بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

مستند "فروشنده" را دیدم. کار خوش فرم و خوش ریتمی ست. من البته از سایت سینما مارکت لینک دانلود را به 4 هزار و پانصد تومان! خریدم و خب راضی هم بودم..سخنان اساتید محبوب دانشگاهی چون دکتر شهریاز زرشناس، دکتر حسین روزبه ، دکتر مصطفی خوش چشم، دکتر بیژن پیروز و ناصر نوبری همه و همه به دقیق، علمی و کارشناسی بودن مستند کمک کرده بود. استفاده خوب از تصاویر و موسیقی و حتی پای تخته توضیح دادن هایشان و لحن صمیمی و حتی لهجه شان و غم و بهتی که توی کلام و چشمهایشان موج میزد به باور پذیری و صداقت مستند کمک کرده بود..  البته بعد از تماشای فیلم یک حس سوزش در سمت چپ قفسه سینه ام هم داشتم. درکل چیزهایی به این واضحی نباید از چشم کسانی که ادعای نعل زدن پشه در هوا را دارند دور میماند و دچار چنین اشتباهات غیر قابل جبران وساده لوحانه ای میشدند.. 

من البته چون کتاب آقای سفیر که زندگینامه ی خودگفته ی آقای ظریف هست را خوانده ام، به توالی و سیر تاریخی این اتفاقات و تصمیمات و عملکرد ها اینقدرها خوشبین نیستم و به احتمالات دیگری هم فکر میکنم.. با اندک سواد ریاضی و قراردادن فقط صورت مساله و نتیجه ی دستاوردهای این تیم (دارو دسته نیویورکی ها) مثل تصاعد هندسی و حسابی میشود به فرمولی رسید که هیچ کس دوست ندارد حتی به آن فکر بکند.. 

 برای مطالعه تاریخ معاصر، بیشتر دانستن و جستجو برای فهمیدن حقیقت دیدن این مستند را به همه دوستان عزیزم توصیه میکنم. متاسفم که از دیدنش لذت نخواهید برد و حجم بزرگی از غم روی دلتان آوار خواهد شد.. حقیقت تلخ نیست فقط مزه اش با اون چیزی که فکر میکردیم فرق میکنه!

پ ن: من اگر کاره ای بودم به جای ساختن فیلم تبلیغاتی یا چاپ عکس و بنر سی دی همین فیلم رو بین مردم پخش میکردم تا چشمانشون رو باز کنن و تصمیم اشتباه نگیرند..  اگر توش و توان و امکاناتی داشتم با یه دستگاه نمایش و پرده سفید ،دوره راه می افتادم تو دبیرستان ها و دانشگاه ها و خوابگاه ها و سرباز خونه ها و مسجد ها و تک تک ده کوره های این مملکت و این فیلم رو اکران میکردم.. 

  • ۹۶/۰۲/۱۲
  • دکتر یونس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">