بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

تصویری که داعش از تخریب مقبره عماریاسر و اویس قرنی منتشر کرد.. "عمار یاسر" درچنین روزی در سن 93 سالگی در جنگ صفین در رکاب مولایش علی(ع) شهید شد..

چقدر زندگیش زیباست.. تولدش.. پدر و مادرش که اولین شهدای اسلام هستند.. هجرتش به حبشه و مدینه... آیه ای  از قرآن که  در شان او از آسمان بر قلب پیامبر نازل میشه.. مشارکتش در ساخت مسجد قبا با پیامبر.. حدیثی از پیامبر در بیان فضائل او که بهشت مشتاق دیدن 4 نفره: علی ، عمار، سلمان و بلال..  چه فضیلتی بالاتر از قرار گرفتن حتی اسمت کنار این اسم ها.. 

در تمام جنگ ها شرکت میکنه، در دفاع از علی(ع) با ابوبکر بیعت نمیکنه!.. جزو معدود افرادیست که در تشییع حضرت زهرا حضور داره.. همچنان در جنگ هاشرکت میکنه. گوشش در جنگ یمامه بریده میشه، حتی بعد ها والیِ کوفه میشه..  به تبعید ابوذر اعتراض میکنه، به شرابخواری و بی قیدی و حیف و میل بیت المال توسط خلیفه اعتراض میکنه و مورد ضرب و شتمِ عثمان قرار میگیره.. 

مردم رو به بیعت با علی(ع) دعوت میکنه.. در جنگ ها دوشادوش او حضور داره، در جنگ جمل ، فرمانده ی میسره(سمت چپ) لشگر امام هست. در روز سومِ جنگ صفین ، فرمانده ی سپاه امام میشه.. 

حتی با شهادتش دلیل حقانیت امام علی میشه، چون پیامبر فرموده بود: کشندگان عمار، گروهی باغی (یعنی گروه خارج از اطاعت امام عادل) هستند. و همین مایه ی سرزنش معاویه و روشن شدن حق میشه.. 

حضرت بر پیکرش نماز میخونه و  خطاب به او میگه: «ای عمار! خداوند از سوی خود و از سوی پیامبرت، بهترین پاداش را به تو بدهد. تو دوستی خوب، همدمی نیکو و برادری شایسته ای»

دل گویه های حضرت امیر در وصف عمار خیلی زیبا و جانسوزه: «کجایند برادران من؟ که سواره به راه می افتادند و در راه حق گام بر می داشتند. کجاست عمار؟... (کجایند آنان)که پیمان جانبازی بستند و سرهایشان برای ستمگران فرستاده شد؟»

آن گاه حضرت گریست و گفت:«آه برادرانم! همانان که قرآن را می خواندند و به کار می بستند؛ در فریضه ها دقت می کردند؛ فرایض را به پا می داشتند؛ سنت ها را زنده می کردند؛ بدعت ها را می راندند؛ دعوت به جهاد را می پذیرفتند؛ به رهبر خود اطمینان داشتند و صمیمانه از او پیروی می کردند»... «خدا، عمار را رحمت کند، آن روزی که اسلام آورد و خدا او را رحمت کند، آن روز که شهید شد و خدا او را رحمت کند، آن روز که مبعوث شود. بهشت گوارای او باد. عمار همیشه با حق بود.» 

پیکر عمار رو در رقه ی سوریه به خاک میسپرند. و حالا در ۶ فرودین ۱۳۹۳گروه تروریستی تکفیری داعش با کارگذاشتن مواد منفجره، دو مناره مقبره عمار یاسر و اویس قرنی را تخریب میکنه. داعش در مرحله بعد در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳این زیارتگاه را به طور کامل تخریب کرده.. 

عمار در طی بیش از 1493 سال در متن جنگ های اسلام حضور داره.. حتی حالا.. هیچوقت از جنگ فرار نکرده، هیچگاه امامِ بر حق رو تنها نگذاشته، هیچوقت چشمهاش رو نبسته و به امنیت خودش فکر نکرده، عمار همیشه در متن حادثه  و نماد جدایی حق از باطل بوده..

 شما در کدام سمت این میدان هستید؟! 

پ ن: ویکی شیعه سایت خیلی خوبیه، اون رو جایگزین ویکیپدیایِ اسرائیلی کنید! حضرت آقا هم بسیار درباره عمار یاسر صحبت کردند،با عبارت هایی دقیق و نوع نگاه تازه و ریز بینانه ای که به حوادث و آدم ها دارند.  شایدبه امید اینکه "مردی از خویش برون آید و کاری بکند"... در آرشیو موضوعی سایتشون بخونید، جالبه.

http://fa.wikishia.net/view/عمار_بن_یاسر
http://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1488

  • ۹۶/۰۸/۰۷
  • دکتر یونس

نظرات (۱۳)

به پیام خصوصی:
من فکر کنم تصورت از من اشتباهه. من آتش نشان یا فرشته نیستم. ضمنا خودم تو کار خودم حیرونم. کوری عصا کش کوره دیگه ایم ما.. به آدما فرصت بدی خودشون خودشون رو پیدا میکنن. شاعر میفرماد: سراپا محو شو تا جمله آگاهی شوی بیدل/ به قدر گم شدن ها هر که اینجا ره نما دارد...

  • مامان معصومه
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام

    **** دکتر علی ما رو دعا کنید بازم اون جمع مستجاب الدعوه رو بگید دعا کنند

    ی کم پای چپش بی خود و بی جهت می لنگه و چیزای دیگه که دو بار نوشتم و ارسال نشد

    فعلا خدانگهدار
    پاسخ:
    سلام و رحمه الله علیکم.
    چشم حتما، بچه های اینجا هم دعا میکنن، نگران نباش. اگر ادامه پیدا کرد ببرش اطفالیا ببینن. از دعای مادر بالاتر که نداریم، خودت هم براش هفتاد تا سوره حمد به نیت شفا بخون.هوا که رو به سرما میره دردای استخوانی هم شروع میشه..
    عه سلام دکتر یونس پارسال دوست امسال آشنا 
    آدرس عوض کردی رفیقمون :)))
    پاسخ:
    سلام. پرشین خل وچل بازی درمیاورد، مهاجرت کردیم! من اصلا خوراکم مهاجرته!:)

    خیلی هم خوب
    پرشین عوضی وبلاگ منو پاک کرد
    رفتم سراغ وبلاگ قدیمیم
    پاسخ:
    بیان خوبه. 
    رَحِمَ الله عماراً یوم وُلِدَ و یوم قُتِلَ و یوم یُبعَثُ حَیّاً...



    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمه الله. زیارت قبول. و خوش به سعادتتان ، شما که زائر گوینده ی این جملات بودید. باز گشتید به سلامتی؟!
  • مامان معصومه
  • سلام

    علی در دو هفته اخیر گاهی دست یا پا یا کمرش یک لحظه می گیره و خشک می شه

    mriiکمر گردن و مغز مشکلی نداشت اما هر بار که این طور می شه دنیا رو سرم خراب می شه

    این تصلب شرایین و تنگی نخاع کمر یعنی چی که سرچ می کنم گیرم می یاد؟

    فعلا دکتر گفته فولیک اسید و کلسیم و منیزیم و ... مصرف کنه تا سه هفته دیگه باز ببرمش پیشش

    به نظر شما تا 3 هفته دیگه نرم تهرانی جایی اقدام خاصی انجام بدم؟؟؟؟؟؟

    گفتم علی به کلید می گه لیلید؟؟

    همه مریضها رو دعا کنیم
    پاسخ:
    سلام و رحمه الله. دیگه حساسترین وسیله تشخیصی که MRI بوده نرمال بوده، یعنی هیچ پاتولوژی نیست. کمبود ویتامینها و مواد معدنی میتونه علامتداربشه که باتوجه به تغذیه متوسط رو به خوبی که الان هست، بعیده. نگران نباش و استرس نداشته باش. نتیجه آزمایشات رو ببر یه فوق اعصاب اطفال هم ببینه. گرفتگی لحظه ای یعنی چی؟ یه نوع تشنج ابسانس داریم که بچه یه لحظه مات میشه، ولی گرفتگی لحظه ای عضلات نداره. علی ایحال اطفالیا خیلی دقیقن، فوق اعصاباشون که عالی ان. با معاینه دقیق به تشخیص میرسن. فکر کنم زیادی حساس و نگرانی. نگران نباش.
    به کامنت خصوصی. اینایی که گفتی برای همه پیش میاد. انگیزه و امید آدم که کم بشه ، آدم کند میشه. حتما با یه مشاور تحصیلی مشورت کن. با یه روانپزشک صحبت کن. چه ایرادی داره؟! تو خارج! همه یه روانپزشک و وکیل خانوادگی دارن. بعضا یه دلیل عمیقی وجود داره که کار یه روانپزشک یا روانشناس ماهر و مجربه که اون رو از زیر خاک دربیاره! 
    تا اون وقت خوبه مثلا روزی یه دونه فلوکستین بخوری، ssri ها خوبن، خواب رو کم میکنه و تمرکز رو میبره بالا، مکان درس خوندنت رو تغییر بده. بشین اهدافت رو بریز رو کاغذو برنامه انجام شدنی بنویس. حتما ورزش کن، باشگاه یا استخر برو. منظم. هفته ای حداقل سه بار. جمعه ها رو حتما با کوه و ورزش پر کن. جمعه تو خوابگاه بیکارو بیعار ،دپرس کننده است. 
    در عبادت کارای من دراوردی نداریم. در دین ما کیفیت مهمتر از کمیته. فقط نماز و قرآن . نافله برای هر نماز هم هست. ولی چله گیری و ختومات بدون داشتن یک استاد صاحب اجازه ممنوعه و شنیدم اثرات بدی داره. 
    و توکل به خدا و ایمان به وعده هایی که در قرآن به مومنین و مجاهدین داده. مجاهد فی سبیل الله اهل خستگی و بریدن نیست. یادت باشه فقط مدافع حرم رزمنده نیست. همه ما هم هستیم. خودت رو رزمنده ببین، پا میشی.
    قسمت ۲: حتما آزمایش بده تا مطمئن بشی کم خونی، فقرآهن و کم کاری تیروئید نداری. ممکنه حتی هموگلوبین خوب باشه ولی ذخیره آهن بدن کم باشه که درخانمها هم خیلی شایعه. پس ferritin  چک کن و قرص آهن یا فیفول هم بخور. در حافظه و یادگیری موثره. چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه دیگه. جز روحیه، روحیه، که عامل پیروزیه!:)
    به به دکتر یونس! اینجام حسابی طبابت راه انداختیا!
    درس و مشق در چ حاله؟؟! چندتا کتابو خوندی؟؟!  الان چی چی رو شاخته؟؟! چشم؟! پوست؟! رادیو؟؟!
    پاسخ:
    سلام. نه بابا. هیچی.. فعلا که هیچی.. ببینیم ناخدا کشتی رو کجا میبره.. 
    سلام دکتر یونس 
    خوبید ؟ کجایید ؟ نیستید ؟ 
    نایب الزیاره ی ما در کربلا هستید ؟ 😁😁😁
    پاسخ:
    سلام. الحمدلله.  دلم کربلاست.. 
    به هر حال بدونید که ما دلمون برای شما و نصیحت هاتون :)) تنگ میشه
    خوب درس بخونید و موفق باشید 
    و حال دلتون خوب باشه 🌷🌷
    پاسخ:
    سلام دم شما گرم، من خودم انقد نصیحت و پند شنیدم، پندخون گرفتم!! 
    دعا کنید، خوب تر میشم:)
    سلام دکتر یونس.

    میگما من زیر یه پست دیگه کامنت خصوصی گذاشته بودم مدتی ازش گذشته تاریخش یادم نیس، پاکش کردم الان، فک کردم ندیدین ... پیش خودم گفتم بیخیال قسمت نیس، خودم تلاش بکنم...
    بعد الان اینجا اتفاقی سر زدم دیدم برای یه کامنت خصوصی پاسخ نوشتین...
    حالا نمیدونم خطاب به من بوده یا نه مشابه :) ولی من به خودم گرفتم. :))
    اگر خطاب به من بوده عجب روال عجیب غریبی دارین تو جواب دادن :))
    بهر حال دستتون درد نکنه.
    سلامت و پیروز باشین.
    پاسخ:
    سلام، خب جواب کامنت جنابعالی رو دادم دیگه.. کامنت خصوصی بود، جوابش رو چطوری میشد داد؟! تازه خیلی هم خوب و کامل و مفصل جواب دادم! 
    زحمت کشیدین. دستتون درد نکنه.
    بله خوب و کامل و مفصل جواب دادین... ممنونم از وقتی که گذاشتین.

    پیشنهادم اینه که حداقل هر کامنت خصوصی رو همونجایی که طرف گذاشته جواب بدین. زیر همون پست که مردم حیرون و سرگردون نشن. :))
    بازم تشکر. 

    پاسخ:
    بسی نکته ی ظریفی بود! باور میکنی من اصلا دقت نکرده بودم کامنت خصوصی مال کدوم پسته! بعدم من قانونش رو نمیدونستم، هرکامنت خصوصی بود، من تو پست آخر جواب میدادم.. فکر میکردم قانونش اینطوریه:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">