بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

با منی، یا در یمنی..

 از 8 فروردین1394 تا همین الان مدام به خودم میگویم اگر بابا زنده بود، الان توی یکی از هواپیماهای هلال احمر نشسته بودم و در یمن بودم.. بابا میتوانست.. فقط بابا میتوانست.. فی الحال یکی از سه چیزی که میخواهم این است که اگر "با تو" نیستم حداقل "در یمن" باشم. یعنی درست ترش حالا در یمن بودن برایم مهمتر از با تو بودن است. همین را میخواستی؟ میخواهم بروم آنجا و دست این پسر بچه گرسنه را که در زباله ها دنبال غذا میگردد بگیرم و برایش حلوا درست کنم. میدانی که دو کار را هیچ کس به خوبی من انجام نمیدهد: گریه کردن و حلوا درست کردن! بعد با همین دست هام بگذارم به دهانش و بگویم برای غیرت و عزت و عاطفه و مسلمانی و مردانگی که در ما مرده است ، الفاتحه مع الصلوات...

پ ن 1: در بین همه ی بهارها و انقلابهای اسلامی دو تاش را بسیار دوست داشتم: مصر و یمن. انقلاب مصر که از بین رفت. امیدم به مردم رنج کشیده و تکیده ی یمن است و دیگر هیچ.. چند هفته قبل از حمله آل سعود به یمن در کامنتهای وبلاگ مسیر نوشته بودم یمنی ها و دشنه های زیبا و لباس محلی شان زیباست و چقدر بابت این اعتماد به نفس و اصل بودنشان دوستشان دارم. الحمدلله که همه ی دلخوشی ها و دوست داشتنی هایم مورد هجوم شیطان قرار گرفته است و من و دوست داشتنی هایم در یک جبهه در آغوش خدا تنها مانده ایم.

پ ن2: قال الحواریون: نحن انصارالله http://senobari.blogfa.com/post/632

  • ۹۴/۰۱/۳۱
  • دکتر یونس

نظرات (۹)

هیچ کس تو آغوش خدا تنها نیست ! ... حتما دیدین  و شنیدین که محتضر نفس های آخرش رو محکمتر میکشه و غریق آخرین دست و پا زدناش قویتره انگار که جون تازه گرفته و قویتر از اونه که غرق بشه ! انشاءالله این آخرین دست و پا زدنها و نفس های شیطان باشه ! ... من که کاری جز دعا از دستم بر نمیاد ! یادم باشه یه خوراکی بگیرم بدم بچه های کلاسم بخورن و بعدش برای عزیزانمون تو یمن و بحرین و ... دعا کنن!
پاسخ:
میشه از بچه های کلاستون بخواید برای منم دعا کنن. لطفا...
سلام اگه امکانش هست نظرتون رو میخام در مورد تحریم حج عمره بدونم
پاسخ:
سلام دکتر. نظر شخصی من اینه که به اندازه یه یک ریالی هم نباید پول تو جیب وهابی های سعودی و اسرائیلی ها ریخت تا با پول ما خواهر و برادر مسلمونمون رو تیکه پاره کنن. این نظر منه. وگرنه تجاوز و تعدی به زائر ایرانی بار اولشون نبوده و نیست. من بابت کالای اسرائیلی پول نمیدم. به این عوضی های هار هم همینطور. رفتم مدینه ماموریت کاری. ساکم وقتی میرفتم سنگینتر از وقتی بود که برمیگشتم.
خسته تر از اونی هستم که حرفی برای گفتن داشته باشم. خسته از خودم و از این دنیای بی رحم...
پاسخ:
آدم در ابتدای راه نباید اینقدر خسته باشه!...
این روزها خیلی شنیدم و خوندم که دلشون شهادت می خواد و بعد کلی آه و ناله  ولی مطمین بودم هیچکدومشون حاضر نیستند حتی از پشت مانیتورشون بلند شن چه برسه به رفتن و جنگیدن (شاید من آدم بدبینی شدم که احساس می کنم همه دارن تز میدن ) ولی وقتی متن شوما رو خونیدم مطمین بودم تز نمیدید و از ته دل دعا کردم برید یمن  و اگر آرزوی شهادت دارید بهش برسید ، ولی قبل از شهادت ، به مردم یمن بگید ، ببخشید که ما فقط مسلمونی رو یدک کشیدیم و گرنه از داغ شوما و خیلی از مردم رنجیده دنیا تا الان باید هفت کفن پوسیده بودیم ، به اون آقای که پشت ماشین نوشته بود خدایا ما به جز تو هیچکس رو نداریم بگو . چقد خوب که به ما  بی عرضه ها دل نبستید ، به زن های یمن بگو ببخشید بخاطر همه ی آه های که کشیدید ولی کسی نشنید!
پاسخ:
دلم "رفتن" میخواد.. نمیتونم توضیحش بدم.. ولی یمن بهترین مقصد میتونه باشه برای من.. حالا خیلی دلبسته شهادت هم نیستم. چون میدونم و یقین دارم که لیاقتش رو ندارم. ولی با مظلوم ها بودن خودش یه عالمی داره.. این رو من خوب میفهمم. حتی اگه نتونم کمکشون کنم یا زخمشون رو ببندم. میتونم باهاشون باشم. در کنارشون باشم. باهاشون اشک بریزم. فقط همین.
هیچ چیزی بیشتر از این ناراحتم نمیکنه که رفتم فایل صوتی قرآن رو با صدای قاری معروف قرآن "مشاری العفاسی" بگیرم دیدم ایشون هم این حمله رو تایید کردند!!! http://tahaquran.ir/%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%81%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA/ یعنی تمام روز حالم بد بود!! حیف این تحریرهای زیبا و نغمه های دلچسب که از طبل خالی و بی بصیرت در بیاد حس خوارج و ...بهم دست داد...غربت شیعیان...
پاسخ:
استاد قرآن ما میگفت گوش دادن تلاوت "وهابی" ها برای ما جایز نیست. حکمش رو هم خوند برا مون مثل اینکه خیلی از آقایون علما همچین نظری دارند.
طبق روایات ارتباطاتی بین ظهور و قم و یمن هستحرم که میروید دعا کنید حضرت معصومه(س) ما را هم بطلبد و آماده ظهورمان کند. لطفا درخواست حقیر را در حرم فراموش نکنید و به نیت بنده دعایی کنید
پاسخ:
باشه
عید میلاد جوادالائمه و همچنین میلاد امیرالمؤمنین مبارک باشه ! امروز تو کلاس بچه ها براتون دعا کردن (انشاءالله به آبروی باب الحوائج مستجاب بشه دعاشون) سلام و عرض ارادت ما رو به بانوی مهربان شهرتون برسونید (همراه با تبریک تولد برادرزاده ی نازنینشون ، آخه عمه ها برادرزاده هاشون رو خیلی دوست دارن)
پاسخ:
خانم معلم عزیز روز و عید شما هم مبارک. یک دنیا ممنون. ممنون از لطف شما و بچه های کلاستون... عید تولد امام جواد اتفاقا حرم بودم .. الان کار من اینه کتاب خوندن و دعا کردن.. جز این کاری از دستمون بر میاد؟!
  • چرا فقط بیثمر وارداتی مخرب محیط زیست می کارند؟
  • سلام علیکم به در محضر دوست یکی از فعالیتهایی که داریم اینه که توجه ها به سوی استاد منشاوی بعدش هم قاری های ایرانی جلب بشه متاسفانه این قاری های وهابی حسابی بین مردم ما جا باز کردن از این عفاسی که علیه مرد مظلوم ین شجاع شده یادش رفته بره اسرائیل تا سدیس که گفته ما باید مثل صلاح الدین ایوبی اول بریم جنگ شیعیان تا ح÷یفی که آشکار در خطبه به اصلاح جمعه به مقام شامخ امام زمان عج الله تعلی فرجه الشریف جسارت کرد این مشاری راشد عفاسی که اینقدر هم متاسفانه در ایران طرفدار داره خودش میگه آرزو دارم بتونم مثل استاد منشاوی بخونم اون وقت ما منشاوی رو رها کنیم صدای این رو گوش بدیم به این ویدئو توجه کنید که چطور مشاری راشد تلاش داره مثل منشاوی بخونه اما نمیتونه و کلی هم اشکال داره http://www.aparat.com/v/H5BTK اینجا در باره مشاری http://alminshawy.ucoz.net/publ/m_rf_mnsau_rad_u_u_tlu_z_un/259
  • چرا فقط بیثمر وارداتی مخرب محیط زیست می کارند؟
  • با غلط ها و اشکالات مشاری راشد آشنا شوید تا ببینید چقدر بین منشاوی و مشاری راشد فرق است http://alminshawy.ucoz.net/publ/m_rf_mnsau_rad_u_u_tlu_z_un/qra_s_ud/tql_d_msar_rasd_az_mnsau_u_glt_ha_s/267-1-0-190 ببینید طرفدار های مشاری چگونه اقرار دارند که مشاری اشکالات ادائی دارد آیا درست از قاری تقلید کنید که تحویدش غلط باشد؟ خدمت شما بگوییم اکثر قراط سعودی اشکالات تحویدی دارند همین طور استاد مصطفی اسماعیل هم اشکالات تجویدی دارد تنها قاری که از هرچهت صحیح تلاوت می کند و در عین حال با نغمه می خواند منشاوی است بعدش هم قراء ایرانی که خیلی صحیخ تر تلاوت می کنند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">