بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

فرید ابراهیمی نوشته: "حلقه امنیتی دولت و رسانه های نیابتی وابسته به آن یک ابزار جدید پیدا کرده اند برای شستن و بردن گندکاریها که عبارت است از: #دراویش_داعشی . شهادت نیروهای پلیس بدست عروسکهای سبیلو خونبهای انحراف افکار عمومی از فاجعه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج و تداوم مدیریت خیانت بار آخوندی است."

چند سال قبل استاد عبدالحسین خسروپناه یک تحقیق مفصل و آکادمیک چندین ساله در باب حلقه های دراویش و فرقه ها و عرفانهای نوظهور و انحرافی انجام داد. احتمالا بتوانید دی وی دی اش را پیدا کنید. استاد به کشورهای مختلف (به خصوص آسیا) برای شناخت و مطالعه  انواع و سیر و سلوک دراویش و حلقه ها و تصوف و عرفان های مختلف سفر کرده بود و دست پُر با عکس و فیلم بسیار باز گشته بود.. نتایج  و عکسها و فیلمها حیرت انگیز بود.. مدعیانِ فرقه های به ظاهر مسلمان حتی از خواندن نماز و قرآن ناتوان بودند. به مانند بتی جلوی مریدان می ایستادند و پرستش میشدند.. نورعلی تابنده که قطب دروایش داعشی ایران است را همان موقع دیدم. تصاویر غیر قابل باور و منزجر کننده بود.. جهش ها و پرش های مریدان به سمتش.. سجده و دست بوسی.. بیهوش شدن ها.. اختلاط زن و مرد. دست درازی ها و تجاوز ها. مریدان باید خود را کامل در اختیار قطب قرار میدادند.. اما چرا؟ و بعد سکوت با ارعاب و ترس و ادامه این چرخه ی پلیدی به نام نزدیک شدن به خدا!!.. 

از دلِ تصوف چِچنی ها داعش سر برآورد. از دراویش ایرانی انتظار چه چیز دیگری دارید؟! 

چند سال قبل پزشک به ظاهر مذهبی!! گیر سه پیچ داده بود که بیا و در خیریه ی ما طبابت کن! خیریه درمانگاهی برای دراویش بود در بهترین محله تهران!با حقوق و شرایط عالی! پرسیدم دراویش چطور میتوانند همچین درمانگاهِ خیریه ای در شمال تهران داشته باشند؟گفت: نذورات بسیاری برایشان آورده میشود!! اما درحقیقت درمانگاه پوششی برای جذب نیرو بود .. پزشک به ظاهر مذهبی و عجیب قصه ما اصرار میکرد برای خواندن تفسیر قرآن، المیزانِ علامه طباطبایی و تفسیر نمونه و .. را بریز دور و صوتِ تفسیر قرآن مهندس فلانی از لندن را گوش بده!! آپ تو دیت تر است! سوالهایم از او غالبا بی جواب میماند. دراویش چه ربطی به مهندسِ لندن نشین داشتند؟! او اصرار میکرد بیا و یکبار قطب(همین تابنده) را ببین! تحت تاثیر قرار میگیری!! (حتما!! قحطی آدم اومده! با سوالها و چرا چرا هام همون اول نابودش میکردم جلوی مریداش و سکته اش میدادم!:) ) وقتی ازش پرسیدم تو پزشک این جامعه ای و ادعای فرهیختگی هم داری چطور دستِ یک مردِ بدتر از خودت رو بوسیدی که حتی نمیتونه نماز و قرآن بخونه؟این کار خلاف شرع نیست و حرام نبود؟ جوابی نداشت!
 نهایتا پزشک قصه که از جذب من ناامید شد !(البته قبلش بهم کلی فحش داد چون در جذب بقیه همکارا هم توفیقی بدست نیاورد!) در یک عمل حیرت انگیز حین سفرکاری آب شد و بعد با جوانی ایرانی - آمریکایی اتفاقی آشنا شد و ازدواج کرد!!حین سفر کاری! همه ی افعال و کردارش مبهم، غیرمنطقی و در پوشش بود. البته چیزی که من در طی یک روز همجواری اجباری در فرودگاه و بعد شنیدن شرح حالش در بین صحبتهای همکاران متوجه شدم.

اما حقیقتا در طی این سالها دولت امنیتی از خودش نپرسید اینها چطور دروایشی هستند که ساکن پاسداران و گلستان هفتمند؟ و اینهمه کارخانه دارند؟ کارخانه‌های ‎#لبنیات_دامداران ، ‎#مانیزان و ‎#تین ،  شرکت تولید کیک ‎#پچ_پچ و هم‌چنین شرکت تولید و بسته بندی ‎#چای_احمد و ‎#چای_محمود منابع اصلی تامین کننده مالی ‎#دراویش_داعشی هستند. شاید با تحریم  محصولات ِ کارخانه های دراویش بشود از نظر مالی آنها را تحت فشار گذاشت اما آیا جوانانِ شهیدِ دهه هفتادی ناجا به زندگی باز میگردند؟؟! 

حال مقصر اصلی کیست؟ لیدرهای اصلاح طلبی که از لجِ جمهوری اسلامی و برای جذبِ نیرو و رای، با دیدارهای رسمی و غیر رسمی به این فرقه رسمیت بخشیدند یا پرزیدنتِ نادانی که نیروهای پلیس را خلع سلاح کرده و به میدان اراذل قمه به دست و وحشی دراویش میفرستد؟کسی که حاضر نیست بدون محافظانش حتی از ماشین پیاده بشود!حتی بین مردم زلزله زده و کارگران معدن!

 به نظرم بهتر است آقای روحانی "هیچ کاری " نکنند چون هزینه و ضررش به مراتب کمتر خواهد بود! هم از نظر مالی و هم از نظر جانی..  در طی این 5 سال ایشان و دولت فخیمه ی پیرمردهای اشباع شده از ثروت و منصب و میز! قدرت حلِ هیچ بحرانی را نداشته است بلکه بحرانی با بحران ِ جدیدتر به فراموشی سپرده میشود.. 

خدا به حقِ مادرِ شهیده و پهلو شکسته ی مان به دلِ نوعروسِ پلیس دهه هفتادیمان صبر  عنایت بفرماید..


پی نوشت: خب دلیلِ خلع سلاح نیروی انتظامی و منع حملِ سلاح توسط پلیس در مقابلِ دروایش مشخص شد. دراویش گنابادی با توصیه ی جناب قطب (نورعلی تابنده) جهت شرکت در انتخابات به حسن روحانی رای داده اند! همینقدر وقیحانه، شرم آور و نفرت انگیز! 

  • ۹۶/۱۲/۰۱
  • دکتر یونس

نظرات (۷)

هر کنشی یک واکنشی داره.نزدیک 40 ساله هزاران هزار خانواده رو داغدار کردی.حالا باید تقاص پس بدین.بچشید طعمشو.لذت بخشه؟
پاسخ:
معمولا کامنتِ بی سرو صاحب و آدرس رو تایید نمیکنم. اما ناشناس جان گویا سوتفاهم شده. من کی رو داغدار کردم؟ معمولا بیمارهام رو نجات دادم و ازم خیلی راضی هستن. باری نبوده که بیمار یا همراهش بغلم نکرده باشن.. چقدر نفرت در شما انباشته شده؟! من به خاطر بدبختی و نفهمی و بی فرهنگی آدمهاست که ناراحتم. از کوری و بی رحمی و نفهمی و حق نافهمی آدمهاست که رنج میبرم. من چیزی برای خودم نمیخوام. مگر معده ای که با یک وعده غذا سیر میشه چه چیز بیشتری میخواد؟ مگه یه آدمی که در دو متر جا میتونه بخوابه چقدر بیشتر میخواد؟ سوالم اینه: چرا اشباع نمیشید؟ چرا از لجاجت و ظلم کردن و نفهمی دست برنمیدارید؟ نزدیک 40 ساله هزاران هزار خانواده داغدارِ جوونهاشون شدن. شما کجا بودید؟ پدر من برای امنیت این کشور شهید شد، شما کجا بودید؟ شبها و روزهای بزرگ شدنم ، با سختی بزرگ شدنم، شما کجا بودید؟ تقاص چه چیزی رو باید پس بدیم؟ آزادی ، استقلال و جمهوری اسلامی؟ 98.8 درصد از مردم این رو انتخاب کردن و به سختی بدستش آوردن و دارن حفظش میکنن. کمی متمدن باشید. بله عزیز، لذت بخشه. مجاهدت در راه خدا لذت بخشه.. تو هیچوقت این لذت رو نچشیدی. خدا بهت بچشونه. دیدن آدمهایی که خالصانه از همه ی علایق و لذتهای دنیوی میگذرن تا از مردمشون دفاع کنن. در خون خودشون میغلتند تا ناموس و کشورشون در امنیت باشه. تو هیچوقت بدون این عینکِ تنفر، مدافع حرم ندیدی.. پاسدار ندیدی.. اون شونه های ستبر و پیشانیهای بلند و چشمهایی که بهشت رو میشه در اونها دید رو ندیدی. همیشه دنیا رو از پسِ اطلاعات غلطی که بهتون دادن دیدید. هیچوقت حتی زحمت جستجو رو به خودتون ندادید. براتون دعا میکنم تا خدا نور حقیقت رو به قلبت بتابونه و بالاخره روشنایی رو ببینی. واقعا دعا میکنم ها.. چون من همه ی مخلوقات خدا رو بی دریغ و بی منت دوست دارم. لذت بخشه.. چون هر تابشی یک بازتابشی داره. مگه نه؟!
غصه ی من از این وجود چنین وحوشی توی کشور نیست غصه ی من مردمیه ان که کامنت هاشونو بالاتر میبینی! باورم نمیشه تو ایران تا این حد از آدم کشی اونم از این نوع حمایت بشه. دکتر ما چمون شده دقیقا؟! 
پاسخ:
به چنین روزی در 1400 سال قبل نگاه کن.. کی بیشتر از حضرت امیرالمومنین برای اسلام زحمت کشید؟ کی بیشتر از حضرت علی شایسته ی خلافت و راهبری جامعه بود؟ مردمی که پیامبر رو دیده بودند، آب وضوش رو برای تبرک از هم میربودند با حضرت زهرا و امام علی چه کردند؟ حضرت مشغول غسل و تدفین رسول خدا بود که در سقیفه جمع شدند. حق دخترش رو غصب کردند. بیعت غدیر رو فراموش کردند. آیه ی نازل شده ی حج الوداع رو کتمان کردند. گریه های حضرت زهرا رو پشت گوش انداختند. سنگ شدند. حتی سخت تر. خدا میگه بعضی از سنگها از خوف الهی از کوه جدا میشن و بعضی میشکافند و چشمه ها جاری میشن. اما دل آدمی میتونه از سنگ سخت تر بشه.. 
حالا بعد از 25 سال که به سوی علی بازگشتند در اون مدت کوتاه 4 یا 5 سال با حضرت امیر چه کردند؟ نهج البلاغه رو بخون.. کسی که در جنگ بدر و احد پیشتاز بود و اونقدر زخم برداشته بود که تنش مثل دشت شقایق شده بود.. اولین مردی که به رسول خدا در نوجوانی ایمان آورد. اولین کسی که با رسول خدا و حضرت خدیجه در مسجدالحرام نماز خوند، شب قدر ، در مسجد کوفه، در سجده نماز صبح با لب روزه فرقش شکافته شد و فردا مردم میپرسیدن: عه؟ مگه علی نماز میخوند؟!!! چه انتظاری از این دنیا داری؟ چه انتظاری از این دنیا دارم؟.. این حجم از نفهمیدن و نابینایی هنوز هم وجود داره. چون آدمها نمیتونن کلیشه های ذهنی که به خوردشون دادن رو رها کنن. خودشون ببینن و فکر کنن. کوری رو به خاطر آرامش تحمل میکنن! و حتی اون آرامش خیالی رو هم بدست نمیارن و میان اینجا فحشش رو به من میدن! فقط دلم از این میسوزه که توی این دنیا که باغ وحش شده، چرا باید سه تا جوون دسته گل روستایی بی گناه شهید بشن، چرا باید اینهمه جوون بهشتی مدافع حرم شهید بشه تا آشغالهایی مثل دارویش زنده بمونن؟ چرا باید بابای من زیر خاک باشه و وطن فروشا راست راست روی زمین راه برن؟.. چرا فرشته ها میرن و ما رو با آدمای نفهم توی دنیا تنها میذارن؟ چرا نسل آدمای نفهم منقرض نمیشه؟ چرا نمیمیرن؟ نبودن اونها اینقدر سخت نیست که تحمل اینها.. 
خیلی متأسفم برای اون کامنت گذار ناشناس.

پاسختون محترمانه و منطقی بود. امیدوارم فهمیده باشد.
پاسخ:
گویا حتی با نوشتنِ غصه ها  در این غارِ مجازی، دشمن شاد شدم!
تهران آرومه؟!
آره، فعلاً آرومه!
پاسخ:
خب الحمدلله. 
من کاری به دین ندارم کاری ب حکومت ندارم ففط موندم اااایییین همه بی انسانیتی این همه بی اخلاقی این همه وحشی گری این همه بی عاطفگی چجور تو وجود اینا جمع میشه... شب داشتم ب خدا میگفتم: خدایا! خودت باورت میشه همچی موجوداتی خلق کردی؟؟!!
پاسخ:
سلام بر آبانای عزیزم. دست رو دلم نذار. اون ویدئوی رد شدن اتوبوس از رو پلیسا رو دیدی؟! خودش یک کلاس جامعه شناسیه! به قول سلمان: بگذار گریه کنم/نه برای تو/ نه نه نه! بل برای عاطفه ای که نیست/ و دنیایی که انجمن حمایت از حیوانات دارد/ اما انسان پابرهنه و عریان میدود.. / دنیایی که در حمایت از نوع خویش گاو شده است../ انسانی که راه کوره های مریخ را شناخته است اما هنوز/ کوچه های دلش را نمیشناسد/ در این برهوت غول پرور/  آه ای پوپک مودب/ مظلومیت تو اجتناب ناپذیر است...
تلخ ترین قسمت زندگی دنیا اینه که بهترین آدمها فدای زندگی بی ارزش ترین آدمها میشن.. به نظرم این عادلانه نیست.
  • خانم الفــــ
  • عزیز و بزرگوارید.
    ممنونم.
    التماس دعا.
    پاسخ:
    متشکرم از راهنمایی و پست خوبتون. در پناه خدا. 
    جزائک الله خیراً
    خداوند بر بصیرت و صبوری و اخلاص شما بیفزاید. امثال شما چراغ راه انتظار ما هستید.
    براتون آرزوی سعادت دارم.
    پاسخ:
    ممنون از لطف و حسن ظن شما. چراغ راه نفرمایید، من فانوس شکسته هم نیستم. دیگه با همین انشالله ماشاالله ها دارید ما رو به صراط مستقیم هول میدید! این شگرد مامان هاست!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">