بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰


بیش از هشتصد هزار نفرآواره میانماری، که بیش از شصت درصدشان کودک هستند.. 
بیش از ده هزار زنِ باردار در معرض خطر سقط جنین... 
به قول سلمان هراتیِ عزیز: 

بگذار گریه کنم/ نه برای تو/ نه نه نه! بل برای عاطفه ای که نیست/ و دنیایی که انجمن حمایت از حیوانات دارد/ اما انسان پابرهنه و عریان میدود.. / دنیایی که در حمایت از نوع خویش گاو شده است../ انسانی که راه کوره های مریخ را شناخته است اما هنوز/ کوچه های دلش را نمیشناسد...
برای حمایت‌ از مردم مسلمان و آواره میانماری، کمک های خود را از طریق درگاه خیریه امت واحده به آدرس http://enfaagh.com یا از طریق شماره کارت 5022297000010434  به نام «مجمع جوانان امت واحده» واریز کنید.

پیش از این نیز اتحادیه بین المللی امت واحده کمک های انسان دوستانه ای را به کشورهای فلسطین (به ارزش 110 میلیارد ریال در قالب کاروان آسیایی همبستگی با مردم غزه و سرپرستی ایتام شهدا)، سومالی (به ارزش 2 میلیارد و 225 میلیون ریال)، میانمار (به ارزش 800 میلیون ریال)، پاکستان (10 هزار دلار) و سوریه ( به ارزش 1میلیارد و پانصد میلیون ریال) ارسال کرده است. اولین محموله کمک وارد بنگلادش و بین آواره ها توزیع شده. در سایتشون میتوانید آنلاین کمک کنید:

http://enfaagh.iuuu.ir/

  • ۹۶/۰۸/۰۶
  • دکتر یونس

نظرات (۱۰)

  • پرستوی منتظر
  • عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان علیه السلام 
    دکتر یونس پس مردم کشور خودمون چی میشن ؟😔😔😔
    پاسخ:
    وضع آواره های میانمار خیلی خیلی خرابه.. حداقل چادر برزنتی و وسایل اسکان و دارو و غذا براشون فراهم بشه. نَمیرن تو این باد و بارون و قحطی و آوارگی..
    آواره میدونی یعنی چی؟ یعنی حتی تامین جانی نداره.. جان پناه نداره.. ده هزار تا زن باردار توشون هست که وسط راه بچه هاشون سقط میشن.. تو کشور خودمون فقیر و محروم و گرسنه هست ولی حداقل نوزادش رو رو آتیش سرخ نمیکنن جلو چشمش بخورن بوداییها! 
    من تعجب میکنم از این سوال. فقر تو کشور ما بیش از اینکه اقتصادی باشه، فرهنگیه. فقر فرهنگی خیلی خیلی خیلی بدتر از فقر اقتصادیه. راجب اون سوال که پرسیدین: 
    نمیدونم. شاید کتاب خوندن. قرآن خوندن با معنی و فکر کردن. تو دین ما کیفیت مهمتر از کمیته. یکساعت فکر کردن برتر از هفتاد سال عبادته.. چون فکر و عقیده و ایمان ریشه ی همه ی اعمال و حتی اعمال عبادیه.. ما خدا نیستیم. بنده ی خداییم. 
    وظیفه بنده های خدا چیه؟ که با مارک ِ ملیت و مرزجغرافیایی و مذهب! به فقرا و نیازمندا کمک کنن یا نکنن.. 
    نه اینکه الان تو میانمار و اینا مسلمون هستن من ناراحتم، تو آمریکا هم طوفان و سیل بیاد ناراحت میشم و غصه میخورم و اگر از دستم بربیاد کمک میکنم. من هیچوقت این مرزبندی جغرافیایی برای کمک به انسان رو نفهمیدم. اونیکه مضطر و ضعیفتر و مظلوم تره به حمایت و کمک بیشتری احتیاج داره. این قانون دین ماست. چطور میشه مسلمون بود و برای مظلومیت امام حسین گریه کرد اما مردد بود که به میانماری کمک کنم یا ایرانی؟! اگه کربلا هم بودید میگفتید این دعوای عرباست، به من چه؟! 
    دین ما برای کمک به حیوانات دستور داره.. چطور نسبت به آدمهای دیگه بیتفاوت باشیم وقتی حضرت امیر میگن به خاطر دزدیده شدن خلخال از پای زنِ یهودی که در معیت حکومت اسلامی بوده، مردهای مسلمون از غصه بمیرن، رواست!
    من اطلاعات زیادی ندارم 
    فقط مثل اکثریت مردم تحت تاثیر جوی هستم که در جامعه هست 
    اینکه چرا باید به فلسطین و غزه و میانمار کمک کنیم . اینکه این سوال رو پرسیدم 
    فقط برای این بود که می خواستم استدلال فردی که فکر شده حرف می زنه رو بدونم 
    فکر و سوال و حهت گیری خودم نبود . مثل یک پرسشگر بودم که دور ایستاده و حرف های تعدادی از آدمها رو میشنوه و می خواد در ابتدای جوانی برای خودش راه و جهت گیری پیدا کنه 
    سوال هامو بی قضاوت بخونید 
    چون من حرف های شما رو خوندم و می دونم که می تونم ازتون سوال بپرسم و کمک بگیرم 
    پاسخ:
    الناز عزیز، من این پیام رو برای دو جین دکتر و استاد دانشگاه فرستادم که بعضا پولشون از پارو بالا میره! این سوال رو اونجا هم شنیدم... عزیزم باز تو سوال میکنی یعنی شک داری به درستی این استدلال و پرسشِ سخیف! اما اون ها باور دارن این فکر اشتباه رو.. یه پزشک که سوگند خورده بی طرفانه و به همه کمک کنه.. وای به وضع جامعه.. 
    اولین قانونت این باشه: خودت فکر کن.. خودت .. نگذار اکثریت زورش به تو برسه. اگر درست بود تصمیم و نگاه و نظر اکثریت که فبها.. اگر نه، از فکر و تصمیم خودت کوتاه نیا. مثل امام حسین باش. روی حقیقت و راه درست بمون حتی اگر فقط 72 تن با تو هم نظر باشن و بین 30 هزار نفر جمعیت وحشیِ بی دین و بی شرم محاصره شده باشی.. این درسیه که آدم میتونه از عاشورا بگیره. وگرنه گریه ی بی هدف چه اثری داره؟ 
    سوال اگر هدفمند باشه و پشتش همت باشه، دل پاک رو به مقصد میرسونه.. مگه نبود ادواردو آنیلی که پدرش بزرگترین سرمایه دار ایتالیا و دارنده شرکت های متعدد اتوموبیل فیات و.. و باشگاه فوتبال یوونتوس بود، مادرش یهودی بود، خودش تو آمریکا دانشجو بود.. یه بار اتفاقی قرآن رو تو کتابخونه دانشگاه دید و اون رو باز کرد و خوند.. نور به قلبش تابید و مسلمون شد.. میدونی چقدر عذابش دادن؟ آخرم شهید شد مظلومانه ولی از راهی که فکر میکرد حقه برنگشت.. 
    به قول حمزه تو مستند جهان شهری ها: حقیقت مثل یه مزه شیرینه، وقتی شیرینیش رو چشیدی ، دیگه نمیتونی بگی نچشیدمش.. مثل نوره، وقتی دیدیش نمیتونی بگی ندیدم.. 
    در ابتدای جوانی برده ی فکری هیچکس نباش.. خدا بهت عقل و دل و 14 معصوم و قرآن داده. خودش هم بالا سر بنده اش هست. 

    آفرین 
    مشکل کشور ما فقر فرهنگیه نه اقتصادی که مشکل اقتصادی با داشتن مسئولان فهیم و کار بلد و با تقوا حل میشه نه با پول ! 
    ولی مشکل آوارگان میانمار با پول، کمی کمتر میشه ...
    ...
    بخش وجوهات سایت آقا هم یه بخش برای  کمک به مردم میانمار داره ...


    پاسخ:
    سپیدار من دارم از نفهمی این موجودات دوپا روانی میشم! خدا چقدر مهربونه بهشون روزی میده. به خدا حیف نون و اکسیژن! 
    بابا خودشون نمیمیرن از این دوگانه سوزی!؟ طرف همونیه که میگفت چرا میرین به کشورای زیر پونز کمک میکنید؟! چرا ال و بل میکنید ؟ چرا به سوریه و یمن کمک میکنید؟! بعد برای افتتاح مرکز درمانی ایران تو اوگاندا توسط ظریف؛ نوشته: وای چقدر خوب! چقدر انسان دوستانه! 
    اینا شرافت و انسانیت رو هم سیاسی میبینن.. این درد رو آدم کدوم گوشه دلش بذاره؟! خدایا یه کم شعور و درک بده به اینا، یا مارو بکش یا اینارو. به خدا زندگی بین این قوم والضالمین خیلی سخته. به من باشه میرم همون یمن و میانمار زیر موشک باران و سقف پلاستیکی با یه مشت آدم زندگی میکنم ،به خدا راحت تر از تحملِ حماقت این قوم والضالمینه. اینقدر آدم کوچیک؟! سطح دغدغه ها اینقدر پست؟.. 
    برا کوروش یقه جر میدادن! کوروش تو منشورش به عربا و غیر ایرانیا فحش میده؟ از تناقض نمیمیرن عجیبه!
    شنیدی ژاپن تو مناطق محروم ما مدرسه می سازه؟ شنیدی عربستان تو کشورهای مسلمون مسجد و مدرسه می سازه؟ شنیدی کشیشهای آمریکایی و اروپایی در قالب کمکهای فرهنگی و اقتصادی تو کشورهای فقیر و مسلمون مدرسه و بیمارستان میسازند؟ ... چرا کسی به اونا نمیگه مردم کشور خودتون چی؟ ...چرا این کارها برای اونها خوبه و میشه نشان انسان دوستی و فرهنگ والا و  برای ما میشه مایه ی ننگ و عار؟ 
    پاسخ:
    کوروش با آزادی دادن به اقوام و ادیان شناخته می‌شود اما طرفداران کورش شعار ضدعرب و ضداسلامی می‌دهند. هواداران حقوق بشر از اختیار و انتخاب دم می‌زنند اما به شکل ثابت سنت‌ها و مراسم دینی را مسخره می‌کنند. رضاخان نماد دیکتاتوری و استبداد سیاسی است اما روشنفکران ایرانی هنوز در کار ستایش او هستند. اعتدال و آزادی بیان در ایران ادعای کسانی است که می‌گویند منتقدین هر چه در کشور کمتر باشند بهتر است.

    🔷اپوزیسیون ایران شعار آزادی را پرچم خودش کرده اما زیارت اربعین را نه تنها مخالف آزادی که موجب سقوط از انسانیت می‌داند و پس از کشتار رو به تمسخر و تحقیر می‌آورد. نتیجه اینکه همه آزاد هستند، اما اگر انتخابی غیر از انتخابِ دلخواه من داشته باشند کشته شدنشان با تروریسم هم اهمیتی ندارد. 
    از مقاله ی فاشیسم آزادیخواه!
    چه پاسخ خوبی دریافت کردم 
    متشکرم

    پاسخ:
    ببخشید که من خیلی بلد نیستم و الان اینقدر سرم شلوغه که نتونستم با لحن آرومی جواب بدم. ولی جواب اکثر سوالات رو میشه در خود قرآن پیدا کرد. اگر واقعا با دقت بخونیش و به نیت پیدا کردن جواب سوالهات. ترجمه ی قرآن آیت الله مکارم خیلی خوبه، چون توضیحات و کلمه های بیشتر داخل پرانتزی برای فهم بهتر معنی آیات به کار برده. یعنی میدونی ترجمه ی آیه چیه و یه سری توضیح هم هست که بهتر متوجه ضمائر بشه. 
    یه کتاب دیگه هم هست: قرآن و شرح آیات منتخب که اون هم برای آیت الله مکارمه و خلاصه ی  تفسیر نمونه و المیزانه. خیلی خلاصه است و شان نزول و احادیث مرتبط با آیات و توضیح بعضی از آیات رو نوشته. برای کسی که میخواد یه دور تند قرآن رو بخونه و بفهمه خیلی خوبه. هرجا باز سوال برات بود، علامت سوال بزار و شبرنگ کن. یا در ادامه آیات جواب رو پیدا میکنی یا آخرش مراجعه میکنی به رفرنس و کتاب با توضیح بیشتر یعنی تفسیر اصلی.. تهش یه قرآن شبرنگ خیلی خوشگل خواهی داشت و نامه ی دوستت رو با دقت خوندی! خیلی حس خوبیه. :)
    ای وای بحث به کجا رسید 
    جا داره من برم و در افق با شما خداحافظی کنم :|
    پاسخ:
    قبلش یه دوت چایی بیار.. :)
    دور همیم دیگه صوبت میکنیم! نترس. من هستم. سپیدار رفیق فابمه، داریم دردو دل میکنیم:)
    الناز هستم یک عدد بحث راه اندازنده ✌✌✌
    پاسخ:
    :) بحث نیست، حقیقته!
  • آب‌گینه موسوی
  • خدا سلمان را رحمت کند! واقعاً شاعر بود.
    پاسخ:
    سلام بزرگوار. خدا رحمتش کنه، میهمان سیدالشهدا باشه  ان شاالله.. شعرهاش همیشه نو و تازه اند.. 
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام 
    قربون قلم تند و تیزت **** ****. چه خوب نوشتی. ممنون از اطلاع رسانی برای سایت امت واحده. من همون ناشناسم که گفتم کارم گیره، 
    خدا بخواد کارم جور بشه، حقوق اولم برای میانمار. دل ندارم خبراشونو دنبال کنم. همین که دورادور چشمم اتفاقی میخوره به بعضی نقل قولهای باواسطه همینقدر باخبر میشم. 
    ان شاء الله ریشهء ظلم برکنده بشه.
    پاسخ:
    سلام. انشالله حل میشه.همه باید کمک کنیم.  یادمه، ولی سعی کن اسم و آی پی داشته باشی. اینطوری قشنگتره.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">