بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

خب دقیقا پارسال همین موقعا من با عزّ و جزّ و دوندگی و چسب شدن بالاخره تونستم با سفارش ال و بل از یه مقامی که حالا به نظر من هیچه ولی برا بعضیا حتمی مهم! وقت ملاقات بگیرم. چون سفارشم رو دوستشون از قبل کرده بود، لطف کردن و خیلی زود بهم وقت دادن برای هفته دیگه. دیدم منشی خوش اخلاقه به منشی گفتم: عزیز من یه سه ساعتی باس تو راه باشم تا برسم. میشه لطف کنید قرار رو برای صبح زود نگذارید! اونم لطف کرد و گفت باشه چون شمایی ساعت 11 فلان روز اینجا باشید. منم قاعدتا در پوست خودم نمیگنجیدم که واااای درست شد! خدایا شکرت.. 

بعد رفتم تقویم رو نگاه کردم دیدم ای دل غافل! عدل قرار روز عرفه است. من چطوری برم؟ چطوری اونهمه دعا رو بخونم؟ باز فکر کردم دیدم میشه برم بعد با مترو بیام حرم امام دعای عرفه رو اونجا بخونم و بعد بیام دم اتوبان وایسم و سوار اتوبوسای بین راهی بشم و برگردم خونه.. بعد دیدم خب روزه اش رو چکار کنم؟ نمیشه گرفت که.. کلن خراب میشه عرفه ام ... هی فکر کردم... هی فکر کردم.. دیدم من دو - سه ماه دویدم برای این قرار. و الان با بدبختی وقت گرفتم. حالا باید چکار بکنم؟  هی اتفاقی مطلب به چشمم میخورد درباب فضیلت و خصوصیات روزعرفه اعصابم خورد تر میشد. نماز خوندم و با خودم فکر کردم، دیوانه! بین حرف زدن با خود خدا و بنده ی خدا اونم در همچین روزی کدومش مهمتره و اولویت داره؟! گفتم همین رو به منشی میگم. اگر وقت رو عوض کرد که هیچ! اگر هم که نع که باکی نیست. 

زنگ زدم به منشی و گفتم: اِم.. اِم.. این روز که شما بهم وقت دادید روز عرفه است.میدونید؟ ممنونم که صبح زود رو کردید ظهر اما من خیلی فکر کردم، ترجیح میدم این روز رو با خدا حرف بزنم تا با دکتر فلانی! ببخشید من نمیتونم بیام. 

از اون طرف اول یه چند ثانیه ای سکوت مطلق بود بعد شوک .. با حیرت بهم گفت بذار هماهنگ کنم. قطع کردیم.

بهم زنگ زد با خنده. گفت قرار برای دو روز بعدش. ولی ساعت 7 صبح!دیگه لطفی درکار نیست. خندیدیم.

خب من مجبور شدم دو روز برای اینکار وقت بگذارم و برای اینکه به قرار ساعت 7 صبح برسم از روز قبل بار سفر ببندم و تازه نیم ساعت زودتر برسم دفترکارش! از در اتاق که رفتم تو همه با حیرت به موجود عجیب و غریبی نگاه میکردن که قرارش رو با پررویی کنسل کرده بود.. حتی خود دکتر! 

دستام از استرس میلرزید ولی فقط میخندیدم.. 3 ساعت جواب سوالاتم رو داد. خیلی خوب و با جزئیات. اولش هم ازش عذرخواهی کردم که قرار رو کنسل کردم. گفتم : من میخواستم شما از روز عرفه استفاده کنید! 

دیگه به منشیا نگاه نمیکردم.. 

پ ن: الان این که جزء سوتی ها محسوب نمیشه؟! اون دعای عرفه خیلی خوب بود. فکر کنم راجبش نوشتم. اومدم بگم فردا رو از دست ندیم. هنوز زنده ایم و باز فرصت داریم برای حرف زدن خصوصی با خدا.. منو یادتون نره، خیلی التماس دعا دارم.. 

خداوند در روز عرفه (9 ذی الحجه) به سه مکان و سه گروه از انسانها ،توجه ویژه دارد:

1.کربلا و زائران امام حسین(ع).

2.صحرای عرفات و حجاج بیت الله الحرام.

3. "هرجا" از دنیا که "دستی به سوی او بلند شود" و "دلی بشکند".

  • ۹۶/۰۶/۰۸
  • دکتر یونس

نظرات (۶)

ما هم که طبق معمول و قرار نانوشته جزو هر جایی ها هستیم  ...
وصال آن لب شیرین به خسروان دادند
 تو را (مرا) نصیب همین بس که کوهکن باشی (باشم)!
...
التماس دعای فرااااااااااااااااااااااااااااااااااااوان خیلی فراوان !
پاسخ:
ما عاشقِ هرجایی هستیم؟! نه بگو عاشقِ همیشگی.. 
سپیدارا دعا یادت نره.. امسال خیلی حرف داریم با خدا.. منو یادت نره. یمنی ها رو یادت نره.. 
در پاسخ به پیام خصوصی:
چرا؟! من عاشق این روزایی هستم که خدا وقت اختصاصی میده به بنده های نا امیدش.. اصلا عاشق خدام به خاطر همین روزای وقت اضافه برای اونایی که ضعیف ترن.. بشین امشب معنی دعای عرفه رو بخون. با دقت. همونطور که هاریسون و نلسون رو میخونی.بعد فکر کن این کلمات رو سیدالشهدا یه روزی گفته تا در طول 1400 سال برسه به تو ، تا فردا بتونی و بدونی با خدا چطور حرف بزنی.. 
اینکار رو بکن. به خاطر من. اگه رفیقیم..
  • آب‌گینه موسوی
  • می‌دونستم با بالادستی‌ها لابی داری ولی نه دیگه تا این حد! این همه نقد هم که داری و می‌نویسی، پوششه! :))

    دلِ شکسته...

     

    التماسی دعا!

     

     

    پاسخ:
    بالا دستی کیه؟ ما خودمون بالا دستِ بالادستی هائیم! دیدی چه جوری وقت ملاقات رو کنسل کردم؟ جیگرت حال اومد؟! باس بفهمن رئیس کیه!!:)
    سید منو یادت نره ها.. دعا کن ان شاالله آدم شیم.. 
    پاسخ به کامنت خصوصی :
    منم اینجا برات دعا کردم. باور کن یادت افتادم و یقین داشتم که میری.. ولی برای محکم کاری منم یه چیزایی گفتم دیگه.. تو دوستِ خوبِ خدایی. خودت نمیدونی. 
    سلام
    برام  درکش سخته ببینم کسی تا این حد عاشق خدا باشه؟ واقعا چی کار کردی؟ کتاب خوندی؟ من از دبیرستان کتابهای اصغر طاهر زاده، کتابهای آیت الله مصباح و مطهری(ره)، کتابهای آقای قرائتی در مورد نماز، کتابهای استاد عزیزی و حاج آقا دولابی و سید رضا صدر و... رو خوندم سخنرانی زیاد گوش می دی ؟ منم از دبیرستانم با حاج آقا پناهیان شروع شده و هنوز هم سخنرانی رو بیشتر از مداحی گوش می دم! فقط یه چیز می دونم هر وقت خواستم ادعا کنم منم می تونم راه شهدا رو برم خوردم زمین! بدجوری هم خوردم زمین! سوال بعدی ام این است که چرا هر کس طرفدار خداست یه مشت آدم عاجز و حقیر هستن؟ می دونی چه موقع این بذهنم اومد؟ موقع انتخابات پارسال بود! حقیقتا این انتخابات، خدا رو از من گرفت! تو چه می دانی تو منطقه ایی که ما هستیم چقدر به ما متلک می زنند بخاطر اینکه دوره ما تموم شده! باور می کنی من تا چن روز نمازم رو برای اولین بار ترک کردم و این برای من سقوط بود(این را حذف کن چون می ترسم قبح گناه بشکند) من جوانی بودم که وقتی صحیفه امام(ره) رو در دوران دانشجویی خوندم با خودم عهد بستم که ارمان های امام رو ادامه بدم!  اما دقیقا پارسال کم آوردم! می دانی چرا؟ چون با چشم خودم دیدم چقدر تقلب در انتخابات شد و حتی اعتراض هم کردیم اما.... بگذریم از اون موقع من از خدا بدم اومد نمازم رو می خوندم اما باهاش کاری نداشتم( اون هم مرا فراموش کرده بود: نسو الله فانساهم) سوالم این هست با این خدا چه کار کنم؟
     سوال بعدم این است اگه کسی خدا رو بخاطر امامانش(ع) دوست داشته باشد اشکال دارد(واقعا سوالم هست)؟
    ممنون می شوم پاسخ دهید
    پاسخ:
    سلام و رحمه الله.. اینکه با همه ی منابع بالا باز دچار تردید هستید عجیبه ولی غیر ممکن نیست. خوبه یه بازنگری داشته باشید و خودتون رو نقد کنید ببینید آیا وابستگی وعلاقه شما به آدمهاست که شما رو در راه حق قرار میده یا مسیر و خود حقیقت هست که شما رو همقدم آدمهایی که آزمایشات و ابتلائات خودشون رو دارن میکنه؟!
    به نظرم یه دور نهج البلاغه رو هم بخونید، ترجمه آقای دشتی.. ممکنه ولی خدا مظلوم واقع بشه ولی عاجز و بیچاره نمیشه.. مظلوم مقتدر هست. امام حسین با ۷۲ نفر یار جانی در مقابل ۳۰هزار نفر ایستاد، شهید شدن و به ظاهر حذف شدن، در اوج عزت بودن و الان اسم اونهاست که در تاریخ باقیمونده.. 
    من این حس رو ندارم که عاشق خدام یا.. من نعمتهای خدا و محبتش در سختی ها رو مینویسم که فراموش نکنم. مثل همه سعی میکنم واجبات رو انجام بدم. مثل همه نماز میخونم و روزه میگیرم. اینا وظیفه هر انسانی هست و نباید طوری برداست بشه که انگار طرف داره شاخ فیل رو میشکنه که به وظیفه دینیش عمل میکنه.. 
    الان طوری شده که بعضی بچه های مذهبی به خاطر دینداری شکسته پکسته شون انتظار جایزه نوبل دارن!! چه خبره؟! وظیفه است. 
    واقعا عجیبه که با اون پیش زمینه مطالعاتی با یه نتیجه انتخابات اینطوری فکر میکنید!! شیعیان در طول تاریخ متحمل رنجهای بسیار و مصائب گوناگونی بودن، یه نتیجه مزخرف و جلف در یک انتخابات کوچیک چرا باید شما رو مردد کنه؟! 
    شما از اونهایی هستید که تا دین در قدرته و ولی خدا در اوج اقتداره همراهیش میکنید و وقتی باد مخالف می وزه و شرایط برعکس میشه مردد و سرخورده میشید؟! اگر مسلمانان صدر اسلام هم مثل ما میبودند به قول مولا علی درخت اسلام شکوفه ای نمیداد و تناور نمیشد.. 
    سوالاتون تخصصی و دینی هست و من سواد پاسخ دادن بهشون رو ندارم. خوبه از کسی که در این زمینه صاحب نظره بپرسید تا پاسخ درست و کاملی دریافت کنید.
    علی ایحال بین دو جبهه حق و باطل از ابتدای دنیا تا انتها  مقابله و درگیریه.. پیروان هر کدوم بنا بر ظرفیت و رشدشون دچار رویش و ریزش میشن. دعا کنیم ما از ریزش های جبهه حق نباشیم. والعاقبه للمتقین.
    شرمنده من این روزا شیفتام سنگینه و کمتر فرصت میکنم به اینترنت سر بزنم.

    داری زود قضاوت می کنی مومن!  نهج البلاغه رو هم متفرقه خوندم با تفسیر! این سوالات رو قبل از شما از ادمای باصطلاح اهل دین و مذهب هم کردم جواب نگرفتم! فقط خواستم بگم کتاب همه چیز نیست  خداروشکر که شما پزشک فقط جسم ادما هستید!!!!!! واقعا ممنون! یادم نبود شما با ماها فرق می کنید! بزرگوار محیط خیلی تاثیر داره ! محیط شما واکسینه شده اما محیط من پر از ویروس و انگله و واگیر داره! 
    شرمنده که وقتتون رو این مدت گرفتم 


    پاسخ:
    گفتم که صلاحیت پاسخگویی و راهنمایی رو ندارم . من توکار خودم موندم واقعا نمیدونم باید چه پاسخی بدم! و همونطور که گفتید من پزشک جسم آدمام و درس علوم دینی یا علوم انسانی نخوندم. با دو بار قرآن و نهج البلاغه خوندن کسی معلم و هادی و راهنما نمیشه.باز به نظرم قابل اعتماد ترین و بهترین منبع همون کتابها هستن چون حتی واعظین و سخنرانان برتر اخلاق در گذر زمان دچار اعوجاج یا انحراف، کندروی یا تندروی میشن اما قرآن و نهج البلاغه و صحیفه الی الابد همینه.. 
    و البته الان سخنرانیهای استاد سید محمد مهدی میرباقری هم خوبه، فردا رو خدا عالمه. 
    موفق باشید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">