بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا برای من تماشای کاشی کاریهای حرم های مطهره.. من در پیچ و تاب طرح ها، در لابلای گلبرگِ گلهای نقاشی شده ی استاد صنیع خوانی ، همون ها که وسط درب های ورودی کار شده غرق میشم.. ساعت ها و ساعت ها از این دنیا و صداها و آدم ها کنده میشم.. اونقدر هنر و زیبایی و عشق و محبت لابلای رنگ ها و آیینه کاریها و کاشی کاری ها هست که قابل محاسبه نیست.. از دور میبینیم و میگیم قشنگه.. اما اگر بیاییم نزدیک تر، به جزئیات اونها با دقت نگاه کنیم، اونوقت ظرافت و زیبایی خیره کننده جزئیات رو میبینیم.. رد خونِ دست استادکار آیینه کاری که تیزیِ آیینه کف دستش رو باز کرده و توی دستش جاگیر شده.. صدای تنگی نفسِ استاد سنگ کاری که شیمیایی بود و میخواست سنگ کاری تا عید فطر تموم بشه... رد اشک و لبخند استاد کاشی کاری بعد از تموم شدن کار..  من حتی به تک تک گلبرگ های گل رزِ وسط درب ورودی حرم دقت کردم و یکی از آرزوهای کوتاه مدتم دیدن استاد صنیع خوانی ست! اینکه اون گل های گرد چرا خاکستری هستند، چرا درب سمت راست دو تا پروانه داره و درب سمت چپ یکی؟! چرا رنگ بالهاشون با هم فرق میکنه؟! چرا نقاشی همه ی درب های حرم ها رو او کشیده؟! 

ایندفعه هم پله ها رو رفتم بالا و باز موزه رو با دقت دیدم.. اونقدر صورتم رو چسبوندم به شیشه شمشیرها و اونقدر اندازه گرفتم طول و عرض و نقش و نقوششون رو و خودم رو شمشیر به دست تصور کردم که صدای همراهم درومد که تو باید جنگجو میشدی نه پزشک!.. حتی شمشیرم رو هم انتخاب کردم! بعد هر بار اومدم و در راه خروجی همونجا که زیر پات شیشه است و آب روونه، نزدیک به سقف حرم نشستم، هی به گنبد نگاه کردم، هی به گلدسته ها نگاه کردم، هی به ضریح نگاه کردم، هی به حبیب نگاه کردم، هی غرق شدم وسط کاشی کاریها.. هی چشمام تار شد... هی دلم تنگ شد.. خدایا منم مثل اون شهیده بهت میگم اگر شهید شدم منو به جای بهشت، ببر کربلا، حرم امام حسین(ع).. اونجا بهشت منه..

پ ن1: اون شهید بچه زرنگ اصفهونیه (شهید مرادی) رو کی یادشه که گفته بود اگر شهید شدم برام یه روز نماز قضا بخونید اون دنیا جبران میکنم؟! بعد من هی اون شهید مشهدیه (شهید عطایی) رو به روش میاوردم که برای تشییع کنندگانش تو حرم امام حسین نماز خونده بود؟! بعد ده هزار نفر مشهدی رفته بودن تشییعش! آها همون.. من نماز قضای ظهر و عصرو مغرب و عشاش رو در نجف و حرم حضرت امیر خوندم! خودمم باورم نمیشه ولی اینطوری شد.. چون ثوابِ یک رکعت نماز در حرم حضرت امیرالمومنین چند صدهزار برابره، دیدم اصفهانیا اونجا زیاد نماز قضا میخونن! خدایا توبه.. گفتم من چیم کمتر این حسابگراست؟! اومدم برا خودم نماز قضا بخونم و ایضا بابام و بقیه شهدای رفیق که یاد شهید مرادی افتادم و شک کردم که تا چه نمازی رو براش خونده بودم! این شد که اینقدر نماز قضا خوندم اونجا از پای فتادم.. 
گفتم من روحیه ام با شهید عطایی بیشتر جوره. 
 28 رمضان = 23 خرداد 1397 برای همه ی اونایی که برام "نماز لیله الدفن" میخونن، در حرم امیر المومنین یه زیارت به نیابت و امین الله خوندم. بعدش که رفتم کربلا در حرم سید الشهدا هم به نیابتشون زیارت کردم و جلوی ضریح نماز خوندم.

این کاری که از دست من برمیومد. حالا یادتون باشه اگر ان شاالله شهید شدم یا خدایی ناکرده زبونم لال مُردم، حتما نماز شب اول قبر رو برام بخونید.. جلو جلو زیارت براتون فرستادم و زیارت امین الله هم خوندم که امام محمد باقر(ع) میگن هرکسی این زیارت رو نزد قبر امیرالمومنین یا یکی از امامان بخونه ،این زیارت و دعا رو در نامه ای از نور بالا میبرند و با مُهر حضرت رسول(ص) حفظ میشه تا به دست قائم آل محمد برسه..
آخرش در مفاتیح نوشته "پس استقبال نماید صاحبش را به بشارت و تحیت و کرامت ان شا الله". کی استقبال نماید؟ این زیارت که مهر و موم شده در آسمان حفظ میشه یا حضرت مهدی(ارواحنا له الفدا)؟ 
پ ن2 : بیت عنوان از علیرضا قزوه.
پ ن3: اونایی که میخوان اربعین برن کربلا، حتما حتما حتما "واکسن آنفولانزا" رو بزنن. الان وقتشه. دقت کنید واکسن برای امسال باشه.(تاریخ انقضاش رو نگاه کنید باید نوشته باشه 2019) و از وقتی که میخرید تا وقتی که تزریق میکنید بیشتر از یک ربع فاصله نشه. زنجیره سرد رو باید رعایت کنید. رو داشبورد و جلوی نور مستقیم آفتاب و جای گرم نگذاریدش. سعی کنید از داروخونه بیمارستان یا درمانگاهای بزرگ تهیه کنید و سریع برید قسمت تزریقات و به عضله بازو تزریقش کنید. یکی دو روز یه تب خفیف و میالژی مختصر میده که رفع میشه. یادتون باشه بدن طی چند هفته آنتی بادی میسازه و ایمن میشه، پس وقت زدنش الانه. آخر شهریور و اول مهر! علاوه بر زائران اربعین، تمام گروه های در معرض خطر (طبق رفرنس قبلی)، و رفرنس جدید که نوشته "همه" باید واکسن رو بزنن. اما به نظرم همون گروه در معرض خطر و خانواده هاشون بزنن کافیه. یعنی: افراد بالای 60 سال، کودکان. مادر باردار.افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، دیابت و هر بیماری مزمنی، بیماری نقص ایمنی و یا افراد مبتلا به سرطان که شیمی درمانی و یا رادیوتراپی میشن، افرادی که در سرباز خونه، خوابگاه، یا مراکز نگهداری زندگی میکنند، پرسنل اونجاها و پرسنل مراکز درمانی و ... 
قیمت چهار فازیش که بهتر از سه فازیش هست بین 41 هزار تا 45 هزارتومنه.

  • ۹۷/۰۶/۲۷
  • دکتر یونس

نظرات (۲۱)

سلام چه عکس قشنگی 
اگه جواب اون سوالا رو در مورد کاشی کاریا پیدا کردین لطفا پست بذارید کنجکاو شدیم. ممنون.
به به خوشا به حالتون خرداد کربلا بودین.

حالا من میدونم که این رو بنویسم شما جواب تو آستینتون دارین ولی موندم یه بار پ.ن بذارید بگید چقد دنیا خوبه چقد زندگی خوبه و از خوبیهای اینور بگین...
البته ببخشیدا 
پاسخ:
کدوم سوالا؟! اسم "صنیع خوانی از اصفهان" رو به صورت ریز پای نقاشی های مینیاتوری روی دربهای اصلی دیدم. نائب الزیاره همه بودم. از خوبیهای اینور بگم! بذار فکر کنم.. همین حرم امام ها که تو این دنیاست، یا آدمای خوبی که مجهولون فی الارض و معروفون فی السماء هستن، یا کتابای فوق العاده قشنگی که میشه تو این دنیا خوند، یا نماز خوندن که اینقدر خوشمزه است، اینا همه خوبی های این دنیاست دیگه.. راستی یه کتاب خوب تو کامنتدونی آبگینه معرفی کردم. کتاب "کوچه نقاش ها". این واقعا ازون کتابایی هست که اگر تو دنیا نخونی حیف میشه.. 
ماشاا... به این همه دقت و ریز بینی و توجه و از این صوبتا... میگن خانوما بیشتر به جزئیات اهمیت میدن و آقایون نه... اما انگار همیشه استثناهایی هم هستن که دست خانوما رو از پشت میبندن! :)
پاسخ:
یه وقتایی اینقدر مات سقف و در و دیوار و گلبرگا و خطوط روی در و دیوار بودم که میدیدم خادما با حیرت نگام میکنن! فکر میکردن یا دیوونه ام یا تازه مسلمون و حرم ندیده! 
ان شا الله عاقبت بخیر بشین
یه شهیدم گفته بود ان شا الله شفاعتتون میکنم
شما دایره کرامت رو گسترده تر کنید تا ان شا الله دعای ما کاری تر بشه‎(:‎
پاسخ:
شفاعت فقط به اذن خداست که مجوزش صادر میشه. ازینجا قول دادن، یه کم رو هواست! دیگه چقدر دایره کرامت رو بگسترم؟! دو دقه نماز لیله الدفن میخونید اییییییییینهمه زیارت کردم براتون! ای بابا..
سوالات چرایی رنگ گلها، بالهای پروانه ها و بقیه چیزا ..فک کنم تو تخصص خودشون برا هر کدومش دلیل خاصی دارن
فک کنم میگن معماری اسلامی شاید :/

بله چیزایی که گفتین خوبه ولی باز ریشه شون اونوره نه این دنیا...
بخاطر کتاب هم خیلی ممنون تهیه میکنم.
پاسخ:
بیشتر از همه نقاشی درب اصلی حرم کاظمین منو به فکر فرو برد. اصلا یه طور خاصی بود.. چشم. آقای صنیع خوانی رو ببینم حتما ازش میپرسم. خب آشپزی یا طبیعت گردی در این دنیا لذت بخشه. یا مثلا محبت کردن بدون منت یا چشم داشت یا عاشق شدن با همه ی سوز و گدازش لذت بخشه. یا ایثار در این دنیای پر از خودخواه و خود محور قشنگه.. یا دیدن ماه و آسمون و ستاره ها. یا مثلا امشب تو راه هیئت یه قاصدک جلوی پای من رو زمین میسرید و جلو میرفت از دیدنش خیلی حس خوبی داشتم. میخواستم بدوم بگیرمش توی گوشش دعا بخونم و فوتش کنم، که دیدم واقعا تو جمع آبرو ریزیه و تازه اونم دست نسیم رو گرفت و پرواز کرد! 
بله خیلی ممنون

بله این توضیحات بهتر بود ممنون ^_^
پاسخ:
:) خب خدا رو شکر! بابا من خیلی خوش بینم و کلن نیمه پر لیوان بینم و مدیریت بحرانمم خوبه! نمیدونم چرا اینطوری تو ذهنتون سیو شدم که از دنیا لذت نمیبرم! لذت میبرم و از چیزای کوچولو هم خیلی خوشحال میشم ولی قیامت باورانه زندگی میکنم. مرگ همیشه جلوی چشممه. دلبسته و معطل دنیا نیستم! امیدم رو از دست نمیدم. مثل خودت در بدترین حالت تا دقیقه نود امیدم رو حفظ میکنم. خلاص و راحتم.. راحت.. خیلی بهم میگن از استرس کار و آینده ی تو شبا گریه میکنیم یا مثلا دلسوزی و ازین جور حرفا! من واقعا خندم میگیره، اینقدر که اینا نگران منن من عین خیالم نیست! اغلب مردم زندگی توی این دنیا رو خیلی جدی گرفتن و اون دنیا رو چون دور میبینن شیفت دیلیت کردن! اکثرا سرگرم بازی و حواشی ان تو این دنیا.. امور اصلی و جدی رو به شوخی و بازی میگیرن و بازی و مسائل فرعی این دنیا رو جدی.. 
درسته 
ان شاالله براتون اتفاقای خوبی بیفته و دل اطرافیانتون هم قرص بشه بنا به خواست و روش خودشون :) نه خواست و روش شما  چون بالاخره آدما با هم فرق داره دیدگاهشون
بقیه صحبتهاتونم موافقم ممنون از نوشته هاتون


پاسخ:
ممنون. هیئت خوب تو تهران زیاده. برای من سخنران خوب مهمه. اینکه یه چیز جدید یاد بگیرم و عاشورا رو این تابلوی بی نظیر و دانشگاه انسان سازی بزرگ رو از یه زاویه جدید ببینم. خیلی در بند مداحی و فالان و فلانش نیستم.. به نظرم برنامه بیت رهبری حسینیه امام خمینی خوبه و مرکز شهره. 
سخنرانی حاج علیرضا پناهیان هم خوبه که فکر کنم هم دانشگاه امام صادق باشه با میثم مطیعی و هم حسینیه آقا حق شناس با میرداماد. معمولا دانشگاه شریف و تهران هم برنامه اش خوبه. حاج آقای قاسمیان شریف بودن الان رو نمیدونم. بقیه اگر هیئت خوبی میشناسن به خصوص برای دهه دوم محرم معرفی کنن بقیه استفاده کنن.
ببخشید الیوم مطلع گشتیم که شما تخصص نخوندید یا نمیخوانید :)
بعد حالا جسارت نشه شما که شهید شدن رو دوست دارین واقعا جای تعجب...
بهرحال من اگه دربون بهشت بودم و اگر بعد هزار سال شما شهید میشدین راهتون نمیدادم :)
تازه حتی گویا اونجا تسهیلاتو امکاناتی که به درجه دارها میدن بهتره مثل اینجا که بعضیا سلفشون جداست :))
پاسخ:
باید به رو بیاری؟!! بشکنه دستم که نمک نداره! خب حالا واجب شد از یه استاد عزیزم که فوق العاده انسان وارسته و پرهیزگار و آدم حسابی هست و از معاونت وزیر تا استاد تمامِ بهترین رشته و بهترین دانشگاه و بیمارستان رو در رزومه خودش داره نقل قول کنم! 
یه نقد به یه متن ادبی رو براشون فرستادم. استادم مسلط به قرآن و متون عربی هم هست و ادبیات هم مثل همه ی دکترای قدیمی دوست داره. تهش برای اینکه دعوام نکنه نوشتم استاد اگر من این دقت و وقت رو که برای کتابای غیردرسی میذارم برای درس خوندن گذاشته بودم ا الان پروفسور شده بودم! (استاد همش میگه بشین بخون تخصص بگیر بیا پیش خودمون کار کن). استاد چی جواب داد؟! نع چی جواب داد؟ این تن بمیره چی جواب داد؟! 
نوشت از نظر من تو پروفسوری! چون انسانیت و ایمان و اخلاص و خلاقیت و فلان و فالان داری.. حالا نمیخوام اون تعابیر رو نقل کنم مزه اش بره ولی خدا میدونه چقدر جملاتش برام ارزشمند بود. بعله. 
برید برید وبلاگ متخصصا رو بخونید.
بله متاسفانه باید به رو بیارم و چند تا طعنه کنایه هم ضمیمه کنم وگرنه شب خوابم نمیبره :)
خدارو شکر که چنین اساتید و پزشکهایی داریم.
از هر چه بگذریم سخن دوست خوشتر است، اندک سرچی انجام دادم آزمون امسال گویا اردیبهشت بوده نتایجش لابد تا الان اومده و لابد یا شرکت نکردین یا نخونده بودین.. اگرم قبول شدین بگین ما رو از نگرانی برهانید :)
الان زمان خیلی خوبیه برای شروع، اصلا کارتون نباشه براتون برنامه میریزیم تک رقمی بشید :) یه چیزی تو مایه های همون عکس بدید جنازه تحویل بگیرید... از اون کنکور اولی که دادین تازه اونم اون زمان سختتر که نیس...
بحث زندگی و دلایل شخصی هم اصلا اینجا وارد نیست :)
پاسخ:
ای بدجنس! حالا بذار جوهر مدرک و قبولیت خشک بشه بعد فخر فروشی کن! الهکم التکاثر.. 
من خودم خدای برنامه ریزی ام. ثبات قدم میخواد. ثبات قدم و پیوستگی.. ولی پایه ام عکس بدم و جنازه تحویل بگیرم!
نه پناه بر خدا چه فخری :)
خب ثبات قدمتون کجا رفته ؟! :)
وقت ندارید یا انگیزه یا انرژی یا تمرکز یا کلا تنبل هستین ؟! :)
بازجویی جدی میباشد / آیکون عینک آفتابی به چشم /
البته جسارت نشه یه وخ
پاسخ:
وقت ندارم. انگیزه ام وسط راه تموم میشه. انرژیم سر کارای دیگه ته میکشه. تمرکزم برای کتابای غیر درسی هزار درصد و برای متن درسی 60 درصد هست! تنبل نیستم خداییش! روزی 16 ساعت شیفت دادم، هنوز جاش درد میکنه، تاول انگشت پام خوب نشده.. من رو خود امام حسین و حضرت ابالفضل باید شفا بدن. گرهی نیست که با دستان غیر باز بشه..این دو روز خودم دعا میکنم، شمام دعام کنید.
اینها که هیچکدوم قانع کننده نبود :/
شیفتهای طولانی هم اگه بخواین میتونین کمتر کنید..بالاخره برای بدست آوردن یه سری چیزا آدم باید یه سری چیزا رو از دست بده...
غر نزنید یه تاوله دیگه :) بعدش من خب پزشک نباشم اما کلی شیفت وایسادم منتها ماکزیممش تا 12 ساعت بوده شما که آقا هستین تا 48 ساعتم میتونین :)

فک نکنم تا خودتون نخواین امام حسین براتون کاری انجام بدن :)
ولی خب باشه ما که بخیل نیستیم دعا میکنیم حتما :)

پاسخ:
بله. حق با شماست. ممنون از دعای خیر

ولی برد اصلی رو من این وسط کردم که شهید مرادی رو به شما معرفی کردم و بدون هیچ کار اضافه‌ای اون دنیا بهره همه این نماز قضاهایی که شما براش خوندین رو هم می‌برم...:)
ان‌شاءالله شهید شین و براتون نماز بخونم و بعدا فخر بفروشم یه شهید نایب‌الزیاره‌ام بوده:)
ولی در عین حال ان‌شاءالله حالا حالاها باشین و بعدش شهید شین
چون به نظر من هنوز تو دنیا خیلییی کارای خوب داره از دستتون برمیاد و حیفه که زود برین...
به قول حاج حسین یکتا یا لتراب مقدمه فداء بشین یا از مستشهدین بین یدیه


پاسخ:
بله، همینطوره، واسطه خیر بودید البته فکر نمیکنم چیزی از شهید مرادی دستگیرتون بشه! :) نظر لطف شماست. شهادت تو سن علی اکبرو قاسم یه مزه احلی من العسلی داره. تو سن و سال زهیر و حبیب یه مزه دیگه. ان شاالله خدا نصیب هرکی مشتاقشه بکنه. 
سلام و نور و رحمت
خوبی دکتر جان؟
میگما این زیارت و نماز و اینا که گفتی همچینم سخاوتمندانه نبود.آخه ما از کجا بفهمیم که شما شهید شدید یا زبونم لال مردید و همون شبش براتون نماز لیله الدفن بخونیم؟ تازه شاید من نوعی زودتر از شما شهید شدم یا زبونم لال مردم، اونوقت بازم این لطف تون توی حرم مولا جانم نصیب بنده نمیشه.
( آیکون یه شهروند با لبهای آویزون که داره دنبال راهی میگرده که این الطاف دکتر یونس شامل حالش بشه)
پاسخ:
سلام و خیر و برکت. من به نیابت همه عاشقا، همه محبین اهل بیت از روز ازل تا ابد زیارت میکنم. به نیت همه کسانیکه به اندازه جرعه آبی و جواب سلامی به گردنم حق دارند.. زیارت به نیابتام جهانشموله، ولی ایندفعه خواستم دو زار کاسبی هم کرده باشم:)
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • دقت نظرتون جالب بود. 
    شما یه حس و حال مشتی گونه ای دارید. یه حسیه که شاید توی کلمه ها نشه گفتش. ولی حس خوبیه
    احوالات و مداقه های عارفانه و عاشقانه و شهیدانه تون مستدام.. 
    الهی که شهید شید و ما اون نماز رو بخونیم و به اون زیارته برسیم.


    پاسخ:
    آمیییییییییییییییییییییییییییییین
    سلام
    چه قدر به شما غبطه میخورم...چطوری اینقدر همیشه حواستون جمعه و دلتون قرص و ذکر و فکرتون وصل؟...الهی همیشه اینطوری بمونید. برای ما هم دعا کنید این نوسانات یک به روی سینوس ایکسمون کمی نرمال بشه آخه...از دست خودمون دلخونیم
    پاسخ:
    سلام و رحمه الله. الان چیم دقیقا غبطه داره؟! این حالِ خاک بر سریم؟! الان کجای حواس من جمعه؟ کجای دلم قرصه؟ کجای فکرم وصله؟ خداییش چطوری همچین نتیجه ای گرفتید؟! اصلا بر فرض که گشتیم و تو این آخر الزمون همچین آدمی پیدا کردیم که نیست بالواقع. نباید تو روش بگیم چون صدی نود حال خوبش از بین میره. چون دچار توهم خود خوب بینی میشه. چون عُجب و هزار صفت رذیله برای اون بابا میاره. دیدم که میگم.. 

    بوی گلزار شهادت هر که را بی تاب کرد

    چون لب بان خورده می بوسد دهان شمشیر را


    ان شاءالله اگر بعد از 110 سال در کسوت شهادت آرمیدی، نماز لیلةالدفن برای شما خواهیم خواند. هرچند که شهید بماهو شهید نیاز چندانی به این نماز ندارد...
    پاسخ:
    خیلی ممنون. بعد 110 سال؟!!فسیل مگه میخوام شهید بشم؟! الان وقتشه دیگه..  من که میدونم شهید بما هو شهید نیاز چندانی نداره، این شهیدای اصفهانی آدم رو هول میکنن.. تقصیر شهید مرادی بود. 
    وای با این جوابی که دادین زمین باید دهن وا کنه من برم توش....منظورم تعریف و تمجید نبود که ...اصلا و ابدا....بیشتر دلم میخواست اگه توصیه ای دارین برای حواس جمع تر شدن بگین...همین! یه جوار تواصی به حق و به صبر...دقیقا شرایط آخرالزمانی باعث شد از شما بپرسم...وگرنه خودمم میدونم که تو این شرایط آتیش کف دست نگه داشتن یعنی چی و قصدم این نبود که خدای نکرده الکی کسی رو دچار توهم کنم و عجب...سوالم و غبطه ام از جنس ولایت بین مؤمنین و دستگیری از هم تا رسیدن به مقصود بود...دعا میکنیم شما از ثابت قدمان باشید و بمانید و حال خوشی اگر هست مستدام باشد و بماند
    پاسخ:
    عه! اینقدر بد جواب دادم؟! ببخشید تو رو خدا.. فکر کردم متوجه لحن سوالیم میشید. بازم معذرت میخوام. بگذارید به حساب بی وقتی و کلافگی و اعصاب خوردی این روزها.. حلال کنید. من که شما رو نمیشناسم و واقعا قصد توهین یا بی احترامی نداشتم. فقط از چیزهایی که این روزها میبینم اعصابم خورد میشه. واقعا بعضیا دچار توهم خود برتر بینی و نخبگی و دین داری هستن و بقیه و اطرافیانشون هم دارن به این توهم دامن میزنن، من به عنوان ناظر بیرونی هم توهم و غرور اون ها رو میبینم و هم توهم و تواضع بی دلیل اینها.. این وسط سهمم فقط حیرته و تاسف. 
    شما اگر مومن واقعی دیدی سلام منم بهش برسون. مومن کجا بود بنده ی خدا.. به قول رئیس سابقمون همش دکون و دستگاه شده!:) انقدر با این تکیه کلام اذیتش میکردم، دیگه تا میخواست بگه دکون دستگاه، خندش میگرفت:)
    :(

    بهتون حق میدم...انسانهای مشمئزکننده اینجوری زیاد شدن، خیییلی....اما خوب اینقدر بدبین نیستم که بگم همش شده دکون دستگاه ....حتی بر سبیل اغراق...که اگه نبودن اندک آدمهای خالص معلوم نبود چی بشه! ایمان هم درجه داره و مشککه....امیدوارم خدا در این امتحانای آخرالزمانی حفظمون کنه بمونیم و ریزش نکنیم و البته من ولایت بین مومنین رو یه راهکار جدی مبینم؛ اصبروا و صابروا و رابطوا...یادش به خیر وقتی پی دی اف شش گفتار در ولایت آقا را میخوندم و کتاب طرح کلی اندیشه هنوز چاپ نشده بود کیف می کردم از این نگاه جامع به ولایت و استعاره کوهنوردی و قله و مومنینی که به هم وصلند....
    پاسخ:
    ان شا الله همه چی درست بشه.. منم امیدوارم. یقین دارم خدا از بنده هاش در مقابل طاغوت و منافقین ، حمایت میکنه.. بار کج دشمنان خدا هیچ وقت به منزل نمیرسه.. از فرعون و نمرود و قارون که گنده لات تر نیستن همه شون در پنجه قدرت خدا، به قهر و غضبش گرفتار شدن. خدا ما رو ثابت قدم نگه داره که ما جزو ریزش های انقلاب نباشیم.. 
    سلام 
    شما که تجربه دارید میتونید راهنمایی کنید منو ؟ با کودک ۳ ماهه میشه اربعین رفت کربلا ؟ اگر بیمار بشه دسترسی به متخصص یا در کل پزشک چطوریه ؟ به عنوان متخصص متعهد توصیه میکنید بیایم یا دندون بزاریم رو جگرمون ؟ 😢
    پاسخ:
    سلام و رحمه الله. شدن یه بحثه، درست بودن یه بحث دیگه. 
    طبق حدیث امام که میگه هرچه برای خود میپسندی برای دیگران بپسند و هرچه برای خود نمیپسندی برای دیگران نپسند. من اگر مادر یه بچه سه ماهه بودم نمیبردمش. خودت اونجا مریض بشی نمیتونی درمان درست و حسابی داشته باشی چه برسه به بچه 3 ماهه. غیر از اینه که میری که یه اندوخته ای بدست بیاری و ثوابی ببری؟ به خطر انداختن جون یه بچه شیعه ثوابه؟ مجبوری؟ اون بچه اندوخته ی شما نیست؟ در حالت جنگی هستیم؟ اگر نرید اسلام به خطر میفته؟ من پیاده روی اربعین رو به همه ی پسرهای نوجوون و جوون توصیه میکنم. به دخترهای زبر و زرنگ جوون هم به همراه محارمشون توصیه میکنم که برن. چون اربعین یک عملیات بزرگ برای آمادگی شیعه است . یک رزمایش بزرگه. ولی بقیه واقعا ریسکه. واقعا به فاکتورهای متعددی بستگی داره که نمیشه نسخه کلی پیچید.. اما بنابر تجربه خودم نع. با بچه کوچیک مثل یه خانم تو تایمی برو که خلوته. و بهمراه یه چند تا همراه که در نگهداشتن بچه کمکت کنن تا بتونی زیارت کنی، بچه و خودت آسیب نبینید، استراحت و فرصت زیارت داشته باشی تا توی ذهنت چیز بدی سیو نشه و از زیارتت استفاده معنوی ببری نه فقط تو صف دستشویی وایسی.. مواظب باشی جای خواب گیر خودت و بچه ات بیاد و تا صبح چشم روهم نذاری که کسی بچه ات رو زیر پا لگد نکنه.. 
    اونجا تیمهای پزشکی و چند تا کانتینر دارو هست ولی به نظرت 25 میلیون زائر که همشون تو پیاده روی خسته و کمک لازم شدن رو چطوری میشه جمع کرد؟! قرص ها رو دو تا دو تا قیچی میکنن و یکی وایمیسته جلو و به هرکی هر چی میخواد مثل مغازه میده، نه فرصت ویزیت درست و حسابی هست و نه اصلا حجم بیمارای بدحال اجازه میده.. هنر پزشکی و کار درمانی هم همینه که تو وسط هزاران بیمار معمولی، مریض با مشکل جدی رو میس نکنی ، حالا سرماخوردگی و تاول پا و گرفتگی عضله خودش به خودی خود بعد چند روز خوب میشه ولی یه فشارخون بالا یا اسهال خونی یا سکته مغزی- قلبی میتونه فاجعه به بار بیاره.. 
    ممنون 🌷🌷🌷
    پاسخ:
    خواهش
  • آب‌گینه موسوی
  • اصلا نامِ آب‌گینه را بابتِ آینه‌کاری‌های باب الحجّه انتخاب کردم. بهترین و زیباترین اینه‌کاریِ خاورمیانه.

    من هم خیلی محوِ این دلبری‌های استادکارها می‌شوم. عکس هم از ان‌ها گرفتم.

    البتّه بنده خدایی ان‌قلت داشت که این‌ها دنیاست و اتلافِ وقت و...

    معماریِ سنّتی ایرانی آدم را گرفتار میکند اصلا...

    پاسخ:
    سلام و رحمه الله. خوبی؟! کم پیدایی بابا. بلیا.. اسمت رو هم برای همین دوست دارم. میخوایم بریم زیر زمین حرم امام رضا روی سقف یه طرحی زدن که خیلی زیباست و مثل فرشه. عین همون ولی با ترکیب رنگ متفاوت در زیر زمین حرم امام هادی (سامرا) دارن کار میکنن. با چه مشقتی ازش عکس گرفتم اما یک دهم اون زیبایی رو هم نمیشه در عکسش دید.. باید از نزدیک و با چشم ببینی. ان شاالله قسمت بشه آیینه کاری های حرم امام علی، مسجد بالاسر رو ببینی. نابود میکنه آدم رو. بی نظیره. بی نظیر.
  • آب‌گینه موسوی
  • سلام و رحمت اللّه و برکاته
    شکر خدا ممنونم. لطف داری دکتر جان! 
    بله، سامرا واقعا زیباست، البتّه من گنبد را دیدم. وقتِ تشرفِ ما، در زیرزمین مشغول بودند بندگان خدا. 
    اِن‌شاءللّه. الهی آمین!

    پاسخ:
    دعاگوییم. ان شاالله قسمتت بشه به زودی زیر زمین و سرداب رو هم ببینی. خیلی زیبا شده.. خیلی خیلی زیبا..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">