بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

جماعت هفت رنگ...

اینها را میشناسید؟ همانها که با نزدیک شدن محرم یک هو همگی به یکباره به فکر کمر درد رفتگرها و اسراف و هزینه نذری و فرهنگ شهروندی و تمیزی خیابان ها و سکوت شب و بیمار خوابیده در خانه ی کنار مسجد می افتند! و 355 روز بقیه سال با بریز و بپاش نوروز و یلدا و ختنه سوران و جهازبرون و سگ مستی آخر شب ها و عربده کشی و به لجن کشیدن طبیعت در 13 به در و رقص و هلهله وسط خیابان تا نیمه شب عروسی و چهارشنبه سوری هیییچ مشکلی ندارند!

همانها که رسانه ملی را خزو خیل دانسته و سریالهای آبکی ترکی و برنامه های ماهواره ای اپوزیسیون را هرچند بی محتوا و پر از دروغ روی چشم میگذارند!

همانها که هنوز هم باور نمیکنند سال 88 رکب خورده اند و سیاهی لشگر فتنه ی اسرائیلی آمریکایی 88 بوده اند.. همان ها که بدون اینکه یک برگ از شرق را بخوانند طرفدار روزنامه ی شرق اند و بدون اینکه یک برگ از کیهان را خوانده باشند از حسین شریعتمداری نفرت دارند!!

همان ها که اگر در دولت قبل به خانه و مسکن مهر و کار و ماشین و .. هم رسیده باشند باز تمام مشکلات حال حاضر و آینده ی تا صد سال بعد را به گردن احمدی نژاد می اندازند و در توجیه بی عملی دولت حال حاضر میگویند 4 سال فرصت کمی ست برای رفع و رجوع خرابی ها!!

همانها که جناب ظریف را عامل برون رفت از تحریم و سایه جنگ میدانند و نه مجاهدان و شهدای مدافعان حرم را .. همانها که حتی اگر ترامپ و اوباما و سیف و عراقچی و کل دنیا هم بگویند تحریمها برداشته نشده و همچنان باقیست میگویند نع! حتما برداشته شده چون ما قبلا جشنش را گرفته ایم و سکه ها و مدالهای پیروزی اش را هم تقسیم کرده ایم!

همان ها که نگاهشان حتی به مصیبت ها و فاجعه ها هم سیاسی ست! کهریزک بد است باید مرتضوی پاسخگو باشد و مجازات شود. پلاسکو تقصیر شهردار است و باید استعفا بدهد. اما حادثه دو قطار اتفاق بوده و آخوندی بی گناه  و از عذرخواهی هم مبراست!

علایم و نشانه های مشترک در بین این افراد بسیاراست. اما چیزی که برای من جالب است هم نوایی و برانگیختگی به یکباره و دسته جمعی این افراد به صورت کپی پیست شده روی یک موضوع است. مثلا با نزدیک شدن به سالروز 22 بهمن به یکباره همه شروع به پست گذاشتن دو تصویر تکراری میکنند. زن آمریکایی که پرچم ایران را با قلب وسطش در دست گرفته و نهی از آتش زدن پرچم آمریکا! و ای کاش برای نیمی از کشورها آرزوی مرگ نکنیم!(انگلیس و آمریکا و اسرائیل شدند نیمی از دنیا!!) ای کاش فلان.. ای کاش بهمان..اگر ما سفارتشان را اشغال نمیکردیم.(انگار نه انگار که اسناد جاسوسی آن در چندین جلد چاپ شده!).. اگر ما ملوانان آمریکایی را در خلیج فارس تحقیر نمیکردیم (انگار نه انگار هواپیمای مسافربری ما مورد اصابت ناو جنگی آمریکا قرار گرفت!).. حتی از خودشان نمیپرسند نیروهای آمریکایی چندین هزار کیلومتر دور از کشورخودشان در آب های ما چه میکنند؟

یعنی دیگر آمریکا چه بلایی باید بر سر کشور ما و دنیا بیاورد که ما باور کنیم دشمنی و خباثت اش را؟ آمریکا اگر توی سر این جماعت هم بزند باز لذت میبرند. پس از آنهمه کرنش و لبخند و نشست و برخواست با دولتمردان باهوش و مودب آمریکایی، نه تنها عزت به پاسپورت ایرانی باز نگشت بلکه اتباع ایرانی به آمریکا ممنوع الورود شدند! باز این عده فکر میکنند حتما به خاطر ماست که اینطور شده! اینقدر شیفتگی به غرب و آمریکا پرستی از کجا نشات میگیرد؟ اگر اینقدر که سرسپرده و عاشق  و عبد وبنده و ذلیل آمریکا بودید و به آن چشم امید داشتید!! کمی بندگی خدا را میکردید و به وعده ها و آیات قرآنش امید میبستید الان فضا را هم گرفته بودید...

پ ن: از اتاق فکر این جماعت هفت رنگ خواهش میکنم روش های مختلف و متنوع و جدیدی را در اختیار این عزیزان قرار بدهد. رک به نسخه های متنوع و غیر تکراری..

  • ۹۵/۱۱/۱۵
  • دکتر یونس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">