بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

رمز و راز ملکه...

این مستند " رمز و راز ملکه" عجب شاهکاری بود لامصب.. ما همگی یعنی من و زینب و حتی ماریا که اولش قهر بود و میخواست کانال تی وی را عوض کند! و مامان هم از آشپزخانه میخکوب شده بودیم و با اینکه من بعضی از اتفاقات تاریخی را قبلا خوانده بودم و کمابیش مستند "پشت دیوار باکینگهام" را دیده بودم اما این مستند چیز دیگری بود. بعد از مدت ها از دیدن یک فیلم آنهم مستند لذت بردم. قد ده تا فیلم اکشن از ما انرژی گرفت.. تدوین عالی، متن معرکه، ریتم تند و بدون توضیح و حرف اضافه، روایت داستان گونه و پرکشش و البته صدای جذاب راوی (چون من حس بویایی و شنوایی خفنی دارم).. خلاصه که اگر نبینیدش ضرر میکنید.. باید دست پنجه مهدی نقویان و دوستانش را طلا گرفت.. قدرت این مستند کم از موشک های دور برد ایران نیست!

ما در حیرت فرو رفته بودیم. چرا؟ چون باورمان نمیشد که در سال2015 میلادی در اروپا که ادعای دموکراسی اش گوش جهان را پر کرده آدم ها نشسته اند تا ملکه ای بدون هیچ دلیل مشخصی همه کاره شان باشد! ملکه مالک تمام وال ها، ماهیان ، قو ها، مردان بالغ انگلیسی، و کل مساحت کف دریا ها و سواحل انگلستان است.. ملکه n هکتار زمین دارد. ملکه قدرت سیاسی مطلق است. ملکه میتواند قانون مجلس و دولت را وتو کند. ملکه میتواند حکم قاضی را ملغی کند. ملکه میتواند ببخشد. میتواند فرمان جنگ بدهد. میتواند برخلاف حکم مجلس وزرا و نمایندگان و آدم ها را منصوب یا عزل کند. ملکه بدون هیچ تعلیم یا صلاحیت دینی، رییس مذهب است و اوست که اسقف ها و کشیش ها را منصوب میکند. سرویس جاسوسی "ام آی6" فقط در خدمت ملکه است. شورایی تحت نظارت ملکه رییس بزرگترین شبکه تلویزیونی دنیا یعنی "بی بی سی" را انتخاب و عزل میکند. هیچ برنامه تلویزیونی یا نوشت افزار یا شخص حقیقی و حقوقی حق ندارد به ملکه توهین کند یا او را زیر سوال ببرد اما توهین به ادیان و پیامبران بویژه پیامبر اسلام مجاز است!.. ملکه میتواند سر عروسش دیانا را زیر آب کند و او و نامزد مسلمانش را با نقشه ترور کند تا ولیعهد آینده خواهر و برادر مسلمان زاده ای نداشته باشد! ملکه میتواند کشوری را به مجموعه کشورش اضافه کند. نیروی هوایی و زمینی و دریایی انگلستان در خدمت و تحت فرمان مستقیم ملکه است. ملکه حتی در ویزا دادن به افراد برای ورود به انگلستان نظر میدهد. کشور انگلستان جزو سه کشوریست که قانون اساسی ندارد!!! تعجب چون فرامین ملکه اجرا میشود. انگلستان سرود ملی نداردتعجب و سرودشان دعایی ست که دسته جمعی برای سلامتی و طول عمر ملکه میخوانند!! که خبر مرگش بیشتر زنده باشد و سلطنت کند!

ملکه و خانواده سلطنتی کلی حقوق و امتیاز ویژه دارند! کلی قصر و عنوان و پول و قدرت! در هر جنگ و غارت و استعمارو استثمار و کشت و کشتاری پای انگلستان وسط است.. مستعمره پشت مستعمره.. هند، آفریقا، استرالیا ، کانادا، ایرلند، اسکاتلند، کلی جزایر در اقیانوس آرام و اطلس، حتی برای تصاحب جزایرهمین چند سال قبل با آرژانتین جنگیده است!! (آخه انگلستان اونجا چه غلطی میکنه؟!!..) نصف محبوبیت مارادونا به خاطر همان گل معروفش به انگلیسی هاست که بعد 4 سال، شکست آرژانتین را در "فوتبال" که آن هم ورزشی انگلیسی ست تلافی میکند! .. در مسلمان کشی و اسلام ستیزی پای ثابت هستند.. در تمام کودتا ها نقش اول هستند.. در 300 سال اخیر کلی دین و مذهب و مکتب ساخته اند..(همان تفرقه بینداز و حکومت کن معروف انگلیسی)!.. وهابیت و بهاییت و اسرائیل ساخته و پرداخته این هاست. مبدا و میعادگاه فراماسونری کاخ ملکه است.. در سال2005 سطح محبوبیت خاندان سلطنتی 60 درصد بوده که در سال 2011 به 80درصد رسیده است! قدرت رسانه و تلاش بی بی سی را در تطهیر ملکه و محبوبیت خاندان سلطنتی دست کم نگیرید.. همان بی بی سی که مردم انگلستان باید برای دیدنش پول بدهند اما برای مردم سایر کشورها رایگان پخش میشود!! درحالیکه مردم اروپا درگیر ریاضت اقتصادی هستند ملکه برای نوه اش پرخرج ترین عروسی را میگیرد که میلیون ها نفر در سراسر دنیا به طور زنده آن را نگاه میکنند! عروس ملکه "کیت میدلتون" به کمک تلاش رسانه ها میشود نفر اول روزنامه ها و رسانه ها و الگوی هزاران زن جوان و مردم فقر و بدبختی و بیکاری شان را برای مدتی فراموش میکنند.. لباس زیر ملکه در حراجی لندن 4 هزار دلار قیمت گذاری میشود!!.. لباس زیر قبلی اش هم 9375 پوند فروخته شده است!

کاخ باکینگهام با n هکتار و 700 اتاق و 800 کارگر و مستخدم محل سکونت ملکه است، تشریفات فوق العاده، ضیافت های متعدد، اسراف، پول، ثروت و هزاران امتیاز دیگر، همه و همه برای ملکه است.. اما عجیبتر اینکه 83 درصد مردم انگلیس با این قضیه هیچ مشکلی ندارند. نه اساتید، نه دانشجویان، نه کارگران، نه نویسندگان.. خدایا در چه قرنی زندگی میکنیم؟ مگر میشود اینهمه استبدادو ظلم را قبول کرد؟ پس دموکراسی، برابری، آزادی، عدالت چه میشود؟ فکر کنم باید مثل هزار سال قبل که "علم و فرهنگ" را به اروپا صادر کردیم ، راه و رسم انقلاب کردن و ظلم ناپذیری را هم بهشان یاد بدهیم!

بدتر از همه چیست؟

بدتر از همه اینکه تحصیلکرده و روشنفکر ایرانی که همه ی این ها را میبیند دهان مبارکش را به روی همه ی این نابرابری ها و تفرعن ها و خودکامگی های موجود در غرب میبندد.. باز به نظرش آنجا مهد آزادی و دموکراسی ست و اگر هزار دلیل عقلی و قرآنی و علمی در اثبات "ولایت فقیه" برایش بیاوری باز نمیفهمد ولایت فقیه یعنی چه! او معتقد است اینکه یک "فقیه و مجتهد عالم عادل مدیر و مدبر جامع الشرایط" که در عمرش نباید حتی یک گناه صغیره و کبیره انجام بدهد نمیتواند رییس حکومت دینی با یک دهم اختیارات ملکه انگلستان باشد! چون دیکتاتوری میشود! حالا هزار روایت و آیه از قرآن برایش بیاور.. حالا برایش بگو "اطیعوالله و اطیعو الرسول و اولوالامر منکم" آیه ی قرآن است.. بگو اولوالامر منکم به سند روایت و احادیث میشود ولی فقیه.. بگو مردم، اعضای خبرگان و خبرگان، رهبر را انتخاب میکنند و یک مرد خدا زیر ذره بین صد عالم قرار دارد که خطا نکند.. اینهارا نمیفهمد.. این هاست که درد دارد..

مرد خدا توی کاخ نمینشیند.. امتیازات ویژه و ثروت هنگفت و اختیارات همقد ملکه انگلستان ندارد.. مرد خدا لباس و خانه اش بلکم محقر تر از ماست و خانه اش هفتصد اتاق ندارد..  مرد خدا چطور میتواند دیکتاتور باشد؟ او که از جوانی تا همین چند سال قبل هر روز 9 جزء قرآن میخواند و هر سه روز یک بار قرآن را ختم میکند.. بعد حالا که چشم های قشنگش دچار پیر چشمی شده غصه دار است که فقط میتواند روزی سه جزء قرآن بخواند.. او چطور میتواند دیکتاتور باشد وقتی همه ی هنرمند ها و شاعرها و نویسنده های کشورش را به اسم کوچک میشناسد.. شعرهای میلاد را حفظ است و هر ماه رمضان شاعرها چشم انتظار دیدن روی ماهش هستند.. وقتی علی و آرمیتا را با دست مجروحش توی بغل میگیرد.. وقتی مریض میشود در بیمارستان دولتی شهر و کشور خودش عمل میشود.. عروسی بچه اش از همه ساده تر است.. افطاری اش از همه حلال تر است.. نمازش از همه قشنگ تر است.. وقتی حرف میزند از همه صادق تر است... مردم اورا بیش از جانشان و او مردم را بیش از جانش دوست دارد...همو که مثل ما روی زمین مینشیند و هنوز توی خانه اش موکت پهن است و دیوار اتاقش ترک خورده است و تنها دارایی اش کتابهایش هستند.. 

 قدرت و عزت دست خداست. درست. اما به خاطر خدا خیلی وقت ها فقط کافیست چشم هایمان را باز کنیم و ببینیم.. چطور میشود ولایت مطلقه فقیه را نفهمید یا با آن مخالف بود؟ نفهمید که اگر رهبر نباشد وضعمان بدتر از عراق و سوریه و افغانستان میشود.. انقلاب مان مثل انقلاب مصر و تونس و لیبی از بین میرود..یعنی فهمیدن این ها اینقدر سخت است؟

امام دست ما را گرفت. ظلم ناپذیری را به ما یاد داد.. امام ما را بزرگ کرد.. ما از همه ی مردم دنیا جلو تریم.. امام و آقای بی قصر ما جلوی امپراطوری غرب و آمریکا و بریتانیای کبیر! ایستاده است.. آقای بی قصر ما حتی به ما یاد میدهد "خاور میانه" کلمه ی غلطی ست و انگلیس خبیث حرف چرت زیاد میزند! او مثل یک بابا مواظب ماست.. هر شب برایمان دعا میکند و به تک تک ما اعتماد دارد.. این خوب نیست که ما ایرانی هستیم نه انگلیسی؟

  • ۹۴/۰۶/۱۵
  • دکتر یونس

نظرات (۸)

اللهم احفظ قائدنا امام خامنه ای سلامتی و طول عمرمبارکشون، صلوات
سلام،‌مثل همیشه فوق العاده نوشتید. عکس های سری اول را که میبینی فکر آدم مشوش میشه ولی عکس های حضرت آقا یه آرامشی به آدم میده که با هیچ ثروتی بدست نمیاد.
راستی دو تا اشتباه املائی و یک نگارشی داشتید.
پاسخ:
کجاست که اصلاح کنم؟
  • منتقد بی سواد
  • پیشنهاد میکنم عکس معروف نعلین پاره آقا رو به این پست تون اضافه کنید که کاملا مرتبط هست!البته این پست قبل از اضافه کردن عکس مذکور هم، نمره 20 رو گرفته!خدا روح باباتون را برای ما دعاگو فرماید.
    پاسخ:
    کلی عکس هست از ساده زیستی آقا.. منتها این آقاست که به لباس و چفیه و نعلین رفو شده و عبا و عمامه اش قدر و قیمت میده.. هرچند خیلی قدیمی و خیلی تمیز باشند.. نه بالعکس مث بعضیها !
    این متن رو با اشک خوندم دکتر..قلبم به درد اومده..گلوم هم اومده از شدت بغض..بغض از نفهمی..از بی ایمانی..از مال حرامی که شکم هامون رو پر کرده..خدا خودش نجاتمون بده..به حق بابای شما و همه ی باباهایی اهل آسمون..من مستند رو ندیدم متاسفانه..ولی کاش بقیه شبکه ها هم پخش میکردنش..وبعدش تصاویری از زندگی امام رو.. ای داد..
    پاسخ:
    دکتر جان تا بوده دنیا همین شکلی بوده..
    سلام لطفا" زره بین" را اصلاح کنید . ممنون
    پاسخ:
    کجاست؟
    "و اهریمن این نیرو را دارد که به شکلی خوشایند درآید" ... بعد از خوندن مطلب شما این مستند رو دانلود کرده و دیدم. واقعا دست مریزاد به مهدی نقویان و دوستان و دم جناب راوی هم بسیار گرم! ... ولی متأسفانه دوستداران اهریمن هم این نیرو رو دارند که چشمشون رو به روی این واقعیت ها ببندند و با پیوند دادن گودرز به شقایق ، از دیکتاتوری ولایت فقیه حرف بزنند! ... چند وقت پیش برادر یکی از دوستانم که علقه و علاقه ای هم به نظام و ولایت فقیه و ... نداره ، بعد از پیش آمدن قضایای عراق و سوریه و همین قضایای برجام ، می گفت: اگه آقای خامنه ای نبود اینا مملکت رو تو موقعیتی بدتر از سوریه و عراق قرار میدادند! (یعنی لازم نیست خیلی هم به خودشون فشار بیارن برای درک حقیقت . همینکه کمی و فقط کمی تعصب رو کنار بگذارن و خودشون رو به خواب نزنن ، حقیقت عیان تر از اونی هست که پنهان بمونه!)
    پاسخ:
    صحبتهای امشب آقا معرکه بود... معرکه
    البته ببخشید دکتر جان:1- ملکه و خوانواده (خانواده) سلطنتی کلی حقوق و امتیاز ویژه دارند2- یک مرد خدا زیر زره (ذره) بین صد عالم3- کاخ باکینگهام با n هکتار متر مربع (هکتار و مترمربع، هر دو از واحدهای مساحت هستند و با هم استفاده نمی شوند.)باز هم میگم جسارت شد. ببخشید
    پاسخ:
    خیلی هم عالی که اینقدر با دقت و حواس جمع خوانده اید متن را. باعث افتخاره .ممنون بابت تذکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">