بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

*ماجرای تقلب پایان نامه روحانی،آبرو و حیثیت ایران هم هست*

سیدمصطفی خوش چشم / برخی فکر می کنند که این خبر تکان دهنده مربوط به #سرقت_ادبی پایان نامه رییس جمهور، تنها یک بازیچه و برگ برنده برای جناح مقابل است. دیگران را نمیدانم، اما برای من اینگونه نیست. این قضیه تنها به شخص روحانی مربوط نمی شود. جناب #روحانی تاکنون در این خصوص سکوت پیشه کرده اند، اما این مسئله ای نیست که بتوان براحتی از کنار آن گذشت. چنین تقلبی آن هم در این سطح برای من هم به عنوان یک ایرانی سرافکندگی میآورد. دوست ندارم که از این بابت مضحکه دست خارجی ها شوم. دوست ندارم که خارجی ها به طعنه به من بگویند، ایران؟ آهان همانجاییکه رئیس جمهورش... . آنچه از دست رفته آبرو و حیثیت کشور است.

من هنوز یادم نرفته است که سر تیم دروغگویان عالم، وندی شرمن، در حضور اعضای سنا هذیان گفته و فرمودند فریب و نیرنگ در ژن (یا همان خون) ایرانیان است. آیا این بهانه ای بدست امثال آن پلشت پلید نمیدهد که من و فرزند من و ملت مرا دشنام دهند؟                                    
آیا بعد از چنین سرقتی توسط چنین مقامی، دیگر کسی می تواند از دزدی و تقلب بعنوان یک رذیله اخلاقی صحبت کند؟ دیگر در مدرسه و دانشگاه میشود از تقلب انتقاد کرد؟ دیگر دزدی و سرقت مفهوم سابق خود را از دست می دهند. 3000 دانشجوی بورسیه را با دروغ بی آبرو کردند و آنگاه خودشان... از آب در آمدند.
کار ایشان از مرحوم آقای کردان هم حتی خیلی بدتر بود چون پایان نامه ایشان دزدی است.من مانده ام که ایشان با چه رویی می خواهند اول مهر زنگ مدارس را به صدا در بیاورند؟ یا به دانشگاه بروند؟

در ممالک فرنگ، رسومات خوبی وجود دارد. مثلا اینکه در چنین مواردی رئیس جمهور مجارستان باشی یا وزیر آلمان فرقی نمیکند، باید #استعفا و دکترایت را نیز پس بدهی. باید بخاطر اعاده حیثیت از دست رفته کشور، دانش آموزان، معلمان، دانشجویان، اساتید و لباس روحانیت ایشان کنار بکشد.

چند سال پیش وقتی برای اولین بار چندین نشریه و رسانه غربی مانند فارین پالسی، به پایان نامه ایشان شک کرده و به دانشگاه ایشان رجوع کردند، این مرکز کم سابقه و کم اعتبار هیچ مدرکی را در اختیار ایشان نگذاشت و تز را از ایشان دریغ کرد. تازه آنوقت بود که برخی به این دانشگاه شکایت کردند، اما معلوم نیست که چطور دانشگاه اسکاتلندی کاری نکرد. آیا این اهرم فشاری برای دولت انگلیس نبود؟
جالب اینکه وقتی برای ارزشیابی مدرک دکترا به  وزارت علوم رجوع میکنید، بسیار بر شما سختگیرند! بجز اینکه دانشگاه باید تاپ باشد، پاسپورت شما رو می خواهند که ببینند چقدر در آن کشور مورد تحصیل حضور داشته ای.
با توجه به این فاجعه رأی به ایشان بمعنای تایید روشن ترین فساد و دروغ خواهد بود. دعواهای سیاسی بکنار، از آبروی خودتان دفاع کنید. آقایان اساتید دانشگاه، آقایانی که با رنج و مشقت به درجه دکتری نائل آمده اند، باید از خود دفاع کنند.

پریچهر نوشته بود: ‏صاحب «دکترای کپی» به «دکتر مجتهد قاضی مدرس» میگه شما یه مقداری هم حقوق خوندید
عِی روزگار..‌.

  • ۹۶/۰۲/۲۲
  • دکتر یونس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">