بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

بیمارستان دریایی

گاه نوشت های یک پزشک

  • ۰
  • ۰


1. من فرزند یک تروریستم #حسین_قدیانی

🔸پدرم! اگر روزی آمد که در همین مجلس شورای اسلامی، شهدای «الی بیت‌المقدس» را هم تروریست خواندند، هیچ تعجب نکن! ما هم قول می‌دهیم تعجب نکنیم! آری! ما باید عادت بکنیم به یک جمهوری اسلامی باب دل آمریکا که به‌رغم افه‌های گاه‌گاهش، نظامی کاملا مطیع استکبار جهانی است!

🔹اینکه ما هسته‌ای داشته باشیم یا نه، اینکه ما در منطقه حضور داشته باشیم یا نه و حتی اینکه ما شهید داشته باشیم یا نه، جملگی بسته به نظر سران کاخ سفید است! شگفتا حضرت ابوی! برای همین چیزها، شاه را از کشور بیرون کردید! دلم می‌خواهد با کلمات، بازی کنم؛ «اراده‌های انقلاب اسلامی» و‌ «اداره‌های جمهوری اسلامی»! «روزگار جنگ» و «جنگ روزگار»! و حالا نوبت بوسه بر دستان علی لاریجانی است!

🔸نظامی که خودش به حال خودش و شهدای خودش دل نسوزاند، قطعا لایق همین رئیس مجلس است! یعنی من عاشقتم نظام مقدس جمهوری اسلامی! باز هم از ما ایستادگی بخواه! شورای نگهبانت صلاحیت فتنه‌گران را تأیید کند لیکن تو باز هم از ما بخواه که فتنه را خط قرمز بدانیم! نظرت چیست کمی با هم درددل کنیم؟! خدایی اگر بعضی از همین چیزها در رژیم پهلوی تصویب می‌شد، خشتک شاه را پرچم نمی‌کرد خمینی؟! 

🔹که هَمه چیز ما را بردند! استقلال ما را بردند! خخخخخ! توی بسیجی چقدر اسگلی که رفتی جلوی اهرام ثلاثه‌ی بهارستان و شعار دادی؛ «عزا، عزاست امروز»! ول کن بابا! کاسه‌ی داغ‌تر از آش نشو برای نظام! پس‌فردا همین شعار تو می‌شود عامل عدم لغو تحریم! جوانی تو خب! برو دختربازی کن! برو دوست‌پسر داشته باش! برو بشو مثل #نوادگان_روح‌الله! برو حالت را بکن! آن‌وقت همین نظام، چنان منتت را می‌کشد که! دعوتت می‌کند به شرکت در انتخابات! نه مثل حالا که هم مرغ عزایی، هم اکبرجوجه‌ی عروسی! شعبه‌ی گلوگاه! 

🔸بله خب! تا مجلس شورای اسلامی، تصویب نکرده، خودم اعتراف کنم که تیر دشمن خورد به گلوی تروریست‌پرور پدرم! و قریب ۴۰ سال است من فرزند یک تروریستم! تا همین جا هم جمهوری اسلامی به ما لطف کرده که گفته؛ «فرزند شهید»! عاقبت اسم عملیات‌شان، خیلی مشکوک بود؛ «الی بیت‌المقدس»! راست کار تروریسم!

🔹کاش شورای نگهبان، همان شورای نگهبان ۹۲ و ۹۶ باشد و موافقت کند با شاه‌کار مجلس! کاش جنتی و اصحابش این همه بازی نکنند با ما! به خدا ما گناه داریم! آقای علی لاریجانی! آقای حسن روحانی! آقای اسحاق #جهانگیری! خوش به حال بچه‌های شما! آقای ناطق نوری! آقای آخوندی! خوش به حال زنان شما! مادر من خیلی وقت است پیر شده! سهمیه‌ی زخم، سوی چشمانش را گرفته؛ نمی‌تواند ویلاهای‌تان را خوب ببیند...

2. غمنامه FATF | دکتر مجید شاکری

تعهداتی که ایران در برنامه اجرایی FATF داده است به مراتب، بارها و بارها سنگین‌تر از تعهدات ایران در #برجام است. با این وجود سطح تعهد دهنده آن نزد FATF #وزیر_اقتصاد وقت است! باز با وجود آن که رهبری صراحتا حتی مصوبه مشروط شورای عالی امنیت ملی برای پذیرش برنامه اجرایی fatf را رد کردند، آقایان #سیف و #طیب‌نیا و #جهانگیری به انحای مختلف اصول آن را اجرایی کردند تا به نقطه امروز رسیدیم. 

🔹اکنون به برکت وجود FIU (واحد اطلاعات مالی) اطلاعات کلیه تراکنش‌های ایران کاملا در اختیار طرف غربی است. کافی است #اسرائیل اراده کند از تراکنش ریالی رخ داده در فلان بانک ایرانی و طرفین و ذینفعان آن خبر بگیرد، آنگاه به راحتی به نمایندگی یک کشور دیگر مثلا ترکیه این اطلاعات را با کمال میل تقدیم خواهیم کرد.

🔸 این شاید نخستین بار باشد که مجموعه ای از قوانین بسیار مهم ایران به صلاحدید یک طرف خارجی از بن تغییر می‌کند و نمایندگان محترم آن قدر خواب یا وکیل الدوله تشریف دارند که عملا بدون فهم یک به یک اصلاحات پیشنهادی دولت که دقیقا قالب برنامه FATF است را یک به یک تایید کرده و خواهند کرد.

🔹کسانی هنوز آن قدر خوابند که فکر می کنند نتیجه اجرای کامل FATF حداکثر ان است که مثلا به #حماس و #حزب_الله نمی شود کمک کرد و خبر ندارند وقتی کل تراکنش های اقتصادی ارزی (از طریق افزونه SANCTION SCREEN روی سوئیفت بانک های ایرانی) و ریالی (از طریق گزارشات عملا اجباری FIU) برای طرف خارجی آشکار و واضح است تا چه حد #تحریم کردن ایران آن هم تحریم موثر و سوزاننده برای آنها راحت خواهد شد.

🔸کسانی هنوز انقدر خوابند که فکر می‌کنند این برنامه اجرایی برای همه کشورها یکسان است! و حتی یکبار برنامه اجرایی ایران را با #عربستان یا حتی سوریه مقایسه نکرده اند که ببینند چه تعهدات یگانه ای را تقدیم کرده ایم.

🔹با این طرز مملکت گرداندنِ باری به هر جهت و بی در و پیکر همین که ایران باقی مانده بخت بسیار با ما یار است.

3. «نقش ما در تصویب FATF»/ مسعود یا رضوی #بچه_سرراهی_نظام

تصویب «FATF روحانی و اصلاح‌طلبان» هم طلیعه دیگری از برگ و بار دولت روحانی است که باید مایی که اکثریتمان به او رأی داده‌ایم؛ تبعاتش را درست مثل آش کشک خاله! بپذیریم.

توضیح و تفصیلی هم نیاز ندارد! عقل باصره‌ای اگر باشد خوب یادش هست که داشتیم زندگی‌مان را می‌کردیم و خوب هم زندگی می‌کردیم اما به یکباره با امضای چیزی به نام #برجام، فکر کردیم در یک اقتصاد خرابه زیست می‌کنیم، اسم تحریم‌های بزرگ را شنیدیم، دلار به 20 هزار تومان رسید، #گرانی از آسمان نازل شد و غیره. و حالا هم نوبت هدیه جدید دولت و اصلاح‌طلبان یعنی FATF است.

درباره FATF بیان همین نکته کافیست که این معاهده در واقع همان «برجام 2» است که از این لحظه به بعد میهمان خانه تک به تک ایرانی‌ها می‌شود.

ولی از کارخانه تولید #احمدی_نژاد که تعجبی نیست...

✅ که از برخی خواص دلسوز کشور تعجب است که چرا این اصلح‌بازی‌ها را دیدند و تأثیر انتخابات را بر 4 و 8 سال از زندگی مردم و حیات کشور هم می‌دانستند اما از «جهاد سیاسی» امتناع کردند.

بله! حالا که #رهبری مجبور است، بگوید من تا جان و توان در بدن دارم نخواهم گذاشت اتفاق #تسلیم در کشور بیافتد؛ نه فقط شما که همه آنهایی که در #جهاد_سیاسی کم گذاشتند هم اگر سر به گریبان ببرند، فائده‌ای ندارد.

که با یک برداشت نادرست از سخن امام راحل؛ لام تا کام چیزی نگفتید و به تماشای لگدمال کردن مدیریت جهادی در کشور نشستید تا اینکه آقایان فعلی در کشور رأی آوردند.

جالب است که حتی حمله همزمان هر 5 کاندیدای دیگر به نماد وقت مدیریت جهادی هم شما را به واکنش وا نداشت که چرا این اتفاق می‌افتد؟!

شمایی که در شب انتخابات مجلس دهم از #لاریجانی حمایت کردید و می‌دانستید آن کسی که فعلا نماد مدیریت جهادی شده، در پیشرفت موشکی کشور هم سهم داشته است؛ اما تمام این حرف‌ها را در شب انتخابات 92 و 96 حرام دانستید و نگفتید. تا اینکه مرغ از قفس پرید...

🔺بله! آنقدر به این سؤال مهم که آن روزها زیاد پرسیدم پاسخ ندادید تا به امروز رسیدیم که فرمانده #سپاه می‌گوید «مدیریت جهادی گمشده کشور است» اما مدیر جهادی این کشور دارد توی خانه‌اش برف پارو می‌کند و شما هم مجبورید امثال #آخوندی و #زنگنه و غیره را در کنار تصویب FATF تحمل کنید.

4."ابلهانه‌تر از FATF" / مسعود یارضوی

اعضای ستاد مشترک دولت و #اصلاح_طلبان در روزهای امضای FATF از این می‌گویند که اگرچه این معاهده نه مسئله برجام را حل می‌کند نه مسئله تحریم‌ها را! اما می‌تواند #بهانه را از آمریکا بگیرد.

 جدای اینکه تکّه اول حرفشان در وادی سیاست بیشتر نوعی قدّاره‌کشی و گردن‌کلفتی است اما خواستم، بگویم تکّه دوم حرفشان از نفس پیوستن به FATF حتی تلخ‌تر است...

✅ چه اینکه اولا آقایان پس از شکست برجام هم از این حرفهای صد من یک غاز زدند و مثلا گفتند که برجام -اگرچه مسئله تحریم‌ها را حل نکرد اما- توانست آمریکا را منزوی کند!

این در حالیست که به قول حضرت آقا(حفظه) مذاکره کردند برای تحریم‌ها یا برای منزوی شدن آمریکا؟ ضمن اینکه همین حرفشان هم دروغ است و منزوی دنیای امروز حسن #روحانی است که حتی #روسیه هم به او تکلیف می‌کند باید در FATF عضو شود نه آمریکا که مشغول تلکه کردن عالم و آدم است و همه هم از او می‌ترسند.

✅ ثانیا بهانه، اسمش روی خودش هست... بهانه!

و این یعنی شما با کسی طرف هستید که برای مقاصدش به بهانه احتیاج دارد نه به پروتکل عقلانی. و بهانه هم که مثل ریگ بیابان، در سیاست به وفور یافت می‌شود.

🔺فلذا اکنون آقایان باید توضیح بدهند که FATF را با پشتوانه همین خزعبلات پذیرفتند و بر آن اصرار کردند یا اینکه مثل برجام پای چیزهای دیگری در میان است؟!

کاش لااقل پای دومی در میان نباشد...

5. من به لبخند گرگ بدبینم! به قلم: حسین شریعتمداری

چرا دشمنان ایران اسلامی اینهمه اصرار دارند که رسما و با تصویب لوایح ۴‌گانه تعهدات خود به FATF را قانونی کنیم؟! پاسخ این سؤال را می‌توان در برخورد ترامپ با برجام جستجو کرد.
۱- روی سخن در این یادداشت با شورای محترم نگهبان است و سخن درباره وظیفه خطیری است که در مواجهه با کنوانسیون به اصطلاح «مبارزه با تامین مالی تروریسم- CFT- بر عهده دارد. انتظاری که در حوزه ماموریت و شرح وظایف این شورا قابل تعریف است و آن پیشگیری از خطری است که تصویب نهایی این کنوانسیون می‌تواند به ملت و نظام تحمیل کند.
درباره FATF و مخصوصا کنوانسیون CFT که یکی از پیوست‌های چهارگانه آن است بحث و بررسی‌های فراوانی صورت گرفته و کیهان نیز طی نزدیک به دو سال گذشته، بارها در گزارش‌ها و یادداشت‌های خود به آن پرداخته و به گونه‌ای مستند از فاجعه‌ای که تصویب این سند در پی دارد خبر داده است که نیازی به تکرار آن نیست، ولی دولت محترم در مقابل مستندات ارائه شده پاسخ قابل قبولی ارائه نکرده است. با این حال در یادداشت پیش‌روی ابتدا به دو نمونه از استدلال‌های دولت و سایر موافقان این سند که اصلی‌ترین سخن آنان است ‌اشاره می‌کنیم و در ادامه به انتظاری که از شورای محترم نگهبان در‌میان است می‌پردازیم.
۲- روز چهارشنبه ۱۸مهرماه، آخرین بخش از لوایح چهارگانه FATF که عنوان «مبارزه با تامین مالی تروریسم- CFT» را داشت با رای لرزان ۱۴۳ موافق در مقابل ۱۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. اصلی‌ترین دلیلی که موافقان این لایحه برای ضرورت تصویب آن ارائه می‌کردند، همان بود که آقای ظریف در جلسه علنی آن روز مجلس بر زبان آورد؛ «نه بنده و نه آقای رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه حمایت مالی از تروریسم مشکلاتمان حل خواهد شد، اما می‌توانیم تضمین بدهیم که با نپیوستن به این لایحه، آمریکا بهانه مهمی را برای افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد»! همین؟! جناب دکتر ظریف تنها خاصیت این کنوانسیون را در گرفتن بهانه از دست آمریکا می‌دانند! یعنی تاکید می‌کنند که این لایحه غیر از آنکه -به زعم ایشان- قرار است بهانه را از دست آمریکا بگیرد، هیچ خاصیت دیگری ندارد! به بیان دیگر، از نگاه وزیر محترم امور خارجه کشورمان، ملاک و معیار قانونگذاری در ایران اسلامی باید تامین خواسته‌های آمریکا باشد! با این توضیح که هرگاه آمریکا با موضوع یا پدیده‌ای در ایران اسلامی مخالفت کرد و علیه آن بهانه‌ای ساز کرد، باید مجلس و دولت به صف شوند و قانونی وضع کنند که تامین‌کننده خواسته آمریکا باشد تا بهانه‌ای که تراشیده است را از دستش خارج کند! آیا استدلال جناب ظریف در بیان ضرورت تصویب کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم-CFT-  می‌تواند معنا و مفهومی غیر‌از این داشته باشد؟! باید از ایشان پرسید، مگر طی چهل سال گذشته، بهانه تراشی‌های آمریکا علیه ایران اسلامی نقطه پایانی داشته است؟! و مگر هم‌اکنون ده‌ها بهانه دیگر در آستین ندارد؟! آیا برای تامین نظر آمریکا و گرفتن بهانه‌هایی که تراشیده است و همه روزه نیز بر تعداد آن افزوده می‌شود، باید به خواسته‌هایش تن بدهیم؟! و در یک کلمه، دست بسته تسلیم آمریکا بشویم؟! با عرض پوزش و با اطمینان از اینکه آقای ظریف به تبعات و پی‌آمد‌های نظر خود توجه نداشته‌اند باید پرسید اینگونه قانونگذاری با دیکته کردن نظرات آمریکا به نظام سیاسی ایران که در دوره طاغوت مطرح بود چه تفاوتی دارد؟! آن روزها سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس خواسته خود را به دولت دیکته می‌کردند و دولت برای تامین نظر آنان- بخوانید گرفتن بهانه از دست آنها- خود را موظف! به پذیرش آنچه دیکته شده بود می‌دانست! و امروز از آن سوی آب‌ها نظر خود را به عنوان مسئله و قانونی که برایشان قابل قبول نیست (همان بهانه) اعلام می‌کنند و ما خود را موظف به پذیرش آن می‌دانیم!
این تصور که آمریکا برای بهانه‌جویی علیه ایران اسلامی نیاز به فراهم آوردن مقدمات و زمینه دارد نیز خیالی خام است. مگر ترامپ برای خروج از برجام که اگر ما هم از آن خارج شویم به موفقیت بزرگی دست یافته‌ایم- نیازی به مقدمه‌چینی و زمینه‌سازی داشت؟!
 
آیا شورای محترم نگهبان که وظیفه پاسداری و صیانت از مصوبات مجلس شورای اسلامی و ضرورت عدم مغایرت آن با شرع مقدس و قانون اساسی را بر عهده دارد، این استدلال دولت برای تصویب کنوانسیون موسوم به مبارزه با تامین مالی تروریسم- CFT- را می‌پذیرد و آن را با شرع مقدس و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مغایر نمی‌داند؟!
۳- دومین استدلال موافقان که به آن لباس منطق کلاسیک پوشانده‌اند اینکه می‌گویند در تصویب الحاق ایران به این کنوانسیون بین دو گزینه «احتمال» و «قطعیت» قرار گرفته‌ایم! و توضیح می‌دهند که سوء‌استفاده دشمنان از تصویب این لایحه فقط یک احتمال است! ولی آشفتگی اقتصادی در صورت عدم تصویب آن قطعی است! از این روی راه‌حل عاقلانه و منطقی آن است که بین ضرر احتمالی و زیان قطعی، ضرر احتمالی (یعنی تصویب لایحه) را به زیان قطعی (یعنی عدم تصویب آن) ترجیح بدهیم!
این استدلال در حالی است که؛
 الف- سوء‌استفاده دشمن در حد احتمال نیست، بلکه قطعی است. گویا آقایان هنوز باور نکرده‌اند با دشمنان قسم‌خورده‌ای طرف هستند که بارها نشان داده‌اند کمترین فرصتی را برای مقابله با ایران اسلامی و مردم آن از دست نمی‌دهند. بنابراین عقل سلیم حکم می‌کند که کمترین فرصتی را در اختیار آنان قرار ندهیم. با FATF تمامی اطلاعات اقتصادی و تراکنش‌های مالی کشورمان در اختیار حریف قرار می‌گیرد و بدیهی است که این اطلاعات در جنگ اقتصادی یکی از اصلی‌ترین و استراتژیک‌ترین نیازهای دشمن را تامین می‌کند. این نگاه شبیه آن است که بگوییم اگر در جنگ نظامی اطلاعات نظامی خود را به دشمن بدهیم، احتمال دارد که از آن علیه خودمان استفاده کند!
 
ب- نزدیک به دو سال است که دولت با زیر پا گذاشتن اصل ۷۷ قانون اساسی و بدون اطلاع مجلس، کشورمان را در مقابل FATF متعهد کرده است! و بیش از 37 بند از ۴۱ بندِ تعهداتی FATF را اجرا می‌کند! و تنها ۴ بند که نیاز به تصویب قانون دارد را - اجباراً- در قالب لایحه به مجلس ارائه کرده است! و سؤال این است که اگر پذیرش تعهدات در FATF مانع از سوءاستفاده دشمن می‌شد چرا طی ۲ سال گذشته نشده است؟!
 
ج- چرا دشمنان ایران اسلامی اینهمه اصرار دارند که رسما و با تصویب لوایح ۴‌گانه تعهدات خود به FATF را قانونی کنیم؟! پاسخ این سؤال را می‌توان در برخورد ترامپ با برجام جستجو کرد. ترامپ اصرار داشت که محدودیت صنایع موشکی و ممانعت از حضورمان در منطقه نیز به متن برجام اضافه شود. و این در حالی بوده و هست که آمریکا و متحدانش هیچ فرصتی را برای مقابله با برنامه‌های موشکی کشورمان و مخالفت با حضورمان در منطقه از دست نداده و نمی‌دهند و سؤال این است که وقتی با همه توان به مقابله با این برنامه‌ها برخاسته‌اند دیگر چه اصراری به وارد کردن این خواسته‌ها در برجام دارند؟! پاسخ بسیار روشن است، آمریکا درپی آن است که مخالفت‌ها و مقابله خود و متحدانش با برنامه موشکی و حضورمان در منطقه را به یک « قانون» با پشتوانه شورای امنیت سازمان ملل تبدیل کند! یعنی دقیقا همان انگیزه‌ای که امروزه با اصرار بر قانونی‌شدن پذیرش تعهدات FATF از سوی ایران اسلامی دارند!
 
۴- دیروز حجت‌الاسلام و‌المسلمین جناب مصباحی‌مقدم به نقل از حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی نکته‌ای را از قول رهبر معظم انقلاب نقل کرد که دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی انتساب این نقل قول به خود را تکذیب کردند. نقل قول این بود:
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیداری که در مشهد با رهبر انقلاب داشتند نظر خودشان را در این موارد مطرح می‌کنند و از حضرت آقا سؤال می‌کنند که نظر خود شما چیست؟ مقام معظم رهبری در جواب می‌فرمایند «من اینها را دیدم خودم به جمع‌بندی نرسیدم و چون خودم به جمع‌بندی نرسیدم نظر خاصی ندارم».
 این نقل قول بر فرض که صحت داشت نیز دلیل محکمی بر ضرورت رد مصوبه مجلس بود. چرا که حضرت آقا در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس و با ‌اشاره به همین لوایح ۴‌گانه FATF فرموده بودند:
«فرض کنیم (موضوع) مبارزه با تروریسم یا با پولشویی است، خیلی خب، مجلس شورای اسلامی یک مجلس رشید و عاقل و بالغی است و پشتوانه‌های کاری خیلی خوبی هم دارد، بنشینند یک قانون بگذرانند، این قانون، قانون مبارزه با پولشویی است، هیچ مشکلی هم ندارد، شرایط زیادی هم ندارد و همان کاری که خود شماها می‌خواهید بکنید، در این قانون مندرج است، این مهم است. هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمی‌دانیم ته آن چیست یا حتی می‌دانیم که مشکلاتی هم دارد، به خاطر آن جهات مثبت و جنبه‌های مثبت، قبول بکنیم».
 به آنچه حضرت ایشان در دیدار نمایندگان فرموده‌اند توجه کنید. می‌فرمایند؛ «هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمی‌دانیم ته آن چیست یا حتی می‌دانیم که مشکلاتی هم دارد، به خاطر آن جهات مثبت و جنبه‌های مثبت، قبول بکنیم». حالا با فرض اینکه نقل قول مورد ‌اشاره از رهبر معظم انقلاب صحت داشته باشد، باید گفت که ایشان نیز در سودمند یا زیان‌آور بودن این لوایح به نتیجه نرسیده‌اند.
بنابر این به قول حضرتش در دیدار با نمایندگان لزومی ندارد لوایحی را تصویب کنیم که «نمی‌دانیم ته آن چیست». از این روی رد لایحه مورد ‌اشاره از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، اقدامی عقلایی، منطقی، ضروری و لازمه تبعیت از رهنمود حکیمانه رهبر معظم انقلاب است. گفتنی است که نقل قول منتسب به حضرت آقا توضیح دیگری بر بیانات یاد شده ایشان در جمع نمایندگان است.
 
۵- انتظار از شورای محترم نگهبان این است که با دعوت از صاحبنظران موافق و مخالف FATF و شنیدن نظرات و استدلال‌های آنان درباره پذیرش یا رد مصوبه مجلس تصمیم بگیرد و توصیه می‌شود که موافقان را از میان دولتمردان دست‌اندر‌کار که در این خصوص حرف آخر را می‌زنند انتخاب کند. بی‌تردید با مقایسه نظراتی که از دو سوی ماجرا مطرح می‌شود به عمق موضوع و تبعات خسارت‌آفرین مصوبه مجلس پی خواهد برد و از تکرار برجام ۲ که تحمیل فاجعه‌ای دیگر به ملت است خودداری خواهد شد. و به قول شاعر متعهد کشورمان برادر محمد مهدی سیاری: 
«من به لبخند گرگ بدبینم»!



پ ن1:بروید آدم انتخاب کنید.. (+)

پ ن2:"نفهمیِ عمدی" با بررسی موردی مردم کوفه، ده شب سخنرانی حاج آقا حامدکاشانی در دهه محرم 94 هست. صوت و متن مکتوب اش رو اینجا بخونید. واقعا روانشناسی مردم کوفه جالب و حیرت انگیزه.. البته آقایون خواص! دستِ رجال کوفی، عمرسعد، عبید لله و قاضی شریح رو از پشت بستن! 

  • ۹۷/۰۷/۱۵
  • دکتر یونس

نظرات (۷)

روحانی و لاریجانی ها برای تصویب CFT  هرسه ننگ تاریخ انقلاب خواهند ماند.

و حالا می شود فهمید که بالا رفتن قیمت دلار در هفته های اخیر کار چه کسانی بوده است؟!!!
پاسخ:
من هنوز باورم نمیشه یه عده بتونن اینقدر پست و نمک به حروم باشن. 
بعد اینقدر احمقن یا خودشون رو به نفهمی میزنن؟! چطور ادعای ژن برتر بودن و عقل کلی و شریف درس خوندن میکنن؟! برداشته نامه دفتر آقا رو میخونه. تو متن نوشته بررسی باید از طریق مجاری قانونی باشه. این یعنی موافقت؟! میگه ما به خاطر شک و شبهه ای که داشتیم دو ماهه این رو مسکوت گذاشتیم. 
من واقعا به عقل اینها شک کردم. یه بچه دوساله بیشتر میفهمه و قشنگ تر بحث میکنه. طرف میگه تو 20 دقیقه برجام رو تصویب کردی! میگه نع! بیست دقیقه بود؟؟؟؟! بیست دقیقه نبود یه کم بیشتر! 
حالا 22 دقیقه! اصل حرف رو بفهم نفهم! واقعا اینکه میگن انسان میتونه از حیوان کمتر و نفهم تر بشه من این رو میبینم این روزها.. 
یاد اون مرد کوفی افتادم که بعد کشتن سید الشهدا اومده بود حج! سوال میکرد من یه ملخ رو کشتم خونش گرفته به لباس احرامم، حج ام چطوری میشه؟! طرف بهش میگه شما مردم کوفی چه دین و ایمانی دارید؟! پسر پیغمبر رو در ماه حرام لب تشنه کشتید و ناموسش رو به اسارت بردید! آخ نگفتید الان نگران خون حشره روی لباس احرامتی!!! اینا صد پله از مردم کوفه بدترن. 
حالا وسط این بساط مدیر جهادی چی میگه؟
هنوز سو استفاده از رایحه خوش خدمت رو یادمونه خوشبختانه!
پاسخ:
منظورش قالیبافه. بابا این یارضوی گیر داده به قالیباف! هنوز داره به جلیلی و پایداری فحش میده که شما الید، بلید، تقصیر شماست.. یعنی قدیانی یقه جبهه پایداری رو ول کرد ، این هنوز ول نکرده! این دفعه هم فحش خورش رئیسیه. ولی با اولویت جلیلی.. این مثل اون توپخونه است که بعضی وقتا قاطی میکنه جبهه خودی رو میگیره زیر آتیش! قشنگ با چشم بسته نشسته پشت دستگاه ، سه تا اون وری میزنه، دو تا اینوری! به خودشم میگه بچه سر راهی نظام! خب چشمات رو باز کن تا سر راهی نباشی!
سلام و نور و رحمت
دیروز که این خبر رو شنیدم می خواستم خون گریه کنم بخاطر این همه خیانت آشکار، این همه دروغ، این همه نفاق، این همه............
اگر نبود سخنان امیدبخش حضرت آقا، هر از گاهی، دلمان را به چی خوش میکردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام و خیر و برکت. خب دموکراسی یعنی همین. باس پای رایی که اکثریت داده بایستی! دودش تو چشم تو هم میره! 
 آقا یا دست کم دفترشون اگر به جای جذب و نگهداری فسیلهایِ پرمدعا و پرهزینه و کم بازده و بی خاصیتی چونان استوانه ها و مکعب ها و لوزی ها و ذوزنقه های انقلاب!!؛ جوون های انقلابی رو جذب میکرد و به کار میگماشت الان وضعیتمون این نبود. 

قدیانی و ما ادراک ما القدیانی!
خوندن هر روزه منشور روحانیت رو بهشون توصیه میکنم...
...

پاسخ:
من هر روز منشور روحانیت بخونم؟! واس چی من؟! منشور رو باس استوانه و مکعب مسطتیل و لوزی و ذوزنقه ی نظام میخوندن که نخوندن! 
بهشون توصیه کردم بخونن‎:D
قدیانی، رضوی و امثالهم
پاسخ:
هوم! اونا بخونن! البته اونا هم روحانی نیستنا :)
یه مقاله جدید از یارضوی گذاشتم. مقاله چهارم. من نمیدونم این بشر چه اصراری داره با سرّ مگو تو دل آدما رو خالی کنه! 
  • نون.میم.واو

  • سطح استدلال قهرمان دیپلماسی کشورمون رو هم دیدیم
    اگه نپذیریم آمریکا بهانه داره اذیت‌مون کنه!!

    🔴💭 #توییت_گردی/ ‏ظریف گفته با تصویب اف ای تی اف بهونه از دست آمریکا خارج میشه.
    میگن از ظهر تا حالا توی کاخ سفید همه عزا گرفتن که دیگه بدون بهونه چی کار کنیم؟ بدونه بهونه که نمیشه گیر داد.. ای بابا
    *محمد رضا شهبازی*

     «والله می‌ترسم به شرط ادامه‌ی این دست‌فرمان، چند صباح دیگر، سخن وزیرخارجه‌ی جمهوری اسلامی بشود این: «اگر ما کاخ سفید را قبله بگیریم، نه من و نه آقای رئیس‌جمهور، تضمین خاصی نمی‌دهیم که مشکلات اقتصادی‌مان کم شود یا تحریم‌ها لغو شود اما این را اصلا تضمین نمی‌دهیم که مجدد و مشدد تحریم نشویم! تنها تضمین ما این است که اگر من به طرف وزیرخارجه‌ی آمریکا دستم را دراز کردم، احتمالا او‌ دست رد به سینه‌ام نزند! و همین شاید شد مقدمه‌ای بر پایان خصومت‌ها و سرآغازی برای صلح و دوستی و جهانی عاری از خشونت!» 
    حسین قدیانی


  • مهربانو ...
  • وطن یعنی پدر، مادر، نیاکان
    به خون و خاک بستن عهد و پیمان
    وطن یعنی هویت، اصل، ریشه
    سرآغاز و سرانجام همیشه...

    این خاک و مردمش رو خدا حفظ کنه..
    پاسخ:
    ان الله یدافع عن الذین آمنوا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">