بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۲
  • ۱

بهار آمده،تنها بهار میداند/ که قدر یارسفرکرده یارمیداند

رها شده است و گرفتار قلب من، این را/ کسی که شد به غمِ تو دچار میداند

چه ها به روز من آورد شب، شبِ چشمت / فقط مدبّر لیل و نهار میداند

بهار غیر شقایق گلی نخواهم چید/ که داغدار،غمِ داغدار میداند

تو آمدی غمِ شیرین و شادیِ تلخیست/ چنان که عاشقِ چشم انتظار میداند

برای ماندنت اسفند دود خواهم کرد/ بهار میرود اما بهار میداند

پ ن: شعر از کتاب "هم قفسان". سروده دکتر مژگان عباسلو. انتشارات شهرستان ادب.
عکس رو قبلا اینجا(+) توضیح داده بودم.. وقتی یونس کوچک بود! باز بگید خط دکترا بده.. رها بشید از این کلیشه های ذهنی غلط! امسال خودتون باشید. جهان اصل رو ستایش میکنه.. 
سال نو رو هم به همه ی خوننده های خاموش و روشنِ اینجا و بالاخص رفیقام تبریک میگم. انشالله سال خوبی باشه برای آدمای خوب. عاشقا. مهربونا. با ادبا. دلسوزها. صادقا. زُلالا. ساده ها. فقرا. مظلوما. محروما. بی پناها. راستگوها. با محبتا. بی ادعاها. صبورا. کتابخونا. متواضعا. خاکیا. لوطیا. بامراما. یه کلوم ؛ حسینیا. و برای همه صاحبانِ چشم ها و قلب ها و دستهای پاک. اونایی که با زحمت و عرق جبین پولِ حلال درمیارن. اونایی که عزت نفس دارن. اونایی که حتی اگر دین ندارن، لااقل آزاده ان و انسانیت و شرفشون رو به هیچ قیمتی نمیفروشن.. به همه شون مبارک... در غیر این صورت این سال هم مثل همون سالهایی که زندگی خودتون و بقیه و این دنیا رو به گه کشیدید میگذره! حالا از ما گفتن.. یه چیز جالبی هم که ذهنم رو به خود مشغول کرده اینه که چرا اونایی که بیشتر به این دنیا گند زدن، با حرارت بیشتری عید رو جشن میگیرن؟! نه واقعا چرا؟!

  • ۹۷/۰۱/۰۱
  • دکتر یونس

نظرات (۱۴)

خوش ب حال قمی ها
اکثر استاداشون مولف کتابامونن
پاسخ:
کامنت شما امانت مونده بود از اون پست موقت پوستر همایش.. بله اساتید علوم انسانی در قم گویا زیادند و خب حوزه هم مزید بر علت هست گویا.. 
عجب پست پر و پیمانی!!
موندم چی بگم.؟!
پاسخ:
ابرازِ وجود اراذل و اوباشه.. جای نگرانی نیست! این همون پست موقت همایش بود که بعد برش داشتم و چون یه کامنت داشت حذفش نکردم! مونده بود تو پیش نویسها.. حالا مجبوری یه پست مینویسم دیگه! 
چه خط قشنگی...! :)
 
اول دکتر شدین بعد خطتون قشنگ شده یا برعکس؟!

یه پیشنهاد:
بی زحمت کد امنیتی رو برداری...
پیشاپیش تشکر


پاسخ:
ژنِ خطاطی و هنر تو طایفه پدریم بصورت آتوزومال دومیننت هست و همه یه نموره خطاط و نقاش و شاعرای خوبی هستن! البت کلاس خط انجمن خوشنویسان هم میرفتم. از وقتی دکتر شدم خطم افت کرد. چون با استرس و عجله، کف اورژانس و درمانگاه نمیشه خوب و زیبا نوشت! 
مزاحم از کل و کول اینجا بالا میره، کد امنیتی رم بردارم که دیگه هیچی.. مگه قرار نبود همه آدرس و نشونه ای بذارن؟ آدرس خود جنابعالی کو؟! ولی اول سال نو نمیخوام دلی رو بشکنم. بااااشه. برش داشتم. 
کامنت قبلی مزاحی بیش نبود...

جدا خطتون قشنگه و هیچ ربطی به دکتر بودن نداره...
چون خط یه چیز کاملا ذوقی...

سال نو رو هم تبریک میگم...
ایشالا پر از خیر و برکت و سلامتی همراه با آرامش و آسایش و امنیت برای همه مون باشه...

پاسخ:
ممنون از لطفتون. همچنین برای شما هم.. 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام **** **** سال نو برشما وخانواده محترم مبارک.التماس دعا
پاسخ:
سلام و رحمه الله. کاش نشونه ای میگذاشتید تا از مزاحمین افتراقتون بدم. تقارن بهار معنویت و بهار طبیعت بر شما هم مبارک. من هم در این روزها و شبهای زیبای ماه رجب التماس دعا دارم. 
سلام :)
عیدت مبارک . ان شالله سال خوبی داشته باشی:*
پاسخ:
سلام و رحمه الله بر دوستاره! عید شما هم مبارک. ان شالله سال خوبی برای همه مردم جهان، به خصوص شیعیان امیر المومنین باشه:) مثلا سال ظهور حضرت حجت (عج الله تعالی فرجه الشریف) باشه.
اینکه خطت رو ب رخ ملت میکشی هییچ! ولی اینکه نوتهای رنال فیلرتو میداری اون زیر ک رقبا رو دچار هول و ولا کنی رو کجای دلم بدارم؟!
عیدت مبارک.
پاسخ:
اینکه خطم رو به رخ ملت میکشم که دارم برای جامعه پزشکی آبرو جمع میکنم. بگو حواسپرتی تو رو کدوم گوشه دلم بذارم؟! این نوشته و خلاصه های نفرولوژی زیرش مال عید 1395 هست! یعنی دو سال پیش! نگران نباش:)
ازکجای نوشته هات معلومه مال سال ۹۵ هس؟؟؟؟!!!
با سربازی چ میکنی؟! 
پاسخ:
خط ششم: عکس رو قبلا اینجا(+) توضیح داده بودم. برو روی علامت + کلیک کن. میره به فروردین 1395. نوشتم که اون موقع اینها رو چطوری درست کردم! چه حوصله ای هم داشتم! دقتت کمه! 
سربازی هم خوبه. وسطاش، مهمونداری میکنم. غذا درست میکنم. عروس پاگشا میکنم. رختخواب برا مهمونا پهن میکنم. جمع میکنم. سفره پهن میکنم. جمع میکنم. ظرفا رو میشورم. خشک میکنم میذارم سر جاش. آب حوض میکشم.. دمپایی پاره.. وسایل منزل.. خریداریم...  
سال نوتون مبارک
خط آخر خیلی خوب بود. واقغاً چرا؟
پاسخ:
عید شماهم مبارک. نمیدونم! شاید چون میخوان گندکاریهای سال گذشته شون رو فراموش کنن!
  • آب‌گینه موسوی
  • به‌به برای آن خطِّ زیبا، برای انتخابِ شعر، برای این تبریک!

    عبّاسلو شعرِ خوب کم ندارد.

    بهارت مبارک دکتر جان!

    اِن‌شاءلله امسال فرج را جشن بگیریم...‏  

    پاسخ:
    سلام بر آبگینه عزیز. بهار شما هم مبارک. مگر اینکه دوستام ازم تعریف کنن:) ان شاالله. آمین آمین..
    سلامِ ما رو خدمتِ آقا علی بن موسی الرضا برسونید. منم اینجا نائب الزیاره شما هستم.
    سلام
    ممنون از شعر و تصویر زیبا.
    بهار بر شما هم‌ مبارک.
    با آرزوی بهترینها.
    پاسخ:
    سلام و عرض ادب و احترام. عید شما هم مبارک. 
    چه خط زیباییی و چه شعر دلنشینی
    پاسخ:
    ممنون. ان شالله سال خوب و پربرکتی باشه..
     این پست حالا دیگه واقعاً پر و پیمان شد. مخصوصاً با اون خط زیبا و نگارش با سلیقه شما ...

    و خدا را شاکرم که بنده هم جزو ساده ها هستم و مشمول دعای شما میشم. امیدوارم سال بسیار نیکو و پرگلی داشته باشید.



    تبریک دیرهنگام بنده را هم پذیرا باشید.

    پاسخ:
    ممنون ان شا الله برای شما و برای همه مسلمین و مومنین به خدا سال خوب و پربرکتی باشه. دیگه شیطنت بعضی آدما باعث شد الکی الکی یه پست بنویسم! 
  • در محصر دوست
  • عاالی
    بینظیر
    خوندم و اشک ریختم... نیگا چقدر گریه مارو درمیاری ^_^
    خدا خیرت بده دکتر خوشنویس خودمی
    پاسخ:
    سلام و رحمه الله. عیدت مبارک. خدا به تو هم خیر بده. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">