بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

سیاره ی رنج...


سرانجامِ صاحب ِ این اندیشه و خط زیبا (+)

  • ۹۷/۰۱/۲۰
  • دکتر یونس

نظرات (۸)

من هنوز برق رو هم دوست دارم خب
فقط زبان‌شناسی خالی ننویسین :(
پاسخ:
باشه. ولی خب همونطور که امام هم فرمودن: میزان حال فعلی افراد است :)
آخه من هنوز هم با رشته و دانشگاه لیسانسم در ارتباطم
با ارشدم و مدرسه‌م هم همین طور :) کلا چیزی برای من تموم یا متوقف نشده
ممنون :)
پاسخ:
شاعر میفرماد: رسم عاشق نیست با یک دل، دو دلبر داشتن! هرچند من همیشه آدمهای چند وجهی رو تحسین میکنم اما مردم فکر میکنن طرف اگر رو یه رشته فوکوس میکرد،سرعت پیشرفتش بیشتر میشد. منتها چیزی که ازش غافل میشن احساس رضایت و علاقه به کار هست که عامل مهمیه در پیشرفت. 
برای محدثه:
من خیلی تو فاز کتاب برای نوجوونها نیستم. چون از کتابای اون روزها فقط داستان راستان شهید مطهری رو نگهداشتم و چند تا کتابای کودکی که از اسباب کشی ها جون سالم به در بردن! یه سری کتابهای نوجوانانه برای فرماندهان شهید هست که برای من که کششی نداشت اما در حد شناخت سطحی کمک کننده است. اونا رم بردم دادم یه کتابخونه.
من نمیدونم چرا ولی خیلی خیلی با کتاب "سلام بر ابراهیم" اقشار مختلفی از مردم تونستن ارتباط بگیرن.. از نوجوون تا دختر بچه تا زن خانه دار تا مرد جا افتاده از محصل تا دانشجو.. واقعا کتابای خیلی بهتر هم هست ولی این کتاب هم گل کرده دیگه.. یا کتاب "خاک های نرم کوشک" برای شهید برونسی. یا " حکایت زمستان". 
در کل چند تا راهکار به نظرم میرسه بسته به بودجه ای که داری. چون الان کتاب واقعا گرونه. 
1) اول با خود این انتشاراتیا مثل موسسه شهید کاظمی/ شهرستان ادب/ سوره مهر/ روایت فتح صحبت کن. به خصوص موسسه شهید کاظمی فکر کنم هنوز خیلی پولکی نشده باشن و حتی کمک هم بکنن و تخفیف خوبی بدن. 
2) بعد باز از خودشون میتونی لیست بهترین کتاب برای بازه سنی مورد نظر خودت رو بپرسی و آگاهانه تر انتخاب کنی.
3) داستان راستان رو از انتشارات صدرا، خیابون ارم دم حرم هم میتونی با همون ترتیب بخری. چون هنوز با فاصله جزو بهترین کتابهای تربیتی برای اقشار مختلف هست. خدا شهید مطهری رو بیامرزه که اینقدر این کتابش قندعسله!
4) اگر هیچ جا بهت تخفیف نداد و همکاری نکرد هنوز کتابای نیمه پنهان ماه و اینک شوکران جزو بهترین انتخاب هان. هم حجمشون کمه و هم ارزون ترند. و برای هدیه دادن در حجم بالا مناسب ترند! 
5) من بهت عروس دوماد نشون بدم که کارت عروسیشون همین کتابای نیمه پنهان ماه بوده؟!! مردم خلاقن، ایده های منو میدزدن! :)
6) میتونی دوز هیجان رو ببری بالا و مثلا بینشون مسابقه برگزار بشه و به برنده ها که مثلا تعداد کمتری هستن چند جلد کتاب سنگین تر و گرون تر بدید. یعنی به جای تعداد بالای کتابای کم حجم و لاغر و به طبع ارزون تر ، کتابای حجیم تر و گرون تر ولی با تعداد کمتر بخرید. مثل کتابای معروف و پرفروش سوره مهر. دا/ نورالدین پسر ایران/ پایی که جا ماند/ کوچه نقاش ها/ زندان الرشید و .. فقط کتابا چند صد صفحه ای هستند و شاید خوندنش برای کسی که مثلا بچه یا کشاورز یا کارگره و شب تا صبح باید سر زمین و کار بدوه کار سختی باشه. 
پاسخ:
الان یادم اومد یه "ترجمه خوب قرآن" هم بود : «ترجمهٔ خواندنی قرآن» به‌روشِ تفسیری برای جوانان و نوجوانان/ مترجم: علی ملکی/ ویراستار فارسی: محمدمهدی باقری/ QuranTr.com 05138521020/ 09157630032/ Qurantr.com/shop
سلام دکتر یونس! چطوریایی؟!
پاسخ:
سلام. الحمدلله. روز عیدمون رو با خبر تجاوز آمریکا و انگلیس و فرانسه به یه کشورِ 5 سال درگیر جنگ داخلی شروع کردیم!! یعنی کفار و مشرکین در عصر جاهلیت هم در ماه رجب به همدیگه حمله نمیکردن! فقط ببین این انسان به اصطلاح جهان اولی چقدر نفهم و بیشعوره! در بزرگترین عیدِ مسلمانان که مایه وحدت شون هست به یه کشور مسلمان حمله میکنن.. یک میلیارد مسلمان رو غمگین میکنن. یه عده دیگه رو در ترس و وحشت فرو میبرن. یک عده رو داغدار میکنن.. اون عربستان آشغال هم با پول شارژشون میکنه و حتی آخ نمیگه.. آدمن اینا؟.. من که البته دلم میخواد الان برم سوریه..
قانون جنگه دیگه!
پاسخ:
نه قانون جنگله! من حتی دیدم حیوانات هم به هم رحم میکنن. فقط گویا آدمیزاده که میتونه بل هم اضل اونها باشه!!
میدونی حتی جنگ هم قانون و آداب داره. در اسلام اتفاقا قوانینش جالب و انسانی هست. کیه که عمل کنه؟!
  • مُکرّر ‌‌‌‌‌‍‌ ‌‍‌
  • ینی حس میکنم حتا تو شهادت هم شانس آقایون بیشتره. چرا؟
    پاسخ:
    اِم.. اِم.. نمیدونم. شاید ما جهاد رو بلد نیستیم و شاید یه عده فروکردن تو مخ زنها که جهاد زن، خوب شوهر داری کردنه!! این خبرا نیست. صدر اسلام زنها هم با پیامبر به جبهه و میدان نبرد میرفتن. البته کارشون مداوای مجروحا بوده.. یا در عصر حاضر مثلا ام یاسر که با سید عباس همسرش شهید شد (+) یا بنت الهدی صدر که با برادرش طی مبارزات شهید شد یا سمیرا واقی (+) یا خانم دباغ یا خانم غاده که با مصطفی و  مریم کاظمی که با اصغر وصالی و حتی مامان من که با بابام در جبهه بودن... 
  • مُکرّر ‌‌‌‌‌‍‌ ‌‍‌
  • آخه این حرفا چیه میزنن؟
    سر اعتکاف یکی برگشت گفت حدیث هس مسجد زن خونه‌شه، زن‌ها میتونن طبق همین تو خونه‌شون معتکف شن :||||| 
    رفتم نظر آقای سیستانیو دیدم که نوشته بود nope باید مسجد باشه، خیالم راحت شد :|
    بعد اندکی بیشتر تحقیق کردم دیدم وای چقدر مجرد بودن خوبه‌ها! D: خانمای متأهل دست به سیاه و سفید میزنن (منظورم اینه که هر جا که بخوان برن، اعتکاف حتا :||||| ) باید همسرشون راضی باشه ولی فرزند در حدی که باعث ناراحتی و اذیت شدن پدر و مادرش نشه اوکیه :)))
    فلذا بنظرم در مورد شهادت و جنگ و این صوبتا، مجرد بودن ارجحیت داره، حالا جوّ عمومی جامعه هر چی که میخواد، بگه!
    پاسخ:
    یه عده متحجرِ انجمن حجتیه ای نمیدونم چه اصراری دارن این سبک دینداری احمقانه و چندش آورشون رو بکنن تو چشم ما! طرف اصرار هم  داره بیاد برای معتکفین و دانشجوها و خوابگاهیا و .. صحبت بکنه که بله. زن بشینه تو خونه. در اختیار مرد باشه. زن فلان. زن بهمان.
    بمیر بابا! دیگه حرفای رهبر هست که هم از همه عالم تره و هم عاقل تر. تو از رهبر و امام خمینی حزب اللهی تری؟! به اینا باس کم محلی کنید. بگو اگر مسجد زن خونشه، تو چرا اومدی اینجا مخ ما رو تیلیت میکنی؟ بشین تو خونت! 
    ولی اونیکه گفتی خانم متاهل هرجا بخواد بره باید همسرش بدونه و راضی باشه فرق میکنه. چه ایرادی داره؟ اگر همسرا بهترین و صمیمی ترین و نزدیک ترین دوست های هم باشن، قطعا با هم هماهنگن. این حساب کشی نیست، اطلاع دادن از سر علاقه است. زن احتیاج به توجه و مراقبت مرد داره. خدا این حس رو در وجود زن گذاشته و ازونطرف مرد هم توانایی و علاقه به مراقبت از یه زن داره. این خلقت خداست و اگر درست و بدون افراط و تفریط باشه خیلی هم خوبه. 
  • در محصر دوست
  • عه
    پس نطر من کو؟
    اینهمه از سید گفتم و غربتش.. 
    ازینکه بااون افکار قشنگش هیچکی حتی همراهانش نه نفهمیدنش و نه همدلش بودند...
    اینم میذارم پای عطمتش
    حتی هر متنی نمیتونه روح بلند ایشون و دردها و ناراحتیشانو به قلم بکشه
    یونس جان حسم بهت خیلی شبیه ایشونه... باورکن:)
    پاسخ:
    باور کن هرچی بوده تایید کردم. استغفرالله. سید مرتضی کجا و ما کجا.. نگو خدا قهرش میگیره.. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">