بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

اگر سیاست رو مثل یک صفحه شطرنج یا قطعات پازل درنظر بگیریم. از گذاشتن قطعات در کنار هم میشه حرکت بعدی رو پیش بینی کرد. درباره حوادث اخیر نباید همین یک روز و دو روز رو دید. من فکر میکنم همه اش حساب شده و برنامه ریزی شده است. اینکه امسال بودجه 97 با فوکوس روی حوزه علمیه  و سایر موسسات مذهبی و انقلابی بولد بشه... کل بودجه این موسسات روی هم 0.5 درصد کل بودجه ی کشوره و همیشه هم بوده ولی امسال چرا بولد شد؟ چرا کسی نپرسید بقیه ی پول (99.5 درصد) بودجه چی میشه؟ بودجه دانشگاه ها و خروجیش چقدره؟ مثلا هر دانشگاه به تفکیک. بودجه دفتر ریاست جمهوری و بازسازی استخر و جکوزی مخصوص رئیس جمهور چقدره؟ پول رنگِ خاکستری محاسن رئیس جمهور چقدره؟ هزینه هربار شام و ناهار خوردنشون در سفرها چقدر برای بیت المال آب میخوره؟ هزینه محافظ و بادیگارد نمایندگان مجلس و بقیه مدیرا چقدره؟ یه مقاله خوندم که میگفت اصلا 95 درصد شخصیت هایی که محافظ دارن در رده امنیتی احتیاج به محافظ ندارن و این یه جور دیسیپلین و کلاسیه که برای خودشون قائلن!! پول و هزینه مذاکرات برجام در هتل 5 ستاره سوئیس چقدر شد؟ 70 سکه ای که به هر کدوم از اعضای تیم مذاکره کننده اعم از جاسوس و غیر جاسوس دادن چقدر شد؟ حقوق های نجومی چقدره؟ به بیت المال برگشت؟! این ها رو هم شفاف کنن.. 

اینکه در زلزله سرپل ذهاب بین ارتش و سپاه سناریو بسازن و بگن یکی باشه اونیکی نباشه.. اینکه دقیقا بعد از اعلام بودجه به آن نحو ، قیمتها رو افزایش بدن از بنزین تا تخم مرغ.. بعد بصورت کاملا اتفاقی(!!) و خودجوش سلبریتی ها با موجِ "پشیمانیم" بیان وسط.. 

 خب با این حجم از تبعیض و بیکاری جوونها و تورم و بیخیالی و اشرافیگری و تبرّج مسئولین دولتی نتیجه چی باید باشه؟! چیزی غیراز ناراضی کردن و ناراضی نگهداشتن عمومی مردم؟! 

همون مقاله آقای پرویز امینی که گفته بود" ایران را سراسر اعتراض میکنند" برای رسیدن به مقاصد خودشون. 

 حالا از ناراضی کردن و قشون کشی خیابانی  کی سود میبره و چرا؟! اون فرضیه ی به خیابان کشاندن مردم برای تحت فشار گذاشتن رهبر و گرفتن اجازه رسمی مذاکره موشکی با غرب رو  نباید دست کم گرفت. خیلی محتمله و اینطور خباثت ها و حماقت ها اتفاقا به این آقایون میاد. ناسلامتی یه 78 و 88 در کارنامه شون دارن..  وگرنه بازکردن گره موسسات مالی و اعتباری برای دولتی که بدهی میلیاردی باشگاه های فوتبال رو میده کار سخت و پیچیده ای نیست.. برای حل مشکل اقتصاد و اشتغال اگر لاک پشت هم بود طی 5 سال یک حرکتی میکرد..  یک حرکت نیم سانتی! هوم؟!  حرکتی  که حداقل دیدنش مردم رو امیدوار و دلگرم کنه..  نمیخواهند یا نمیتوانند؟!  و چرا؟! مساله اینه.. 

حالا که خبرنگاران خارج نشین دارن گرای ارتباطات یکی پس از دیگریشون رو در سال 88 رو میکنن!( ر.ک. به تماس خانم ابتکار با مسیح علینژاد در فتنه 88 و دادن اسامی و شماره تلفن خانواده های قربانیان فتنه برای مصاحبه به ایشان برای پخش درشبکه های غربی و ضد انقلاب!) 

در یک کلام :

این بازیِ خودِ تیمِ روحانی و دولتمرداست. چون هزینه اش رو رهبر و مردم و نظام و سپاه پرداخت میکنن. تجربه ثابت کرده اصلاح طلبا و تیمای اون ورآبی با هم هماهنگن و دستشون تو دست همه. الان هم آتیش توپخونه خارجیا روشنه و دولت و سلبریتی ها سکوت معنی داری!! کردن... من هنوز فکر میکنم میخوان با ناراضی نگهداشتن مردم یا 1) اجازه علنی مذاکره موشکی رو از رهبر و نظام بگیرن یا 2) فروپاشی از داخل نظام رو استارت بزنن . بالاخره اونهمه پولی که 40 ساله خرج اینها کردن یه جایی باید خودش رو نشون بده.. 

ولی 5 چیز رو نادیده گرفتن:

 1. مهمترینش که "خداست".. خدایی که میگه: ان الله یدافع عن الذین آمنوا..

 2. مولانا "صاحب الزمان" (عج الله تعالی فرجه الشریف) که صاحب اصلیِ جمهوری گل محمدی هست و حواسش به ما هست. 

3. یادشون رفته "آسید علی آقای خامنه ای" اهل باج دادن به هیچ لاشخور سیاسی نیست و از منافع ملی(حتی به قیمت جون و آبروش) یک قدم کوتاه نمیاد.

 4. "سپاه و ارتش و بسیج" که ریشه داعشِ تکفیری رو تو منطقه کندن براشون جوجه داعش های وطنی فرقه رجوی عددی نیستن. شاید این خواست و اراده ی خداست که سر شبکه ها و نفوذی هاشون با پای خودشون بیان بیرون و به دستِ برادرا بیفتن:) ! 

 5. "ما"...


به قول حسین قدیانی:

ما نرده‌های خیابان انقلاب نیستیم

که با چند تکان

بشکنیم!

ما بچه‌های انقلاب هستیم...

فرزندان دیگر شما...

یادگاران خمینی...

وارثان شهدا...

ما هنوز هم انقلابی هستیم

و علیه انقلابی‌ها

نمی‌توان انقلاب کرد!

آقاجان!

سوگند به خون فاطمیون

ما اهل کوفه نیستیم

«علی» تنها بماند!

سر یا صبر؟!

کدامش را می‌خواهی که تقدیم شما کنیم...

(+)

  • ۹۶/۱۰/۱۰
  • دکتر یونس

نظرات (۱۵)

احسنت
درباره بودجه، دقیق نوشتید و همچنین محافظان غیر ضروری مدیران را.
نتیجه گیری هم عالی بود.
پاسخ:
ممنون. ومکروا و مکرالله..
شما نتیجه رو چطور ارزیابی میکنید؟! (بافرض اثبات ارتباط آشوبگران و نمایش اعتراض توسط همین آقایون دولتی) این مجلس مجلسی هست که ازش استیضاح رئیس جمهور بربیاد؟!
  • دکتر یونس
  • علی علیزاده تحلیلگر سیاسی و پژوهشگر فلسفه مقیم لندن در مطلبی با عنوان "صداوسیما، کارخانه پرهزینه تولید نارضایتی ملی" نوشت:

    بهیچ وجه نباید اسیر جو هیجان کاذب این بیست و چهار ساعت اخیر شد و نباید نادانسته به این جو که تا حد زیادی ساخته رسانه‌هاست دامن زد. اما این بیست و چهار ساعت اگر یک درس داشته باشد اینست: به روز نبودن سیاستهای خبری رسانه رسمی کشور تا جایی که میتوان صداوسیما را خطری امنیتی برای دولت-ملت ایرانی خواند.

    صداوسیمایی که نه فقط شبهای کلیدی مذاکرات هسته‌ای که شب انتخابات ریاست جمهوری نود و شش که میلیونها نفر بیدار و منتظر اعلام نتایج می‌مانند از چهار کانالش برنامه مستند نشان می‌دهد تا انگار با اصرار میلیونها بیننده را به سمت بی‌بی‌سی و رسانه‌های دشمن هل بدهد.

    صداوسیمایی که در زمان زلزله با عدم اطلاع‌رسانی به موقع بازار هزار شایعه را از سوی امثال آمدنیوز که مثل مغولهای فضای ذهنی ایرانیان می‌مانند فعال میکند.

    صداوسیمایی که تظاهرات بیست و پنج خرداد هشتاد وهشت مردم تهران را(فارغ از نگاهمان به ان تظاهرات) ثانیه‌ای پوشش نداد تا از همان شب دولت بریتانیا بتواند رهبری بخش بزرگی از بازار خبری و افکار عمومی مردم ایران را بواسطه بی‌بی‌سی فارسی به وزارت خارجه‌اش در لندن منتقل کند.

    صداوسیمایی که سالهاست کلمه‌ای از تجمعات و اعتراضاتی که تمام کشور از آن مطلعند نمیگوید ولی همان شبش انگار بخواهد مخاطبان را آزار دهد از تجمعی در لبنان و فلسطین ده دقیقه برنامه میگذارد. صداوسیمایی که همین امشب در اخبار بیست و سی فیلمی از تظاهرات مردم بحرین را با تیتر «ادامه آزادیخواهی مردم بحرین علیه حکومت آل‌خلیفه» پخش می‌کند ولی کلمه‌ای از اعتراضات مشهد و نیشابور و کرمانشاه هنوز نگفته‌است. انگار عمدی داشته باشد که بیننده عادی، مظلومان بحرین و غزه و لبنان را مقابل خودش ببینید. (چه بسا این رفتار صداوسیما بود که شخص نگارنده که امروز حاضرست جانش را فدای فلسطین کند تا زمانی که ایران زندگی میکرد مردم مظلوم فلسطین را مقابل خود میدید.)

    عبدالعلی علی‌عسگری رییس صداوسیما اسفند گذشته گفته صداوسیما هیچ مشکلی ندارد جز بودجه‌. و گفته بودجه صداوسیما چهار هزار میلیارد تومن است و بودجه بی‌بی‌سی فارسی شش هزار میلیارد تومن. عددهای آقای علی‌عسگری به صراحت اشتباه است. آنچه بودجه‌اش شش هزار میلیارد تومن است کل سازمان بی‌بی‌سی است. از بی‌بی‌سی داخل بریتانیا که برخلاف بی‌بی‌سی فارسی رسانه‌ای مردمی و حتی آموزشی محسوب میشود تا بی‌بی‌سی جهانی تا بی‌بی‌سی زبانهای مختلف که بخشی از سلطه‌گری استعماری و بساط جنگ نرم بریتانیاست.

    آنچه بودجه‌اش کمی بیش از صداوسیماست سازمانی است که بزرگترین تولیدکننده خبر، سریال داستانی و مستند تاریخی و علمی در جهان است. اخبار رادیوی انگلیسی زبانش روزانه صدوپنجاه میلیون شنونده دارد. از هند تا امریکای لاتین و آفریقا و ایران و حتی بازار سرگرمی آمریکا و اروپا  را در سیطره خود دارد. به عبارتی بزرگترین ماشین جنگ نرم جهان است. چنان قدرتمند که وقتی سال دوهزار و سیزده ناتو میخواست تنش با روسیه را افزایش دهد تهدید به راه انداختن تلویزیون بی‌بی‌سی روسی کردند. و یکی از بخشهای کم اهمیتش با سالی ۸۰ میلیارد تومن همین بی‌بی‌سی فارسی صد و پنجاه نفره است که همگی میزان عمق تخریبش در منافع ملی ایران را این سالها دیده‌ایم و هنوز نتوانسته‌ایم پدافند دفاعی مناسبی مقابلش پیدا کنیم. چه کار دارد به صداوسیمایی که بازار ایرانش را هم به دشمنان واگذار کرده.

    بیست و چهار ساعت اخیر نشان داد که مساله صداوسیما زیادی بودجه‌اش است. بی‌نیازیش به مخاطب. نگاه متفرعنانه و مستکبرانه مدیریتی‌. هربار می‌بینم که رهبری هشتاد میلیون ایرانی شخصا آستین ها را بالا میزند و شخصا مجبور میشود مقابل «رادیو انگلیسی» بایستد و یا جزییات مقابله با جنگ نرم را بگوید مطمین میشوم صداوسیما با ده‌ها هزار کارمند ناکارآمد است. احتمالا به همین علت رهبری بارها صراحتا گفته‌اند انتقاد از صداوسیما ربطی به انتقاد از ایشان ندارد.

     آنچه صداوسیما از مدیریت بحران آموخته یک کلمه‌است: سر در برف کردن و انتظار کشیدن تا این بحران تمام شود. انگار نمی‌دانند همانطور که دورتادور این کشور را پایگاه‌های نظامی آمریکا محاصره کرده‌اند، دورتادور اذهان این مردم را هم پایگاه‌های رسانه‌ای دشمن محاصره کرده و انفعال ما تنها و تنها به معنی واگذار کردن خطوط دفاعی و بی‌پناه گذاشتن شهر در مقابل اشغالگران فرهنگی است.

    اگر به دنبال منبع شعار ارتجاعی و امپریالیستی «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» میگردید، تحقیق و تفحصی از صداوسیما به راه بیاندازید.

    پ.ن: تا به حال سه بار به یمن شجاعت آتش‌باختیارهای جوان در صداوسیما حضور داشته‌ام. احتمال میدهم این متن پایان دعوت شدنم به صداوسیما باشد اما زمان گفتن این سخن در این بزنگاه بود. فردا دیر می‌بود و جای مصلحت اندیشی نبود.

    پاسخ:
    حالا که تلگرام نداریم و کانالمون تعطیله. مقاله ها و تحلیلهای جالب و  خوب رو میذارم اینجا. 
    به نظر من استیضاح رئیس جمهور حتی اگر انجام شود، با این نمایندگان نتیجه چندانی ندارد. 
    نتیجه اش می شود یک کار فرمایشی و فریبکارانه که نهایتاً یک یا دو وزیر رأی اعتماد نگیرند و یا به رئیس جمهور یک کارت زرد بدهند.

    اگر طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را بدهند خوب است که این هم از محالات این مجلس است.
    پاسخ:
    سر زمزمه رد صلاحیت شدن یا گرفتن برادرش ، گفت جنگ داخلی میشه. باورم نمیشد بتونه اینکار رو بکنه.. منتها مثل اینکه هیچی بعید نیست. اخبار هیئت دولت رو نشون میداد. اینقدر چهره ایشون و وزرا خاطر جمع و آسوده و بیخیال بود که... همین ها یکی از دلایل تقلب سال 88 شون این بود که چرا رهبری از نتیجه انتخابات شگفت زده نشده و پیام داده! این یعنی میدونسته و تو صندوق ها دست بردن!  این حضرات سال 88 به سعودی و غرب پیغام دادن که تحریم ها رو تشدید کنید، عمر دولت احمدی نژاد 6 ماهه! خاطر جمع باشید که سقوط میکنه! حالا تو دامن همون تحریم ها و نارضایتی مردم ، شاید عمر دولت خودش 6 ماه رو پرنکنه! و دلم میسوزه برای مردمی که با دست فرمون آقایون اون روزهای 88 اومدن وسط خیابون و امت خداجو بودن!! و حالا همونها سیاهی لشگراشون رو اغتشاشگر و آشوبگرخطاب میکنن! کاش تو حافظه شون باقی بمونه تا دیگه به همچین افراد تشنه قدرت و فریبکاری اعتماد نکنن.. 
    خدا بخیر کنه ان شالله. چی میشه گفت. 
    جدا از تمام صحبت های شما. باید بگم مردمی هستیم که واقعا نمیفهمیم چی میخوایم. یادمه وقتی مثیم مطیعی از دولت انتقاد کرد اونم مودبانه همه این دوستان داد شون در اومد که اره به منتخب ملت توهین شده و خجالت داره و... الان دقیقا همونا میگن چرا دولت داره این کارو میکنه و اجازه اعتراض و نقد و نمیده، دولت دیکتاتور و البته بعضی ها نشونه رو سمت نظام میبرن. اصلا معلوم نیست با خودمون چند چندیم؟! 
    آقای دکتر ما از فقر فرهنگی رنج میبریم. از فقر منطق. ما احساساتمون بر عقل مون میچربه. با یک تکرار میکنم جو گیر میشیم. با یک راهپیمایی تو خیابون همین طور. ما اونقدر مشکل داریم که همه شو حل کنیم اقتصاد خود به خود حل میشه... 
    پاسخ:
    یه حدیثه که اگر درست بنویسم میگه: عُمّالکم اعمالکم! یعنی فرمانروایان شما شبیه اعمال خود شما هستند.. نمیشه شما دروغ بگی ولی فلان مدیر نگه.. نمیشه شما نسبت به حقوق ارباب رجوع بی توجه باشی و مدیر نباشه.. نمیشه کارمند تنبل باشه و وزیر نباشه.. همین مردم انتخابشون کردن و تازه گفتن تا 1400 باهاش میمونن! تازه 6 ماه هم نشده. زوده برای دبه کردن! منتها آقای روحانی بهانه است، اصل نظام نشانه است.. اصلاح طلبا خیلی هم خوشحالن.. به دو تا توئیت نمایشی توجه نکن. از بگیر و ببر و زندان بعدشه که میترسن وگرنه الان همشون در حال ساندویج خوردن وسط اغتشاشگرا بودن!
     میگی میثم مطیعی؟! بابا به کارگردان فیلم تبلیغاتی خودش رحم نکرد! دهباشی بنده خدا رو که دیالوگ "پناه میبرم به خدا از بستن دهان منتقدان" رو براش نوشته بود به جرم انتقاد و تشویش اذهان عمومی!! ازش شکایت کردن و 4 ماه زندان براش بریدن. این خیلی زور داره.. 
    یعنی من مرتب قدرت خدا رو یاد میکنم این روزا. سراسر عبرته. 12 روز نگذشته که گفت فضای مجازی باید ال و بل باشه و ما نمیذاریم اینها ببندن و فیلتر کنن!! الان تلگرام و اینستا رو فیلتر کرده.. عمرِ من نگفتماش خیلی کوتاه شده..  خدا خودش به خیر بگذرونه انشالله و شرش به خودشون برگرده.. من دلم روشنه. 
  • دکتر یونس
  • 1- وارونه‌نمایی و دروغ از خاصیت منافق است؛ منافق بزرگ را کوچک و کوچک را بزرگ نشان می‌دهد؛ حوادث را وارونه جلوه داده و به اصطلاح  «نعل را وارونه می‌زند»، جای متهم و شاکی را عوض کرده و بر سر جنازه‌ای می‌گرید که خود آن را کشته است و در یک کلام منافق، به قول امیر مومنان علی (ع) درونش با بیرونش یکسان نیست: «یخالف لسانه قلبه وقوله فعله وسریرته علانیته.» طی یکی دو روز گذشته، برخی نقاط تهران و چند شهر دیگر کشورمان شاهد تجمعات پراکنده‌ای بود با درخواست‌های واضح، منطقی و به حق. این عده غالبا از همان افرادی تشکیل شده بودند که با اعتماد به بانک مرکزی در برخی موسسات مالی، سرمایه‌گذاری کرده و دار و ندار خود را از دست داده بودند. برخی سیاست‌های اقتصادی و خسارت‌های حاصل از اعتماد 4 ساله به آمریکا در کنار بودجه‌ریزی افتضاح نیز، در نارضایتی این قشر موثر بود. شعارها غالبا در چارچوب مشکلات اقتصادی و معیشتی بود تا اینکه، نفاق از راه رسید و وارونه‌نمایی‌ها شروع شد. چند صد نفری از حامیان همین دولت که چهره و قد و قواره‌شان نه به قشر ضعیف جامعه می‌خورد و نه اصولا شبیه دغدغه‌مندها بودند، با مدیریت شبکه‌های بد‌نام وارد فاز براندازی شدند و مردم هم خیلی زود صف خود را از آنها جدا کردند. برخی از این شبکه‌ها رسوایی را به جایی رساندند که نوشتند، نیروی دریایی، هوایی، زمینی ارتش و سپاه هم به حال آماده‌باش درآمده‌اند! این عده که علیه روحانی، اسلام، قرآن و امام حسین(ع) شعار می‌دادند، همان‌هایی هستند که در انتخابات، به این دولت رای دادند. 
    2- حساب آن دسته از مردم که به خاطر نگرانی از تورم حاصل بی‌تدبیری و افزایش ناگهانی! قیمت بنزین، جهش قیمت برخی اقلام مصرفی مثل تخم مرغ، بودجه‌ریزی بد برای سال 97 و از همه مهمتر، حذف یک‌شبه یارانه 35 میلیون نفر، نگران بودند و به آن اعتراض داشتند جدا. 52 ماهی می‌شود که این عده، از دولت محترم وعده «همه قطعنامه‌ها و تحریم‌ها در همان روز اجرای توافق لغو خواهد شد»، « گشایشی حاصل خواهیم کرد که دیگر نیازی به یارانه 45 هزارتومانی نداشته باشید»، «طرحی در دست داریم که مردم در سود سهام کارخانجات خوب شریک شوند» ،«احترام را به پاسپورت ایرانی باز می‌گردانیم»و... شنیده‌اند و با مشاهده سرانجام این وعده‌ها، از دولت ناامید و از رای به آن پشیمان شده‌اند. حساب این عده جداست و حق دارند با کسب مجوزهای قانونی اعتراض کنند اما، حساب فتنه‌گرانی که دیروز با محاسباتی! به این دولت رای داده و امروز طلبکار شده و فتنه‌انگیزی کردند و به اموال عمومی حمله‌ور شدند را بدون نگرانی باید کف دستشان گذاشت. در هیچ کجای دنیا با براندازها، ولو مثل این عده تعدادشان قلیل باشد، با خوشرویی برخورد نمی‌کنند. در تمام کشورهای دنیا، چشم فتنه را بی‌درنگ کور می‌کنند؛ نمی‌کنند؟ دیروز در حالی که این طیف که به آقای روحانی رای داده بودند، در حال شعار دادن علیه ایشان بودند، بچه‌های بسیجی در حمایت از دولت سنگ تمام گذاشتند! دوست و دشمن را بشناسید، آقای رئیس‌جمهور!
    3- به دولتمردان عزیز بر نخورد اما، نوع برخورد آنها با مشکلات معیشتی مردم اصلا قابل دفاع نیست. 4 سال تمام وقت و سرمایه‌های مردم صرف مذاکرات اتمی شد. دولت خلاصه شد در وزارت خارجه، وزارت خارجه خلاصه شد در آقای ظریف و کار ایشان هم خلاصه شد در مذاکرات هسته‌ای. مذاکرات هسته‌ای هم کلاهی گشاد شد بر سر دولت! منتقدان را هم که به جهنم حواله دادند. تمام مشکلات بنی بشر را هم به دولت‌های قبل نسبت داده و ناجوانمردانه مدعی شدند، ویرانه تحویل گرفته‌اند. این 4 سال هم به کنار. متاسفانه رویه دولت در 4 ماه گذشته هم تغییر چندانی نکرده. دیروز عبدالله رمضان‌زاده برای توجیه این همه ناکامی و در پاسخ به اعتراض‌ها و پشیمان شده‌ها گفت، دولت کشور را ونزوئلا تحویل گرفت! و باید از آقای روحانی تشکر هم بکنند! این یعنی، دولت علاوه بر اینکه هیچ برنامه‌ای برای اصلاح امور ندارد، قصد تغییر رویه غلط گذشته را نیز ندارد. همه این مشکلات اقتصادی راه حل دارند. دولت پس از یک عذرخواهی از مردم و منتقدان بدون هیچ اما و اگری، رویه را تغییر دهد. رویه هم معلوم است:
    4- به طور سنتی و بنا بر شرایط ویژه حاکم بر اقتصاد کشور، قیمت سوخت و بنزین در ایران همواره ارتباط مستقیمی داشته با تورم. دولت طبق قانون می‌تواند قیمت بنزین را تغییر دهد اما نه یک شبه قانون به دولت اجازه داده ظرف 5 سال و به آرامی، طوری که به جامعه شوک و به مردم فشار وارد نشود، بنزین را گران کند. اما به دلیل انتخابات گذشته، صلاح ندانست چنین کند. دولت می‌تواند ضمن احیای مجدد کارت سوخت، مثلا همان ماهانه 60 لیتر را با قیمت فعلی به کارت سوخت همه مردم واریز کند. شکر خدا زیر‌ساخت‌های سهمیه‌بندی بنزین هنوز پابرجاست. دولت سپس می‌تواند، قیمت مصرف بیش از 60 لیتر را به صورت پلکانی افزایش دهد. این اقدام هم مانع از ورود شوک و فشار به مردم می‌شود، هم جلوی قاچاق سوخت را می‌گیرد و هم باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا می‌شود.
    5- شاید ‌اشتباه باشد اما هیچ بعید نیست، وضعیت اقتصادی که امروز بر کشور حاکم شده، به عمد به مردم تحمیل کرده باشد. دولت متاسفانه در این مدت هیچ‌گاه با فتنه‌گران مرزبندی نکرده است، فتنه‌گرانی که در بدنه دولت نفوذ کرده‌اند و سابقه دادن گرای تحریم‌ها به آمریکا برای ایجاد نارضایتی عمومی را در پرونده سیاه خود دارند. رها‌شدگی برخی مراکز مهم دولتی در چنین شرایطی نیز به ما می‌گویند، احتمالا «عمدی» در کار است. چگونه می‌شود دولت، همه امکانات و ظرفیت‌ها را در کنار مجلس، شورای شهر، شهرداری و... در اختیار داشته باشد و 4 سال و 4 ماه تنها توجیهش در ناکامی‌ها «تقصیر دولت نهم و دهم بود» باشد؟ معمای عجیبی است. جریانی در بدنه دولت نفوذ کرده که چه در انتخابات شکست بخورند و چه پیروز شوند، جامعه را به آشوب می‌کشانند! آن از سال 88 و این هم از سال 96! این جریان هیچ ابایی ندارد دولت را رحم اجاره‌ای بخواند و بنویسد باید از روحانی هم عبور کرد. این دلایل را دوباره مرور کنید و در کنار ماجرای فیش‌های نجومی و ذخیره انقلاب خواندن این حرامخواران قرار دهید. آیا معیشت مردم را به گروگان نگرفته‌اند؟
    6- تجربه برجام به ما می‌گوید، هرگاه در مسائل اقتصادی، کارد را به استخوان می‌رسانند، حتما قصد دارند امتیازهایی به دشمن بدهند. دیروز می‌گفتند هسته‌ای را بدهیم تا گشایش اقتصادی حاصل شود که اگر چنین نشود روزانه 150 میلیون دلار ضرر خواهیم کرد، امروز شاید می‌خواهند بگویند، اگر در مسائل منطقه‌ای امتیاز ندهیم، وضعیت همین خواهد بود که می‌بینید. گروگان‌گیرهای معیشت مردم این بار می‌خواهند دولت را به دادن امتیازهایی در منطقه وادار کنند. این را می‌توان از شعارهای آن چند صد نفر و رسانه‌های معاندشان فهمید و همینطور از اظهارات برخی فتنه‌گران که نگران فیلتر شدن آن چند کانال معلوم‌الحال هستند. در هیچ کجای دنیا به افراد و رسانه‌هایی که علنا مردم را به براندازی و جنگ مسلحانه ترغیب می‌کنند، اجازه نفس کشیدن را نمی‌دهند، دولت بهبود شرایط بد تحمیلی اقتصاد را، با مرز‌بندی با فتنه‌گران شروع کند.
    جعفر بلوری
    (+)
    پاسخ:
    این بستن و فیلتر کردن تلگرام و اینستا گامی در جهت ناراضی تر کردن مردم نیست؟! الان اونهایی که مشاغل خانگی وابسته به تلگرام داشتن به جمع بیکارا و سرگردونا اضافه شدن.. این هم گام بعدی.. و تشدید و دامنه دار شدن اعتراضات. قبل از بوجو آمدن این موج چند سال هشدارها رو نادیده گرفت و در بدترین موقعیت بدترین تصمیم رو گرفت تا بدترین میوه یعنی "بی اعتمادی و نارضایتی مردم" رو برداشت کنه!
    رهبر انقلاب درباره ضرورت ساماندهی فضای مجازی تاکید کرده‌اند: «اینترنت یکی از نعم بزرگ الهی است، اما در عین حال یک نقمت بزرگ هم هست؛ یعنی یک چاقوی دو دم و خطرناک... اینترنت الان مثل یک جریان افسارگسیخته است... این مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد، بگویند قلاده‌اش کو؟ بگویند سفارش کرده‌ایم آهنگر قلاده را بسازد»!
    ...این فضای مجازی امروز از فضای حقیقیِ زندگی ما چند برابر بزرگ‌تر شده؛ بعضی‌ها اصلاً در فضای مجازی تنفّس می‌کنند؛ اصلاً آنجا تنفس می‌کنند، زندگی‌شان در فضای مجازی است. جوانان هم سروکار دارند با فضای مجازی، با انواع‌ و اقسام چیزها و کارها، با برنامه‌های علمی‌اش، با اینترنتش، با شبکه‌های اجتماعی‌اش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند؛ خب، اینجا لغزشگاه است. هیچ‌کس نمی‌گوید آقا جاده نکش. اگر شما در یک منطقه‌ا‌ی جاده‌ای لازم دارید، خیلی خب، جاده بکش، جاده‌ اتوبان هم بکش اما مواظب باش! آنجایی که ریزش کوه محتمل است، آنجا محاسبه‌ لازم را بکنید.
    ...ما به دستگاه‌های ارتباطی خودمان، به مجموعه‌ وزارت ارتباطات و شورای عالی مجازی - که بنده از آن هم گله دارم - سفارشمان این است. ما نمی‌گوییم این راه را ببندید؛ نه، اینکه بی‌عقلی است. یک کسانی نشسته‌اند، فکر کرده‌اند، یک راهی باز کرده‌اند به‌عنوان این فضای مجازی و به قول خودشان سایبری؛ خیلی خب، از این استفاده کنید منتها استفاده‌ درست بکنید؛ دیگران دارند استفاده‌ درست می‌کنند؛ بعضی از کشورها طبق فرهنگ خودشان این دستگاه‌ها را قبضه کرده‌اند. ما چرا نمی‌کنیم؟ چرا حواسمان نیست؟ چرا رها می‌کنیم این فضای غیرمنضبط را؟»
  • دکتر یونس
  • شواهد و اسناد موجود حکایت از آن دارد که سختی معیشت مردم، تورم، گرانی و بیکاری فقط ناشی از ناکارآمدی دولت نیست بلکه ماموریتی است که فتنه‌گران بعد از شکست در فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ بر عهده گرفته‌اند و این ماموریت را با نفوذ در دولت روحانی دنبال کرده‌اند. 
    حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان که به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی در اجتماع پر شور و انبوه مردم رشت در مهدیه این شهر حضور یافته بود گفت؛ فتنه ۸۸ جنگ احزاب بود که در آن همه دشمنان اسلام اختلافات خود را کنار نهاده و با هم متحد شده بودند تا کار اسلام را تمام کنند و ۹ دی نقش ضربت علی علیه‌السلام بر عمروبن عبدود را داشت که پس از آن جنگ احزاب یا همان جنگ خندق با شکست مشرکان خاتمه یافت و رسول خدا(ص) آن ضربت را از عبادت همه عالمیان برتر توصیف فرمود. 
    مدیر مسئول کیهان افزود: فتنه ۸۸ بسیار گسترده‌تر و عمیق‌تر از جنگ احزاب بود و در آن تمامی جریانات مخالف نظام تحت مدیریت مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس سازماندهی شده و به میدان آمده بودند و به اندازه‌ای از موفقیت خود اطمینان داشتند که پیشاپیش پیروزی خود را اعلام کرده بودند. شریعتمداری گفت؛ منظورم، اعلام پیروزی موسوی قبل از شمارش آراء نیست بلکه اعلام پیروزی در براندازی جمهوری اسلامی است که میر حسین موسوی یک روز قبل از انتخابات در مصاحبه با مجله تایم با تلویحی نزدیک به تصریح مطرح کرده و گفته بود حتی در صورت شکست در انتخابات نیز به اردوکشی خیابانی تا تغییر نظام ادامه خواهند داد!
    مدیر مسئول کیهان اسنادی ارائه کرد که نشان می‌داد قبل از شروع فتنه برخی از اعضای برجسته سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در پوشش‌های آکادمیک به ایران آمده و با فتنه‌گران نشست‌های پنهان آموزشی داشته‌اند و با‌اشاره به پیش‌بینی تمامی مراحل فتنه در کیهان گفت؛ بدیهی است که ما غیب‌گو نیستیم و این پیش‌بینی‌ها از روی نسخه کودتاهای رنگی که فتنه‌گران براساس آن حرکت می‌کردند صورت گرفته بود و کمترین تردیدی باقی نمی‌گذاشت که فتنه‌گران عوامل استخدام شده آمریکا و انگلیس و اسرائیل هستند. بی‌حساب نبود که نتانیاهو فتنه‌گران را اصلی‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران می‌نامید و شیمون‌پرز می‌گفت؛ جنبش سبز به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی می‌جنگد!
    وی افزود: در گرماگرم انتخابات ۸۸ در مسجد سید‌اصفهان پیش‌بینی کردیم که این جماعت به‌زودی یک رنگ انتخاب می‌کنند، اما چه رنگی نمی‌دانیم! وی تصویری از صفحه اول کیهان دو روز قبل از انتخابات ۸۸ را نشان داد که در آن با تیتر درشت آمده بود«آخرین پرده سناریوی افراطیون، آشوب پس از شکست» و گفت این هم یکی دیگر از دلایلی که نشان می‌دهد فرمول فتنه از بیرون به فتنه‌گران دیکته شده بود.
     شریعتمداری ضمن ارائه اسناد مربوط به وطن‌فروشی موسوی و خاتمی به مصاحبه «کنت تیمر‌من» مسئول میز ایران در سازمان «سیا» در ۱۱ ژوئن ۲۰۰۹ یعنی ۲۱ خرداد ۸۸ و شب قبل از انتخابات‌ اشاره کرد که می‌گوید«فردا در ایران انتخابات نیست بلکه یک انقلاب سبز کلید می‌خورد، شبیه آنچه در اوکراین انجام دادیم و بعد از ایران نوبت سوریه است». وی همچنین به سند دیگری از قول مایکل‌لدین ‌اشاره کرد که از ارتباط سیا با دفتر میر‌حسین موسوی در دوران نخست وزیری او حکایت می‌کرد.
    مدیر مسئول کیهان بعد از ارائه اسنادی که خیانت سران و اصحاب فتنه را نشان می‌داد گفت به آسانی قابل درک بود که این جماعت اگر فرصت پیدا کنند بار دیگر از سوی مثلث فرماندهی فتنه برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته می‌شوند و دولت آقای روحانی با بی‌دقتی و به کارگیری فتنه‌گران در برخی از مراکز حساس این فرصت را در اختیار آنان قرار ‌داد. شریعتمداری افزود؛ آنها که پیش از این از آمریکا درخواست تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران را کرده بودند و بعد از افشای این خیانت نیز جرأت انکار آن را نداشتند، در فاز جدید با ماموریت ایجاد سختی معیشت برای مردم، بیکاری، تورم، گرانی، تعطیلی مراکز تولید و...  به میدان آمدند. وی ادامه داد؛ حتی کسانی که از اقتصاد سررشته زیادی ندارند به وضوح می‌دانند که واردات بی‌رویه و انبوه کالایی که در داخل کشور توان تولید آن وجود دارد باعث تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز تولید و کسادی کسب و کار و پیدایش خیل عظیمی از بیکاران می‌شود و یا بی‌توجهی به قاچاق کالا، تحقیر تولید‌کنندگان داخلی، القای ما نمی‌توانیم و حتی باید از خارج مدیر وارد کنیم، نتیجه‌ای جز بر باد دادن توان خودی نخواهد داشت. وی گفت: متاسفانه در عرصه اقتصاد شاهد اظهارات غیر واقعی، تکذیب وعده‌ها و برخی از ادعاهای دروغ و آمار جعلی هستیم و نمونه‌های تاسف‌آوری از انفعال در این عرصه دیده می‌شود مثلا بعد از انتشار این خبر که یک شیاد شارلاتان با کارت بازرگانی به نام یک خانم فقیر روستایی ۶۰۰ دستگاه بنز و پورشه وارد کرده است با یکی از مسئولان دست‌اندر‌کار تماس گرفته و پرسیدیم مگر برای صدور کارت بازرگانی آنهمه شرایط سخت در نظر گرفته نشده است؟ پس چگونه این اتفاق رخ می‌دهد و ایشان با تاکید بر محفوظ ماندن نام خویش گفت؛ ما پیگیر ماجرا بودیم ولی فلان مسئول نهیب زد که به شما مربوط نیست!
    شریعتمداری پرسید؛ آیا این ناهنجاری‌ها قابل پیشگیری نیست؟ و آیا بی‌اعتنایی و انفعال در مقابل این حرکت‌های فاجعه‌آفرین برای آن نیست که مردم را به تنگ آورند و بعد که صدای عده‌ای به اعتراض بلند شد، روی موج سوار شده و آن را علیه نظام سازماندهی کنند؟!
    مدیر مسئول کیهان در ادامه به یک شاهد تاریخی ‌اشاره کرد و گفت؛ حضرت امیر‌علیه‌السلام در جریان جنگ نهروان خوارج را قلع و قمع کرد ولی تعدادی از آنان که باقی مانده بودند به علت آنکه حرکت و رفتار آنان از سوی اندیشمندان جهان اسلام رصد نشده و آزاد گذاشته شده بودند، بعدها فاجعه آفریدند. ابن ملجم مرادی از خوارج باقیمانده بود که امیرالمؤمنین‌علیه‌السلام را به شهادت رساند و شمر از بازماندگان همان فتنه‌انگیزان بود که در کربلا شهادت امام‌حسین‌علیه‌السلام را به جهان اسلام تحمیل کرد.
    شریعتمداری با ‌اشاره به تجمعات اخیر که همان شب در یکی از میدان‌های شهر رشت نیز صورت گرفته بود گفت؛ رسانه‌های خارجی حامی این تجمعات دقیقا همان رسانه‌هایی هستند که در جریان انتخابات ۹۶ از دولت کنونی حمایت کرده بودند و امروز علیه آقای روحانی هم شعار می‌دهند و البته با سران و عوامل شناخته شده فتنه کاری ندارند و احترام آنها را نگاه می‌دارند! و عبرت‌انگیز اینکه در این میان کسانی به حمایت از آقای روحانی برخاسته‌اند که با بی‌مهری از سوی ایشان به جهنم حواله و بی‌سواد و بی‌شناسنامه معرفی شده بودند! 
    وی افزود؛ در این تجمعات غیر از معدودی که فریب بهانه تجمع را که اعتراض به سختی معیشت بود، خورده بودند و خیلی زود هم با مشاهده شعارهای هنجار‌شکنانه، صحنه را ترک کردند، بقیه همان شعارهای ذلت‌بار فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ را تکرار می‌کردند، نه غزه نه لبنان همان شعار حمایت از تروریست‌های تکفیری است که در فتنه ۸۸ با اهانت به ساحت مقدس امام حسین(ع) آن را تکمیل کردند و موسوی از آنان با عنوان مردمان خداجوی! یاد کرد و خاتمی ضمن حمایت از آنها زحمت محکوم کردن آنان و دفاع از حریم ابا‌عبدالله‌علیه‌السلام را نیز به خود نداد.
    مدیر مسئول کیهان در خاتمه گفت: اما، راهکار طرد فتنه‌گران نفوذ کرده در دولت و حل مشکلات معیشتی با تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی است که ترجمه دقیقی از اقتصاد مقاومتی است.
    پاسخ:
    عه! وقتی یکی دیگه به اونچیزی که تو فکر میکردی ، فکر میکنه! :)
    سلام و نور ورحمت
    دکتر جان! میشه همون کلکشن یونس رو توی "سروش" بسازی و این مطالب خوبت رو اونجا بزاری تا بتونیم فورواردش کنیم؟؟

    پاسخ:
    سلام بر محدثه عزیز. من اولش با سروش یه کم دست و پنجه نرم کردم. ولی بلد نیستم و نشد کانال رو منتقل کنم به سروش. حالا که میگن قطعش موقتیه. من اونجا کلی متن درسی دارم و اگر فیلتر بشه رسما بدبخت شدم و چند میلیون پولم پریده.. خدا کنه زودتر این مسخره بازیا تموم بشه.. آخه گناه من چیه که پاسوز رای تا 1400 و بعد پشیمونی و ریختنشون تو خیابونا باشم؟ آش نخورده و دهن سوخته قصه ی ماست.. به ما چه اصلا؟! 
  • دکتر یونس


  • 1-یونانی‌ها پس از ده سال محاصره تروا، هنگامی که دیدند نمی‌توانند با جنگ غلبه کنند، نقشه دیگری کشیدند و ژست عقب‌نشینی گرفتند. اسبی چوبین ساختند و پیشکش کردند که درون آن، سربازانی پنهان شده بودند. اسب را کنار قلعه شهر رها کردند و نمایش پایان محاصره راه انداختند. اهالی تروا به رایزنی نشستند. عده‌ای گفتند این نیرنگ جنگی است و نباید اسب را وارد شهر کرد اما نظر دیگر درباره آوردن اسب به داخل غلبه کرد. شب‌هنگام، نیروهای نفوذی، دروازه‌ها را گشودند و شهر به تصرف درآمد. اغلب ما تلقی افسانه از داستان اسب تروا داریم؛ حال آنکه این شگرد به عنوان پایه جنگ نرم و هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    2- امروزه «اسب تروا» یا «تروجان» به هر ترفندی که باعث نفوذ در استحکامات یا محل حفاظت‌شده گردد، اطلاق می‌شود. در ادبیات سایبری، اسب تروا یا تروجان، برنامه نفوذ از نوع بدافزار است که به سیستم عامل هدف دسترسی سطح بالا پیدا می‌کند، در حالی که به نظر می‌آید در حال انجام کار مناسب و مورد نیاز است. در معماری امنیتی رایانه، اسب تروا لایه بیرونی فریبنده و به ظاهر بی‌خطر و حتی مفیدی است که با فریب کاربر می‌کوشد به سیستم و اطلاعات او دست یابد. «تروجان» توسط دانیل ادواردز کارشناس آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا (NSA ) انتخاب شد.
    3- نام یونان برای ما تداعی‌کننده داستان حمله اسکندر مقدونی به ایران هم هست.4 قرن پیش از میلاد هنگامی که اسکندر لشکرکشی کرد، دو سردار هخامنشی به نام «جانوسیار» و «ماهیار» به ایران خیانت کردند اما پس از پیروزی اسکندر توسط خود او به دار کشیده شدند. قاآنی ضمن یادآوری این خیانت می‌گوید «رسم عاشق نیست با یک دل دو دلبر داشتن- 
    یا ز جانان یا ز جان بایست دل برداشتن/ ناجوانمردی است چون جانوسیار و ماهیار- یار دارا‌بودن و دل با سکندر داشتن/ یا اسیر حکم جانان باش یا در بند جان- زشت باشد نوعروسی را دو شوهر داشتن». کارآمدترین حربه‌های دشمن هنگامی کارگر واقع می‌شود که پای غفلت و خوش‌خیالی و سهل‌اندیشی (مانند اهالی تروا) و یا خیانت جانوسیارها و ماهیارها در میان باشد.
    4- جاسوسان، تروریست‌ها و گروگان‌گیرهای حرفه‌ای، شگرد مشترکی دارند؛ پنهان شدن پشت فرد گروگان یا میان مردم به نحوی که اصلا شناخته نشوند و در صورت شناخته شدن، امکان برخورد با آنها دشوار باشد. نفوذی‌ها معمولا با «متن» همرنگی و استتار می‌کنند تا شناسایی نشوند، در حاشیه امن خرابکاری یا جاسوسی کنند و آسان از معرکه بگریزند. منافقین نیز همین گونه‌اند. همرنگ مردم می‌شوند و به نام آنها حرف می‌زنند، در حالی که ذاتا دشمن منافع و امنیت و آرامش مردمند. معمولا ضربات کاری را همین‌ها در اثر غفلت پدید آمده می‌زنند. آنچه ظرف چند روز اخیر در قالب مصادره به مطلوب نارضایتی اقتصادی مردم و تبدیل آن به اغتشاش و بی‌ثباتی مطلوب دشمنان ملت ایران رخ داد، در همین چارچوب قابل ارزیابی است؛ هرچند که فتنه‌گری و شرارت اخیر قطعا به فضل الهی، بصیرت مردم و تدبیر مسئولان، اسباب اقتدار ملی خواهد شد.
    5- در سال 88 چند ماه طول کشید تا آشوبگران نیابتی نقاب از چهره برداشتند، شعارهای رسوایی مانند «نه غزه نه لبنان» (سفارش ویژه سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی) و «انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است» دادند، روی نام اسلام در عبارت جمهوری اسلامی خط کشیدند و عاقبت‌الامر به ساحت امام حسین(ع) هتاکی کردند. آنها این بار در همان آغاز شعار «نه قرآن نه اسلام، هر دو فدای ایران»! دادند، از تروریست‌های تکفیری با شعار «سوریه را رها کن» جانبداری کردند، به مساجد و حسینیه‌ها و اموال عمومی و مغازه‌ها و خودروهای مردم حمله کردند، آدم کشتند و ناامنی ایجاد کردند. اما با این وجود چرا بعد از معلوم شدن حقیقت ماجرا، برخی رسانه‌های زنجیره‌ای متهم در فتنه 78 و 88، دیروز به جای انتشار تصاویر خرابکاری و آدم‌کشی و تخریب اموال عمومی و خصوصی توسط عناصر آشوب‌طلب، به این رفتار ضد امنیت ملی، لباس «اعتراض مدنی» پوشاندند و خواستار رسمیت بخشیدن به آن شدند؟!
    6- طیفی از همین مدعیان اصلاح‌طلبی ابتدا، تجمع اعتراضی مالباختگان در مشهد را به دروغ به رقبای سیاسی نسبت دادند، اما برخی رسانه‌های مدعی حمایت از دولت یا حامی جریان فتنه، از اقدامات تشنج‌آفرین بعدی و تبدیل اعتراض معیشتی مذکور به اغتشاش ضدامنیتی و سیاسی استقبال کردند. چنانکه سایت - کانال‌هایی مانند آمدنیوز و کلمه سعی کردند اعتراض اقتصادی را مصادره به مطلوب کنند. این رسانه‌ها که توسط مشاور فراری یکی از سران فتنه و برخی عناصر خارج‌نشین گروهک ملی مذهبی و حزب مشارکت و حضور پررنگ بهائی‌ها اداره می‌شوند، در انتخابات، تظاهر به حمایت از دولت می‌کردند اما اکنون آشکار شده اولویت آنها، زدن نظام است هرچند که نقاب حمایت از دولت، از چهره‌شان بیفتد. همین‌ها زمانی به صراحت و وقاحت گفتند، دولت را درحد رحم اجاره‌ای و کاتالیزور (تسریع‌کننده) گذار از انقلاب و نظام اسلامی قبول دارند نه بیشتر.
    7- به یاد داریم از وزیر دولت اصلاحات گرفته تا معاون وزیر و چند نماینده مجلس و مدیر بانکی و گلّه‌ای از روزنامه‌نگاران مدعی اصلاح‌طلبی، پس از خیانت‌های متعدد از کشور‌گریختند و در آمریکا و انگلیس و فرانسه پناه گرفتند. اما هم‌‌تیمی‌های آنها در داخل بیکار نشسته‌اند؟ آیا نمی‌توان احتمال داد همین طیف مغفول، همچنان در برخی مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز حضور داشته باشند؟ از یک طرف مدیران را به بی‌عملی بکشانند یا مشورت گمراه‌کننده بدهند و از طرف دیگر، مردم را ناراضی و ناامید کنند که مقدمه سربازگیری دشمن است. 
    8- خداوند در آیه 88 سوره نساء با عتاب می‌فرماید «فَمَا لَکُمْ فِی الْمُنَافِقِینَ فِئَتَیْنِ وَالله أَرْکَسَهُم بِمَا کَسَبُوا... شما را چه شده که درباره منافقان دودسته شده‌اید، در حالی که خدا آنان را به خاطر آنچه انجام دادند ، وارونه و سرنگون کرده است؟». به تعبیر حکیمانه امام علی(ع) در غررالحکم «مَنْ نَامَ عَنْ عَدُوِّهِ أَنْبَهَتْهُ الْمَکَایِد» و «مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَهًِْ وَلِیِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَهًِْ عَدُوِّه‏». هر کس نسبت به دشمن خواب باشد، نقشه‌ها و نیرنگ‌ها او را بیدار می‌کند. و هر کس از یاری مولای خود غفلت کند و خواب بماند، با لگد دشمن بیدار می‌شود. عدم مرزبندی با دشمن پنهان، غفلت از نقشه‌های او و عدم تبعیت شایسته از مولا و مقتدا، دیر یا زود میوه تلخ می‌دهد.
    9- رهبر حکیم انقلاب بارها مشفقانه از دولتمردان خواستند مرزبندی با جریان فتنه و یاغیان علیه قانون را به عنوان خط قرمز نظام (جمهوریت و اسلامیت) حفظ کنند، چنانکه 5 شهریور 93 فرمودند «علائق اعضای دولت به برخی جناح‌های سیاسی‌اشکالی ندارد اما دولت و اعضای آن نباید اسیر جناح‌بندی‌ها شوند. در موضوع جناح بندی‌های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند. مسئله فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند». متاسفانه بعضا این هشدار مهم مورد غفلت واقع شد و این در حالی است که نسبت طیف فتنه با دولت جمهوری اسلامی، بدتر از حکایت مجنون و شتر ناهمراه وی است؛ فتنه گران گرای تحریم‌های فلج‌کننده را به دشمن دادند، حال آنکه دولت شعار رفع تحریم‌ها را سر دست گرفته بود. و دولت منطقا باید به حل مشکلات اقتصادی اهتمام می‌کرد، در حالی که فتنه گران ناراضی و ناامید کردن مردم را لازمه بازسازی نقشه شکست خورده خود می‌دیدند.
    10- فلان کانال تلگرامی 2سال است به نیابت از سرویس‌های جاسوسی، عملیات روانی می‌کند و میلیشیای شست‌و‌شوی مغزی شده تربیت می‌نماید اما اکنون که وارد فاز دعوت به ترور و تخریب شده و شیوه ساخت بمب دستی آموزش می‌دهد، تازه وزارت ارتباطات به صرافت می‌افتد کاری بکند. اما از آن سو مدیر تلگرام مقاومت می‌کند و مانند مهره گوش به فرمان سرویس‌های جاسوسی، ماندن پای کانال کذایی را به 40 میلیون کاربر ایرانی ترجیح می‌دهد! آیا اهمیت میلیشیا پروری شبکه‌های مجازی، کمتر از آموزش ساخت بمب دستی است؟! 
    11- رو شدن دست گردانندگان کانال‌های مذکور در حالی است که گردانندگان آنها در انتخابات ریاست جمهوری، خود را حامی دولت جا می‌زدند و با همین پوشش منافقانه اقدام به دروغ‌پراکنی، جعل سند و شانتاژ علیه سران نظام، مجلس خبرگان، شورای نگهبان، قوه قضائیه، سپاه پاسداران و رهبری ‌کردند. عجیب اینکه وزیر اطلاعات 18 مرداد امسال در پی تشدید اعتراض‌ها گفته بود «به مرتبطین کانال […] تذکر دادیم و اقدامات در زمینه ایجاد جنگ روانی علیه این کانال راه افتاده است»! چرا در طول 2 سال اخیر با شبکه رابطین و مرتبطین این کانال‌های ضدانقلابی برخورد نشد؟ وچرا در تمام این سالها درباره راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات کوتاهی شد تا اتاق مدیریت فضای مجازی به خارج کشور منتقل شود و اسباب شبیخون دشمن فراهم گردد؟ دشمنی که سر جنگ نظامی و اقتصادی و تحریم و ترور داشت، چگونه این حوزه را از تحریم‌ها استثنا کرد؟!
    12- شست و شوی مغزی از انسان‌ها، آدم آهنی و ربات می‌سازد؛ منفعل و کنترل شونده از راه دور. مجله نیوزویک خرداد 96 گزارشی هشدارآمیز درباره سرنوشت دموکراسی منتشر کرد. در تصویر روی جلد، شهروندان در حالی که هرکدام سرشان به گوشی گرم است و غرق در فضای مجازی هستند، به سمت مرکز رای‌گیری می‌روند. سؤال نیوزویک این بود؛
     HOW BIG DATA IS CORRUPTING  DEMOCRACY?‌. چگونه اطلاعات و داده‌های عظیم، دموکراسی را فاسد و خراب می‌کند؟». و در پاسخ تیتر زده بود: 
    «BRAIN WASHED شست‌وشوی مغزی»! چند ماه بعد، مجله اکونومیک گزارش صفحه اول خود را به تیتری مشابه اختصاص داد: «شبکه‌های اجتماعی، تهدیدی برای دموکراسی».
    13- شست و شوی مغزی و تحمیق یعنی اینکه یک شبکه درهم تنیده تلگرامی، اینستاگرامی و توئیتری، در انتخابات از مخاطبان بخواهند به فلان نامزد رای بدهند اما چند ماه بعد از پیروزی همان نامزد، از گارد اعتراض به عملکرد اقتصادی دولت وارد شوند و سپس افراد را به آشوب بکشانند!البته اکثریت قریب به اتفاق مردم با وجود اعتراض به حقی که به برخی سوء مدیریت‌ها و کم کاری‌ها دارند، به این تحمیق تمکین نکردند و تجمعات فرصت‌طلبانه، چند ده یا حداکثر چند صد نفره برگزار شد. اما نکته جالب و توهین بعدی به شعور مخاطبان در همین بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی شعبده بازان مجازی قابل رصد است. این روزها در شهرهای مختلف راهپیمایی‌های چند ده و چند صد هزار نفری با شکوهی به مناسبت حماسه 9 دی برگزار شد که هیچ بازتابی در رسانه‌های کذاب مجازی نداشت اما تجمعات بزن دررویی چند ده نفره در فلان شهر را به شکل کاریکاتوری آب و تاب دادند.
    14- طبقات پایین پشتیبان واقعی کشور و نظام در روزهای سخت بوده‌اند اما بعضا مطالبات بحق آنها مغفول مانده است. رهنمود امیر مومنان درنامه 53 نهج‌البلاغه باید نصب العین دولت، مجلس و دستگاه قضایی در همه تصمیمات و مدیریت‌ها باشد: « دوست داشتنى ‏ترین چیزها در نزد تو باید ، در حق میانه ‏ترین، و در عدل فراگیرترین، و در جلب خشنودى مردم گسترده‏ ترین باشد، که همانا خشم عمومى مردم، خشنودى خواص را از بین مىبرد، امّا خشم خواص را خشنودى همگان بى‏ اثر مى‏کند. خواصّ همواره باری سنگین بر حکومت تحمیل مى ‏کنند و در روزگار سختى یاریشان کمتر، و در اجراى عدالت از همه ناراضى ‏تر، و در خواسته‏ هایشان پافشارتر، و در عطا و بخشش‏‌ها کم سپاس‏تر، و به هنگام منع خواسته‏‌ها دیر عذر پذیرتر، و در برابر مشکلات کم استقامت‏تر مى ‏باشند. در صورتى که ستون‏ استوار دین، و اجتماعات پرشور مسلمین، و نیروهاى ذخیره دفاعى، عموم مردم هستند، پس به آنها گرایش داشته و‌اشتیاق تو باید به سوی آنان باشد.

    محمد ایمانی
  • دکتر یونس
  • به کامنت خصوصی:
    شاید خنده دار باشه ولی از فیلتر شکن استفاده نمیکنم. 
    اون فردی که چند میلیون بهش دادم تا بتونم از متون درسیش استفاده بکنم باید طبق قوانین و مقررات کشور رفتار بکنه و کانال علمیش رو بیاره تو سرور داخلی. سروش و ده تا دیگه هست. من از اولش از تلگرام خوشم نمیومد. حس میکردم رفتم خونه یه غریبه!
    و مهمتر از همه اگر ما قانون رو رعایت نکنیم کی بکنه؟! اون وقت فرق ما با اونیکه بانک آتیش میزنه و کفِ خیابونه چیه؟! 
    پاسخ:
    ولی بابت اون چند میلیون هزینه ای که کردم (که فکرم میکردم خیلی بیخودی گرونه) و اعتمادی که کردم  و احساسِ خسارتی که الان دارم، خیلی ناراحتم.. 
  • دکتر یونس
  • سایت آقا رو هک کردن؟! چرا بالا نمیاد.. من واقعا نگرانما.. الان اگر اتفاقی افتاد مردم از کجا بفهمن باس چکار کنن؟! تلگرام که قطعه. اخبار تلویزیون ملی که گزینشی و با تاخیر خبر میده. امیدمون به سایت آقا بود که اونم بالا نمیاد.. کسی میدونه چه خبره ؟ دولت داره کودتا میکنه؟!
    پاسخ:
    ساعت 3.23 دقیقه صبح!
  • برباد رفته
  • با عرض سلام وادب
    من وبلاگ زیبا و جذاب شما را دنبال میکنم
    ممنون میشوم اگر سری هم به وبلاگ من هم بزنید
    درصورتیکه صلاح می دانید بعنوان دنبال کنندگان ، همدیگر را همراهی کنیم!!!
    سپاس و دورد بیکران
    ممنون
    http://sibeseman.blog.ir/
    الان هر کی یه چیزی میگه؟ چطوری میشه بفهمیم کی درست میگه؟گیج شدم.
    .
    .
    .دکتر بعضی وقتا دلم میخواد شبیه شما بشم.کلی میگما از همه نظر..مثل الگو ..ولی سخته .
    .
    .
    منم تلگرامو فیلتر شکن مورد استفادم نیست اصلا، ولی واسه کار ضروری چه اشکال داره. واسه استفاده درست.
    پاسخ:
    چرا آدرس نداری؟ چرا اسم نداری؟ تورو خدا شبیه من نشو. من خیلی داغونم. اصلا الگوی خوبی نیستم. اینهمه آدم حسابی و زندگینامه شهید، اونا الگوهای درست و حسابی هستن. نه آدمای ضایعی مثل من. 
    غریبه نیستم زیاد. دیگه نقطه نمیذارم جای اسم.فقط یه لحظه به ذهنم رسید چون درباره فیلتر تلگرام حرف میزنم اسم نذارم،وبعد حرفم ادامه پیدا کرد.
    دکتر درسهاتو بخون..درس نخونی میشی مثل من...کنکور تخصص دارین؟
    مطمئنید نمیخواید الگوی من باشید؟ من الگو پذیر خوبی بودما.باعث افتخار بودم.باشه قبول.خب نمیدونید من چن ماه پیش غرق چه افکار پوچی بودم..توی نوجوونی از دین فاصله گرفته بودم.وقتی اینجا رو دیدم  یه مقدار بهتر شدم.فهمیدم دین رو نمیشه از انسان جدا کرد.

    پاسخ:
    خب آدرس بده بشناسمت! آره مطمئنم. من اصلا از این کلمه الگو نفرت دارم. توانایی الگو بودن هم ندارم خدایش انقدر الگو بودم از بچگی دیگه شارژم تموم شده.. دیگه ببین چقدر وضعت خراب بوده که با این نوشته های آب دوغ خیاری به دین برگشتی!!:) خداییش خیلی خندیدم! آخه مومن مگه قرآن رو ازت گرفتن؟! اصلش اینه که انسان رو نمیشه از خدا جدا کرد.. پیوند و ارتباط بین انسان و خدا هم میشه دین. چقدر افکار پوچی زیاد شده.. واقعا چرا؟!
    آدرس یا نشونه بذار که بشناسمت. آدرس نداشته باشی نمیتونم جواب بدم.
     من همون فضانوردم. من اصلا اهل مخفی کردن اسمم نیستم. فقط چون درباره فیلتر بود. 
     با یه نفر حرف زده بودم حرفایی درباره دین میزد .حرفاش رو مخم بود.واقعا چرا انقد زیاد شده؟ 
    خب پستهایی که درباره دین میذارین حس خوبی داره دیگه...
    پاسخ:
    میدونی آدمای متفاوت بدلیل ابعاد و محدودیت های متفاوتِ فکر و دیدِشون ، نظراتِ متفاوتی دارن. بعد همین آدمای با فکر و دیدِ محدود در گذر زمان تغییر هم میکنن. بدتر یا بهتر میشن.. مساله پیچیده تر میشه.
    من سالها دنبال یه مرجع فکری که بشه بهش از نظر فکر ی تکیه و اعتماد کرد گشتم. دیگه تاپ تر و بهتر و روشن فکر تر و به روز تر و جامع تر از حضرت آقای خامنه ای ندیدم( و الان هم یه کم استاد میرباقری رو دارم آنالیز میکنم حرفاش رو)  ولی مثلا باز یه جاهایی ازشون عقب میمونم. زمانه من با ایشون فرق میکرده. حتی اینها هم راجب تمام سوالاتی که تو ذهن منه سخنرانی و کتاب ندارن. من فکرشون رو دوست دارم و کتاب هاشون رو دنبال میکنم ولی یه راهنمای جیبی و گاید لاین عملی جزئی میخوام.  راجب بقیه که وحشتناک تره. جلوی حرفِ همه ی آدما و روحانیون و اساتید یه علامت سوال بذار. حرفای مختلف رو بشنو ولی بدون اون آدم خودش در حال تغییره. آدمه، معصوم نیست پس جا برای خطا داره. اینطوری در مواجهه با حقیقت دچار حیرت نمیشی. 
    یه حدیث فکر کنم از حضرت مهدی هست که میگه علم رو از سرچشمه اش بگرید و سرچشمه ماییم. با وجود قرآن و نهج البلاغه من باورم نمیشه هنوز کسی درباره دین کاسه چه کنم چه کنم جلوی غیرِ امامِ معصوم دست بگیره.. برو سرِ چشمه. خدا رو هادی و رهنما میبینی.. و هر حرفی رو با ترازوی قرآن و عقل بسنج. اگر با اینها همخوانی نداشت به قول امام صادق(فکر کنم حدیث از ایشونه)، بکوبش به دیوار..
    نظر لطفته، احتمالا ناخودآگاه با سرگشتگی و حیرتی که تجربه کردم و میکنم همزاد پنداری میکنی.. 
    استاد میرباقری که در برنامه سمت خدا میان؟ بله ,خیلی خوب صحبت میکنن.
    من از صحبتهای آیت الله فاطمی نیا هم خیلی خوشم میاد.حس میکنم جوونا رو خوب درک میکنن و خیلی اهل تحقیق و مطالعه هستن.

    پاسخ:
    آره قبل از انتخابات خبرگان رهبری ، شنبه ها میومدن. چون کاندید خبرگان شدن گفتن شائبه تبلیغ و .. نداشته باشه و نیومدن. سایتشون تو پیوندهای سمت چپ هست. نمیدونم الان هم میان یا نع. استاد فاطمی نیا رو هم دوست دارم. ازون کتابخون حرفه ای هاست.. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">