بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰

توئیت صلیب سرخ: اگر یمن ۱۰۰ نفر جمعیت داشته باشد:

🔺۸۰ نفر به کمک‌های حیاتی نیاز دارند.

🔺۶۰ نفر غذایی برای خوردن ندارند.

🔺۵۸ نفر به آب سالم دسترسی ندارند.

🔺۵۲ نفر به بهداشت دسترسی ندارند.

🔺۱۱ نفر سوتغذیه شدید دارند.

🔺اما جمعیت یمن ۱۰۰ نفر نیست؛ ۲۷ میلیون نفر است!

هر ده دقیقه یک کورک یمنی میمیره! رونوشت به: رسانه های جهان و وجدانهای خفته، خبرنگارهای ایستاده پشت سفارت عربستان در ترکیه برای خاشقچی!
بچه ها سایت جوانانِ امت واحده (اینجا) رو ببینید. از این طریق میشه به یمنی ها کمک کرد و محموله پنجم کمک خیرین بهشون رسیده.. قبلا هم برای آوارگان میانماری خیلی زحمت کشیدن و ده چاه آب و یه مدرسه به کمک خیرین ایرانی برای اونها ساختند.. درگاه کمک آنلاین هم داره..(اینجا)
طرح تبسم شون که بی نظیره و به کودکانِ مستعد  مناطق جنگ زده کمک میکنه تا درس بخونن و تحصیل رو رها نکنند..(اینجا)
 لطفا به دیگران معرفی کنید و هرچقدر که مقدوره به هم نوعان و هم کیشانمون کمک کنیم.. به خدا اگر اینها آواره های مسیحی و یهودی، حتی حیوانات و گیاه و درخت یا سازه های بیجان هم بودند، من از کنارشون ساده عبور نمیکردم.. چه اینکه مسلمانند.. به سمت قبله ما نماز میخونن.. مهر و محبت و ایمان به خدا و حضرت رسول (ص) مثل یک نخ نامرئی قلب هامون رو بهم وصل میکنه و رنج اونها در کیلومترها دورتر، قلب ما رو آزرده میکنه.. این روزها برای آرامش قلب امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) دعا میکنم.. برای چشمانِ غمگین و قلب مجروح حضرت محمد(صلی الله علیه) دعا میکنم که عصاره مهر و محبت بود و مسلمانان و پیروانش در چنین وضعیتی هستند.. 

پ ن: بیت عنوان از مهدی اخوان ثالث.
  • ۹۷/۰۸/۱۴
  • دکتر یونس

نظرات (۷)

خدا لعنتشون کنه. چه کار کنیم؟ ای خدای من. :((
پاسخ:
من خیلی دنبال راه کمک به یمن گشتم. رسیدم به همین سایت و خیریه بین المللی امت واحده. درگاه اینترنتی برای کمک نقدی آنلاین هم داره و تا حالا 5 تا محموله رو تونسته به یمن برسونه.. خدا به هممون رحم کنه..
سلام
معرفی میکنیم و تا حد توان کمک می‌کنیم ان‌شاءالله...

یمن و امثال یمن، دردشون همون وجدان به خواب زده شده منورالفکرایی هست که اینجور وقتا یاد مملکت فقیر خودشون میفتن اما در مواقع عادی بچه هاشون رو تو آمریکا و اروپا به دنیا میارن...
وگرنه که وجدان جهانی همیشه تا بوده در غفلت پراکنی رسانه ها فرو رفته...

پاسخ:
سلام و رحمه الله. دستتون درد نکنه. این آدمای به ظاهر روشنفکر مآب که دم از آزاد اندیشی و ملی گرایی میزنن، از هر متحجری عقب مونده ترند و بویی از انسانیت نبردن! اصولا تمام کارهاشون نمایشی برای ارضای روح و شخصیت کوچیک و بی مایه ی خودشونه و بی تعارف "نژاد پرستن". وقت دفاع از همین آب و خاک آریایی خودشون هم بشه تو صد تا سوراخ قایم میشن و باز همینا که سربند یازهرا و یا حسین به پیشونی بستن میرن برای دفاع از این وطن.. یکدونه از این ها برای دفاع از این آب و خاک حتی یک دونه سیلی نخورده! ولی از گذشته تا حالا در سایه ی استقلال و آزادی نشستن و از خودشون فرضیه در میکنن!
دنیا که دستِ امپراطور رسانه ای همون غرب هست ازشون توقعی نیست ولی رسانه های مستقل چرا سکوت کردن؟! حتی همین تی وی وطنی. برای خاشقچی اینقدر خبر رفت ولی دریغ از اخبار یمن.. فکر کردی تو همون انگلیس که 90 درصد جوونهای دانشگاهیش اسرائیل رو تحریم کردن، کیا فعالن؟ بی بی سی که طرف اسرائیله ولی انجمنهای مردم نهاد و خود جوونهان که در فضای مجازی و حقیقی موج و مطالبه گری میکنن.. ظرفیتی که در ایران صرف سرگرمی، کثافتکاری، تخریب، ناامنی، شایعه پراکنی و تضعیف ملی میشه.. یعنی در این زمینه هم جهان سومی عمل میکنیم.. 
قصۀ غصّه هاشون خیلی دردناک است...
مرگشان باد تثلیث غربی - عبری - عربی را...
و ننگ و نفرین باد بر سازشکاران و مداراگران غرب زدۀ خودمون.

پاسخ:
کاش این دولت نامردای احمق و ترسو ، میذاشتن حداقل میرفتیم کمکشون.. حضور مستشاری و کمک نظامی پیشکش.. حداقل غذا و  امداد و دارو و تجهیزات و خدمات پزشکی.. هیچ کاری نمیشه کرد واقعا؟! 
  • آب‌گینه موسوی
  • خدا شاهد است که وقتِ غذا پختن، وقتِ خوردن، وقتِ جمع کردنِ سفره، به یادِ بچّه‌های یمن هستم و دعایشان می‌کنم...
    حال و روزِ آن بتدگانِ خدا مصداقِ قحطیِ آخرالزّمانه..‌. 
    اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج. 
    ممنون بابتِ لینک‌ها. 
    ما اینجا از طریقِ مؤسّسه و مکتب اقدام کردیم. 
    پاسخ:
    عکس معلم اون بچه هایی که اتوبوسشون رو با موشک زدن رو دیدم.. اونقدر غم توی چشمهاش بود که انگار هزار تا دریا غصه توی چشمهاش جا شده بود.. یه جوری به دوربین نگاه میکرد که دل آدم فرو میریخت و احساش شرم و خجالت آدم رو میکشت.. یعنی مظلوم تر از اینا دیگه کیه؟! هم بمباران سعودی ها.. هم قحطی و محاصره، هم وبا و بیماری های مسری، هم جنگ با گروه های تروریستی در مرز دریایی خودشون.. هم جنگ مرزی با عربستان.. در سکوت و بایکوت رسانه ای.. رهبرشون عبدالملک با اینکه جوونه ( دهه شصتیه) پا به پای مردمشون داره آب میشه.. چهره اش در طی این چند سال تکیده و شکسته و لاغر شده.. بعد دولتمردای ما هرچی وضع اقتصادی مردم سخت تر میشه لپ گُلی تر و جوون تر میشن!! اگه خدا بهم بگه الان چه آرزویی داری برات برآورده اش کنم. میگم منو ببر یمن.. دلم میخواد در کنار برترین و بهترین شیعیانِ مولا علی بمیرم.. یعنی من تو کار خدا موندم.. اون ملت شریف و اصیل و مجاهد باید زیر بار این فشار باشن و دونه دونه بمیرن.. بعد این آدمای تهوع آورِ منافقِ ذلیلِ بی خاصیت باید روز به روز پروارتر بشن و به شکم چرانیشون ادامه بدن.. خب حداقل اینا بمیرن، دلِ آدم نسوزه.. 
    سلام بر دکتر عزیز
    ما هم برگشتیم،اگر خدا قبول کند نایب الزیاره و به یاد شما و پدر بزرگوار و دوستان سهیم در ختم قرآن بودیم  و نیامده دلتنگ جاده و حرمها و ....
    در ارتباط با یمن، غزه، میانمار و ....بچه های امت واحده واقعا خوب عمل می کنند و الهی که عاقبت به خیر باشند و توفیقاتشان مستدام
    پاسخ:
    سلام و رحمه الله. به سلامتی. اتفاقا داشتم امروز فکر میکردم این بهاره چی شد؟ از زیارت برگشت؟ برنگشت؟ چقدر خوب که به یاد همه رفقای ختم قرآنمون و من و بابا هم بودید، خیلی ممنونم. خیلی خیلی ممنونم. 
    سلام دکتر
    خسته نباشید
    میدونستم حتما مینویسید راجع به یمن ...
    خدا ما رو جز اونایی قرار بده که واقعا بتونن کاری بکنن 
    دکتر یه مشاوره میخواستم ازتون بگیرم 
    من پشت کنکور موندم 
    یه مشاوره هم از کسی که هر ساله چندتا پزشکی داره گرفتم طی سال سه میلیون خودم خیلی بدم میاد و میدونم هیییچی سرش نمیشه ولی مادرم میگت اگه به خودت باشه نتیجه سال های قبلت رو میگیری ...
    حالا من میخوام یه چیز بدونم 

    من که چندسال از جوونیم برای کنکور رفت و الان خیلی ناراحت و حسرت دارم و خیلی اذیتم میکنه 
    ساعت مطالعم خیلی پایینه و حس میکنم درس خوندنم مفید نیس یعنی کار بیهوده ای هست و اصلا ثواب علم آموزی برای این ریاضی و زیست و اینا نیست و برای علوم دینی هست...
    میشه شما از دوران کنکور خودتون بگید ...یه کم من انگیزه بگیرم ...به شدت زندگیم ریتم تکراری گرفته ...
    حرف های شما چون از دل بمیاد به دل میشینه 

    راستی
    استخاره هم کردم موندنم برای کنکور خوب اومد ولی گفت اولش سختی داره


    پاسخ:
    سلام. کنکور همه چیش نسبت به زمان ما فرق کرده. خوبه حرفای نفر اول کنکور ریاضی سال 95 رو از آپارات دانلود کنی و گوش بدی. اسمش فکر کنم احسان شریفیان باشه. احسان شریفیان یه نابغه است به نظرم و یه فیلم مشاوره دیدم ازش تو آپارات فکر کنم که عضو یه موسسه آموزشی بود و داشت برای بچه ها توضیح میداد چکار بکنن.. ازون بچه های مثبت بود که مذهبی هم هستن و برام خیلی محترمند. به نظرم حرفای اون رو گوش بده و اون موسسه ای هم که توش حرف میزد که الان اسمش یادم نیست ولی فکر میکنم یه چیزی مثل حلقه های صالحین بسیج بود.. بیشتر بهت کمک میکنه. ضمن اینکه الان قلمچی برای ثانیه های بچه ها برنامه ریزی میکنه و اگر کسی با برنامه ی اونها و طبق روش اونها بیاد جلو و جا نمونه نتیجه خوبی میگیره چون اونها در مشاوره خیلی پرفکت هستن. اگر سه ساله داری میخونی و نتیجه دلخواهت رو نمیگیری قطعا باید جای درس خوندنت رو عوض کنی و بری کتابخونه. حتما عادت های اشتباهی داری. یه تغییر تو شرایطتت بده و امتحان کن ببین چی میشه. 
    یه استاد داشتیم میگفت اگر میبینید تو درس خوندن بهتون خوش میگذره یعنی درس نمیخونید! یعنی دارید با کتابا بازی بازی میکنید. اتفاقا درس خوندن باید بهتون سخت بگذره. باید بی خوابی و سختی و فشار و استرسش رو بچشید تا یه نتیجه ای از توش دربیاد! دنبال آسونی نباشید. 
    از سال کنکور خودم این یادمه که به خاطر استرس اشتهام رو از دست داده بودم و خیلی روزه میگرفتم و اینطوری وعده های غذا زمانش برای درس خوندن سیو میشد،اون موقع برکت و آرامشی که روزه داری بهم میداد کیفیت درس خوندنم رو آورد بالا.. ولی الان همین خودمن نمیتونم اونطوری پشت سر هم روزه بگیرم و فشارم میفته و سردرد میگیرم..
    غیر از اینه که تدبیر همه چیز به دست خداست؟! خدا در قران میگه: چه بسا چیزی رو دوست ندارید اما خیر شما در آن است و چیزی رو دوستداریدکه چه بسا شر شما در آن است! و خدا میداند و شما نمیدانید.. 
    سلام گذاشتم تو وبلاگم
    پاسخ:
    سلام. امیدوارم بقیه هم کمک کنند و هرچه زودتر به دستشون برسه.. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">