زبان عربی مثل زبان انگلیسی واجبه. اما زبان خدا عربی نیست. من ایرانی هیچ وقت نباید اصالت و زیان خوم رو فدای عرب و غرب کنم.  من فکر میکنم دوستان من چون به اجبار انتخاب کرده بودن اون حجاب رو وقتی که مستقل شدن براشتن. مشکل ما اینه نمیخوایم حق انتخاب آزادانه رو به همه بدیم. حجابی که بعد از رفتن به شلمچه به وجود مییاد نشون میده از روی مطالعه و فکر نبوده صرفا با دیدن عکسای شهیدها و خواندن وصیت نامه ها بوجود اومده. یه جورایی عذاب وجدان القا شده است. فک نمیکنم حتی اگر چادر پوشیدن ثوابی اشته باشه به ایشون تعلق بگیره. هیچوقت حاضر نیستم چیزی رو اینجور قبول کنم. من شهیدها رو انسان های پاک و باخدایی میدونم و برام قابل احترام هستن. منم دوستی داشتم که بعد از رفتن به مکه چادر پوشید. چند سال بعد دیدمش میگفت دیگه انگار افتادم تو رودربایستی میپوشم. کاش نپوشیده بودم. اگه بخوام روزی از دینم چیزی بفهمم بهتر میدونم متون دینی که با استدلال چیزی رو برای من اثبات میکنن مطالعه کنم. گاهی وقت ها یه چیزایی انقدر در خانواده گفته میشه که بچه ها فکر میکنن رعایت نکنن جهنم میرن  اما هیچوقت فکر نمیکنن شاید هیچ فکری پشت اون حرفا نباشه. 
    پاسخ:
    خب آدرس ایمیل یا نشانی وبلاگتون چی شد؟ دیگه آدرس نداشته باشید جواب نمیدم. چون اتفاقا لحن و منطقتون کمی شبیه همون مزاحمهاست که صحبت باهاشون یک کار بیفایده و بی نتیجه است!
    چرا فکر میکنید باید همه رو قضاوت کنید؟! دوستاتون، من، دیگران؟! لغات عربی استفاده میکنم؟ که فکر کنم مسلمون ترم؟! من همونطوری حرف میزنم که بلدم. چرا باید رفتارو گفتارم نمایشی باشه؟ اینجا فضای مجازی و متعلق به منه، پیش خودم که نمیتونم نقش بازی کنم! اتفاقا حجابی که بعد از رفتن شلمچه بوجود میاد عمق داره. حداقل برای دوستان  و اطرافیان من که عمق داشته. شما مگه آشنای من رو میشناسی که قضاوتش میکنی؟! شما مسئول تقسیم کردن ثواب بین چادری ها هستید که میگید به کی تعلق بگیره یا نگیره؟! آشنای من مثل هر انسان دیگه ای شعور و درک و فهم داره، با خوندن وصیتنامه ی اون پسر بیست و چند ساله ای که جون و خون خودش رو فدای امنیت و ناموس وطن و اسلامش کرده میفهمه با داشتن حجابش خیلی خیلی خیلی اندک میتونه به اون شهید ادای احترام کنه. این یه کار سطحیه؟! 
     من نمیدونم چون شما رو نمیشناسم و از ظاهر دو پاراگراف نمیشه نتیجه گرفت.وصیت نامه های شهدا شاید از نظر شما چیز بی اهمیت و بیخودی بیاد! ولی بدونید اونی که دست از تمام تعلقاتش کشیده و در یک قدمی شهادت و هجرت از این دنیا قرار گرفته و تنش رو به گلوله های دشمن سپرده در آخرین لحظه های عمرش قطعا مهمترین حرفا و خواسته هاش رو روی کاعذ میاره. مهمترین حرف ها و افکارش. اینها از نظر شما سطحی هستند؟! از نظر من چکیده ی ارزش ها و افکار شجاعترین و پاکترین انسانهای روی زمین اومده روی کاعذ که راهنما و چراغ راه ما میتونه باشه. به قول امام که به خشکه مقدس ها  میگفت n سال نماز شب خوندید خدا قبول کنه، یکبار این وصیتنامه های شهدا رو بخونید ببینید یه جوون چطور یک شبه ره صدساله رو رفته.. 
    شهدا در اکثر وصیتنامه هاشون نوشتن: خواهرم حجابت!.. خواهرم سرخی خونم رو به سیاهی چادرت بخشیدم.. این جمله شاید برای شما احمقانه و سطحی هست! ولی برای دیگرانی هم مسئولیت آوره...  حجاب و حیا چیزی فراتر از چادر یا مانتو هست. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">