بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۲
  • ۰

پنجره پنجره یک شهر هواخواهانت/ دم به دم منتظر سر زدن چشمانت

تا قدم رنجه کنی رخ بنمایی هر شب/ دل بیداردلان بی سر و بی سامانت

یازده ماه به امید طلوعت تا صبح/ چشم ها پنجره ها آینه ها گریانت

یازده ماه زمین منتظر این لحظه ست/ یازده ماه در این دایره سرگردانت

در دل حوض تو در جلوه ای و هر لحظه/ ابر و باد و من و خورشید و فلک حیرانت

عاقبت خاک سر کوی تو خواهم بود و/ دیگر آن روز فقط دست من و دامانت...

پ ن:شعر از قاسم اردکانی/ عکس از خط مقدم نبرد و مجاهدان یمنی... انگار این گنجشک روح من باشه.. شنیدن صوت قرآن رزمنده ای در میدان نبرد، تکیه داده بر خاکریز چقدر برای گنجشگک آرامش بخش بوده..  چند سال در محاصره، بدون غذا و دارو.. زیر آتش و بمباران جنگنده ها، شکم ها گرسنه، تن ها رنجور و تکیده، اما قلب ها مطمئن و لبریز از ایمان ، روح ها محکم و مقاوم و معطر از یاد خدا.. خوشبختی و سعادت حقیقی یعنی چی؟! .. دلم برای با شما بودن، پر میزنه... 

إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ..آیه 4 سوره صف

  • ۹۷/۰۴/۱۰
  • دکتر یونس

نظرات (۱۲)

گر در میان نباشد پای وصال جانان
مردن چه فرق دارد با زندگانی ما؟

در عین بی زبانی با او به گفت و گوییم
کیفیت غریبی ست در بی زبانی ما...
پاسخ:

اگر پسند و  اگر ناپسند می گویم

نگفته بودم و اینک بلند می گویم

نگفته بودم و جنگ است آنچه می گویم
برای اهل فرنگ است آنچه می گویم

گمانتان مرود آسمان تهی مانده است
و صبح دهکده‌مان از اذان تهی مانده است

هنوز بر لب شمشیرها تبسم هست
هنوز حوصله آخرین تهاجم هست

هنوز اگر چه زمستان هنوز دلگرمم
که در تنور من و آفتاب هیزم هست

شکستم و همه گفتند بر نخواهد خواست
شکستم و نشکستم که خان هفتم هست

***

اگر پسند و  اگر ناپسند می گویم
نگفته بودم و اینک بلند می گویم
نگفته بودم و جنگ است بعد از این سخنم
و از دهان تفنگ است بعد از این سخنم

***

بهشت اگر به شفاعت رسد نخواهم رفت
به زور گریه و طاعت رسد نخواهم رفت

بدون کشته شدن سرنوشت بیهوده است
شهید اگر نتوان شد بهشت بیهوده است..

سلام و نور و رحمت
منم کاملا باهات موافقم که " شهید اگر نتوان شد بهشت بیهوده است"
چند روز پیش مطلبی خوندم  که سید حسن نصرالله خطاب به مردم یمن گفته بود: کاش می توانستم در کنار شما باشم و یکی از مبارزان شما باشم.
 کاش ما هم.....

پاسخ:
سلام و خیر و برکت. خوبای عالم اونجا جمعن...
پاسخ به زبان شعر خیلی دلچسب است.
اما انتخاب این شعر بسیار عالی بود و دست مریزاد داشت.
مخصوصاً دوبیت آخرش که ممزوجی بود از حماسه و عرفان!!

پاسخ:
اتفاقا ناظر به بیتی که نوشته بودید می خواستم دو بیت آخر رو بنویسم، بعد دیدم همه ابیاتش زیباست..
  • طوبای فاطمه
  • سلام  خداقوت
    می گم به نظرتون در زمینه خاطرات و رمان های شهدا کدوماشون بهترین ان؟

    پاسخ:
    سلام و رحمه الله.
    انتشارات سوره مهر، روایت فتح، موسسه شهید کاظمی کتاباش خوبن..
  • در محضر دوست
  • با همین دست، به دستان تو عادت کردم
    ...جان تو عادت کردم ...

    پاسخ:
    جا برای من گنجشگ زیاد است ولی/ به درختان خیابان تو عادت دارم..
    چقدر این تک مصرع زیبا بود.. بقیه اش؟!
  • آب‌گینه موسوی
  • سلام و عرضِ تسلیت
    به‌به؛
    چه عنوانی، چه اشعاری! 
    ان‌شاءاللّه در رکابِ امامِ زمان، بعد از صد، صد و پنجاه سال زندگی در مدینه فاضله! : دی
    پاسخ:
    سلام و رحمه الله به روی ماه شما..
    آمیییییییین
  • در محصر دوست
  • دکتر جان من عکسو دیدم یاد همون تک مصرع افتادم

     

    با همین دست، به دستان تو عادت کردم

    این گناه است ولی جان تو عادت کردم

     

    جا برای من گنجشک زیاد است ولی

    به درختان خیابان تو عادت دارم

     

    گرچه گلدان من از خشک شدن می‌ترسد

    به ته خالی لیوان تو عادت کردم

     

    دستم اندازه‌ی یک لمسِ بهاری سبز است

    بس‌که بی‌پرده به دستان تو عادت کردم

     

    مانده‌ام آخر این شعر چه باشد انگار

    به ندانستن پایان تو عادت کردم

     

    علی‌اکبر رشیدی

     

    پاسخ:
    عه، آره همو شعر خودم بود:) 
    ممنون..
  • وجدان ایکن کلافه
  • سلام بر یونس خان تو همون کوچه که من رو درختانش اویزونم 
    جا برا من گنجشک کم است 
    یا با تیر میزنن یا با سنگ 
    یا تله میذارن یا سر میزنن 
    یا پر میکنن!!!
    وبلاگ پرسه در خلسه 
    با عنوان قلبم را با قلبت میزان میکنم زندگی.
    وبلاگ منه!
    تمام.


     




    پاسخ:
    سلام و رحمه الله. چه خوب که صاحب یک خانه مجازی شدید. موفق باشی.
  • طوبای فاطمه
  • سلام
     خوبید؟کم پیدایید! دلمان برای نوشته تان تنگه!
    پاسخ:
    سلام . الحمدلله.  اینترنت ندارنم خیلی اما کماکان زنده ام و دعا گو.
    عزیزم! کجایی؟ کجایی عزیزم؟
    دقیقا کجایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بابا دلمون براتون تنگ شده.کجایی پس؟
    پاسخ:
    سلام و رحمه الله. نفسی میاد و میره.. منم مثل شما .. حقیقتش دوز درد از یه حدی که بالاتر بشه، آدم سایلنت میشه.. اونقدر این روزها رو پیش بینی کرده بودم و نوشتم دیگه الان جز دریغ و درد و حسرت چیزی برای ابراز وجود نداره.. 
  • نوشته های وبمستریه من !
  • دکتر از امروز رفتی تو لیست وبلاگایی که هر روز سر میزنم ...

    این عکس ، این گنجشک و این بزرگ مرد یمنی باید بشه عکس برتر قرن  !

    شعر هم زیبا بود . ممنون
    پاسخ:
     یمنی ها که کارشون درسته. این سایته مال شماست؟ همش مداحیه که.. چه خبره؟!
    بعد از  7 سال وبلاگ نویسی و وب مستری این سایت مداحی رو زدم ، شعرا رو خودم مینویسم . به خاطر علاقه مندی ... البته تو قسمت دست نوشته ها تازگی ها یه چیزایی مینویسم . 
    پاسخ:
    موفق باشید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">