بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مستند "لبخند سرهنگ" به بازخوانی روابط سرهنگ معمر قذافی با آمریکا میپردازد. اگر کتاب "برای تاریخ میگویم" و شرح خاطرات محسن رفیقدوست را خوانده باشید باید به خاطر بیاورید که در دهه شصت و در دوران 8 سال دفاع مقدس ایران برای تهیه تجهیزات نظامی و یافتن حداقل دانشی در باب موشک دست به دامان هر کشوری شد و نهایتا از لیبی توانست دانش اولیه ساخت موشک را فرا بگیرد.. ادامه کار با پشتکار بی نظیر رزمندگان ایرانی و هوش سرشار جوان ایرانی و امثال حسن تهرانی مقدم ها به سرعت پیش رفت.. ما فقط نیاز به یادگیری اصول اولیه  ساخت موشک داشتیم تا امروز در پناه جرات و سلحشوری و جانبازی پاسداران عزیزمان موشک هایی دور برد داشته باشیم که اسرائیل و آمریکا جرات مقابله نظامی با ایران را نداشته باشند..  موشک هایی که به فرموده رهبر اگر آمریکا و اسرائیل خطایی بکنند ، حیفا و اورشلیم را با خاک یکسان میکند..  موشک هایی که  تهدید به "پاسخ سخت" از جانب رهبر ، عربستان سعودی را ظرف یکساعت رام میکند و ابدان مطهر شهدای منای مان را پس میگیریم..

حالا همین لیبی  با دست فرمان حاکم بی کفایت و نادانش به ورطه سقوط افتاد..  بوش باید هم بگوید از سرنوشت معمر قذافی و لیبی درس بگیرید.. لیبی ابتدا برای رفع تحریم ها مقداری در مقابل آمریکائیها نرمش نشان داد.. بعد در مقابل زیاده خواهی و زیاده خواهی و باز هم زیاده خواهی ناتمام آمریکاییها  عقب نشینی کرد.. یک چیزی دقیقا مثل برجام یک و دو و سه.. سانتریفیوژها برچیده و با هواپیما به آمریکا منتقل شد.. آنها اجازه بازرسی و تحقیق و تفحص از دانشمندان هسته ای لیبی را بدست آوردند.. سپس تحریمها فقط روی کاغذ لغوشد اما آمریکاییها برای اجرای قولشان احتیاج به امتیازات بیشتری داشتند.. بله تجهیزات نظامی و موشکی لیبی.. سرهنگ معمر قذافی آنها را هم واگذار کرد و بعد لیبی سقوط کرد.. جنگنده های نظامی ناتو و آمریکا به سوی لیبی حمله ور شدند..

در حین تماشای این مستند به خباثت انگلستان بیشتر پی خواهید برد! انگلستان به قذافی تعهد و قول حمایت و حفظ جان او و خانواده اش را داده بود اما جالب است بدانید در حمله به لیبی در کنار آمریکا قرار گرفت و جنگنده های انگلیسی هم لیبی را بمبارن کردند! قذافی مرد.. لیبی نابود شد.. هرج و مرج و بی ثباتی کشورشان را فرا گرفت.

حال انتخاب با ماست. ایران با وجود رهبر با کفایت و دشمن شناسی مانند آیت الله سید علی خامنه ای و مردم صبور و قانع ومقاومی مثل ما هرگز و تحت دولت هیچ کس اعم از خاتمی تا احمدی نژاد، ونزوئلا نخواهد شد.. اما دولتمردان نادان و ساده لوح و تاریخ ندانی مانند دولت آقای روحانی و جناب ظریف میتوانند ایران را در معرض "لیبی شدن" قرار دهند..

رهبر در این سالها مکرر از خطر نفوذ میگوید..  کسی میتواند حساب کند در طی این 38 سال دشمن از بیرون مرزهایمان به ما بیشتر آسیب زده یا مسئولین بی کفایت و بی تدبیر در داخل مرزها؟! یادمان باشد رژیم صدام و تمام متحدان غربی و عربی اش  در یک جنگ تمام عیار 8 ساله نتوانستند خسارتی را که مسئولین حکومتی و سران فتنه  در 8 ماه فتنه 88 به کشور وارد کردند انجام بدهند..

این مستند عبرت آموز  حقیقتا زیباست. کسی میتونه حساب کنه تا الان چند تا مستند بهتون معرفی کردم؟! باز قدرناشناس باشید!!

  • دکتر یونس