بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خب دیگه چراغا رو روشن کنید میخوام از خودم تعریف کنم! 

به صدقِ سخن و درستی تحلیل اینجانب پی بردید یا نع؟!  واقعا یار در خانه و شما تشنه لبان گردِ جهان میگردید!  قدر نمیدونید! از سال 84 این روزها رو دیدم. از سال 84 وقتی  ملت گاوگیجه گرفته بودن  که از بین اینننننهمه اصولگرا به کی رای بدن و مخیر بودن بین جناب لاریجانی و  و ال و بل ذاتِ  "دوگانه سوز" این جناب را دیدیم و هشدار دادیم! وقتی حوزه علمیه قم! ایشان را کاندید اصلحِ خود معرفی کرد! این روزها را میدیدم. وقتی سال 88 ساکتِ فتنه بود و گوشه نشسته بود غباری به دامنش ننشینه این روز ها رو میدیدم. بله عزیز! بعضیا با تصویب 20 دقیقه ای برجام و عکس یادگاریش با راس فتنه از خواب تازه بیدار شدن! شما پتو رو بکش رو سرت، شبا سرده نچّای! 

اگه یه دانشجوی یه لاقبایِ سیاست ندار از کنار هم گذاشتن تاریخ و اخبار و حرفها میتونه قدم بعدی رو پیش بینی کنه، پس استخون خورد کرده های عالم سیاست که ادعایِ گنده لاتی و هنر سیاست ورزی دارن دقیقا داشتن چه غلطی میکردن؟

اینقدر تو این مملکت قحط الرجاله که یه آخوند با شناسنامه و فامیلی المثنی میتونه به بهانه ی مدرک دکتری 18 سال کثیر السفر باشه در اروپا گردی! و  یه بار ایران رو در قضیه مک فارلین، یکبار در تعلیق انرژی هسته ایش  و حالا هم در برجام زمین گیر کنه؟! 

خیلی اتفاقی وزیر امور خارجه اش (ظریف جان) هم از نوجوانی تو آمریکا بزرگ شده و خیلی اتفاقی از تیم مذاکره کننده تا دفتر ریاست جمهوری جاسوس بیرون میاد! والله خیر حافظا! خسته نباشید برادرا! 

خیلی اتفاقی ظریف جان معنی تکیه کلاما و ضرب المثل های کوچه بازاری آمریکاییها رو بلده اما معنی کلمه suspend  رو نمیدونسته! خیلی اتفاقی 4 سال در هتلهای 5 ستاره اروپا حیف و میل نمودن سرمایه مملکت رو نتیجه اش شد متن شکننده و پر اشتباه برجام! 

حالا هم به جای عذرخواهی و قبول مسئولیتِ این گندِ دامنه دار، یکبار توپ را در زمین رهبر می اندازند که اصلا کار  در این سطح زیر نظر رهبر بود! مام کور بودیم یادمون نیست" آنچه مرقوم فرمودید" را! سکه ها و مدالها هم بدلیل خوشگلیِ تیم مذاکره کننده بین جَواسیس محترم خیرات شد!  بار دیگر فوکوس میکنند روی دیوانگی ترامپ! رسانه ملی و مجلس و نخبگان سیاسی  یک خطا رو موازی با هم مرتکب میشن. مرتب به مردم القا میکنن که ترامپ دیوانه است!  نه عزیزم! ترامپ دیوانه نیست، اونیکه برجام رو نوشت و امضا کرد و گفت امضای کری تضمینه دیوونه است! اونیکه به جاسوس، مدال و سکه میده دیوونه است! اونیکه دیپلماسی بالکنی و توئیتری و ایمیلی بلده و نهایت ِ همتش میشه خودکار پرت کردن و سلفی گرفتن سر میز مذاکره مثل ندید بدید ها ، اون دیوونه است! 

 نفس مذاکره اینچنینی با تیمی که قبلا بار ها و بارها (مثلا در بیانیه الجزایر) جز شکست چیزی به ارمغان نیاورده بود خطا بود. مذاکره توسط این آقایون و با غرب و اعتماد بهشون خطا و اون متن شکننده برجام خطا اندر خطا بود. این استراتژی دولت و غربگراهاست  تا از زیر بار پاسخدهی به مردم برای برجام پرهزینه شونه خالی کنن! ظریف که دیشب میگفت 9 تا نامه به موگرینی نوشتم!!! در اعتراض به سیاست های آقای ترامپ!! شما فکر کن "نامه"!! میدونی نامه چقدر سخت تر از توئیته؟! به خدا من راضی نیستم اینقدر به خودشون فشار میارن، باز کمر درد میشن دوباره!

 4 سال با  وعده و نمایش مذاکره وقت و انرژی و پول ملت حروم شد. 4 سال بعد هم باید گندِ برجام رو جمع کنن!  حالا کاسه گدایی دست گرفتن جلو اروپا. خب همون دست رو بگذار رو زانوت و یاعلی بگو و کار کن!  بی همتی و  تنبلی و اشرافیگری در ذات این دولته. قابل درمان هم نیست. به حیف و میل و بی تدبیری عادت کردن.  الان معلوم میشه چرا به توتال فرانسوی اینقدر امتیاز و پروبال دادن!! 

ترامپ تا همین لحظه یک قدم خلاف منافع ملیش برنداشته! به قول سپیدار: مَثل اونیه که رفت مغازه میوه فروشی هی موز بر میداشت و میخورد! مغازه دار اعتراض کرد! گفتن ولش کن دیوونه است!  گفت آخه این چه دیوونه ایه که فقط موز میخوره؟! چرا پیاز نمیخوره!!! آمریکاییها خیلی خوب دارن امتیاز میگیرن و ابدا ابدا ابدا اروپاییها آمریکا رو رها نمیکنن بچسبن به ایران! چون  در دنیای امروز ، منافع مشترک هست که تعیین میکنه شما کجا و چطور بازی بکنید! نمونه همین روسیه! 

یه غرب پرست ، ذاتا غرب پرسته! آمریکا بزنه تو سرش، دست گدایی به سمت اروپا دراز میکنه! تازه خوشحالن که ما باعث شدیم بین آمریکا و اروپا جدایی بیفته! یعنی یه آدم اینقدر تجربه ناپذیر و احمق؟!  ولله من نمیدونم اینا تو دانشگاه چیزی یاد نگرفتن ، از زندگی هم تجربه ای بدست نیاوردن؟ هرکدوم چند سالشونه؟ اینقدر نپخته و نافهم آخه؟ این نپختگی نیست، وطن فروشیه.. چطور کسی نمیبینه؟!

اردیبهشت نوشتم ایران، ونزوئلا نمیشه اما خطر لیبی شدن وجود داره.این متن: " اندر حکایت سیاستمدار ساده لوح و تاریخ ندان و خطر "لیبی شدن"! این راهی که میریم قطعا تهش از دست دادن قدرت دفاعی و حمله دشمنه، زمانیکه دیگه نیرو و سلاحی برای دفاع نداریم! دوستان و اساتید همون موقع گفتن نع! کار به اونجاها نمیکشه و با خوش خیالی فکر کردن بحث یه دعوای جناحی سر رای آورن زید یا عمره! الان میگن اون متنی که اون وقت نوشتی چقدر تحلیلت درست بوده! حالا دیگه؟! 

از این به بعد چی میشه؟! 

نجربه ثابت کرده روحانی زیر بار مسئولیت  هیچ کدوم از حرفها و وعده ها و کارهاش نمیره.  وعده صد روزه گشایش اقتصادی رو گفت: مگه کسی دیوونه باشه بده! من نگفتم! پلمپ و تعلیق هسته ای زمان اصلاحات رو گفت ما تعلیق نکردیم! اون تعلیق نبود، انشالله گربه بود! الان هم به ترامپ میگه :"واقعا شرم آور است که استدلال یک دولت این باشد که با هرکاری که دولتِ قبل انجام داده مخالفت کند!!!"  

 ما هیچ، ما نگاه... 

 باز دستِ گدایی به سمت اروپا دراز میکنه. اروپاییها هم رسما اعلام کردن به دنبال برجام 2  برای محدود کردن توان موشکی و قدرت نظامی ایران هستن. زمزمه ی برجام 2 و 3 و 4 از همون 4 سال پیش هم بود که رهبر واکنش نشون دادن و گفتن هیچ مذاکره دیگری در کار نخواد بود! اگر همینطور روحانی رو بازی کنه با کمک نوچه هاو تیم رسانه ای  غربگرا و جوجه های توئیتریش  مثل قضیه هسته ای اول میگه : هم موشک داشته باشیم و هم چرخ معیشت و کارخونه ها بچرخه! و کیه که ندونه منظور ایشون از چرخیدن هر دو ، نچرخیدن هر دوست! 

احتمالا  لشگر جوجه های توئیتریش اول میگن ما ارتش داریم، سپاه نمیخواهیم! مثل همون که میگفتن نفت داریم، انرژی هسته ای نمیخوایم! (تحرکات خیلی وقته شروع شده و الان به مرحله هشتگ زنی رسیده! تا این مطالبه در عموم مردم شکل بگیره.. تا از انرژی هسته ای حق مسلم ماست برسیم به همچین روزی و کسی آخ نگه! )  بعد همین روندِ تحریم بانکی سپاه ادامه پیدا میکنه، دولت هم که به گفته جهانگیری فعالیت های عمرانی و اقتصادی سپاه رو محدود کرده و ازش گرفته. غربی ها هم عملا مثل یه گروه تروریستی باهاش معامله میکنن. روحانی تا انحلال سپاه میره جلو.. و کیه که ندونه سپاه  اگر نباشه حتی یک ثانیه هم "جمهوری اسلامی ایران" وجود نخواهد داشت.. سپاه ؛ کشور ، انقلاب، اسلام ، امنیت، استقلال و خزر تا خلیج فارس ایران رو بیمه کرده..  یک لحظه به عقب و حمله تروریستی داعش در بهارستان تهران برگردید.. کی  قضیه رو یکروزه جمع کرد؟ کی داعش رو بیرون مرزها زمین گیر کرده؟ به عقب تر نگاه کنیم.. دهه شصت رو به خاطر بیاریم.. چه کسی 8 سال با لشگر تا بنِ دندان مسلح صدام و متحدینش جنگید؟!.. 

حقیقتا ما را چه شده؟! حافظه تاریخی و عقلمان را ازدست دادیم؟! 

خود ما مردم باید کاری بکنیم.. وگرنه در همدان و کرمانشاه نع، درکوچه ها و خیابونهای شهرمون باید با آمریکا و سگِ دست آموزش: داعش و همون قوم زامبی 88  بجنگیم. به خدا اگر اون روز برسه #من_هم_سپاهی_ام..

  • دکتر یونس