بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۲
  • ۰
میلاد امام حسن مجتبی است و دیدار رمضانی شاعران با حضرت ماه و دست ما کوتاه و خرما بر نخیل! 
با اینکه من توعمرم فقط تونستم یه شعر نو بگم و البته یک شعر بلندبسیار زیبا و تحسین برانگیز در همین دیدارها برای حضرت آقا خوندم درخواب و وقتی بیدار شدم فقط یک مصرعش یادم بود.. ولی خدا رو چه دیدید! شاید سال بعد منم مهمانِ این جمعِ باصفا بودم.. 
خب من به یکی (اینجا) قول داده بودم که متن یه شعری رو اگر پیدا نکرد براش بنویسم. خداییش زورم هم میومد بنویسمش.. ولی خب دیگه امروز برای اینکه سوز به دلمون نیاد که چرا ما افطار بیت نبودیم، خودمون سی خودمون غزل میخونیم. خب تا آقا چاییش رو میخوره منم این شعر رو مینویسم.

تنها برای چشم تو آمد پدید ناز/ تنها برای ناز تو آمد پدید چشم..
(گویا انتخاب بیت و مصرعمون خواهون داره! ضمنا فکر نکنید نمیفهمم تک بیتای عنوان اینجا رو میذارید عکس پروفایلتون!! در کل این کتاب و سه تا کتاب دیگه که معرفی میکنم بیت های محشر و فوق العاده زیادی دارن که نمیدونم شما چرا گیر دادید به این شعر!)
زده خیمه در تن من،منِ آدمی صفاتی / نه در او غم هبوطی، نه در او تب حیاتی
نه بر او پری که گاهی بپرد به بام صبحی/ نه در او دلی که روزی برسد به نور ذاتی
منم آن ریا فروشی که به صبح محشر آرد/تنِ دائم الوضویی، دلِ تارک الصلاتی
گذرم به مسجد افتاد، چه کاخ زرنگاری/ چه نماز با شکوهی، چه شکوه بی نشاطی
چه دوام بی حضوری، چه حضور بی دوامی/ چه ثبات بی خلوصی، چه خلوص بی ثباتی
همه پاره های توبه است کرانه در کرانه / نه کناره ی امیدی،نه جزیره نجاتی
تو به ساحلی که دانی برسان که میتوانی/ من اگر گناه شهرم، تو خدای کائناتی

- شعر از پنجره های آجری/ سروده حسن دلبری/ نشر: شهرستان ادب.
کتابهای خوب دیگه که از همین نشر خریدم:
لیلیِ آذر/ سروده اعظم سعادتمند/ نشر شهرستان ادب
بهانه ها/ سروده پروانه نجاتی/ نشر شهرستان ادب
هم قفسان/ سروده مژگان عباسلو/ نشر شهرستان ادب (خانم دکتر فکر کنم تخصص داخلی دارن)

پ ن1:بچه ها دیروز آقا هم گفت؛ تو رو خدا کتاب بخونید! برای یار مهربان خرج کنید.. درسته ظاهر و تیپ و صورت آدم باید آراسته و چشم نواز باشه ولی مغز و قلب هم باید زیبا باشه.. درسته شیرینی و قورمه سبزی و فسنجون خوشمزه است ولی غذایِ روح هم باید لذیذ و اصیل و سالم باشه..

پ ن2: یه قسمتی از مظلومیت امام حسن (ع) تقصیر اون معاویه خبیث و شیعیان بی عرضه اون زمانه ولی یه قسمت اعظمش دقیقا تقصیر ماست. وقتی زندگینامه امام خمینی رو خوندم دیدم عروسیش نیمه رمضان و تولد امام حسن (ع) بوده! از طرحش خیلی خوشم اومد و امسال که گذشت هیچی ولی صدی نود عروسی مام همون نیمه رمضانه! فقط وقتی قیافه ی جمعیت نسوان و دخترهای فامیلمون رو تصور میکنم که به جای خفه کردن خودشون تو این آرایشگاه و اون آرایشگاه با لبهای ترک خورده و زبون روزه نشستن و دارن زیر لب بهم فحش میدن! مردا از شدت روزه داری و اینهمه ساعت رانندگی تمام تمرکزشون روی سفره افطار و اذانه، روح و روانم تازه میشه.. 
هم عروسی اسلامی میشه! هم اینا روزه ان و اصلا جون ندارن که بیان وسط هنرنمایی کنن! و هم بعد اذان ظهر راه میفتن میان و روز بعد قبل از اذان ظهر برمیگردن خونه هاشون که روزه هاشون درست باشه:) یه افطار و سحری باس بهشون بدیم که اونم با یه آبگوشت یا آش و نون و پنیر و سنگک و جهنم یه برنج خورشتم میدیم، سر و تهش هم میاد. اصلا این طرح حرف نداره..
 امروز که تولده، مادر عزیز! مادر محترم پاشو یه کیکی بپز، پدر محترم! اخماتو واکن،یه شیرینی بخر. دختر عزیز! که دست به سیاه و سفید نمیزنی یه امروز هنر خودت رو نشون بده! پسر عزیز شما پاشو اول جورابات رو بشور و بعد عرضه خودت رو نشون بده! مگه نمیگن بهترین آشپزای دنیا همه مَردن! خب بسم الله.. هنوز هیچ گزارش مرگِ مردی بابت کمک کردن تو خونه گزارش نشده! یه جشن بگیرید خب بچه چجوری با امام هاش آشنا بشه؟.. شمایید که میتونید رمضان و روزه داری رو برای بچه ها دلپذیر کنید یا با یکسره ناله کردنتون اونها رو ازش متنفر کنید.. 
این دستور یه دسر ساده و خوشرنگ و خوشمزه است: (رسپی از آشپزی بلقیس). فر و همزن برقی نمیخواد. یه دسرِ ساده است. واقعا مرغ پخته هم از پسش برمیاد. آستین همتتون رو بزنید بالا و واقعا حس کنید قراره برای امام عزیزتون جشن تولد بگیرید.. ذوق داشته باشید تو رو خدا..  این رو ما درست کردیم با خودمون بردیم مهمونی افطاری! فقط برای روش از برش های میوه سیب و موز استفاده کردیم. 


 پ ن3.راستی سخنرانیهای ویژه رمضان استاد سید محمد مهدی میرباقری رو از دست ندید. (اینجا) بشنوید و بخونید! از حضرت سول (ص) و  امیرالمومنین و حضرت زهرا(علیهما السلام) عیدی گرفتید، یاد ما هم باشید.التماس دعا و عیدتون مبارک.
  • ۹۷/۰۳/۱۰
  • دکتر یونس

نظرات (۲۵)

عید شما هم مبارک دکتر...

پاسخ:
:) و عید شما هم!
سر کتاب خاطرات علم بود که گفت شما  اهل مطالعه نیستید و ...

اگر حال داشتی بخونش. جذابه

---
التماس دعا دکتر جان
پاسخ:
آره گوش دادم و متن مکتوب رو تو سایتشون خوندم. من کتاب خاطرات فردوست رو خوندم. کجا؟ تو نجف! نمیدونم اون کتاب اونجا چکار میکرد ولی من از شدت حیرت چیزایی که نوشته بود اصلا نتونستم کتاب رو زمین بذارم. یه بار دست یه زائر کتاب فتح خون شهید آوینی رو دیدم! از خودم خجالت کشیدم! به معنی واقعی کلمه خاندان پهلوی "چندش آور" بودن. از همه بیشتر همین شاه مفلوک.. نتیجه اینکه وقتی سریال معمای شاه پخش میشد باید برای بقیه شفاف سازی میکردم که قضیه چیه که اینا نمیتونن بیشتر توضیح بدن! و در حد یک اشاره ازش میگذرن.. و برام هنوز عجیبه که مردم تا قبل از امام خمینی داشتن این آشغالِ چندش رو تحمل میکردن و عین خیالشون نبوده!! 
سلام
ماشالا
یه پست وبللاگتون به انداره بیستا پست وبلاگ دیگه ارشمند و قابل استفاده است
خدا قوت
شعر که فوق العاده بود
لینک ها عالی
ولی خدائیش عروسی رو ماه رمضون نگیرید ملت چه گناهی کردن
خیلی از دخترا عروسی شما تنها جولانگاهشونه..این فرصت رو نگیرید ازشون
عروسی و ابگوشت؟ یاد مدینه افتادم!
اسم اینی که بلغور کردید چیه؟ اصلا میشه خوردش؟
ماشالا از هر انگشتتون یه نر میریزه!
پاسخ:
سلام. عروسی فقط رمضان. به دلایل متعددی که به گوشه ایش اشاره کردم. خیلی اصرار کنید اصلا عروسی بی عروسی! خب آبگوشت یه غذای بی دردسره. تازه یه گوسفند که میزنن زمین جلو پامون. همون رو میذاریم تو قابلمه یخده آب و نخود توش، یه هیئت رو میشه باهاش غذا داد. غذای عروسی بابا مامانم هم آبگوشت بوده خب. بعد من از آبگوشت خوشم نمیاد، نمیتونم بخورم. بذار غذا همین باشه.
بیا! حالا عروسی من شد تنها جولانگاه دخترا!! به من چه؟ ماشاللا دخترا کجا جولان نمیدن؟! خیابون و دانشگاه رو گرفتن مگه ازشون؟ :) (از اون تیکه ها بودا!!)
دسر رو میگی؟ یه جور دسر عربیه. یه دوست عراقی دارم که یه بار برامون درست کرده بود. بهترین ویدئویی که دیدم تقریبا مثل همون درست میکنه همون صفحه آشپزی بلقیس بود! البته کار ما قشنگتر بود! دست خالی که نمیتونستیم بریم خونه مردم افطاری! یه چی باس میبردیم خو.. حاصل تلاش و تعامل 4 نفره!! خود درست کردن این دسر یه پسته!!
این دسره خوشمزه هم هست؟ توضیحات اینکه امشب افطاری دعوتیم، نه ما نه میزبان از طعم ژله استقبال نمی‌کنیم. ظاهرا تو این دسر، کاسترد طعم غالب رو داره. منم نمی‌دونم چه مزه‌ایه! آیا شل و وارفته است؟ آیا حالت کشسانی داره؟ آیا ژله ماننده؟ یا کاملا جامد؟ و شاید احیانا حتی کأس‌ترد آخرش بشه یه کأس دسر ترد! و سوال مهم‌تر اینکه کاستُرد؟ به ضم تا؟ برم بگم کاستُرد بده، بهم نخندن :))
پاسخ:
آره خوشمزه است. و چون سه لایه و رنگای جذاب و جیغ داره بچه ها خیلی دوست دارن.کاستِرد طهم غالب رو نداره فقط لایه ی وسطه.شما باید غلیظ تر از روی شعله بَرش دارید تا بُرش بخوره و شل نباشه. مثلا میزان پودر رو بیشتر کنید و میزان شیر رو نصف کنید تا سفت تر بشه که برش. هر لایه رو هم میریزید باید یه ساعت تو یخچال بذارید که خودش رو بگیره و بعد لایه بعد رو بریزید روش و اصلا کف ظرف رو چرب نکنید چون لایه ها از ظرف جدا میشن و ژله میره زیر! این فوت کوزه گری بود! نهایتا که لایه سوم و ژله ها رو ریختید (آب ژله رو هم کم میریزید تا سفت تر بشه) چند ساعت بمونه تو یخچال تقریبا سفت میشه و با چاقو برش میخوره و لایه ها رو هم میمونه. مثل چیز کیک تقریبا..  
یکی از دوستانم دقیقا به همین دلایل شما عروسیش ماه رمضان بود. اما هزینه مراسم در این ماه بیشتر میشه.
پاسخ:
بله هزینه بیشتره (چون یه سفره افطار و شام و مخلفات با همه) ولی خب ثواب هم بیشتره! حالا فعلا که خبری از نیمه گمشده نیست ولی صدی نود اگر از غیبت کبری به در آمدند قطعا موافقه با من! 
و ما رفتیم و گفتیم کاستُرد! و با لبخند بهمان گفتند کاستِرد :))))
پاسخ:
کاستُرد؟؟!!! احتمالا با مرحوم فیدل کاسترو اشتباه گرفتیش! :) آفرین به بچه های حرف گوش کنم، رفتید درستش کردید؟! :) تلاشت قابل ستایشه
عیدتون مبارک...
عروسی گرفتن تو ماه رمضونم بد نیستا...فقط آبگوشت ندین واسه عروسی نمی چسبه...ما سمت خودمون اگه افطار مهمون داشته باشیم برنج درس میکنیم حالا چه برسه به عروسی...یه مورد دیگه هم اینه مگه با روزه آرایشگاه رفتن ایرادی داره؟؟پس خود عروس چی؟؟تازه اگه بخواین سحری هم بدین مهمونا واسه اینکه جا واسه خوردن سحر داشته باشن شاید مجبور به هنر نمایی بشن😀
گفتین کتاب یادم اومد...شما روی ماه خدا را ببوس رو خوندین؟ ارزش خوندن داره این کتاب؟؟..
دسر ساده و زیباییه ،نوش جون تون ولی آیا نشون دادنش به یه عده روزه دار کار خوبیست؟؟؟😁
پاسخ:
ما آبگوشت رو به صورت روتین هم نمیخوریم مگر اینکه حجم نون خشکا از یه حدی بیشتر بشه و ما با زبون آدمیزادی اون نونا رو نخوریم مامانم میزنه تو طبخ این غذا.. 
با زبون روزه میشه آرایشگاه رفت، ولی خب خانوما نمیتونن رژ بزنن!آرایشتون ناقص میمونه! ایرادی نداره؟!
اتفاقا یکی از عروسای فامیل ما، روز عروسیش فکر کنم مبعث حضرت رسول بود، خود عروس روزه بود و همینطوری رفته بود آرایشگاه!
کتاب رو خوندم ولی کتاب قد تعریفا و شهرتش نیست. ولی قطعا ارزش خوندن رو داره. مستور کتابای بهتر و قویتری نوشته..  مثلا حکایت عشقی بی عین شین قاف!/ استخوان خوک در دهان سگ جذامی / من دانای کل هستم/ و من گنجشک نیستم!. این چهار تا از اولی قویترند!
بله کار خوبیست! چون روزه دار باید اراده اش قوی بشه!
عرض تسلیت می گم به خاطر چنین ایده ایی😭😭😭! ( اخه  محله ما موقع عزا ابگوشت می دن) خدا به عروس خانم صبر جمیل عنایت کند! و چه خانم کم توقعی هستن! مدیونید اگه دعوت نکنید(بچه های بلاگ رو!!!!)
پاسخ:
اتفاقا عرض تبریک و تهنیت داره! که از ظواهر زندگی و زخارف دنیوی گذشتم!! از خداش باشه! شما ها تا انتخاب اسم بچه هامم رفتید! عروسی کی؟ آبگوشت چی؟ من گفتم اگر... 
ا راس میگیا! اخرین بیت شعره تو پروفایل منم بود! چرا از رو پروفایلم کپی میکنی؟؟!😀
پاسخ:
بیا من نمیخواستم بهت اشاره مستقیم کنم ولی خودت خودت رو لو دادی.. دقیقا منظورم ایشون بودن!!! :) بلندشو همه ببیننت.
عید شمام مبارک. 
پاسخ:
و عید شما هم.. حالا اگر شعر برای پروفایلت خواستی به خودم بگو! :)
سلام علیکم و رحمه الله
عیدتون مبارک‎(:‎
بح بح بسلامتی دکتر یونس مزدوج میشود
مبارکه آقا! به پای هم پیر و در صورت صلاحدید شهید بشین‎(:‎
آقا دوساله کفش نگرفتم ولی امسال نمایشگاه شاید نزدیک پونصد بدون بن خرید کردم
همه ی بار کتاب مملکت رو دوش منه
چرا مسئولین رسیدگی نمیکنن😕‎
پاسخ:
علیکم السلام و رحمه الله و برکاته. عید شما هم. بابا چه خبره؟ گفتم اگر... همینطوری درس میخونید که وضع مملکت اینه دیگه!! حواستون کجاست؟! اصلا لذتی که تو کتاب خریدن هست در لباس و غذا و سفر و .. نیست.. یه بار به یکی از کتابفروش ها گفتم بابا چه خبره اینقدر کتاب گرون شده؟ دیگه وسعمون نمیرسه ها.. گفت:"برای یار مهربان خرج کنید"! دهنم بسته شد! ولی بدون شوخی اگر هزینه کتاب در سبد خانوار کمتر از وسایل خوراکیش باشه ، یعنی یک اشکالی هست! 
آره، درست کردم آوردم خونه‌ی خواهرم مهمونی افطاری! همه کجکی نگاه کردن و حتی نصفش رو هم نخوردن :|
یه کم موقع برش به مشکل خوردم، چون فوت کوزه‌گری نکرده بودم :) دفعه‌ی بعد ان‌شاءالله پودر کاسترد رو بیشتر می‌ریزم، آب ژله رو هم کمتر، تا بهتر برش بخوره.
ولی خوشمزه بود، ممنون از معرفی :)
پاسخ:
آفرین به این اراده و پشتکار و جسارت! قطعا دفعه های بعد بهتر میشه و طول میکشه تا سلیقه های متفاوت غذاهای جدید رو تست کنن و بپذیرن.. بعضیا کلن از غذاهای نرم و ژله ای خوششون نمیاد! فوت کوزه گری2: اگر دیدی کاستردت هنوز شله چون برای این دسر باید غلیظ باشه و نه مثل فرنی! میتونی یه کم نشاسته رو تو آب حل کنی و توش بریزی تا سفت بشه! 
ممنون استاد بابت آموزش خصوصی :)
پاسخ:
شِف یونس هستم یک رها شده! :) سایت شِف طیبه (کار گاه آشپز سازی) رو هم ببینید.
الان یه سری رژ های جدید وجود داره که میچسبه به لب و خورده یا پاک نمیشه ولی بازم اگه یکی نخواست می تونه با خودش بیاره و بعد افطار بزنه😊
والا ما هر چی عروس دیدیم چپ رفتن راست رفتن تو روز عروسی و گفتن غذا از گلومون پایین نمیره،استرس داریم اشتهامون کور شده...خب فک کنم روزه بگیرن بهتر باشه اینجوری ثوابم داره...
خداروشکر ما در راستای داشتن مرغ و خروس نون خشک هامون اسراف نمیشه و مجبور به خوردن آبگوشت نیستیم...
مرسی بابت معرفی کتاب...
پاسخ:
این دیگه خوش فکری و نبوغ اون عروس و داماد رو میرسونه. میتونه از فرصت عروسی برای نزدیک شدن به خدا و بندگیِ خدا استفاده کنه یا بالعکس! ولی مواجهه مهمونا با عروسی که غروب میخواست افطار کنه و بعد نماز بخونه خیلی جالب بود! صفای اون عروسی هنوز تو یادمه.. "صِبْغَةَ اللَّـهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّـهِ صِبْغَةً [سوره بقره، آیه 138]؛ رنگ خدایی و چه رنگی از رنگ خدایی بهتر است؟!"...
من ک تلگرامم پوکیده دیگه! ولی شعر داشتی بگو.
پاسخ:
تلگرامِ ناگرام که از اولش بیخود بود.. پاشو اسباب کشی کن به بیان. 
سلام

عید همگی مبارک با تاخیر. نماز روزه هاتونم قبول.
منم اون بیت تو به ساحلی که دانی... رو هر جا رسیدم نوشتم. از پست ماه رجبتون کش رفتم :))
ممنون بخاطر بخش شیرین و خوشمزه آشپزی.
جشن ازدواج در نیمه ماه رمضون هم ایده بسیار خوبیه یا اصلا نباشه یا اگر باشه افطاری ساده روز ولادت امام حسن (ع)...
برا سحری هم مهمونا برن خونه هاشون دیگه چه خبره :)) 
ان شاالله اینجور رسومات ساده اما صمیمی کم کم‌رواج پیدا کنه بین خانواده ها. 
یه چی بگم در حاشیه، الان متاسفانه درآمد یک آرایشگاه جامعه ما از یه فرد متخصص و تحصیلکرده تو حوزه علم و صنعت بیشتره... چه جای افسوس!
پاسخ:
سلام و رحمه الله. ببین در کل که این قوم والظالمین شما رو ولیمه نخورده رها نمیکنن، میان میخورن و اخ و تف میکنن و میرن! پس بهتره حداقل اون وعده، افطاری باشه که دو زار ثواب هم ببریم!:) شوخی کردم. ما چون راه دوریم مهمونامون باس از شهرهای مختلف بیان و قاعدتا نمیتونن زود برگردن! این رسم های خوب رو ما جوونا باید جابندازیم چه اینکه یه روزی جوونا زیر شلاق شکنجه و فضای مخوف زمان شاه (حتی با اون درصد بیشمار بی سواد در جامعه) اونقدر کتاب میخوندن که چاپ کتاب اونقدر رونق داشت و الان جوونای نسل ما این رونق رو منتقل کردن به آرایشگاه ها! ماییم که تعین میکنیم درآمد یه نویسنده و ناشر و کتابفروش بیشتر باشه یا یه آرایشگر و بازیگر و فوتبالیست!. غیر از اینه؟ 
نه غیر ازین نیست..ولی بنظر من تعداد ماها خیلی کمه خیلی کم و حتی داریم میریم تو حاشیه! بعد این عده قلیل زورش به چی میرسه...
آرایشگاهها، ظاهر، حجاب، پوشش، عملهای زیبایی و غیره اینا همه بنظر من مثل حلقه های زنجیر بهم مرتبطن.
دلایلشم زیاده...
بازیگر و فوتبالیستها که دیگه اصلا نفرمایین...

پاسخ:
فَلَمّا جاوَزَهُ هُوَ وَالَّذینَ آمَنوا مَعَهُ قالوا لا طاقَةَ لَنَا الیَومَ بِجالوتَ وَجُنودِهِ ۚ قالَ الَّذینَ یَظُنّونَ أَنَّهُم مُلاقُو اللَّهِ کَم مِن فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثیرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرینَ﴿۲۴۹﴾ سوره بقره
سپس هنگامی که او، و افرادی که با او ایمان آورده بودند، (و از بوته آزمایش، سالم به‌در آمدند،) از آن نهر گذشتند، (از کمی نفرات خود، ناراحت شدند؛ و عده‌ای) گفتند: «امروز، ما توانایی مقابله با (جالوت) و سپاهیان او را نداریم.» اما آنها که می‌دانستند خدا را ملاقات خواهند کرد (و به روز رستاخیز، ایمان داشتند) گفتند: «چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند!» و خداوند، با صابران و استقامت‌کنندگان) است.
قطعا همینطور خواهد بود.

اما در مورد جامعه خودمون بنظرتون پیروزی که ذکر شده زمان ظهور امام زمان (عج) مد نظره؟ یا همین روندی که هست که اسلام سرپا بمونه ولو با اقلیت تا ظهور؟
چون من نگاه میکنم بنظرم میاد از انقلاب تا امروز متاسفانه برآیند کلی جامعه سیر نزولی داشته تو مولفه های دینداری و حتی عدالت...
اینطور نیست ؟!
پاسخ:
یه دوره ای آقای پناهیان راجع به ظهور صحبت میکرد. جالب بود. ما باید یه مدل کوچیک از اون جامعه آرمانی و مدینه فاضله رو قبل از ظهور به عالم نشون بدیم و شرایط ظهور امام رو فراهم کنیم که ایشون به امر خدا با کمک امت این جامعه آرمانی و با نگاه مثبت و مساعد و همراهی مردم کل دنیا(که خوبیهایِ این مدل از حکومت رو دیدن و به نوعی منتظر منجی هستند) ظهور کنن. حالا ببین ما چقدر فاصله داریم با اونچیزی که باید باشیم! ما فقط انقلاب اسلامی داشتیم. و به سمت دولت اسلامی رفتیم. ولی هنوز تا حکومت صد درصد اسلامی و بعد تمدن اسلامی خیلی فاصله داریم. اونچیزی که من در صحبتای آقا فهمیدم اینه که هدف ایجاد یک "تمدن اسلامی" هست.. همین کلمه رو در سایت آقا سرچ کن. آقا خوب راجبش توضیح دادن.
ر ک " سخنرانی آقا با دانشجویان همین چند روز قبل" . سیر نزولی رو موافق نیستم. در دوره هایی سرعت و جهش خوبی داشتیم و در دوره هایی درجا زدیم.مثلا در عدالت نسبت به قبل(دوره پهلوی) بهتر شدیم اما هنوز خیلی عقبیم. در کل حرکت رو به جلو هست ولی کنده! به برکت دشمنان خارجی دانا و دوستانِ داخلی نادان و منافقین که همیشه از صدر اسلام بودن و هستن و ان شاالله ریشه شون خشک بشه.
سلام :) طاعاتتون قبول 
این قضیه دستگیری دانشجویی که در جمع با رهبری سخنرانی داشتن چیه ؟؟ 
پاسخ:
سلام. دررجانیوز سرچ بکنید، گویا در جمع کامیون داران معترض حاضر شدن برای شنیدن مطالبه هاشون، اونجا بازداشت شدن، ربطی به سخنرانی جلوی آقا نداشته! البته اینکه دقیقا بعد از توصیه آقا به آرمانگرایی، مطالبه گری و شجاعت در نسل جوان بوده، نشون میده چقدر مسئولین با رهبر فاصله ی دیدگاهی و عملی دارن! 
سلام و نور و رحمت.نماز و روزه هاتون قبول، مخصوصا اون صدتا(آیکن چشمک)
اول ممنون بابت شعر(آخه به منم قول داده بودی شعرش رو بنویسی.بنابراین لازم دونستم از زحمات شما تشکر کنم)
دوم: اتفاقا مراسم عقد بنده هم نیمه رمضان بود.تازه خونه ما با آقای داماد دو تا خونه فاصله داشت و بین این خونه ها هم رستوران بود و شام همه رو بردیم رستوران و از اونجایی که همه با هم فامیل بودیم، بعد از شام همه رفتند خونه هاشون و سحری هم ندادیم به هیچ کی(آیکن بچه زرنگ)
ان شاء الله سال دیگه نیمه رمضان مراسم عروسی شما. ما هم دعوتیم دیگه؟؟؟؟
پاسخ:
سلام و خیر و برکت. آره دیگه من فکر کردم شهادت حضرت امیر از غصه بمیرم، مونده بود قولی که به شما برای این شعر دادم. حالا به خودم باشه طومار مینویسم ولی از رونویسی متنفر و درش ضعیفم! نوشتم که مدیون نمیرم.. شما اصفهانی نیستید احیانا؟! تهش یه کتکم به مهمونا میزدید بعد میذاشتید برن.. 
بعدالتحیه؛
بحمدالله این قدر نوشته های اینجا خوب و جذاب و البته طولانی هست که آدم نمی دونه چی  بگه؟
فقط باید بنویسم احسنت و بارک الله.
خدا بر توفیقاتتون بیفزاید

در مورد ازدواج و عروسی هم به نظر ما فرقی نداره که در کدوم ماه باشه. فقط هرچه زودتر و هرچه مؤمنانه تر و فرحناک تر انجام شود بهتر است. حتی اگر ما دعوت نباشیم....
پاسخ:
نظرلطف شماست. سه تا قید کیفی براش گذاشتید که من فقط مومنانه اش رو از طرف خودم میتونم قول بدم. زودتر و فرحناکیش دست من نیست! خدا به راه راست هدایت کنه نیمه ی گمشده رو! از خواب غفلت بیدار بشه، منو پیدا کنه، به تفاهم برسیم، از هفت خان و آزمونهاش سربلند بیرون بیاد، دیگه بقیه موارد رو حل میکنیم. الان با این اعلام آمادگی جهت حضور در مراسمی که اصلا وجود خارجی نداره، فکر میکنم مراسم رو منتقل کنم همون بیت، افطار با شاعران، به خرج آقا جان!
  • آب‌گینه موسوی
  • سلام بر دکتر یونس
    به‌به! از هر انگشتت یک هنر می‌ریزه! :)
    شما عروسی کن، ماه مبارک هم جشنشو بگیری، ما خوشحال می‌شیم! 
    کار اسفندقه رو دیدی؟ هیس گلها خوابند؟ مالِ شهرستانه. من هنوز نگرفتم. 
    شهرستان معمولا متوسطه کاراش، تک و توک عالی داره. کارِ بد هم دیدم ازشون تازه! 
    پاسخ:
    سلام بر آبگینه عزیز. خوبی؟ کجایی؟ آقا حضرت علی بن موسی الرضا نطلبید منو! چکار میکنید شما پ؟! ندیدم کتاب رو. اتفاقا من از شهرستان ادب راضی ام. البته نوپاست ولی سرعت رشد و پیشرفتش خوب بوده.. این 4تا کتاب که معرفی کردم خیلی خوبن. کتاب آقای اسفندقه رو باس بخرم. ورمشو آخرین کتابی بوده که ازش خوندم و خوب بود.
    سلام
    طاعات قبول
    از آشنایی با اینجا خیلی خوشحالم
    پی نوشت دوم شما رو یکی از دوستان ما اجرا کرد. عروسی از یک ساعت به افطار شروع شد و بعد از سفره افطار با شیرینی و شربت به پایان رسید. پس، شدنی است. موفق باشید.
    پاسخ:
    سلام و رحمه الله. از شما هم. افطار و عروسی سه چهار ساعت؟! برا ما جواب نمیده، افطاری خونه ما 6ساعت میشه.. فقط افطاری و نه چیز دیگه. تازه سحری رو هم براشون میریزیم میبرن.. دو ساعت مونده به سحر چی درست کنن دیگه؟!  نشدنی هم بود من انجامش میدادم. کلا خط شکن بودن تو خونمه! :)
  • حسن صنوبری
  • سلام علیکم
    پس خانم دکتر شعر هم می‌گویند :)
    پاسخ:
    و علیکم السلام و رحمه الله. عنوان پست بعد رو هم  یا از سروده ی شاعری در خاطرم بود و بر زبانم جاری شد یا خودم سرودم! هرچه گشتم شعر کاملش رو پیدا نکردم..
    یه سوال شخصی بپرسم جواب میدین؟!
    پاسخ:
    نع.
    شماکه خودت نه اسم داری و نه آدرس!! رو چه حسابی از بقیه سوال شخصی میپرسی؟! فقط حریم شخصی شما حریمه؟! حریم شخصی ما توله ی سگه؟!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">