بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
 
1. به نظرم هر کسی میتواند "کودک درون سیاسی"خودش را توی این عکس پیدا بکند.. یعنی من عاشق این پسرک هستم.. نه آنی که ایستاد دم در و پشتش را کرده به جماعت و تلویزیون نگاه میکند.. نه آنی که با دهان باز و لباس قهوه ای از دور بغ کرده و نگاه میکند.. نه آنی که با لباس بنفش نشسته توی بغل رییس جمهور..نه آنی که با لباس سبز آچمز شده و حیران و مات است.. نع!..
اینی که با تیشرت و شلوار زرد نشسته روبروی رییس جمهور، تکیه اش را داده به دیوار، همچین قرص و جدی و با اعتماد به نفس، دست راستش را گذاشته روی زانوی راستش و یکطرفی و یلخی نشسته و دست چپش را روی پای چپش رها کرده و لبهایش را گذاشته روی هم با کمی فشار و با آرامش و کمی اخم زل زده توی دوربین عکاس ها و توی چشمهایش یک دنیا و پشت چشمهایش یک دنیا حرف دیگر برای گفتن دارد.. اصلا با دیدنش عشق میکنم...
 
2. این عکس صرفا جنبه تزئینی دارد و با گزارش عملکرد 365 روزه دولت راستگویان ارتباطی ندارد!
 
3. رهبر انقلاب در سخنرانی 14 خرداد سال 92 خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری:
«من به نامزدهای گوناگون عرض میکنم جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را جلوی خودتان گذاشتند یا پخش کردند، شرمنده نشوید؛ جوری وعده بدهید که اگر چنانچه آن وعده را بعداً به رخ شما کشیدند، مجبور نباشید تقصیر را گردن این و آن بگذارید که نگذاشتند، نشد. کاری را که میتوانید انجام دهید، وعده بدهید.»
اینها تعدادی از مهمترین وعده های انتخاباتی دکتر روحانی در سال ۹۲ است و قضاوت در باره اینکه این وعده ها تا کنون محقق شده یا نشده بر عهده ی خدا و شماست!:
1.«در برنامه مدون من علاوه بر راه حل های برای رفع این مشکلات؛ راه حلهای کوتاه مدتی یک ماه و ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات ومعضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی پیش بینی شده است که ما می توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.» (برنامه تلوزیونی با دوربین، ۷ خرداد ۱۳۹۲)
۲. «در صورت انتخاب به سمت ریاست جمهوری، دستمزد کارگران را طبق قانون به اندازه‌‌ی تورم افزایش خواهم داد. دستمزد کارگران باید طبق قانون کار به اندازه‌ای که تورم وجود دارد، افزایش پیدا کند. در صورت انتخاب به سمت ریاست جمهوری، در دولت آینده حداقل حقوق کارگران مطابق با نرخ تورم افزایش پیدا خواهد کرد.» (گفتگو با خبرگزاری ایلنا در رشت، ۱۹ خرداد ۱۳۹۲)
۳. «ما برای اشتغال یک برنامه جدی خواهیم داشت و من جدی ترین برنامه اقتصادی ام در ماههای اول حل معضل اشتغال است و مخصوصا برای آنهایی که تحصیل کرده دانشگاهها هستند و وقتی این مشکل شدخود به خود ما می توانیم دانشجویان تحصیلکرده خارج از کشور را هم به داخل کشور جذب کنیم و استفاده بکنیم.» (گفتگو با ایرانیان خارج از کشور در شبکه جام جم؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۲)
۴. «دولت تدبیر از هرگونه تهمت و تخریب پرهیز خواهد کرد. این دولت حتی به آن‌هایی که هشت سال به ماها تهمت زدند، مقابله به مثل نخواهد کرد.» (سخنرانی در جمع مردم بجنورد، ۲۲ خرداد ۱۳۹۲)
۵. «دولت تدبیر و امید به دنبال این است که آنچنان مردم را از درآمد سرشار کنند که اصلاً به یارانه ۴۵ هزار تومانی نیازی نداشته باشند.» (برنامه گفتگوی ویژه خبری، ۶ خرداد ۱۳۹۲)
۶. «کارگران کارخانه های ما بیکار بودند اما برای کارخانه های چین اشتغال ایجاد کردیم و به دولت سازندگی و اصلاحات ایراد گرفتیم و تهمت زدیم.» (سخنرانی در ورزشگاه شهید شیرودی، ۱۸ خرداد ۱۳۹۲) 
۷. «اگر می خواهید ریال ایرانی به جای اول خود برگردد، اگر می خواهید گذرنامه ایرانی به احترام خود برگردد، پای صندوق آراء بشتابید.» (سخنرانی در ورزشگاه شهید شیرودی، ۱۸ خرداد ۱۳۹۲)
۸. «سانتریفیوژها باید بچرخد و زندگی مردم نیز باید بچرخد؛ باید یادمان باشد کشور توسعه می خواهد؛ ما برای بمب که هسته ای نمی خواهیم به دنبال توسعه ایم و اگر دنبال توسعه هستیم باید درست رفتار کنیم و این بسیار تدبیر می خواهد. (برنامه تلوزیونی رویکردها و برنامه ها، شبکه چهار سیما، ۱۶ خرداد ۱۳۹۲)
۹. « پهنای باند اینترنت در شأن ایرانیان نیست. دنیای امروز دنیای ارتباطات است اما متاسفانه در کشور عده‌ای در دنیای قرن نوزدهم سیر می‌کنند.»
۱۰. «مطمئن هستم اگر تمام مدیران لایق برای اداره کشور فرا خوانده شوند و دست همکاری توأم با تواضع به طرف اساتید و نخبگان دراز کنیم، کشور ازتمام مشکلات نجات پیدا می‌کند… با تشکیل دولت تدبیر و راستگویان، دولت شایسته‌سالاری را در کشور حاکم کرده و اخلاق محمدی (ص) را به کشور بر می‌گردانیم.» (سخنرانی در جمع مردم گیلان، ۱۹ خرداد ۱۳۹۲)
 با تشکر از رجا نیوز که خاطرات ما رو زنده نگه میداره!
  • دکتر یونس