بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

دوست پرستارم الان از روستاهای سرپل ذهاب برگشته و عکساش رو برام فرستاده، میگه همه چیز به وفور هست. همه چادر دارن. صبر کنید و دیگه چیزی نفرستید، هدفمند کمک کنید.پیام دوستم:"سلام خدمت همه عزیزانی که با جان ودل به زلزله زدگان کمک کردن.لطفا از ارسال وسایل به این مناطق خودداری کنین . من امروز سرپل ذهاب و ثلاث و ازگله بودم .واقعا به هیچ وسیله ای نیاز نیست حتی آب. ۵۴۰۰۰ چادر برا ۳۴۰۰۰ هزار خانوار توزیع شده .فقط از طریق هلال احمر.. حالا چادر های دیگه بماند.. به شایعات توجه نکنید. فقط چون احتمال بارندگی هست، نایلون برای روی چادرها نیازه.


همکار پرستار ما میگه، اونقدر آب و میوه و خرما زیاده که مثل آشغال ریخته رو زمین.. اسرافه و خراب میشه. یخچال هم که ندارن. فعلا صبر کنید و چیزی نفرستید و برای موج دوم هدفمند و بر اساس نیاز کمک کنید. وضع روستاها رو پرسیدم؟ دوست پرستارم ثلاث و ازگله هم رفته، میگه همه چیز اونقدر زیاده که آب معدنی روی زمین ریخته.. میوه و خرما خراب میشه. وسیله گرمایشی و نایلون برای روی چادر ها بهتره برای شروع سرما..
درحالیکه کانالهای پمپاژکننده حماقت و نفرت و دروغگوی تلگرامی از کلیپ ها و پیام های دروغین برای جریحه دار کردن احساسات مردم استفاده میکنن، اوضاع منطقه آرومه و همه چیز به وفور هست. به جای اینکه زلزله دلیل همدلی و وحدت بشه، موقعیتی برای عقده گشایی و سواستفاده ضدانقلاب و دشمن شده تا با دروغ و شایعه بین مردم، ارتش و سپاه و ملت اختلاف درست کنن. خود مردم کرمانشاه باید جلوشون بایستن.

خب الحمدلله. این تصاویر اختصاصی بیمارستان دریایی بودآ.  از دوست پرستارم خواهش کردم تا از مشاهداتش از منطقه عکس بگیره و چون بومی اونجاست و منم بهش اعتماد دارم و تا چیزی رو خودم  ازش مطمئن نشم ، قبول نمیکنم. بعد از اینکه خبر سلامتیش رو شنیدم و اینکه حال خودش و خانوادش خوبه، بعد از اینکه وضع بیمارستانا عادی شد، با اکیپشون رفتن روستاها ، ثلاث و ازگله که کانون اصلی زلزله هم بوده رفتن. خدا رو شکر همه چیز به وفور هست. ازش پرسیدم پس این کلیپا و ویس ها چی میگن؟! 

گفت همش دروغ و شایعه است..

 لطفا با این مسائل شوخی نکنید. وقتی به دروغ با احساسات مردم بازی بشه، یه بار دیگه خدایی ناکرده اگر واقعا اتفاق بدی بیفته دیگه مردم نسبت بهش سرد و سِر میشن.. خود مردم کرمانشاه و اون مناطق باید جلوی این شایعات رو بگیرن و بایستن.. ضد انقلاب خارج نشین، دلش برای هیچکدوم از ما نسوخته و فعلا از مردم  زلزله زده برای ایجاد تفرقه و نفرت و انتقامجویی از سپاه و نظام استفاده میکنه.. اونها نه عاشق سینه چاک ارتش هستن و نه دلسوزی برای ملت دارن.. تو همون سرپل ذهاب در عملیات مرصاد منافقین با زن و بچه مردم بی پناه چه کردن؟! چطور بیمارستانها رو تخریب و بیمارهاش رو سلاخی کردن؟! مردم کرد نباید اجازه بدن که ضد انقلاب مثل ملعبه باهاشون بازی بکنه.. دلیلِ اینهمه سیاهنمایی و شایعه سازی و پمپاژ دروغ و نفرت  چیه؟!

 اول از همه با این کلیپای دروغین اعتبار مردم کرد ما زیر سوال میره.. کرمانشاهیای عزیز از غیور ترین و شریف ترین و دلیرترین مردم ایران هستند..  دشمن کارش سواستفاده است، اما خود ما نباید بهش اجازه بدیم..  یکماه و یکسال بعد اونها کجان؟!  

زلزله میتونست عامل همبستگی ما باشه ولی باعث نفرت و انتقامجویی و زمین بازی دشمن شد با مردم ما..صد افسوس.. با دیدن این تصاویر واقعا قلبم آروم شد.. چرایی کار تلگرامیها و تعلل عامدانه دولتیا و ماهیگیری دشمن بماند...  خدایی هست که مارو میبینه و از راز درون سینه ها آگاهه.. اگر دین نداریم، لااقل آزاده باشیم! جای شهید و قاتل که عوض شد! جای دزد و یاغی با حافظ و پاسدارِ این مملکت هم عوض شد! فراری ضد انقلاب با پولِ به جیب زده از مملکت داره 40 ساله تو خارج میخوره و میخوابه و به نوچه های وطنیش خط و پول میده و برای ما  فی سبیل الله توئیت میزنه!! عی روزگار...

  • ۹۶/۰۸/۲۶
  • دکتر یونس

نظرات (۱۲)

سلام
خوشحالم که شرایط با ثبات شده، ولی از روند مدیریت بحران بعید میدونم آبی برای روستاها گرم شده باشه
احتمال میدم هنوز یه عده باشن که واقعا صداشون به جایی نرسیده و محرومیتشونو کسی ندیده...
پاسخ:
من پرس و جو کردم. روستا ها هم اکی شده.. سپاه رفته روستاها.. روستاهای کرمانشاه مقصد سفر جهادی گروه های دانشجویی بود. اونا اون منطقه رو خوب میشناسن. آستان قدس هم رفته، نگران نباش. دوستم ثلاث و ازگله که کانون زلزله بوده رفته. میگه اونجا هم وضع خوبه. دکتر حریرچی گفت همه رو دارن واکسن میزنن.  حالا یک هفته بعد کانالای تلگرامی ضد انقلاب میگذارن، حیف و میل کمک های مردمی توسط زلزله زدگان... میدونی دیدن تصاویر روی هم انباشته شده ی کمک ها چقدر در مردم حس منفی ایجاد میکنه؟!! الان سوله هلال احمر شهر ما پر شده به پزشکا میگن بیایید برای بسته بندی اقلام! اینقدر که اقلام زیاده و مردم آوردن .. حالا اینا جمع میشه،پسفردا عکسش رو میذارن، هلال احمر وسایل رو دپو کرد.. سپاه داره کمک میکنه، میگن اینا کمکهای مردمی هست که سپاه با زور اسلحه از مردم میگیره، بنرِ خودش رو میچسبونه!! یعنی تو هرکاری بکنی اون بی شرفای از منافق پست تر یه بهانه و دروغِ جدید میسازن!
الان سپاه و قرار گاه سازندگیش میخواد ظرف 45 روز تا دو ماه سرپناه بسازه برای زلزله زده ها، میگن مگه وزارت مسکن نداره کشور؟! به سپاه چه؟!! سپاه خارِ چشم این حضراته.. وزیر مسکن که الان مفقودالاثر و جسده! اصلا نیست! تو این 5 سال مگه خونه داد دست مردم؟! که برای اینا چیزی بسازه! با ریختن نمایِ دو تا مسکن مهر هم که کلن مردم باید قید هرگونه کار و تلاشی برای فقرا و توده های آسیب پذیر رو بزنن! روحانی هم گفت، مردم خودشون خونه بسازن بهتر میسازن!! دولت وظیفه ای نداره! 
واقعا ممنون :) با دیدن عکسا ادم دلش اروم میگیره.
بدتر از شایعه ها ،حالا که نمیتونن کمک های نیروهای مسلح رو کتمان کنند،میگن فقط ارتش داره کمک میکنه :| من نمیدونم اون بیمارستان صحرایی که سپاه برپا کرده رو نمیبینن؟
یا عجیب تر از همه شایعه تست موشکی که باعث زلزله شده و عوام هم باور میکنن :|
این تکنولوژی و اینترنت توی ایران شده بلا...مردم با بیفکری هرحرف و پیامی رو قبول میکنن و برای بقیه هم میفرستن
پاسخ:
دل خودمم آروم شد، اینقدر این بی شرفا دروغ پراکنی میکنن با اعتماد به نفس!! از دوستم مرتب آمار فوتی های جدید رو میپرسیدم، میگفت به خدا نداشتیم. میگفتم بابا اینا میگن از سرما سه تا کودک مردن! چی میگن! میگه دروغه، باور نکن..  میگم میگن از بی آبی مردم سه روزه دارن تلف میشن! گفت به خدا اینقدر آب معدنی زیاده و مثل آشغال ریخته رو زمین دل آدم میسوزه! دیگه برام عکس فرستاد میگه ببین تا باور کنی. من اونجام. الان واقعا دیگه چیزی لازم نیست. مگر وسیله زندگی که بعد از ساخته شدن خونه ها مردم کمک کنن. 
آخه چقدر دروغ چقدر سیاهنمایی؟ به خاطر چی؟! یعنی فکر نمیکنن این فیلم و ویس میتونه دروغ باشه؟ این فیلم میتونه تقطیع شده یا ساختگی باشه؟ اینقدر پمپاژحماقت؟! میدونی دروغ زیاد بشه چی میشه؟ اگر یه روزی واقعا جنایتی اتفاق بیفته دیگه برای مردم مهم نیست! میگن شاید دروغ باشه! طرف میگه 5 تا خانواریم دو تا چادر نداریم، بعد پشتش تصویر چادره.. حداقل یه جوری بایست که اون چادرای پشت سرت پیدا نباشن! اینا زشته.. کلن اخبار کمک رسانی طلبه ها و بسیج و سپاه و آستان قدس رو سانسور میکنن. ولی الان نون در اختلاف افکنی بین سپاه و ارتشه! اینا مقدمه چینیه برای انحلالِ سپاه.. با هم هماهنگن آقایون.. نتیجه این زلزله چی بود برای مردم؟ عدم اعتماد و سیاهنمایی ، کمکاتون رو میبرن غزه.. ال میکنن.. اگر جنگ بشه فلان میشید.. بترسید.. بلرزید.. بیچاره ها.. همه تقصیرا هم که افتاد گردن مسکن مهر! روحانی بابت بی عملی در 5 سال گذشته و سه سال آینده تبرئه شد! تا الی الابد هیچ رئیس جمهوری جرات و جسارت هیچ کاری اعم از مسکن یا یارانه برای توده های محروم رو نخواهد داشت، گوشت میشه به تن مدیرای نجومی خوار! به زودی یارانه ها رم جمع میکنن.. 
خدا خیرتون بده. عکس و توضیحات خوبی بود. 
نمیدونم این شایعه پراکنی ها آخرش ما رو به کجا می بره؟ بعضی از مردم (مردم معمولی) انگار با بازگویی خبرهای بد، و شکوه و ناله احساس قهرمان بودن بهشون دست میده. دیگه کار ندارن اون خبر راسته، نیست، چه جوریه.
پاسخ:
دیگر برایمان کاملا عادی شده که پس از هر مصیبتی، یقه همدیگر را بگیریم و عقده‌های جناحیمان را بر سر هم خالی کنیم. فرقی نمی‌کند زلزله باشد یا سیل، تصادف باشد یا سقوط هواپیما. مهم این است که شانس در خانه‌ی کدام جناح را بزند!

من نمی‌دانم داستان احمدی‌نژاد، دقیقا کی تمام می‌شود؟ تا چند دولت دیگر قرار است مسئولان ما، کم‌کاری و ضعف خود را متوجه دولت‌های قبلی کنند؟ کاش لااقل این دعواها، مختص زمان انتخابات بود. اما حالا چرا؟ درست در گیرودار مصیبتی که خانواده‌های بی‌پناه در شوک زلزله و غم از دست دادن عزیزان خود بسر می‌برند. لعنت به این سیاست. تف به این سیاست که حتی از جان قربانیان و مجروحان بلایای طبیعی هم برای پیشبرد اهداف خود سوءاستفاده می‌کند.     

اینکه محققان و کارشناسان بنشینند و معایب و اشکالات یک طرح مثل مسکن مهر را بررسی کنند، یک حرف است؛ و اینکه درست لحظاتی پس از وقوع زلزله، اصل ماجرا یعنی کمک به هم‌وطنان مصیبت‌زده به حاشیه برود و تیتر اصلی بشود حمله به مسکن مهر، یک حرف دیگر. انگار همه منتظر حادثه‌ای هستند تا حال همدیگر را بگیرند. هرچند در این حادثه صدها نفر جان خود را از دست بدهند. 

دقیقا چه بلایی بر سر ما نازل شده که اینچنین گرفتار حماقت، جهالت و قبیله‌بازی هستیم؟ در بدترین موقعیت زمانی و در سخت‌ترین شرایط روحی و روانی، زمانی که اولویت باید کمک به مجروحان و بازماندگان باشد، مشغول دعوای جناحی له یا علیه مسکن مهریم. آن‌هم نه به خاطر مردم و مسکن، که بخاطر یک دعوای قدیمی بر سر دولتی که چند سال پیش با رای مردم بر سر کار آمده بود.

این قبول که بسیاری از کارشناسان، منتقد مسکن مهرند اما چه بخواهیم چه نه، این طرح جزو بزرگترین طرح‌های ساخت و ساز کشور بود که هزاران نفر را در سراسر کشور صاحب خانه کرد. آدمهایی عموما ضعیف که شاید هیچ امیدی به خانه‌دار شدن نداشتند. سوال این است که دولت‌های مختلف در دو سه دهه قبل از اجرای مسکن مهر، دقیقا مشغول چه کاری بودند که این تعداد از مردم به مسکن مهر پناه آوردند؟ مسئولان فعلی چه کرده‌اند؟ اینها که تقریبا از ابتدای انقلاب تاکنون در دولت‌های مختلف حضور داشته‌اند، حال پاسخ بدهند که طرحشان برای مسکن چه بوده و چند نفر را خانه‌دار کرده ‌است؟   

نکته جالب اینکه تصاویر منتشره اتفاقا گویای واقعیتی برخلاف ادعاهای این چند روز اخیر است. تقریبا بیشتر ساختمان‌های مسکن مهر، از ستون و سقف سالمند. آنهم با وجود زلزله‌ای به این شدت. این را مدیر روابط عمومی اداره راه و شهرسازی کرمانشاه هم در مصاحبه با ایلنا تایید کرده و گفته که تعداد فوتی‌ها در واحدهای مسکن مهر سر پل ذهاب و کرمانشاه تاکنون ۲ نفر بوده‌اند. 
 
پس این همه هیاهو برای چه بود؟ آیا از این قبیل موجهای رسانه‌ای نمی‌توان نتیجه گرفت که بسیاری از تحلیل‌ها و نوشته‌ها، فاقد هرگونه ارزش و اعتبار علمی و منطقی هستند؟ تحلیل‌هایی ساده و دوخطی در توییتر و حتی صفحه اول روزنامه‌ها، اما به چه قیمتی؟ به قیمت ناامیدی مردم و افزودن باری دیگر بر مشکلات و مصائب و غم‌ها و دردهایشان؟ 

رسانه‌ها قرار بود حقیقت و واقعیت را بگویند اما حالا علاوه بر دروغ، حماقت را هم پمپاژ می‌کنند. چنین رسانه‌ها‌یی حتی سطح درک و فهم و شعور و سواد علمی مخاطبان خود را هم کاهش می‌دهند. زلزله‌ ۷ ریشتری را آنچنان برای مردم ساده می‌کنند که گویی انتظار داشتند با این شدت لرزش، هیچ اتفاقی رخ ندهد. اینجا ژاپن نیست، اینجا ایران است با زیرساخت‌هایی که همه ما در جریانش هستیم. با بافت‌های فرسوده شهری و روستایی و خانه‌ها و آپارتمان‌هایی که دور و بر خود می‌بینیم و از همه مهمتر با مسوولانی کم‌کار و طلبکار! زلزله کرمانشاه را باید اینگونه دید و با زلزله‌های مشابه خود سنجید. 

در زمین‌لرزه رودبار و منجیل با همین شدت زلزله کرمانشاه یعنی ۷/۳ ریشتر حدود ۳۵ هزار نفر جان خود را از دست دادند، بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تخریب شد و حدود ۵۰۰ هزار نفر هم بی‌خانمان شدند. کانون آن زلزله حدود ۱۹ کیلومتری سطح زمین اعلام شد. (عمق زلزله کرمانشاه ۱۱ کیلومتری سطح زمین بود. یعنی قدرت تخریبی بیشتر)

زمین‌لرزه بم به شدت ۶/۶ ریشتر در عمق ده کیلومتری زمین. آمار قربانیان حدودا ۲۶٬۲۷۱ نفر ۳۰ هزار مجروح و بیش از صدهزار نفر بی‌خانمان. یا زلزله ۷/۱ ریشتری مکزیک با ۳۷۰ کشته و ۶ هزار مجروح که خسارات زیادی هم برجای گذاشت. عمق این زلزله ۵۱ کیلومتری عمق زمین اعلام شد.

حال بدون درنظر گرفتن این نکات و بدون توجه به شدت و عمق و نقطه زلزله، تحلیلگران و نخبگان توییتر و تلگرام، شبکه‌های اجتماعی را پر کرده‌اند از عقده‌هایی که هدفی جز تحمیق مخاطب ندارد. فقط بخاطر مخالفت با احمدی‌نژاد!

اصلا مسکن مهر بد، کاش این چند روز را هم صبر کنید. آن‌وقت دولت محترم ستونهای باقیمانده مسکن مهر را تخریب می‌کند و بجایش مسکن اجتماعی محکم و مقاوم می‌سازد! 

این رو  آهستان نوشته بود.. ببین حتی بازی نیست، بحث وارونه نشون دادنِ حقیقته... 
باید یه ستاد بسازیم اسمشو بذاریم ستاد رد شایعه و توجیه مردم. چقدر فحش و ناسزا و بدگویی همشون هم آدمهایی که پشت تلگرام نشستن پارو انداختن روی پا و از تلگرام همه چیزو دنبال میکنن. چی بگم... 
ممنون که اینهارو.نوشتید. امروز داشتم به مادرم میگفتم بیا این چادرو بدیم به زلزله زده ها. چون خود ماهم روزی اسیر زلزله شدیم و تو زمستون تو چادر خوابیدیم. 
پاسخ:
سلام. 24 ساعته هم بنشینی نمیتونی جلوی دستگاه دروغ سازی و مردمی که دوست دارن زودباور باشن رو بگیری... ما در مقابل شایعه و دروغ و زود باوری بی دفاعیم! چون فرصت فکر کردن نداریم.. سرعت زندگی ماشینی اونقدر زیاده که فقط تبادل اطلاعات میکنیم و اصلا فرصت فکرکردن و راستی آزمایی هر حرفی رو نداریم.. حالا اضافه کن که اتاق فکر های متعددی در خارج و داخل کشور  هماهنگ با هم دارن بمباران میکنن و یک قصد مشخص دارن، فروپاشی جمهوری گل محمدی از درون! تو جای دشمن چه کار میکینی؟! الان زمزمه برای حذف یارانه ها شروع شد. قدم بعد رو هماهنگ با هم برمیدارن. بذر هر فکری رو میکارن، با ویس و پمپاژدروغ بهش آب میدن و میوه ای که میخوان رو میچینن! چرا کسی به دستاوردهای برجام فکر نمیکنه؟! چرا حتی نمیشه پول کمک ایرانی ها رو به داخل کشور منتقل کرد؟! چرا آمریکا نمیذاره؟! آمریکای باهوش و مودب!! برای اینکه به این قسمت توجه نشه، فوکوس هنوز روی مسکن مهره تا کسی به برجام و چیزی که قرار بود باشه و چیزی که نیست توجه نکنه!! حالا چرا؟!!! 

مسکن مهر بهانه است، اصل یارانه ها نشانه است| #ح_ب

🔹زلزله ی اخیر نمود مشخصی از کارایی تحریم های مالی آمریکا بعد از برجام بود. گروه های خیریه ای که در سراسر دنیا، طبق روال همه ی حوادث طبیعی جهانی، کمک هایی را به آسیب دیدگان می رسانند در برابر سد تحریم های آمریکا قرار گرفتند.

🔶 حالا بیش از هر زمان دیگری معلوم است که وضع تحریم ها قدم به قدم به قبل از برجام نزدیک و نزدیک تر می شود. حالا می فهمیم بازی های ظریفِ روحانی را. برای کسب رای و نشستن بر مسند قدرتِ این دنیای فانی. حالا می فهمیم که وقتی میگویند دولت بیش از ٣٠ درصد پول نفت را نمیتواند دریافت کند و بقیه ش را کالا دریافت میکند، صحیح است. اینکه هنوز مشکل انتقال پول با دنیا حل نشده است صحیح است. 

🔹فریبکاران داخلی کماکان به فریب مردم مشغولند. مسکن مهر بهانه است، اصل یارانه ها نشانه است! میخواهند نشان دهند که دیدید کمک ها به فقیران خوب نبوده!، پس باید کلا قطع شود! استدلال در همین حد است. به جای اینکه جنبش برای بهتر و سریعتر ساختن مسکن مهر راه بیفتد، جنبش حمله به فقرا و مستمندان راه می افتد. و بدتر از همه هنرمندان لاابالی هم در صف اول حمله هستند. همان ها که حقوق حیوانات شان مهمتر است از فقیر و بی خانمان و بیکار ...

🔶آن طرف تر بلندگوهای کثیف شان میگوید که آمریکا و اسرائیل پیشنهاد کمک داده اند آیا حسن نصرالله پیام تسلیت و کمک داده است!؟ اینقدر وقیح و فریبکارند. همین آمریکایی که جلوی کمک دیگران را هم گرفت. اینها حامیان ترامپ در داخل کشور هستند. یا اینکه به زوّار اربعین حمله میکنند و میگویند کربلا اینجاست! نمیبیند بسیج کاروان های زوار را برای کمک به زلزله زده ها. وقتی که وحشی و حرامی در خانه های آنچنانی شان در تهران نشسته اند و پاهایشان را جلوی شومینه دراز کرده اند و توییت میکنند، همان ها که همیشه ی این سال ها فحش خورده اند، دارند در کرمانشاه خاک میخورند و به مستضعفین می رسند ...

🔹حق بالاخره روزی نمایان می شود، هرچند این روزها جای نمو و جولان باطل باشد. للحق دولة و للباطل جولة ..

ما تقریباً اولین گروهی بودیم که از تهران کمک های مردم را به کرمانشاه رساندیم.
دوست شما صحیح می فرمایند. کمک های مردمی از فردای روز زلزله فوق العاده بود. فقط عیبش این بود که مدیریت قوی و مورد اطمینانی وجود نداشت. 
هلال احمر که مدعی اصلی در این قبیل پدیده هاست. بی نهایت ضعیف، ناکارآمد و بی امکانات بود. فقط آدم هاش بالباس فرم دیده می شدند با مشتی فیلمبردار و عکاس و آدم های خناس. 
بلانسبت مثل دزد سر گردنه ایستاده بودند اونجا تا کمک ها برسه و بگیرند و بقول خودشون آنطور که می پسندند، تقسیم کنند و البته کنارش عکس و فیلم هم بگیرند!!
ما اصلاً بهشون اجازه ندادیم که دخالت کنند. بین راه که می رفتیم. با ستاد بحران کرمانشاه و امام جمعه استان هماهنگ کردیم و ازشون خواستیم، اجازه دهند خودمون کمک ها را تقسیم کنیم. اونها هم خیلی راحت پذیرفتند و با همین پشتوانه، از چنگ هلال احمر در رفتیم. 
خدا خیر بده به بر و بچه های بسیجی که عاشقانه کمک کردند و چند اکیپ با وانت بارهاشون سریع کمک ها را به مردم رساندند.

پاسخ:
سلام. خسته نباشید. خدا قوت. دلیل اهمال کاری و تعلل دولت روحانی رو میشه فهمید. وگرنه کسانیکه در اوج رقابت انتخاباتی بتونن اونقدر قشنگ تعرفه های انتخابات رو مهندسی کنن و حساب برگه تعرفه روستاها و شهرها رو به تفکیک رغبت!! داشته باشن حسابِ کمک رسانی و آمار و .. رو بهتر از من و شما دارن.. منتها نمیخواد.. چرا نمیخواد؟! داره یه پیغام واضح میده به همه.. که این شُلیَّت دولتی به اضافه ی حرفا و عکسا و تیترای همکاران تلگرامی خارج نشینشون + توئیت سلبریتی هایی که حتی عقدشون رو در محضر حاج آقا سوروس خوندن در باور مردم اثر میگذاره.. هماهنگی رو میبینید؟! 
هلال احمر برای حوادث جاده ای و اینها بیشتر آماده است ولی در بحث زلزله اونقدر همه همیشه چشم امیدشون به بسیج بوده، خیلی آلرت و آماده نیستن. هلال احمر هم یه بدبختیای خاص خودش رو داره و داشته.. من خودم عضو هلال احمر و بسیج جامعه پزشکی هستم ولی اگر بخوام جایی برم قطعا با بسیج میرم چون نظم و برنامه و انسجام عملیشون خیلی بهتره. هلالیا متاسفانه پشت میز نشینی خودشون رو دارن و چون کارای میدانیشون رو بسیج میکرده خیالشون راحته. اون عکسا هم برای گزارش دادنه دیگه!! 
نیرو زیاده، مدیریت فشل و فلجه.. چون طرف 60 سالشه، 50 سالشه، دغدغه اش میزشه، نه عملکردش.. مدیر رو بذار یه جوون ببین چطور رشد میکنه همه چیز.. 
من به هلال چند بار زنگ زدم برای اعزام از زمانِ سیلِ پاکستان! هر بار سالی یکبار بهم زنگ میزنن بیایید مشخصات پرکنید، ما فعلا شما رو اعزام نمیکنیم! دیگه ایندفعه عصبانی شدم گفتم چند بار باید فرم پرکنم؟! گفتن اون برای فلان قسمت بوده ، این برای فلان قسمت دیگه است! بماند که این رویه رو درجاهای دیگه هم دیدم! بعد کارشون این بود که هر سال اس ام اس بزنن شما باید ماهانه اینقدر مبلغ حق عضویت بدید!!! و الان هم بیایید برای تفکیک و بسته بندی اقلام!! من اینا رو به بچه های هلال احمر تبریز و تهران میگفتن، اونا خیلی فعالن و بچه هاشون لیبی هم رفته بودن، میگفتن ما اگه نیروهای مثل شما رو داشتیم دنیا رو زیر پا میذاشتیم! من خودم از تهران اعزام میشم یا با بسیج میرم.  درد اینه.. 
سلام
دیدم پست تاریخ فتوایی رو گذاشتی توی کانال، شوکه شدم. مخصوصاً وقتی دیدم همون جمله ای را که من در کامنت ستاره ای کردم شما با عنایتی خاص در ادامه اش آورده ای!
البته این نشانه بزرگواری و اخلاص و صداقت شماست. ولی به نظرم لازم نبود.
پاسخ:
سلام علیکم. خب اون پست ناصرالدین شاهی 260 بار خونده شده بود، احساس کردم مدیون هستم به کسانیکه اون متن رو خوندن و فکر کردن تحلیل من درسته. حالا باید درستش رو بهشون میگفتم. و اون جمله هم باور قلبی خودم بود. من از طایفه شیرازی بیزارم، در همین دنیا خشک مغزی و کله پوکیشون رو دیدم.. طبیعیه که دلم نخواد همنوا و هم قدم اونها بوده باشم. حتی به اندازه دو پاراگراف.. من از عذرخواهی و فهمیدن اشتباهم و تصحیح کردنش خجالت نمیکشم. به نظرم نگفتن اش حق الناس بود. 
مطمئن بودم دلیلی داشتید برای نقطه چین کردن کامنت.. ولی اگر مایل نیستید منبع متن رو در اینجا یا کانال قرار بدم، بفرمایید ، حذف میکنم. 
به پیام خصوصی:
چقدر عالی.. آفرین. دین و باوری که با شناخت و آگاهی و زحمت و تلاش بدست بیاد ان شالله برا صاحبش منشا خیر و برکته و باقی میمونه و براحتی هم از دست نمیره.. خوش به حالت. همینکه دنبال جواب سوالات هستی خیلی عالیه. بهترین منبع که همون "قرآن و نهج البلاغه" است که رفرنس درجه یکه و اصله. قرآن با شرح آیات منتخب از آیت الله مکارم. و نهج البلاغه ترجمه مرحوم علی دشتی. اینا بهترین ترجمه ها هستن. البته به نظر من. 
 اما دقیقا کتاب در چه زمینه ای؟ من کتاب خیلی معرفی کردم. برای خانم ها: اول از همه کتاب "زن و بازیابی هویت حقیقی" که آقای خامنه ای نوشتن خیلی خوبه. منو از سردرگمی نجات داد.. برای من نفس حضور زن در اجتماع و نقش اساسی که در خانواده و جامعه داره خیلی مهم بود. قرائت هایی از دین که زن ها رو تو خونه نشسته و منفعل میخواست رو نمیتونستم بپذیرم و همش در حال سوال بودم، این کتاب یه پنجره به دنیا برام باز کرد. قرائت آیت الله خامنه ای به اونچیزی که از صدر اسلام خونده بودم و زندگی معصومین نزدیک تر بود.. 
کتاب "انسان250 ساله" که اونهم از رهبره از زندگی 14 معصوم که زندگی ائمه معصومین رو در راستای هم و در جهت رشد و راه نمایی و راهبری انسانها به خوبی توصیف کرده. کتاب خوبیه. و یه کتاب هم که چند ماه دنبالش بودم و پیداش کردم:"طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن" مجموعه سخنرانی های رمضانی آقای خامنه ای در سال 1353 هست، در ماه رمضان ایستاده یکساعت برای مردم و جوونها و دانشجوها صحبت میکردن.. به نقلی دانشجوهای پزشکی علوم پزشکی مشهد با اتوبوس میومدن مسجد ایشون! پزشکیا از همون اول از همه منسجم تر بودن!:) اونقدر جمعیت زیاد بوده که مردم بیرون مسجد و تو محوطه کنار مسجد مینشستن و گوش میدادن! خیلی فضا جالب بوده و حرفا برام هنوز تازه است..  من الان این کتاب دستمه و برام خیلی زیباست. 
من تا کسی رو نشناسم نمیتونم به حرفا و نوشته هاش خوب دل بدم و اعتماد کنم. وقتی گوینده رو بشناسی. اونوقت حرفاش رو بهتر میفهمی و راه رو بهتر میتونی بری. کتاب"شرحِ اسم" زندگینامه رهبر هست از 1318 تا 1357. به قلم آقای بهبودی. این کتاب برنده جایزه جلال شده. برای شروع کتاب خوبیه.  اول این رو بخون تا بتونی بقیه رو بخونی.. یه جورِ خوبی این کتاب خوبه.. 
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    منم ته ذهنم همین بود

    الان درگیر احساسات میشیم و کمک های حساب نشده!

    دو روز دیگه کلا همه چی یادمون میره و بنده های خدا تنها میمونن و کلی مشکلات!

    دولت هم که قربونش برم همین که بتونه خودشو اداره کنه ما راضیم به خدا!!!
    پاسخ:
    سلام. زیارت قبول. بله متاسفانه همیشه توام با یک مقدار جوگیری... 
    سلام.
    خدارو شکر...
     ممنون از نشر این مطالب.
    پاسخ:
    سلام. الحمدلله. قابل نداشت
  • آب‌گینه موسوی
  • دمِ شما و دوست گرم!

    از تعدادِ واقعیِ کشتگان هم بپرس! 

    همان‌قدری‌ست که اخبار گفته؟ 

    پاسخ:
    سلام. متشکرم. تعداد حول و حوش همونیه که گفتن. در بحث بهداشت و درمان و فوت و ویزیت و بیمارستان صحرایی شما باید آمار ست سرم و آتل و داروهای مصرفیت رو هم داشته باشی.. بقیه آمار ها رو نمیدونم ولی بهداشت و درمان دقیقه، چون باید دقیق باشه. شب بعد از حادثه وضع بیمارستان کرمانشاه اکی شد. صد تا بیمار رو منتقل کردن تهران. نه ازین جهت که نمیشد در کرمانشاه بهشون رسید، به خاطر اینکه لود کار روی پرسنل و کادر درمانی خیلی زیاد شده بود، خواستن یه نفسی بکشن اون بنده های خدا.. منتها شرایط اونجا با چیزی که کانالای تلگرامی میگن زمین تا آسمون فرق میکنه.. و این یعنی رسانه و مدیا اون قدر قدرت داره که  میتونه حقیقت رو وارونه جلوه بده! زنگ خطریه ها... به جای اینکه اسباب دانایی و آگاهی باشه، وسیله دروغ پراکنی و گمراهی میشه!!! اینک آخر الزمان!
    بنده هم جماعت شیرازی ها را داعشی های فردای شیعه می دونم و ازشون متنفرم.
    اون جمله ها را هم فقط به خاطر عدم لیاقت خودم و برای حفظ احترام و رعایت شآن شما ستاره ای کردم!

    تغییر پست اینجا را هم الآن دیدم!

    از لطف شما بسیار سپاسگزارم.
    پاسخ:
    امروز مستند زندگی آیت الله معرفت رو تی وی نشون میداد. ایشون استاد راهنمای عموم بودن. میگفتن در جلسه دفاعیه یه قسمتی از کتاب ایشون رو نقد و رد میکنن. همه اساتید هم نشسته بودن که ببینن نظر استاد راهنما که خود آیت الله باشن چیه؟! میگفتن ایشون تاملی کرد و جلوی همه ی اساتید دیگه گفت بله حق با شاگردمه و نظر ایشون درسته! آزاد اندیشی در این حد! خدا رحمتشون کنه. زندگیشون هم همینقدر زیبا بود.
    با وجود همچین انسانهایی آدم های بیسوادی مثل من هیچ شانی ندارند. نگران نباشید. من از فهمیدن اینکه اصل قضیه این دو تاریخ شهادت چی بوده هنوز خوشحالم. از شما هم برای نوشتنش ممنونم. متن رو هم گذاشتم تا بقیه هم در لذت دانایی شریک بشن و مدیون خواننده ها نمونم.
    درود بر شما و درود بر عموی بزرگوارتان و درود بر آیت الله معرفت و بر مرام و معرفتش.

    درسته که شماتواضع فرمودید و حق معرفت بجا آوردید، اما من هم برای خودم وظیفه ای دارم.
    با این همه بخاطر فرمایش شما، بخشی از حذف شده ها را برگرداندم.
    در پناه خدا باشید...

    پاسخ:
    باور کنید تواضع نکردم، حرف دلم بود.. کلا انقدر که فهمیدن جواب سوال ها برام مهم و ارزشمنده، دیگه حاشیه ها رو نمیبینم. متشکرم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">